Kokemuksia tehonlisäysbokseista (järjestelmistä) dieseleihin
JepJep, se kaupasta ostettu värähtelemätön ei sitten ole m*lkunjatketuo yks tuossa totes ja kirjoitti:Jos joku haluaa autonsa moottoriin 30 prosentin suoritusarvojen noston, vanha kansa sanoo sen olevan mulkunjatketta ja ilmeisesti itsetunto kohoaa. Jos minä tarvitsen tehokkaan auton, ostan sen suoraan tehdastekoisena, niin saan mitä haluan ja ennenkaikkea turvallisenkin ajopelin.

Ja vielä nettikirjoittelun perusteella psykologiset analysoinnitkinja jatkoi vielä ja kirjoitti:No hyvä mies, auto ei sinänsä ole vaarallinen liikenteessä, mutta sinun tavoin ajattelevan puikoissa se on.

*repesin*
kilinpillit sentään

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
rumilus kirjoitti:Kyllä ne insinöörit suunnittelevat moottorit din/sae-luokituksen mukaisesti, jossa moottoria kuormitetaan laboratorio-olosuhteissa kaikenlaisilla osakuormilla.
Perusmoottori suunnitellaan moottoriteknisten lainalaisuuksien perusteella, jolla haetaan kulloisen moottorin optimaaliset ominaisuudet koko käyttöalueelle.
Nyt kun moottorin moottoriteknisiä parametrejä muutetaan,
muuttuu koko moottorin konstruktio sen mukaan.
Kestävyys mm. huononee merkittävästi, lämpötilojen vaikutukset eivät ole opitimialueella moottorirakenteissa ym. ym. ja paljon muuta jotka ovat epäeduksi moottorille. Lyhyesti sanottuna viritysaste kun muuttuu, moottorin kaikki rakenteet altistuu suuremmille rasituksille.



Jos haluat tarkempaa tietoa moottoritekniikan konstruktioista, katsele vaikkapa paikkakuntasi tampereen teknillisen yliopiston konstruktiotekniikan laitoksen selvityksiä asiasta. Kun olet huolella perehtynyt alustavasti asioihin, voisit kysyä minulta jotakin spesifikaatioista.Lipsanen kirjoitti:rumilus kirjoitti:Kyllä ne insinöörit suunnittelevat moottorit din/sae-luokituksen mukaisesti, jossa moottoria kuormitetaan laboratorio-olosuhteissa kaikenlaisilla osakuormilla.
Perusmoottori suunnitellaan moottoriteknisten lainalaisuuksien perusteella, jolla haetaan kulloisen moottorin optimaaliset ominaisuudet koko käyttöalueelle.
Nyt kun moottorin moottoriteknisiä parametrejä muutetaan,
muuttuu koko moottorin konstruktio sen mukaan.
Kestävyys mm. huononee merkittävästi, lämpötilojen vaikutukset eivät ole opitimialueella moottorirakenteissa ym. ym. ja paljon muuta jotka ovat epäeduksi moottorille. Lyhyesti sanottuna viritysaste kun muuttuu, moottorin kaikki rakenteet altistuu suuremmille rasituksille.![]()
![]()
vai että moottorin koko konstruktio
On liian pitkä tarina tähän kirjoitettavaksi.
No itse luotan enemmän käytännön kokemukseen kuin luettuun kirjatietoon.Mistä myös on apua mutta todelliset tulokset saa ihan oikeasti kokeilemalla.Kaikkea kun ei voi paperilla ennakoida.Jokainen moottori taitaa kuitenkin olla yksilö?rumilus kirjoitti:Jos haluat tarkempaa tietoa moottoritekniikan konstruktioista, katsele vaikkapa paikkakuntasi tampereen teknillisen yliopiston konstruktiotekniikan laitoksen selvityksiä asiasta. Kun olet huolella perehtynyt alustavasti asioihin, voisit kysyä minulta jotakin spesifikaatioista.Lipsanen kirjoitti:rumilus kirjoitti:Kyllä ne insinöörit suunnittelevat moottorit din/sae-luokituksen mukaisesti, jossa moottoria kuormitetaan laboratorio-olosuhteissa kaikenlaisilla osakuormilla.
Perusmoottori suunnitellaan moottoriteknisten lainalaisuuksien perusteella, jolla haetaan kulloisen moottorin optimaaliset ominaisuudet koko käyttöalueelle.
Nyt kun moottorin moottoriteknisiä parametrejä muutetaan,
muuttuu koko moottorin konstruktio sen mukaan.
Kestävyys mm. huononee merkittävästi, lämpötilojen vaikutukset eivät ole opitimialueella moottorirakenteissa ym. ym. ja paljon muuta jotka ovat epäeduksi moottorille. Lyhyesti sanottuna viritysaste kun muuttuu, moottorin kaikki rakenteet altistuu suuremmille rasituksille.![]()
![]()
vai että moottorin koko konstruktio
On liian pitkä tarina tähän kirjoitettavaksi.
Nimim. yli 100tkm +60% tehonlisäyksellä ilman ongelmia(jonka teoriassa pitäisi olla mahdotonta)
En tiedä enkä tunne ainuttakaan jeppeä, joka pystymetsästä rakentaa toimivan polttomoottorin.
Ei insinöörejä turhaan kouluteta suunnittelemaan moottoreita.
Täytyy tietää perustietoja melkoisesti muunmuassa materiaalitekniikasta, mekaniikasta ja lujuusopista, ja paljon paljon muusta. Siihen kuluu useita vuosia ennenkuin on omaksunut sellaiset tiedot, joilla voi alkaa puuhastelemaan suunnittelun parissa.
Siinä opintojen/ suunnittelun ohessa testataan parhailla mahdollisilla laboratorilaitteilla moottoreiden optimaalinen kesto. Kestävyyden keskeisenä asiana on moottorin tasapaino kaikilla osa-alueilla ja kuormalla. Ennen kaikkea, että moottorin materiaalit kestää kaikissa olosuhteissa.
Moottoreista voidaan suhteellisen helposti ja turvallisesti ottaa 3-kertoimella olevia tehoja tehdasasetuksiin verrattuna, mutta edellyttää jo melkoisen tarkkaa tasapainoa.
Ei insinöörejä turhaan kouluteta suunnittelemaan moottoreita.
Täytyy tietää perustietoja melkoisesti muunmuassa materiaalitekniikasta, mekaniikasta ja lujuusopista, ja paljon paljon muusta. Siihen kuluu useita vuosia ennenkuin on omaksunut sellaiset tiedot, joilla voi alkaa puuhastelemaan suunnittelun parissa.
Siinä opintojen/ suunnittelun ohessa testataan parhailla mahdollisilla laboratorilaitteilla moottoreiden optimaalinen kesto. Kestävyyden keskeisenä asiana on moottorin tasapaino kaikilla osa-alueilla ja kuormalla. Ennen kaikkea, että moottorin materiaalit kestää kaikissa olosuhteissa.
Moottoreista voidaan suhteellisen helposti ja turvallisesti ottaa 3-kertoimella olevia tehoja tehdasasetuksiin verrattuna, mutta edellyttää jo melkoisen tarkkaa tasapainoa.
Sen verran kommentoisin että Rumilus on oikeassa. Sunkka sanoo että lastun valmistaja myöntää 100000 km takuun koneelle, voisitko etsiä millä ehdoilla?
Eri asia on jos moottorin valmistaja on hyväksynyt tietyn lastun käytön / tehon lisäyksen koska silloin valmistajan tuotevastuu on päällä.
Mahdollisissa vahingoissa lastun käyttäjä on heikoilla niin vakuutusyhtiön suuntaan kuin oikeudessakin.
Eri asia on jos moottorin valmistaja on hyväksynyt tietyn lastun käytön / tehon lisäyksen koska silloin valmistajan tuotevastuu on päällä.
Mahdollisissa vahingoissa lastun käyttäjä on heikoilla niin vakuutusyhtiön suuntaan kuin oikeudessakin.
Se on hienoa, että foorumilaisilta alkaa tulla sellaista palautetta, joka sotii virittelyä vastaan.
Tiedän vaan kokemuksesta, mihin moottorin käyttöikä asettuu viritysasteen muuttamisella.
Toleranssit toki on olemassa viritysasteen muuttamisen johdosta, mutta suunnittelun perustana on, että moottorin käyttöikä saadaan optimoitua, kestokulutus hyödykkeestä huolimatta.
Sitten on ne viranomaismääräykset, jotka rajaavat tehomuutoksen ajoneuvoihin.
Ne henkilöt, jotka virittelevät moottoreita surutta tieliikennekäyttöön, ovat aika vastuuttomia heppuja. He ovat juuri ja juuri saaneet senverran tietoa, jotta voivat moottorin parametrejä muutella, tietämättä kuitenkaan koko moottoritekniikan lainalaisuuksia. Asiakas maksaa viulut kun jotakin tapahtuu.
Vielä yhtenä asiana viritetyistä autoista, jos niitä ei ole muutoskatsastettu ja tapahtuu esim. vaikkapa henkilökuolema sellaisella autolla, voit arvata mitä vakuutusyhtiön lakimiehet asialle suhtautuvat.
Lyhyesti vielä, että nämä virittelijät toiminnallaan tekevät tieliikenne- käyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.
Tiedän vaan kokemuksesta, mihin moottorin käyttöikä asettuu viritysasteen muuttamisella.
Toleranssit toki on olemassa viritysasteen muuttamisen johdosta, mutta suunnittelun perustana on, että moottorin käyttöikä saadaan optimoitua, kestokulutus hyödykkeestä huolimatta.
Sitten on ne viranomaismääräykset, jotka rajaavat tehomuutoksen ajoneuvoihin.
Ne henkilöt, jotka virittelevät moottoreita surutta tieliikennekäyttöön, ovat aika vastuuttomia heppuja. He ovat juuri ja juuri saaneet senverran tietoa, jotta voivat moottorin parametrejä muutella, tietämättä kuitenkaan koko moottoritekniikan lainalaisuuksia. Asiakas maksaa viulut kun jotakin tapahtuu.
Vielä yhtenä asiana viritetyistä autoista, jos niitä ei ole muutoskatsastettu ja tapahtuu esim. vaikkapa henkilökuolema sellaisella autolla, voit arvata mitä vakuutusyhtiön lakimiehet asialle suhtautuvat.
Lyhyesti vielä, että nämä virittelijät toiminnallaan tekevät tieliikenne- käyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.
Viimeksi muokannut rumilus, Su 02.11.2008 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kuvittelisin että "lastutus" paja joka on rakennellut kilpamoottoreita melkein 30 vuotta,tietää sen verran moottoritekniikasta että uskallan autoni lastuttaa.Myöskin ite maksan siitä lyhentyneestä tekniikan kestosta eli tietoinen valinta.Ja tiedän että se on laitonta,mutta niin on ylinopeuskin ja siihen ei tarvi "lastua".Päivääkään en oo katunu eli voin suositella muillekin.Toinen vaihtoehto ois tietty ollu ostaa 2 kertaa tehokkaampi auto 2 kertaa kalliimmalla johon ei dollarit riitä.
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä

Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?Lipsanen kirjoitti:Ite kuvittelisin että "lastutus" paja joka on rakennellut kilpamoottoreita melkein 30 vuotta,tietää sen verran moottoritekniikasta että uskallan autoni lastuttaa.Myöskin ite maksan siitä lyhentyneestä tekniikan kestosta eli tietoinen valinta.Ja tiedän että se on laitonta,mutta niin on ylinopeuskin ja siihen ei tarvi "lastua".Päivääkään en oo katunu eli voin suositella muillekin.Toinen vaihtoehto ois tietty ollu ostaa 2 kertaa tehokkaampi auto 2 kertaa kalliimmalla johon ei dollarit riitä.
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?
Kyllä minäkin tiedän mekaanikkoja, jotka ovat virityspuuhissa ollut 30-vuotta, mutta tiedän heidän tietotaitonsa itse moottoritekniikan kokonaisvaltaisen tiedonpuutteen, jota ei kokemuksella saa...muutakuin rikkinäisiä moottoreita kasapäin. On tiedettävä paljon enemmän miten moottori toimii.
En halua kuulua enkä kuulukaanrumilus kirjoitti:Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?


Palatakseni vielä alkuperäiseen aiheeseen,niin tuli mieleen että kaverillani on 640tkm ajettu opel 2.5 tdiesel missä tehoboksi kiinni 300tkm alkaen.Ei sen kyllä enää kauempaa tarvi kestääkään ku alkaa hajoon pellit ympäriltä

- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Nyt varmasti tuli kaikille softattujen autojen omistajille (myös minulle) ihan kauheat omantunnon tuskat. Kuinka voin elää itseni kanssa ja ajaa viritetyllä autolla.rumilus kirjoitti:
Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?

S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Ja Pyhä Pietari kertoo sitten aikanaan, mikä on ollut kullekin elämän tarkoitus.Ahonen V kirjoitti:Nyt varmasti tuli kaikille softattujen autojen omistajille (myös minulle) ihan kauheat omantunnon tuskat. Kuinka voin elää itseni kanssa ja ajaa viritetyllä autolla.rumilus kirjoitti:
Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?
100000 km takuusta ei ole tullut faktoja...
Kerro Lipsanen mitä Opelille oli tehty 300tkm kohdalla ja mitä korjauksia
sen jälkeen. Siis ihan oikeasti. Oliko joku takuu päällä 300000 km:n jälkeen?
Jos aiheuttaa kuolonkolarin laittomalla autolla (tai mopolla) niin olet maksumies jos jäät henkiin
Useimmat rumiluksen arvostelijat ovat parikymmentä vuotta jäljessä koneenrakennuksen opinnoissaan. Kyllä arvostella voi mutta pistäkää faktoja pöytään.
Kerro Lipsanen mitä Opelille oli tehty 300tkm kohdalla ja mitä korjauksia
sen jälkeen. Siis ihan oikeasti. Oliko joku takuu päällä 300000 km:n jälkeen?
Jos aiheuttaa kuolonkolarin laittomalla autolla (tai mopolla) niin olet maksumies jos jäät henkiin

Useimmat rumiluksen arvostelijat ovat parikymmentä vuotta jäljessä koneenrakennuksen opinnoissaan. Kyllä arvostella voi mutta pistäkää faktoja pöytään.
ei ole pitkä kun jollain vastuuttomalla oli yli 500 heppainen kaks ysikymppi 
niin joo se taisikin olla varmaan agrikaatissa
maailma on täynnä sellaisia laitteita joissa suunnittelija on epäonnistunut tai ollut pakotettu epäonnistumaan eim. pakokaasun takaisin kierrätys
sehä on selvaa että ei viritys kannata enempää kuin makeisten syöminen roska ruuat kalja savukkeet vieraat naiset ym. mutta mutta
akuperäiseen kysymykseen
arveluttaviahan nuo poksit on verrattuna ohjelman vaihtoon koska niillä huijataan poksille meneviä tietoja jolloin ei saada säätöa rajattua eri kierros alueelle sopivaksi jotku toimii hyvin toiset taas ei

niin joo se taisikin olla varmaan agrikaatissa

maailma on täynnä sellaisia laitteita joissa suunnittelija on epäonnistunut tai ollut pakotettu epäonnistumaan eim. pakokaasun takaisin kierrätys
sehä on selvaa että ei viritys kannata enempää kuin makeisten syöminen roska ruuat kalja savukkeet vieraat naiset ym. mutta mutta
akuperäiseen kysymykseen
arveluttaviahan nuo poksit on verrattuna ohjelman vaihtoon koska niillä huijataan poksille meneviä tietoja jolloin ei saada säätöa rajattua eri kierros alueelle sopivaksi jotku toimii hyvin toiset taas ei
Se mitä koneelle tehty ennen boksia niin ei tietoa,mutta boksin asennuksen jälkeen vaihdettu kytkin,pari kansipahvia ja turbo.Se että paljonko boksi on näihin vaikuttanut niin sitä ei tiedä kukaan.Turbo oli käsittääkseni hajotessaan alkuperäinen.Jotkin lastu/boksi valmistajat antavat takuun uusiin autoihin asennettaviin lastu/bokseihin.Näin ainakin esim. VAG virityspaja ABT ottaa moottorin ja voimansiirron takuun vastuulleen 100tkm.Käytettyhin autoihin asennettaviin viripalikoihin tuskin kukaan takuuta antaa,paitsi ehkä itse ohjelmalle.sdlturbo kirjoitti:100000 km takuusta ei ole tullut faktoja...
Kerro Lipsanen mitä Opelille oli tehty 300tkm kohdalla ja mitä korjauksia
sen jälkeen. Siis ihan oikeasti. Oliko joku takuu päällä 300000 km:n jälkeen?
Jos aiheuttaa kuolonkolarin laittomalla autolla (tai mopolla) niin olet maksumies jos jäät henkiin![]()
Useimmat rumiluksen arvostelijat ovat parikymmentä vuotta jäljessä koneenrakennuksen opinnoissaan. Kyllä arvostella voi mutta pistäkää faktoja pöytään.
Kävin ruotsissa siksi ei kuulunut mitään..Ehdot löytyy sivustolla mutta vain ruotsiksi lisään ne kuitenkin tänne..sdlturbo kirjoitti:100000 km takuusta ei ole tullut faktoja...
Kerro Lipsanen mitä Opelille oli tehty 300tkm kohdalla ja mitä korjauksia
sen jälkeen. Siis ihan oikeasti. Oliko joku takuu päällä 300000 km:n jälkeen?
Jos aiheuttaa kuolonkolarin laittomalla autolla (tai mopolla) niin olet maksumies jos jäät henkiin![]()
Useimmat rumiluksen arvostelijat ovat parikymmentä vuotta jäljessä koneenrakennuksen opinnoissaan. Kyllä arvostella voi mutta pistäkää faktoja pöytään.
Garantivillkor
Felet ska vara av en sådan art att det kan härledas till utförd effekthöjning.
Garantin gäller i 12 månader åt gången från det att bilen försetts med ProMotech produkt/-er.
Garantin gäller under förutsättning att premien är betald.
Garantin omfattar bilar från årsmodell 2000 och maximalt t.o.m. 10 000 mil. Därefter upphör garantin att gälla.
Installation utförda av annan än ProMotech AB eller auktoriserad återförsäljare eller utan speciellt skriftliga godkännande kan påverka skaderegleringen negativt.
Service måste utföras av märkesverkstad eller motsvarande för att garantin ska gälla. Service ska utföras enligt tillverkarens föreskrifter.
Sker skada i samband med eller att bilen använts i extrema sammanhang såsom biltävling eller liknande gäller ej garantin.
Det åligger bilägaren att begränsa en eventuell skada i möjligaste mån för att undvika följdskador.
Garantin omfattar inte slitdetaljer som är del av service, normalt underhåll eller fel som uppkommit innan tecknande.
Vid skada utgår en självrisk på 1 500 SEK.
Maximal ersättning per skada är ett (1) basbelopp. Skador regleras/ersätts endast i EU-länder samt Norge och Schweiz.
Garantin gäller under förutsättning att skadan inte omfattas av annan garanti/försäkring
Miksi jarrut pitää mitoittaa lisääntyneille tehoille ?rumilus kirjoitti:Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?Lipsanen kirjoitti:Ite kuvittelisin että "lastutus" paja joka on rakennellut kilpamoottoreita melkein 30 vuotta,tietää sen verran moottoritekniikasta että uskallan autoni lastuttaa.Myöskin ite maksan siitä lyhentyneestä tekniikan kestosta eli tietoinen valinta.Ja tiedän että se on laitonta,mutta niin on ylinopeuskin ja siihen ei tarvi "lastua".Päivääkään en oo katunu eli voin suositella muillekin.Toinen vaihtoehto ois tietty ollu ostaa 2 kertaa tehokkaampi auto 2 kertaa kalliimmalla johon ei dollarit riitä.
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?
.

Mielenkiintoinen tapa yhdistää tässä viestiketjussa useaan otteeseen auton moottorinohjausyksikön päivittäminen ja tieliikenteessä häiriköinti.
Tämän valossa, minulle tuli täysin uutena tietona se, että ilmeisesti myös eläkeläispapat ja +60 vuotiaat mieshenkilöt ovat lastuttaneet järjestelmällisesti autonsa ja ovat näin ollen tieliikenteen suurimpia roistoja. Olen tästä tiedosta täydellisen yllättynyt.
Perustan tämän yllä mainittuun mieleyhtymään häiriköinnistä ja lastuttamisesta, koska omaan kokemukseeni perustuen, suurimmat häiriköt ovat liikenteessä - Volvo V70 kuskien lisäksi - n. +60 v. miespuoliset (usein lippispäiset tmv. päähinettä käyttävät) henkilöt.
Häiriökäyttäytymisen ilmentymänä toimivat usein mm: liittymässä/tulorampissa tilan antamatta jättäminen, ohituksen estäminen keinoja kaihtamatta, vasemmalla kaistalla tien tukkeena oleminen ja ns. "perseessä" roikkuminen sekä pieneen väliin kiilaaminen.
Ilmeisesti nämä henkilöt ovat lastuttaneet ajokkinsa ja jonkinlaisen vimman tai testosteroiinikiiman vallassa harrastavat tätä järjestelmällistä ja suunnitelmallista terrorismia, meidän nuhapumpuilla -vakiomoottorisilla- ajelevien kilttien mersumiesten ja perheenisien kiusaksi.
Tässä vaiheessa peliin astuu oveluus, kavaluus ja todellinen viekkaus
En aio jatkossa enää provosoitua tästä käytöksestä, edes sen vertaa, että viitsisin pitkiä väläyttää, vaan tulevaisuudessa väännän radiosta klassisen musiikin lujemmalle ja hykertelen käsiäni, tiedostaen sen seikan, että kohta leviää perseessä roikkuvan vaarin koko moottorikonstruktio motarin varteen
Siitäs saa vaari saa%#na
Kyllä mahtaa äijää keljuttaa, kun on viimeisiä vetelevän Corsan mennyt sika virittämään ja uskonut myyntimiesten puheita sen huolettomuudesta tavallisessa ajossa.
Ps. Vaikuttaako muuten tehoputki samalla tavalla ihmisen käyttäytymiseen ja auton uudelleen atominoitumiseen, kuin moottorinohjausjärjestelmän päivittäminen vai uskaltaisinko harkita sellaista toimenpidettä tulevaisuudessa auton tehojen lisäämiseksi?
Tämän valossa, minulle tuli täysin uutena tietona se, että ilmeisesti myös eläkeläispapat ja +60 vuotiaat mieshenkilöt ovat lastuttaneet järjestelmällisesti autonsa ja ovat näin ollen tieliikenteen suurimpia roistoja. Olen tästä tiedosta täydellisen yllättynyt.
Perustan tämän yllä mainittuun mieleyhtymään häiriköinnistä ja lastuttamisesta, koska omaan kokemukseeni perustuen, suurimmat häiriköt ovat liikenteessä - Volvo V70 kuskien lisäksi - n. +60 v. miespuoliset (usein lippispäiset tmv. päähinettä käyttävät) henkilöt.
Häiriökäyttäytymisen ilmentymänä toimivat usein mm: liittymässä/tulorampissa tilan antamatta jättäminen, ohituksen estäminen keinoja kaihtamatta, vasemmalla kaistalla tien tukkeena oleminen ja ns. "perseessä" roikkuminen sekä pieneen väliin kiilaaminen.
Ilmeisesti nämä henkilöt ovat lastuttaneet ajokkinsa ja jonkinlaisen vimman tai testosteroiinikiiman vallassa harrastavat tätä järjestelmällistä ja suunnitelmallista terrorismia, meidän nuhapumpuilla -vakiomoottorisilla- ajelevien kilttien mersumiesten ja perheenisien kiusaksi.
Tässä vaiheessa peliin astuu oveluus, kavaluus ja todellinen viekkaus


Siitäs saa vaari saa%#na

Ps. Vaikuttaako muuten tehoputki samalla tavalla ihmisen käyttäytymiseen ja auton uudelleen atominoitumiseen, kuin moottorinohjausjärjestelmän päivittäminen vai uskaltaisinko harkita sellaista toimenpidettä tulevaisuudessa auton tehojen lisäämiseksi?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
No olihan ajatusmaailmasi mielenkiintoinen !Team Ahma kirjoitti:Miksi jarrut pitää mitoittaa lisääntyneille tehoille ?rumilus kirjoitti:Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?Lipsanen kirjoitti:Ite kuvittelisin että "lastutus" paja joka on rakennellut kilpamoottoreita melkein 30 vuotta,tietää sen verran moottoritekniikasta että uskallan autoni lastuttaa.Myöskin ite maksan siitä lyhentyneestä tekniikan kestosta eli tietoinen valinta.Ja tiedän että se on laitonta,mutta niin on ylinopeuskin ja siihen ei tarvi "lastua".Päivääkään en oo katunu eli voin suositella muillekin.Toinen vaihtoehto ois tietty ollu ostaa 2 kertaa tehokkaampi auto 2 kertaa kalliimmalla johon ei dollarit riitä.
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?
.Jos auton massa pysyy virityksessä samana ja jos autolla ajetaan samoja nopeuksia kuin ennen viritystä niin ymmärtääkseni liike-energia pysyy vakiona. Eli jarrut eivät edes "tiedä", että autoa on viritetty.
Muistaakseni alakouluusa jo opittiin nopeuden ja jarrutusmatkan neliössä fysiikan lakien mukaan, samoin nopeuden ja ilmanvastuksen neliössä mennään. Eli lyhykäisesti, nopeuden kaksikertaistuminen pidentää jarrutusmatkaa nelinkertaisesti ja samoin nopeuden kaksikertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu.
Auton jarrut ja alusta mitoitetaan moottoritehojen mukaan. Sillä todennäköisyydellä että tehokkaammalla autolla ajetaan suurempia nopeuksia.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mutta eihän Suomessa saa ajaa yhtään lujempaa vaikka ois moninkertaisesti enemmän tehoa kuin vakiossa? Koska ei täällä saa ajaa kesällä kuin 120kmh niin ei paljon parempia jarrujakaan kai tarvitse? eihän kukaan "viritetyllä" autolla kaahaile Lujaa,sillä vaan on mukavempi kiihdyttää siihen matkanopeuteenrumilus kirjoitti:No olihan ajatusmaailmasi mielenkiintoinen !Team Ahma kirjoitti:Miksi jarrut pitää mitoittaa lisääntyneille tehoille ?rumilus kirjoitti:Haluatko viritetyllä autollasi kuulua joukkoon, jotka häiriköivät liikenteessä, vai miksi on täytynyt turvautua lisätehoihin ja laittomuuksiin ?Lipsanen kirjoitti:Ite kuvittelisin että "lastutus" paja joka on rakennellut kilpamoottoreita melkein 30 vuotta,tietää sen verran moottoritekniikasta että uskallan autoni lastuttaa.Myöskin ite maksan siitä lyhentyneestä tekniikan kestosta eli tietoinen valinta.Ja tiedän että se on laitonta,mutta niin on ylinopeuskin ja siihen ei tarvi "lastua".Päivääkään en oo katunu eli voin suositella muillekin.Toinen vaihtoehto ois tietty ollu ostaa 2 kertaa tehokkaampi auto 2 kertaa kalliimmalla johon ei dollarit riitä.
Jos ite pitäis valita valmiin teho"yksikön" välillä tai "mittatilaus lastun" niin ehdottomasti jälkimmäinen,koska se säädetään moottorikohtaisesti optimi tehoille.Kun taas eräissä valmiissa "bokseissa" revitään maksimi tehot miten sattuu ja niiden oon nähny hajottavan koneita lähipiirissäkin ja nopeasti.
Tollasen teholastun asennushan ei nyt niin radikaalisti tehoja lisää että siinä ajoominaisuudet sen takia kesken loppuu.
Ja nää on tosiaan sit mun mielipiteitäni että jokainenhan tekee niinku tykkää,että ei ressiä
Onko hyvä omatunto jos aiheutat viritetyllä autollasi kuolonkolarin, kun se viritetty auto tuskin on suunniteltu niille tehoille ?
Onko jarrut, alusta yms. mitoitettu nykyisille tehoille ?
.Jos auton massa pysyy virityksessä samana ja jos autolla ajetaan samoja nopeuksia kuin ennen viritystä niin ymmärtääkseni liike-energia pysyy vakiona. Eli jarrut eivät edes "tiedä", että autoa on viritetty.
Muistaakseni alakouluusa jo opittiin nopeuden ja jarrutusmatkan neliössä fysiikan lakien mukaan, samoin nopeuden ja ilmanvastuksen neliössä mennään. Eli lyhykäisesti, nopeuden kaksikertaistuminen pidentää jarrutusmatkaa nelinkertaisesti ja samoin nopeuden kaksikertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu.
Auton jarrut ja alusta mitoitetaan moottoritehojen mukaan. Sillä todennäköisyydellä että tehokkaammalla autolla ajetaan suurempia nopeuksia.




Ihan mielenkiintoiseksi on keskstelu menyt, mutta sotketaan vähän sitä soppaa lisää. Tehonlisäys boxit harvemmin kasvattavat huippunopeutta ainakaan huomattavasti, vaan niiden tehon lisäys kohdistuu lähinnä moottorin ala ja keskirekisteriin. Kun taas huippunopeus vaatii yleensä voimaa moottorin ylärekisterissä, jota nämä huijausboxit eivät juurikaan anna.rumilus kirjoitti: Muistaakseni alakouluusa jo opittiin nopeuden ja jarrutusmatkan neliössä fysiikan lakien mukaan, samoin nopeuden ja ilmanvastuksen neliössä mennään. Eli lyhykäisesti, nopeuden kaksikertaistuminen pidentää jarrutusmatkaa nelinkertaisesti ja samoin nopeuden kaksikertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu.
Auton jarrut ja alusta mitoitetaan moottoritehojen mukaan. Sillä todennäköisyydellä että tehokkaammalla autolla ajetaan suurempia nopeuksia.
Toisaalta, jos huippunopeus kasvaa n 2-4%, niin ei tehdas mitoita jarruja niin tarkoille, että ne jäisi alimittaiseksi.
Näinollen, jos Suomessa käyttää lähes minkä tahansa vakioauton tehoja hyväkseen maksimaallisesti, ei tuosta ajokortista tarvitse pidellä kovin kovaa kiinni. Joten se joka laittaa autoonsa tehoboxin, käyttänee niitä tehoja vain kiihtyvyyden parantamiseen, joka ei toisaalta vaadi suurempia jarruja.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-