E300Te 24v kustannukset ja jarkevyys?
E300Te 24v kustannukset ja jarkevyys?
Mittee ootte mielta, onko tuollaista laitetta ylipaatansa jarkea tuoda jos kilometreja keraantyy vuodessa max 15000km, onko kulutus ja voimapuoli millainen, suhteessa esim 220? Mietiskelin vaan kestavyytta verrattuna nuihin tavallisiin perusvehkeisiin. Olishan sellainen hieno.
Re: E300Te 24v kustannukset ja jarkevyys?
Hinnasta riippuu onko järkeä tuoda tuollainen peli. Saat ainakin tilavan, luotettavan, tehokkaan ja tyylikkään kulkupelin. Ja potkua on erimalliin kuin kiisselikoneissanarg kirjoitti:Mittee ootte mielta, onko tuollaista laitetta ylipaatansa jarkea tuoda jos kilometreja keraantyy vuodessa max 15000km, onko kulutus ja voimapuoli millainen, suhteessa esim 220? Mietiskelin vaan kestavyytta verrattuna nuihin tavallisiin perusvehkeisiin. Olishan sellainen hieno.

Bensakustannuksia voi joku miettiä jos olisi paljon ajoa, mutta noilla kilometreillä sillä ei ole suurta merkitystä. Kutoskoneeseen sopii sitten parhaiten automaattilaatikko.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: E300Te 24v kustannukset ja jarkevyys?
Ööh, mistäköhän mallista on kyse? 1989-1992 300 TE-24 ilmeisesti? Ota huomioon, että tuossa ensimmäisessä neliventtiilikuutosessa moottorin osien hinnat ylipäätänsä/saatavuus tarvikeliikkeistä on omaa luokkaansa verrattuna esim. normaaliin 12-venttiiliseen M103:een.narg kirjoitti:Mittee ootte mielta, onko tuollaista laitetta ylipaatansa jarkea tuoda jos kilometreja keraantyy vuodessa max 15000km, onko kulutus ja voimapuoli millainen, suhteessa esim 220? Mietiskelin vaan kestavyytta verrattuna nuihin tavallisiin perusvehkeisiin. Olishan sellainen hieno.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla tällä hetkellä Saksasta tuotu 300 TE 24 -92. Autolla ajettu kohta 190 tkm (mittarin mukaan), Auto sikasiisti, ruosteeton, hyvillä varusteilla ja viisilovisella automaattilaatikolla. Tehoa tommoiseen vartalovaunuun riittävästi ja kulutus omasta mielestäni auton koko huomioon ottaen kohtuullinen. Sekalaisessa ajossa kesällä karvan alle 11 L ja talvella 12 L:n molemmin puolin. Isolla kengällä saa kyllä menemään kakkuu varmasti paljon enemmänkin.
Mulla ollut joskus 12 naulanenkin 3 satanen ja täytyy sanoa, että kyllä moottoreilla on eroa ku yöllä ja päivällä. Kaksnelonen on mun mielestäni tosi mukava ja vääntävä kone. Vaatii varmaankin vähän tarkempaa hoitoa ku 12 naulanen ja kansiremontit ovat hinnoissaan, jos tarvetta esiintyy. Tosin on auton alustassakin eroa esim. jarrut, joten kyllä kulutusosatkin ovat kalliimpia.
Kannattaa miettiä mistä on valmis maksamaan ja tietysti käydä kokeilemassa molempia vaihtoehtoja.
Pääasia on, että perse tykkää.
Mulla ollut joskus 12 naulanenkin 3 satanen ja täytyy sanoa, että kyllä moottoreilla on eroa ku yöllä ja päivällä. Kaksnelonen on mun mielestäni tosi mukava ja vääntävä kone. Vaatii varmaankin vähän tarkempaa hoitoa ku 12 naulanen ja kansiremontit ovat hinnoissaan, jos tarvetta esiintyy. Tosin on auton alustassakin eroa esim. jarrut, joten kyllä kulutusosatkin ovat kalliimpia.
Kannattaa miettiä mistä on valmis maksamaan ja tietysti käydä kokeilemassa molempia vaihtoehtoja.
Pääasia on, että perse tykkää.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Muistaakseni jossain TM:n vertailussa sanottiin aikoinaan, että 12V-kone vääntään muhevammin ja paremmin normaaliajossa. 24V vaikutti puhdittomalta pienillä kierroksilla ja heräsi vasta jossain 5k-rundin jälkeen ja vaati mukamas seurakseen manuaali-getragin. Tierä sitten...C 124 320 kirjoitti:Mulla ollut joskus 12 naulanenkin 3 satanen ja täytyy sanoa, että kyllä moottoreilla on eroa ku yöllä ja päivällä. Kaksnelonen on mun mielestäni tosi mukava ja vääntävä kone.

Mutta tuo 320 on varmaan sitten ihan eri maata +50Nm:llä...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juu- kannattaa harkita malleja myös 280 TE ja 320 TE, sekä E-mallina vastaavia (W124). Muistan myös lukeneeni tuon jutun TM:sta... Viime kesänä sain tilaisuuden koeajaa C124:ää ko. moottorilla ja Getragilla, ja mikä ettei, jos tykkää manuaalilla ja tottuisi siihen, että ykkönen onkin alhaalla... 

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä tuo 24 venainen oman kokemuksen mukaan on aika laihavääntöinen kuormalla / pienillä kierroksilla verrattuna 12 tappiseen. Ei se siis mikään heikko ole, mutta luonteeltaan selvästi kierroskone, suurin tehokin 6400 kierroksella kun vanhassa 5700:ssa. 12 venainen jaksaa tosi sitkeästi vetää suurtakin kuormaa, huipputehoon verrattuna tuntuu siis paljon vahvemmalta alakierroksilla.
Kuitenkin kulkupuoleen olin ihan selvästi pettynyt, ehkä kuorma vaikutti, oli auto täynnä porukkaa.
Kuitenkin kulkupuoleen olin ihan selvästi pettynyt, ehkä kuorma vaikutti, oli auto täynnä porukkaa.
Tossa mun 280E (24V):ssä on tehoa 197hp (145kW) @ 5500 rpm ja vääntöä 270Nm @ 3750 rpm, siis speksien mukaan. Huippuväännöt siis ainakin löytyy alempaa kuin noissa kummassakin kolmesatasessa.
Niin ja sitä on enemmän
Itse ainakin tykkään paljon tuosta koneesta, miinuspuolena mainittakoon sitten kulutus 
Ei vaan, pitäis saada jostain noiden koneiden teho- ja vääntökäyrät, olis mielenkiintoista tutkia. Onko MB toimittanut ko. käyriä ollenkaan?
Niin ja sitä on enemmän


Ei vaan, pitäis saada jostain noiden koneiden teho- ja vääntökäyrät, olis mielenkiintoista tutkia. Onko MB toimittanut ko. käyriä ollenkaan?
Sama juttu 320:sen kanssa, huippuvääntöl kanssa 3750:ssä, ja sitä löytyy 310 Nm.m4rcuz kirjoitti:Tossa mun 280E (24V):ssä on tehoa 197hp (145kW) @ 5500 rpm ja vääntöä 270Nm @ 3750 rpm, siis speksien mukaan. Huippuväännöt siis ainakin löytyy alempaa kuin noissa kummassakin kolmesatasessa.
Niin ja sitä on enemmänItse ainakin tykkään paljon tuosta koneesta, miinuspuolena mainittakoon sitten kulutus
Ei vaan, pitäis saada jostain noiden koneiden teho- ja vääntökäyrät, olis mielenkiintoista tutkia. Onko MB toimittanut ko. käyriä ollenkaan?
Eihän se 300:nen 12 tappisenakaan mikään vääntöihme ole, mutta pirun sitkeä ja puhdasvetoinen.
Minulle tuli viime elokuussa Saksasta 95-mallinen E 320 T ja ostoperusteet jakautuivat 50% järjellä ja 50% tunteella . Järjen puolell menee laatu, luotettavuus ja tilat, tunteen puolelle suorituskyky . Viimeiset 20 vuotta jenkeillä ajaneena ennakkoluuloni väännön riittävyyteen/automaatin toimintaan olivat suuret mutta olen joutunut tarkastamaan kantaani . Auto kulkee kaikissa oloissa erittäin vaivattomasti, kun kaasun tallaa pohjaan tapahtuu heti ja paljon, ei mitään kuminauhamaista luistatusta . Kulutus on minimissään 8-9l/100 km , ylärajaa ei kannata edes arvailla . ASD ja ASR ovat talvikäytössä erinomaiset varusteet, menee huonossakin kelissä vakaasti ja lähtee valoista sutimatta paremmin kuin useat etuvetoiset . Hankintaa ei ole tarvinnut katua, jos ajaisin paljon olisin valinnut dieselin .
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
M104.980 tekniikkan huoltaminen huomattavasti arvokkaampaa.
Kulutus on reipasta imua.. Loppuunveto: On nämä elämyksiä ajaa, vaikka vanhoja ovatkin..
Kulutus on reipasta imua.. Loppuunveto: On nämä elämyksiä ajaa, vaikka vanhoja ovatkin..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 16.01.2007 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
niin onkos tuossa 280te:ssakin M108 kone kuten 300te:ssa? Onko kulutus kuinka paljon pienempi ja meneeko missaan olosuhteissa alle kympin? Onko kenellakaan heittaa arviota etta onko samoissa litroissa kuin esim volvo 940 tai 960 mallit sadalla? Luulisi etta 220Te menisi jo vahemmalla kuin edellamainitut volsut...
280 TE / E 280 T on samaa moottoriperhettä, eli moottori on M104.942.narg kirjoitti:niin onkos tuossa 280te:ssakin M108 kone kuten 300te:ssa? Onko kulutus kuinka paljon pienempi ja meneeko missaan olosuhteissa alle kympin? Onko kenellakaan heittaa arviota etta onko samoissa litroissa kuin esim volvo 940 tai 960 mallit sadalla? Luulisi etta 220Te menisi jo vahemmalla kuin edellamainitut volsut...
Mainittakoon vielä, että 300 E/TE/CE-24 -malleissa käytetty on M104.980 ja 320-malleissa oleva on M104.992. 12-venttiilinen 300 E/TE/CE taas edustaa perhettä M103.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
220T kulutuksista sen verran havaittua, että kesällä kulutus pyöri 8-9l/100km ja nyt talvella pätkäajossa on mennyt siinä 10L molemmin puolin.narg kirjoitti:niin onkos tuossa 280te:ssakin M108 kone kuten 300te:ssa? Onko kulutus kuinka paljon pienempi ja meneeko missaan olosuhteissa alle kympin? Onko kenellakaan heittaa arviota etta onko samoissa litroissa kuin esim volvo 940 tai 960 mallit sadalla? Luulisi etta 220Te menisi jo vahemmalla kuin edellamainitut volsut...
W124 E220T
kiitos vastauksista, hieman haluan viela kysymyksillani vaivata... mersuista kun en niin tieda
Onko 230Te ja 220Te mallien valilla niin hirveaa eroa etta kallistuisin 220 puolelle? Onko niin etta 230 edustaa paljonkin vanhempaa tekniikkaa jolloin esim kulutus ja kulkupuoli eivat vastaa lahellekkaan 220Te arvoja? Hieman halvempia nayttavat mobilessa yms olevan...kertokkee mielipiteenne ken sen omistaa

Onko 230Te ja 220Te mallien valilla niin hirveaa eroa etta kallistuisin 220 puolelle? Onko niin etta 230 edustaa paljonkin vanhempaa tekniikkaa jolloin esim kulutus ja kulkupuoli eivat vastaa lahellekkaan 220Te arvoja? Hieman halvempia nayttavat mobilessa yms olevan...kertokkee mielipiteenne ken sen omistaa
