300d->300td
300d->300td
elikkä, olen siirrellyt kampiakselivikasesta 300turbo koneesta turbonkilkkeitä tuohon 300d koneeseen, muuten on mennyt miltei bolt on kittinä..mutta, tullut loppuakohden pientä sumplaamista. öljynlähtö on kannen takapäästä ja ja paluu lohkoon läpiviennillä. vastusta ilmeni vakio ahtoputken kans, ei istu korkeamman venttiilikopan takia, noh. tänään postista tuli kuuleri, ja sen sovituksen myötä tutkin että polen jänkkään tuon vakio pätkän ja vääntelen ahtoputken kuulerin kautta. seuraava miete on kaasuvivusto, vakio turbottoman vivusto kun ei istu tuon turbon imusarjan kans. eli missä turbokoneessa on vivusto? onko se siellä pumpun takapuolella? siihen viittaava mutikka oli tuossa turbokoneessa, mutta siinä ei ollut vaijerin paikkaa. turbottoman vivustossa ainakin oli jokinsähkömallinen tunnistin, onko se jokin kaasunasennon tunnistin? ilmeisesti pakosarjan puolella oleva vaijeri on kickdownille? kannattaisko väännellä tuolle turbottoman vivustolle kiinnikkeet ja istuttaa se siihen imusarjan päälle? vai, onko tullut moisia ongelmia muilla vastaan? saattaa ja on varmasti aika sekasta luettavaa, mutta pääideana olisi saaja tuo vivusto järellä toimimaan. että onko mahdoton väännellä käytännössä itte jotta saa kaikki pelaamaan..?
-
- Sisäänajossa
603 koneessa kaasuvaijerin ulkokuori kiinnittyy imusarjassa olevaan vastakappaleeseen. Sulla tuo ilmeisesti automaatilla. Eli vivustohan toimii niin, että se ohjaa pumppua ja laatikkoa. Sanoin vähän monimutakainen selittää, mutta kuva kertoo enemmän. Olen itse rakentanut tuollaisesta 603 koneen vivustosta vivuston 606 moottoriin. Multa löytyy aika monta kuvaa noista vivustoista voin lähetellä jos pistät vaikka yv:nä jonkin mailin mihin voin pistää.