Hyvä mersu Saksasta
Hyvä mersu Saksasta
Mistä päin saksaa löytyy hyviä mersuja?
Pitääkö turkin pojan kaupat kiertää kaukaa?
Mitä muuta tulee mieleen?
Jos vaikka ensi vuonna oisi asiaa hakea mersu,kun tuo verotuskin muuttui.
Pitääkö turkin pojan kaupat kiertää kaukaa?
Mitä muuta tulee mieleen?
Jos vaikka ensi vuonna oisi asiaa hakea mersu,kun tuo verotuskin muuttui.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hyvä mersu Saksasta
Jos vanhempia mersuja etsii, niin eiköhän ne ole tuolla eteläsaksan alueella.kaltio15 kirjoitti:Mistä päin saksaa löytyy hyviä mersuja?
Pitääkö turkin pojan kaupat kiertää kaukaa?
Mitä muuta tulee mieleen?
Jos vaikka ensi vuonna oisi asiaa hakea mersu,kun tuo verotuskin muuttui.
taitaa olla että hampuri + muut satamakaupungit ovat täynnä näitä vientiin tarkoitettuaja romuja.. Tosin voi seasta välillä löytyä hyviäkin. Jos uudehkoja autoja hakee, niin sama kai mistä päin saksaa.
Mutta japani on yksi vaihtoehto hakea mersu. Jotkut ovat sieltä jo niitä tuoneet. Näyttäisi olevan aika laatukuntosia.. tosin dieseliä sieltä on turha etsiä. Ei ole kovin suosittu paikallisen dieselverotuksen takia. Siellä nimittäin verotetaan kilometreistä..
220.128 Black Mirror
Eteläisempi saksa, pienet kaupungit ja yleensä yksityis henkilöt.
Noilla kriteereillä löytyy se "hyvä" mersu. Vanhemmista mersuistakin joutuu jotain maksamaan jos hyvän haluaa.
Hampurit ja muut suurkaupungit ja niiden häkkiliikkeet kannattaa unohtaa.
On tullut hampurin liikkeet muutamaan kertaan kierrettyä ja 90% vähänkään vanhemmista autoista on aivan järkyttävässä kunnossa
Edes suomesta ei löydä yhtä linttoja yhtä paljon
Noilla kriteereillä löytyy se "hyvä" mersu. Vanhemmista mersuistakin joutuu jotain maksamaan jos hyvän haluaa.
Hampurit ja muut suurkaupungit ja niiden häkkiliikkeet kannattaa unohtaa.
On tullut hampurin liikkeet muutamaan kertaan kierrettyä ja 90% vähänkään vanhemmista autoista on aivan järkyttävässä kunnossa

Edes suomesta ei löydä yhtä linttoja yhtä paljon

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllähän se niin on että jokapuolelta saksaa löytyy hyviä mersuja.
Täytyy vaan ohittaa miinat.Olen työkseni ostanut näitä vekottimia jo yhdeksättä vuotta täällä saksassa joten uskoisin tietäväni mistä puhun.
Tuolta etelästä löytyy ihan yhtä hyvin "pommeja" kun pohjoisestakin.
Erityisen varovainen kokemukseni mukaan tulee olla Berliinin sekä Frankin seuduilla, eniten huijareita.
Myös karvakäsiltä, turkin pojilta, voi ostaa autoja.Tällöin ostajan on vaan tunnettava itse autot ja osata arvioida auton kunto oikein, muuten päätyy suomi24 palstalle vinkumaan että saksassa kaikki on ruuvattuja romuja ja myyjät poikkeuksetta huijareita
, mikä kertoo eniten ostajan kyvystä ostaa itselleen auto.
Täytyy vaan ohittaa miinat.Olen työkseni ostanut näitä vekottimia jo yhdeksättä vuotta täällä saksassa joten uskoisin tietäväni mistä puhun.
Tuolta etelästä löytyy ihan yhtä hyvin "pommeja" kun pohjoisestakin.
Erityisen varovainen kokemukseni mukaan tulee olla Berliinin sekä Frankin seuduilla, eniten huijareita.
Myös karvakäsiltä, turkin pojilta, voi ostaa autoja.Tällöin ostajan on vaan tunnettava itse autot ja osata arvioida auton kunto oikein, muuten päätyy suomi24 palstalle vinkumaan että saksassa kaikki on ruuvattuja romuja ja myyjät poikkeuksetta huijareita

Ajan mersulla kun ei parempaankaan varaa ole!!
Näitähän löytyy:
Mersun oma
ALD Outlet
DAT AUTOHUS
Tai nämä kaksi viimeistä ns. varmoja paikkoja, osa vaihdokeista oikein hyviä, mutta monessa ei juurikaan varusteita, vanhoja liisareita...
Mutta pääsääntöisesti kannattaa katseet suunnata pikkukaupunkeihin.
Ei se Pohjois-Saksakaan niin huono vaihtoehto ole kuin annetaan ymmärtää. Etenkin kun ilm. etsit suht tuoretta (w211) mersua? Oma löytyi niinkin pohjoisesta kuin Flennsburg (Saksan ja Tanskan rajalla). Pikkukaupungeista ne kolhuttomat Autotalliautot löytyy
Laita privaa jos tarviit lisäinfoa... Tuli kevään-loppukesän aikana Saksan S211-tarjonta kartoitettua aika tarkkaan
Niin, ei todellakaan kannata Suomesta ostaa! Etenkin jos yhtään aikaa/ halua lähteä Saksaan reissuun ja ajella hyvällä autolla kotio
Mersun oma
ALD Outlet
DAT AUTOHUS
Tai nämä kaksi viimeistä ns. varmoja paikkoja, osa vaihdokeista oikein hyviä, mutta monessa ei juurikaan varusteita, vanhoja liisareita...
Mutta pääsääntöisesti kannattaa katseet suunnata pikkukaupunkeihin.
Ei se Pohjois-Saksakaan niin huono vaihtoehto ole kuin annetaan ymmärtää. Etenkin kun ilm. etsit suht tuoretta (w211) mersua? Oma löytyi niinkin pohjoisesta kuin Flennsburg (Saksan ja Tanskan rajalla). Pikkukaupungeista ne kolhuttomat Autotalliautot löytyy

Laita privaa jos tarviit lisäinfoa... Tuli kevään-loppukesän aikana Saksan S211-tarjonta kartoitettua aika tarkkaan

Niin, ei todellakaan kannata Suomesta ostaa! Etenkin jos yhtään aikaa/ halua lähteä Saksaan reissuun ja ajella hyvällä autolla kotio

EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Jep, kyllä niitä huonoja ja hyviä autoja löytyy joka puolelta. Bremenistä on jääny kyllä todella huono maku. Siellä on eräs iso häkki mihin ajetaan koko ajan viallisia ja kolaroituja autoja ja sitten fiksaillaan. Niiden ilmoituksetkaan ei pidä paikkaansa. Koko kaupunkikin näyttää jo surkeelta 

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Niin, näitä häkkejä löytyy kyllä lähes jokaisesta isommasta kaupungista
.Taitoa vaatii väistellä ne huonot häkit ja ostaa hyvistä häkeistä.Toki mielummin halleista mutta häkeistäkin saa hyvää tavaraa, jos malttaa etsiä sen hyvän vaihtoehdon eikä haksahda ensimmäiseen.Sinänsä Bremenistä löytyy kyllä mukaviakin puolia,kaunis vanha kaupuni 


Ajan mersulla kun ei parempaankaan varaa ole!!
Olen saanut käsityksen että näissä esim. frankfurtin häkeissä autot omistaa muutama vanhempi tummaihoinen herrasmies ja myyjinä toimivat pari kolme kymppiset sukulaispojat eri aitauksissa.
Autot ostetaan suuremmissa erissä esim merkkiliikkeistä jotka eivät halua nähdä vanhempia autoja omalla tontilla.
Kaksi autoa olen häkistä ostanut, enkä ole katunut kummankaan ostoa päivääkään.
Saattoi jopa pitää kilsatkin paikkansa koska kulutusosat hajosivat silloin kun niiden pitääkin hajota.
Autot ostetaan suuremmissa erissä esim merkkiliikkeistä jotka eivät halua nähdä vanhempia autoja omalla tontilla.
Kaksi autoa olen häkistä ostanut, enkä ole katunut kummankaan ostoa päivääkään.
Saattoi jopa pitää kilsatkin paikkansa koska kulutusosat hajosivat silloin kun niiden pitääkin hajota.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
Niin ja jatkona edelliseen, että 4autoa olen noista Hampurin häkeistä ostanut, mutta aikaa niiden ostettavien (hinta/kunto) etsimiseen saa varata.
Muuten autot ovat pelanneet odotetulla tavalla ja yllätyksiä ei (onneksi) ole yhdenkään kohdalla tullut.
Ostettua on tullut:
- BMW 320cia -92 (kesällä 2005)
- Audi a4 2.6 Quattro -95 (kesällä 2005)
- Audi a4 1.8T Quattro -99 (kesällä 2007)
- MB C 230Kompressor -97 (kesällä 2007)
Muuten autot ovat pelanneet odotetulla tavalla ja yllätyksiä ei (onneksi) ole yhdenkään kohdalla tullut.
Ostettua on tullut:
- BMW 320cia -92 (kesällä 2005)
- Audi a4 2.6 Quattro -95 (kesällä 2005)
- Audi a4 1.8T Quattro -99 (kesällä 2007)
- MB C 230Kompressor -97 (kesällä 2007)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tarjontaa ainakin nyt kesällä 2007 oli w211 korisista aika runsaasti.kaltio15 kirjoitti:w211, cdi koneella olevaa olen katsellut kaikilla mausteilla vaan hyvää ei ole löytynyt ,järkevään hintaan.
Esim autohus.de nimisessä liikkeessä on myynnissä noin 300kpl w211 korisia .
Halpa ja hyvää vaan ei ole se helpoin yhtälö


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Riippuu hyvin pitkälti mikä on budjetti? Tai mikä on sun mittapuun mukaan on "kaikilla mausteilla"? Ns. Kunnolla varusteltuja on todellakin vaikea löytää, etenkin kohtuu kilometrein.
Perus Classic, Elegance ja Avantgardea kyllä löytyy... Näissä yleensä APS50-navi ja pakkitutkat, mutta muuten hyvin vakioita. Sitten jos haluat Airmatic, Command, 4-zone Climaa ja vaikka AITO nahkaiset akt. penkit, niin tarjonta vähenee aika reilusti. AMG-korisarja vielä mukaan, niin ei olekkaan ihan läpihuutojuttu.
Perus Classic, Elegance ja Avantgardea kyllä löytyy... Näissä yleensä APS50-navi ja pakkitutkat, mutta muuten hyvin vakioita. Sitten jos haluat Airmatic, Command, 4-zone Climaa ja vaikka AITO nahkaiset akt. penkit, niin tarjonta vähenee aika reilusti. AMG-korisarja vielä mukaan, niin ei olekkaan ihan läpihuutojuttu.
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Semmoinen pisti viime kesänä silmään (kun Rostokissa oli laivaa odotellessa aikaa katsella Mersujen aluistoita), että meren läheisyys saattaa vaikuttaa ruostumisherkkyyteen. Nuo Rostokin merkkiliikkeen (aika nuoria siis) vaihdokit oli mielestäni huomattavasti enemmän ruosteessa kuin vastaavat kulkineet etelässä (Stuttgart-Munchen alue), mistä suurimman osan kulkupeleistäni olen ostanut. Ruostetta oli siis lähinnä pyörännavoissa, tukipalkkien pulteissa ja jopa joissain pohjan saumoissa (niitä vaan pääsee huonosti näkemään muovien takaa).
Tuo W211 on niin nuori, että taitaa helpoiten löytyä Mersun omien vaihdokkien kautta, linkki olikin jo ylempänä. Noista liisinkiautomyymälöistä on jonkin verran kokemusta, kaverille etsittiin autoa semmoisista joskus (niissä oli hieman muita halvemmat hinnat), mutta kalustossakin oli kyllä enemmän sanomista kuin Mersuliikkeen samanikäisissä. (Vaikka Saksassa käsittääkseni leasingautoa palautettaessa joutuu "korvaamaan" ylimääräiset kolhut ja kulumat). Toki poikkeuksiakin on molempiin suuntiin ja nämä on vaan omia huomioita ilman tieteellistä tutkimusta. Mutta autokauppoja on kierretty paljon, vaikka melkein kaikki omat härvelit olen ostanut yksityisiltä. Se vaan ei taida oikein Suomesta käsin toimia.
Sitten vielä unfallfrei-termistä, sitä monesti pidetään kolarivapaana. Parissa autoliikkeeessä joskun asiaa kummastelin nuorehkon uudelleen maalatun auton tapauksessa. Automyyjien mielestä unfallfrei-termiä voi käyttää, jos autoon ei ole hitsaamalla vaihdettuja osia...pikkukolhuja ja uudelleenmaalausta ei lasketa kolariksi. Pari kertaa tapahtui yksityisen myyjän kanssa niin, että puhelimessa auto oli selkeästi alkuperäisessä maalissaan ja kolaroimaton, mutta kun paikanpäällä huomasin uusintamaalauksen, niin myyjä vuolaasti selitti "niinkuin puhelimessa sanoin, olen ostanut auton kolaroimattomana, mutta edellinen omistaja on kai maalauttanut auton" Eikä ne mitään tommoista kyllä puhelimessa sanoneet eikä olisi koskaan asiasta maininneetkaan, jos en olisi itse huomannu. Ja toinen näistäkin oli Mersukaupan myyjä, myi autoa omaan piikkiinsä. Sinänsä aika hienosti Saksassa tehdään noita maalauksia verrattuna Suomen vastaavaan työnjälkeen.
Tuo W211 on niin nuori, että taitaa helpoiten löytyä Mersun omien vaihdokkien kautta, linkki olikin jo ylempänä. Noista liisinkiautomyymälöistä on jonkin verran kokemusta, kaverille etsittiin autoa semmoisista joskus (niissä oli hieman muita halvemmat hinnat), mutta kalustossakin oli kyllä enemmän sanomista kuin Mersuliikkeen samanikäisissä. (Vaikka Saksassa käsittääkseni leasingautoa palautettaessa joutuu "korvaamaan" ylimääräiset kolhut ja kulumat). Toki poikkeuksiakin on molempiin suuntiin ja nämä on vaan omia huomioita ilman tieteellistä tutkimusta. Mutta autokauppoja on kierretty paljon, vaikka melkein kaikki omat härvelit olen ostanut yksityisiltä. Se vaan ei taida oikein Suomesta käsin toimia.
Sitten vielä unfallfrei-termistä, sitä monesti pidetään kolarivapaana. Parissa autoliikkeeessä joskun asiaa kummastelin nuorehkon uudelleen maalatun auton tapauksessa. Automyyjien mielestä unfallfrei-termiä voi käyttää, jos autoon ei ole hitsaamalla vaihdettuja osia...pikkukolhuja ja uudelleenmaalausta ei lasketa kolariksi. Pari kertaa tapahtui yksityisen myyjän kanssa niin, että puhelimessa auto oli selkeästi alkuperäisessä maalissaan ja kolaroimaton, mutta kun paikanpäällä huomasin uusintamaalauksen, niin myyjä vuolaasti selitti "niinkuin puhelimessa sanoin, olen ostanut auton kolaroimattomana, mutta edellinen omistaja on kai maalauttanut auton" Eikä ne mitään tommoista kyllä puhelimessa sanoneet eikä olisi koskaan asiasta maininneetkaan, jos en olisi itse huomannu. Ja toinen näistäkin oli Mersukaupan myyjä, myi autoa omaan piikkiinsä. Sinänsä aika hienosti Saksassa tehdään noita maalauksia verrattuna Suomen vastaavaan työnjälkeen.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vielä lisätäkseni, niin yleensä ne halvat ovat kaikki yleensä niitä huonompia yksilöitä..
Hyvistä pyydetään saksassa.. Aika jännä kulttuuri verrattuna suomeen. Suomessa maksaa hyvät ja paskat yleensä aivan saman. Varusteet eivät tunnu vaikuttavan suomessa oikeastaan yhtään mitään, kun taas saksassa varusteet nostavat hintaa huomattavasti. En tiedä onko ollut sielläkään aina näin. Varmaankin johtuen siitä että vientiin halutaan aina näitä hyvin varusteltuja yksilöitä, niin saksalaiset voivat pyytää niistä sitten hivenen enemmän, kun ovat niin suosittuja.
Myöskin jännä ilmiö on että kun auto tulee tiettyyn museoikään saksassa, niin yleensä hinnat nousevat kattoon, taas suomessa kun ei yleensä arvosteta vanhoja autoja jälleenmyynnin kannalta. Minusta Suomi on melko tylsä maa. Olisi hieno katsella liikenteessä vanhoja kalssikoita enemmän ja vähemmän noita 2007 1.3 litrasia perhe hyndai-henkilöautoja.. Rehellisesti jos rikas mies olisin niin ajaisin erittäin vanhalla klassikoautolla, kun kuka tahansa rikas ihminen voi valkata luettelosta kalleimman auton ja kaikilla varusteilla, mutta tietyn klassikon valitsiminen/ etsimen kertoo ihmisestä ja sen autokulttuurisivistyksestä paljon..
Hyvistä pyydetään saksassa.. Aika jännä kulttuuri verrattuna suomeen. Suomessa maksaa hyvät ja paskat yleensä aivan saman. Varusteet eivät tunnu vaikuttavan suomessa oikeastaan yhtään mitään, kun taas saksassa varusteet nostavat hintaa huomattavasti. En tiedä onko ollut sielläkään aina näin. Varmaankin johtuen siitä että vientiin halutaan aina näitä hyvin varusteltuja yksilöitä, niin saksalaiset voivat pyytää niistä sitten hivenen enemmän, kun ovat niin suosittuja.
Myöskin jännä ilmiö on että kun auto tulee tiettyyn museoikään saksassa, niin yleensä hinnat nousevat kattoon, taas suomessa kun ei yleensä arvosteta vanhoja autoja jälleenmyynnin kannalta. Minusta Suomi on melko tylsä maa. Olisi hieno katsella liikenteessä vanhoja kalssikoita enemmän ja vähemmän noita 2007 1.3 litrasia perhe hyndai-henkilöautoja.. Rehellisesti jos rikas mies olisin niin ajaisin erittäin vanhalla klassikoautolla, kun kuka tahansa rikas ihminen voi valkata luettelosta kalleimman auton ja kaikilla varusteilla, mutta tietyn klassikon valitsiminen/ etsimen kertoo ihmisestä ja sen autokulttuurisivistyksestä paljon..
220.128 Black Mirror
Jos tutkii www.mobile.de sivustoa tai vastaavaa, niin kannattaa tosiaan
kiinnittää huomiota keskimääräiseen hintatasoon ja varautua maksamaan
mieluummin "ylihintaa" hyvästä autosta kuin hakemaan se sivuston halvin.
Ne ihan halvimmat kun joko ovat pommeja tai sitten ne myydään
nopeasti pois. Kun matka Saksaan kestää jonkin aikaa, niin sillä
aikaa voi mennä jo auto kaupaksi ja on suorastaan todennäköistä, ettei
valittu yksilö ole enää saatavana.
Kannattaa katsoa monta autoa valmiiksi tai sopia myyjän kanssa
varauksesta etukäteen, jos todella haluaa jonkin tietyn auton. Saksassa
on myös käsirahahuijareita, joilla ei ole autoa lainkaan, joten kannattaa
varoa.
Saksassa on pitkät etäisyydet, joten kovin monta autoa ei ehdi
päivässä katsoa, jos ne ovat satojen kilometrien päässä toisistaan.
Kannattaa olla etukäteen yhteydessä myyjään ja soittaa vielä
matkan varreltakin, ettei tulisi hukkareissua.
Jos niin paljon näkee vaivaa, että Saksasta asti hakee auton, niin
ei sieltä mitään ihan tavanomaista kannata minusta hakeakaan, vaan
juuri itselle mieluista tai muuten harvoinaista mallia. Eikä mitään
romuja ostaa, jos hyviäkin on saatavana, vaikka maksaisi vähemmän.
Parasta olisi ostaa merkkiliikkeestä takuuauto, mutta sieltä ei saa
noita vanhoja ja halpoja malleja, jotka suomalaisia eniten
kiinnostavat.
Jos itsellä ei ole saksa hallussa ja aikaakin on niukasti, niin voi olla
hyvä idea pyytää ammattilainen avuksi etsimään sopiva auto.
kiinnittää huomiota keskimääräiseen hintatasoon ja varautua maksamaan
mieluummin "ylihintaa" hyvästä autosta kuin hakemaan se sivuston halvin.
Ne ihan halvimmat kun joko ovat pommeja tai sitten ne myydään
nopeasti pois. Kun matka Saksaan kestää jonkin aikaa, niin sillä
aikaa voi mennä jo auto kaupaksi ja on suorastaan todennäköistä, ettei
valittu yksilö ole enää saatavana.
Kannattaa katsoa monta autoa valmiiksi tai sopia myyjän kanssa
varauksesta etukäteen, jos todella haluaa jonkin tietyn auton. Saksassa
on myös käsirahahuijareita, joilla ei ole autoa lainkaan, joten kannattaa
varoa.
Saksassa on pitkät etäisyydet, joten kovin monta autoa ei ehdi
päivässä katsoa, jos ne ovat satojen kilometrien päässä toisistaan.
Kannattaa olla etukäteen yhteydessä myyjään ja soittaa vielä
matkan varreltakin, ettei tulisi hukkareissua.
Jos niin paljon näkee vaivaa, että Saksasta asti hakee auton, niin
ei sieltä mitään ihan tavanomaista kannata minusta hakeakaan, vaan
juuri itselle mieluista tai muuten harvoinaista mallia. Eikä mitään
romuja ostaa, jos hyviäkin on saatavana, vaikka maksaisi vähemmän.
Parasta olisi ostaa merkkiliikkeestä takuuauto, mutta sieltä ei saa
noita vanhoja ja halpoja malleja, jotka suomalaisia eniten
kiinnostavat.
Jos itsellä ei ole saksa hallussa ja aikaakin on niukasti, niin voi olla
hyvä idea pyytää ammattilainen avuksi etsimään sopiva auto.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Minun kysymykseni voisi käydä tähän ketjuun joten osaisiko joku kertoa paljon tulisi maksamaan seuraavien autojen suomeen tuonti saksasta:
Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sport — EUR 5.400 (7/1996)
Mercedes-Benz C 280 Sport AMG — EUR 5.490 (8/1996)
Mercedes-Benz C 280 Elegance ** AMG Optik — EUR 5.750 (9/1994)
Mulla ei oo mitään käsitystä tästä vero jutusta joten paljon vois olla noiden suomeen tuonti hinnat.. (ei haku palkkiota, hakija on tiedossa)..
Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sport — EUR 5.400 (7/1996)
Mercedes-Benz C 280 Sport AMG — EUR 5.490 (8/1996)
Mercedes-Benz C 280 Elegance ** AMG Optik — EUR 5.750 (9/1994)
Mulla ei oo mitään käsitystä tästä vero jutusta joten paljon vois olla noiden suomeen tuonti hinnat.. (ei haku palkkiota, hakija on tiedossa)..
Ruotsista tuominen saman hintaista kuin saksastakin, tullit ja verot samat, EU:ta kun ollaan. Rahdeissa tietty säästää.
Norja taas ei ole, joten tulli tulee rokottamaan huomattavasti raskaammalla kädellä.
En kyllä edes arvaile paljonko.
Ysikasin 220 cdi:n verot tais olla jotain 2500€ tossa talvella, kun olin työkaverin matkassa semmoista hakemassa..
Tullista saa tarkempia hinta-arvioita
Norja taas ei ole, joten tulli tulee rokottamaan huomattavasti raskaammalla kädellä.
En kyllä edes arvaile paljonko.
Ysikasin 220 cdi:n verot tais olla jotain 2500€ tossa talvella, kun olin työkaverin matkassa semmoista hakemassa..
Tullista saa tarkempia hinta-arvioita
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Oman kokemuksen perusteella osaavan, paikan päällä asustelevan ja mieluusti suomalaisen "ammattiostajan" l. akentin käyttö on suotavaa, jos vähänkin epäilee omia kykyjään vielä prosessi kunnialla läpi - haukkuu kyllä hintansa, varsinkin jos itsellä ei ole intressiä lähteä germaaniaan muutenkin.
Kun tuota sijaintia on pohdittu, niin oma pirssi löytyi Kölnistä ensiomistajalta suoraan tallista haettuna. Eipä ollut ainakaan ruostetta pilkun pilkkua missään. Toisaalta yhtä peliä käytiin katsomassa Hollannin puolella, aika lailla rannikolla. Ja tanakasti oli ruosteessa, vaikka oli saman ikäinen, joten noissa Saksankin rannikkohäkeissä ruostuminen saattaa oikeasti olla jonkinlainen peikko, tai ainakin on syytä tarkastaa vehje kunnolla.
Sitten mitalin toiseen puoleen: hakuprosessia kesti puolisen vuotta, ennen kuin halutunlainen yksilö tärppäsi.
Tosin sekin maksaa vaivan, jos pirssiä ei ole kiirus saada heti alle.
Mutta niin se on Saksassa kuin Suomessakin, hyvän tai pommin voi saada yhtä lailla etelästä kuin pohjoisestakin. Tosin todennäköisempää on saada vähempiruosteinen eteläisestä Saksasta tai sitten Lapista
, kummassakaan kun ei juuri viljellä suolaa, aivan Pohjois-Saksassa kai sitä vähän sirotellaan joskus, en tiedä varmaksi.
Kun tuota sijaintia on pohdittu, niin oma pirssi löytyi Kölnistä ensiomistajalta suoraan tallista haettuna. Eipä ollut ainakaan ruostetta pilkun pilkkua missään. Toisaalta yhtä peliä käytiin katsomassa Hollannin puolella, aika lailla rannikolla. Ja tanakasti oli ruosteessa, vaikka oli saman ikäinen, joten noissa Saksankin rannikkohäkeissä ruostuminen saattaa oikeasti olla jonkinlainen peikko, tai ainakin on syytä tarkastaa vehje kunnolla.
Sitten mitalin toiseen puoleen: hakuprosessia kesti puolisen vuotta, ennen kuin halutunlainen yksilö tärppäsi.
Tosin sekin maksaa vaivan, jos pirssiä ei ole kiirus saada heti alle.
Mutta niin se on Saksassa kuin Suomessakin, hyvän tai pommin voi saada yhtä lailla etelästä kuin pohjoisestakin. Tosin todennäköisempää on saada vähempiruosteinen eteläisestä Saksasta tai sitten Lapista

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Itse soitin tänään tullille johki autovero neuvontaa niin aika nyrpeesti vastailivat siellä! Kusinen paikka sekin.. Noista tullin sivujen tuoduista autoista ei löytynyt vastaavia mitä itse olisin tuomassa niin kysäsin heiltä.
Kehu vaan että eti netistä ite ei osaa kertoa suuntaa antavaa tietoa. Kysyin mistä voisi kysyä jos ne ei tiedä niin sama vastaus eti netistä..
Millähän perusteella ne sit verottaa jos eivät itsekkään tiedä!?
Kehu vaan että eti netistä ite ei osaa kertoa suuntaa antavaa tietoa. Kysyin mistä voisi kysyä jos ne ei tiedä niin sama vastaus eti netistä..
Millähän perusteella ne sit verottaa jos eivät itsekkään tiedä!?
Niin, sitähän tässä on jo monet vuodet ihmetelty. Sanovat, että siellä on jonkinlainen lottoarvontakoneeseen verrattava laite, jonka antama tulos sitten kerrotaan asianosaisten kulloisellakin v*tutuskäyrän nousukulmalla.Wrathchild kirjoitti:Millähän perusteella ne sit verottaa jos eivät itsekkään tiedä!?

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Verotusarvot löytyvät täältä (jos löytyvät):Wrathchild kirjoitti:Itse soitin tänään tullille johki autovero neuvontaa niin aika nyrpeesti vastailivat siellä! Kusinen paikka sekin.. Noista tullin sivujen tuoduista autoista ei löytynyt vastaavia mitä itse olisin tuomassa niin kysäsin heiltä.
Kehu vaan että eti netistä ite ei osaa kertoa suuntaa antavaa tietoa. Kysyin mistä voisi kysyä jos ne ei tiedä niin sama vastaus eti netistä..
Millähän perusteella ne sit verottaa jos eivät itsekkään tiedä!?
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Jos ei löydy, niin menee arviontilautakuntaan ja arvo voi olla vähän mitä sattuu...
Veroprosentin laskukin on oma lukunsa,
prosentti on CO2 päästöt / 10 + 4,
vanhemmissa kaava menee painon mukaan jos EU-direktiivin mukaisesti mitattuja päästöjä ei ole tiedossa....
www.ottoauto.de on saanut kehuja, ei ole omakohtaista kokemustaMeSee kirjoitti:Mites mikäs olisi hyvä firma, joka uittaa noita mersuja tuolta saksasta, tai miksei ruotsista??
Hakusessa 290dt väykky...
230 C 1978
Tässä voisi olla katsomisen arvoisia vanhempia mersuja:
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-pp-automobile.html
http://www.wenig-kilometer-fahrzeuge.de/
Vinkkinä: Lentokoneella Düsseldorfiin (myös Kööpenhaminan kautta)
josta pääsee junalla (1h 30 min) suoraan Bad Breisigiin.
Muistaakseni myös Kölnin lentokentälle pääsee, ainakin pompulla. Ja sama juna menee sieltäkin Bad Breisigiin. Sitten vain treffit myyjän kanssa asemalle ja...
Muutoinkin kannattaa katsella www.bahn.de sillä silmällä. Toimii paremmin kuin VR ja aikataulut ovat toimineet pilkulleen. Eli jos auto on lentokenttien välissä niin junalla, junalla...
Saksan kielen taidosta ei mielestäni kannata ottaa paineita, auton "tunteminen" on ykkösjuttu. Kyllä siellä osataan ummikkoakin jeesiä, kilvet ja vakuutuksetkin saa lähes aina samaan kauppaan. Yksityisetkin auttavat mielellään kilpi-vakuutus-jumpassa.
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-pp-automobile.html
http://www.wenig-kilometer-fahrzeuge.de/
Vinkkinä: Lentokoneella Düsseldorfiin (myös Kööpenhaminan kautta)
josta pääsee junalla (1h 30 min) suoraan Bad Breisigiin.
Muistaakseni myös Kölnin lentokentälle pääsee, ainakin pompulla. Ja sama juna menee sieltäkin Bad Breisigiin. Sitten vain treffit myyjän kanssa asemalle ja...
Muutoinkin kannattaa katsella www.bahn.de sillä silmällä. Toimii paremmin kuin VR ja aikataulut ovat toimineet pilkulleen. Eli jos auto on lentokenttien välissä niin junalla, junalla...
Saksan kielen taidosta ei mielestäni kannata ottaa paineita, auton "tunteminen" on ykkösjuttu. Kyllä siellä osataan ummikkoakin jeesiä, kilvet ja vakuutuksetkin saa lähes aina samaan kauppaan. Yksityisetkin auttavat mielellään kilpi-vakuutus-jumpassa.
Stuttgartin alueella on kyllä yleisesti enemmän Porscheja ja Mersuja kuin muualla. Jotkut tuon viereisen tehtaan työntekijöistä saavat alennuksella ostaa Mersuja ja täten täällä on kadut täynnä kohtuu uusia SLK:ta ja CLK:ta. Koska kuraa ja paskaa ei ole juuri nimeksikään, on maalipinnat yleensä hyvässä kunnossa. Olen nähnyt W203:sia monia joissa ei ole ruostetta edes lokasuojissa.
Tosin koska täällä Stuttgartin alueella asuu n. 2 miljoonaa ihmistä niin parkkipaikat ovat tosi vähissä ja melkeimpä kaikissa autoissa on puskureissa tai kyljissä jotain naarmuja.
Tänne pääsee Finnarilla suoraan Helsingistä 96e hintaan, ja autonhakuun voi lainata vuokra-auton ( Smart on halvin ). Kannattaa samalla poiketa muuten Mercedeksen ja Porschen museossa. Jos joku tulee tänne mersua ostamaan niin voin tulla kyllä tulkiksi.
Tosin koska täällä Stuttgartin alueella asuu n. 2 miljoonaa ihmistä niin parkkipaikat ovat tosi vähissä ja melkeimpä kaikissa autoissa on puskureissa tai kyljissä jotain naarmuja.
Tänne pääsee Finnarilla suoraan Helsingistä 96e hintaan, ja autonhakuun voi lainata vuokra-auton ( Smart on halvin ). Kannattaa samalla poiketa muuten Mercedeksen ja Porschen museossa. Jos joku tulee tänne mersua ostamaan niin voin tulla kyllä tulkiksi.
Kyllähän Saksasta helmiä löytyy, mutta aika harvassa nuo ovat. Itse aikoinaan n. 5 vuotta sitten olin töissä paikanpäällä kolme kuukautta ja siinä ajassa löysin vain yhden sopivan ja hyvä kuntoisen ajoneuvon. Kaikkea kuraa kyllä oli paikat pullollaan. Nuo karvakäsien häkit jätin suosiolla käymättä ja keskityin kohtuu suuriin autoliikkeisiin. Noissa suurissa liikkeissä valikoima vaihtui nopeasti ja uutta käytettyä autoa tuli liikkeisiin hyvällä vaihtovauhdilla. Itse löysin autoni paikallisen Toyota liikkeen vaihtovalikoimasta ja oli kyseisen kolmen kuukauden hakemisella ensimmäinen auto josta uskalsi tehdä kaupat heti.
Auto oli 200E vm.93 ja ajettu vain 140000 km. Kilometrit pitivät paikkansa ja kyseisen auton myyvä liike takasi kilometrit. Autoa ostaessani sain vielä auton nosturilla ylös ja tutkittua kaikki paikat tarkasti. Koe-ajoa ajelin paikallisia teitä reilun puolen päivää. Kaikki onnistui, vaikka kaupat suoritettiinkin heikolla Englannin kielellä. Automyyjä vielä hoiti kaikki manööverit, paperityöt sekä kilvitykset mukisematta samaan hintaan.
En väitä, että auto olisi ollut halvin vaihtoehto, mutta hiukan enemmän maksamalla sain ainakin hyvän kulkupelin. Naapuriliikkeessä olisin saanut "halvemmalla" hinnalla jotain ihan muuta. Hintapyynnistä sain myöskin pudotettua muutaman sata euroa pois, kun vain osasi neuvotella. Eli eivät nuo isojenkaan liikeiden hinnat aina tiukkoja ole.
Itse en missään nimessä ostaisi autoa Saksasta vain netti-ilmoituksen perusteella ja tyyliin lento Saksaan ja samana päivänä lauttaan ja nenä kohti Suomea!! Toki, jos tuntee paikallisia jotka voivat tarkastaa auton etukäteen voi jopa ehkä kauppaa jollain tapaa suositella?
Oma auto on tuossa pihassa vielä tänäkin päivänä ja olen ollut ostokseeni enemmän kuin tyytyväinen. Monta kakkos autoa on tuona viiden vuoden aikana ollut ja tuo Mersu on pidoltaan ollut ylivoimaisesti halvin. Toivottavasti poika saa tuosta josku itselleen ensi auton?
Nyt heikkona hetkenä tuli sitten ostettua 300TE vm-90 joten nyt noita on sitten pihassa jo kaksin kappalein!
Auto oli 200E vm.93 ja ajettu vain 140000 km. Kilometrit pitivät paikkansa ja kyseisen auton myyvä liike takasi kilometrit. Autoa ostaessani sain vielä auton nosturilla ylös ja tutkittua kaikki paikat tarkasti. Koe-ajoa ajelin paikallisia teitä reilun puolen päivää. Kaikki onnistui, vaikka kaupat suoritettiinkin heikolla Englannin kielellä. Automyyjä vielä hoiti kaikki manööverit, paperityöt sekä kilvitykset mukisematta samaan hintaan.
En väitä, että auto olisi ollut halvin vaihtoehto, mutta hiukan enemmän maksamalla sain ainakin hyvän kulkupelin. Naapuriliikkeessä olisin saanut "halvemmalla" hinnalla jotain ihan muuta. Hintapyynnistä sain myöskin pudotettua muutaman sata euroa pois, kun vain osasi neuvotella. Eli eivät nuo isojenkaan liikeiden hinnat aina tiukkoja ole.
Itse en missään nimessä ostaisi autoa Saksasta vain netti-ilmoituksen perusteella ja tyyliin lento Saksaan ja samana päivänä lauttaan ja nenä kohti Suomea!! Toki, jos tuntee paikallisia jotka voivat tarkastaa auton etukäteen voi jopa ehkä kauppaa jollain tapaa suositella?
Oma auto on tuossa pihassa vielä tänäkin päivänä ja olen ollut ostokseeni enemmän kuin tyytyväinen. Monta kakkos autoa on tuona viiden vuoden aikana ollut ja tuo Mersu on pidoltaan ollut ylivoimaisesti halvin. Toivottavasti poika saa tuosta josku itselleen ensi auton?
Nyt heikkona hetkenä tuli sitten ostettua 300TE vm-90 joten nyt noita on sitten pihassa jo kaksin kappalein!