Sergeyn W115

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jos varaosia mittaristoon tarttet niin mulla on yksi ylijäämämittaristo. Tuosta kellon epävarmuudesta; toimiiko kello huonosti vai eikö käy ollenkaan? Kellon toiminnalle olennaista on kaikkien sähköliitäntöjen puhtaus.

Sulla taitaa olla uudempi quartz-mallinen kello, joten se ei vedä itseäns.

Ja vielä tuosta nopeus/matkamittarivirheestä; en ymmärrä miten se voi syntyä jos esim. 200/8 115.015 on 3.92 perä ja Niemoellerin mukaan 220D/8 115.110 sama 3.92.
http://www.niemoeller.de/w115-en/B110-12.html

Vaihdelaatikkoko sen virheen sitte aiheuttaa? Mää olen aina luullut että perät ja mittarit ne yhteen soppii..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Kellon toiminnalle olennaista on kaikkien sähköliitäntöjen puhtaus.

....
Kellot on pirun tarkkoja maadotuksesta :idea:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ok, ei mulla ollut mitään huippuliittimiä kiinni kellossa kun testailin, ihan vain johdon pää kiinni.

Ja tuo mittaristohan on 200 bensasta jossa taulussa on 200kmh kun disukassa on vähemmän... 160kmh? Eikä se ite mittarin viisari siis näytäkään väärin vaan mittarin taulu. Ainakaan porakoneella kun kokeilin 1 ja 2 vaihteilla molempia, niin molemmissa viisari liikahti samaan kohtaan eli 1 vaihteella 1/4 kierrosta ja 2 vaihteella 1/3.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

sergey hei,löytyy useita mittareita,tänää ostin viimeisimmän. Ylimääräisiä 4 kpl.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

tässä tarrakeskustelua tiiviisti seuranneena pistän tarjouksen 12 e kpl.
Tarrat valmistaa vaimon veli tekee ammatikseen autoteippejä ja teippaa myös itse esim säiliöautoja. Kuka tarvii sergeyn lisäksi?
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

meinasiks SF tarroja? ne kilahti jo postin hyllyyn, pitäs käyä vaa lunastamassa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Taas on touhuttu.

Otin tuon vilkun releen käteen ja kolvailin sitä. Oli piirikortilla olevat, siis ne hapotetut kivat kuviot, johteet katkeilleet sieltä täältä ja jopa puuttui tuosta kuvan kahdesta alimmasta silmukasta 1cm pätkä. Vedin koko kortin uudelleen tinalla ja puttuviin kohtiin pari kuparisäijettä tueksi ja tinaa täyteen. ja kappas vilkut alkoikin toimimaan! Vedin nuo kaikki pinnat sitten uudelleen ja kävin läpi tinan kanssa eli johtimien paksuus ikäänkuin nelinkertaistui.

Kuva

Moottoritilaan myös vedin uusia jäähdytysletkuja kun muutama oli ihan alkuperäistä mercedes tavaraa ja mureni kivasti ku puristeli vähän. Siitä ei kuvia siunaantunut vielä ku alko satamaan ni työ on kesken.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja lisää...

eikös se niin ole pystärissä että vesi ei kierrä lainkaan syylärissä niin kauan kun kone on kylmä ja vasta termostaatin auettua kierto siirtyy syylärille? Muutoin se siis ohitetaan tuossa kohdassa mistä otin videookin!

Youtuben video

Edit autolla käytiin taas ajelulla ja otin todistusaineistoa että kaupungissa oltiin huoltsikalla :)

YOutube video

Edit ja pari puhelinkuvaa kans.

Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Perkele ku kylil kävin ajelee ni ihmettelin että mikä se takapäässä ronksuu, niin vasemman lokarin kaarihan se osuu renkaaseen! Eli mankeloimaan joutuu jos aikoo madaltaa! Rälläkkä vaiko taitto? Siinäpä vasta pulma.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Eikö laihemmat nakit ajais saman asian.

Mitähän tuohon pystäriin saa muuten laittaa?

Eikös se muuten mene silleen että ilmoitus 195/65/15, että renkaan leveys on 195 mm./renkaan korkeus 65% renkaan leveydestä/renkaan halkaasija 15"?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Taitto vastimen kanssa, aika jäykkää on, voi myös laikalla vedellä viiltoa vähän väliä niin taittuu kevyesti, mitä näitä säälimään. 8) 8)
250CE 1969
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo Golffissa sai taivutettua kaaret ihan paljain käsin vaikka laitoin uudet kaaret. Kävin kokeilee pystäriä ni saatana se taipunu mihinkää. Pakko se o kuitenki rullata koska en dikkaa järjettömän matalista kumeista.Viiltoja, putkea, kankea ja väriä... Siinä mun taktiikka. Ei auto oo mikää kedon kaunein kukka ja museoo turha haaveillakaan :)

Noin se Petteri menee se rengaskokojuttu. Kasituumaselle vanteelle tietty 195 tai jopa 185 :) Mut laihemmat nakit ei käy pelkästään koska kaari otaa renkaan tekstien alapuolelta kylkeen kiinni lähellä vannetta. Toki se helpottaa.

Takana o kai kuoleentuneet jouset ja edessä on hyvät ja uudet. Noh ensviikol vaihdan ne ja sit o tontis!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tollasta vanhan mallista rattia saa tarjota, ei haittaa jos o halkeamia/puuttuu kuha o kaikki osat tallella.

Sopiiko W111, W112, W108 yms. ratti näihin w114/115?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

paljo maksat löytys valkonen ratti.
250CE 1969
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mä haluan mustan ratin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ainakin W110 ja W108ssa on omanlaisens rlatti.

Persana, olisit sielä Porvoosa tehnyt tarjouksen josta ei olisi voinut kieltäytyä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AINII! unohin! YV
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vieläkö tarvit tähteä tähän?
Löyty vintiltä muutama hapettunu erilainen, jalustalla tai ilman.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Koneppellis o nyt uusi ja uljas tähti, eikä se ny kovinkaan hapettunut ollut :) Ja rattikin on nyt sellanen ku minä sen haluan olevan. Pakoputken asennushommissa tulikin takapakkia kun etumainen laippa on joskus katkastu ja hitsattu nykyiseen putkeen kiinni. Eli pakosarjan ja keskivaimentimen välinen putki ei oo enää orginaali... Jotain pitäs vissii tehä.

Kuva
AUrinkoki sattu tuossa paistelemaan ni sai melko punasen kuvan aikaan :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Näppärästi sujuu tää autoilu siirtokilvilläkin, joten en ole edelleenkään katsastanut kärryy. viikoksi kilvet aina 17€ joten halvempaa se on kuin rekisteröinti :D

Ja taas vanteita on värkätty. Nyt en peilikiillottanut vanteen kehää mutta samettikiilto on ja vanteet näyttää tältä. Alle ne pitää laittaa kunhan ehtii.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taas rytkähtää. Ostin OM616 pumpun tähän. Mistä saan kaasuvivuston? Myös turbo olisi hyvä saada, millainen? halpa ja hyvä. paljo tosta OM615 ahtimel olis mahdollista saada tehoja tuon pumpun kans? tyytyisin jopa 80 heppaan mutta sata olis kiva saaha.

terveisin: Diesel Aloittelija
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tää taas etenee ja kävin siis postissa:

Kuva

Tullissa olis viel odottamassa KKK24, laippa ja downpipe, ne pitää hakee huomenna. Sitten ku viel sais aikaseks putkee. Meinasin että heppailen migillä ja sitten kaasulla saumat umpeen. meinasin että putkiliikkeestä 38mm putkee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tommone Garrettiha se oliki... noh peräisin jokatapaukses VW 1.9TDI:stä. Downpipe ja laippa.

Kuva

Mutta mites toi uudemman mallinen dieselpumppu laitettas paikalleen? Jos ja kun sen ottaa vanhan irti ja uus tilalle niin millä sen saa toimintakuntoon? Vai onko ne iha BOLT-ON?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Perde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 25.08.2010 15:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Perde »

Miten kaunottarelle kävi? Pääsikö rekisteriin ja vaeltamaan saariston kujilla turbon ulinan saattelemana? :)
-91. 190E 2.3
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

muistelen että joutu väistyyn w108 tieltä :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jeh pois meni

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=83800

toi turbosarjahan passaa mun 407 matkailuautoon :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Mukavasti näyttää tihkuvan öljyä tuokin turbo.

Ainakin savuttaa tai puskee öljyn suoraan läpi, siltä tuo ainakin äkkiseltään katsottuna näyttää.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin