C230K Ei nosta ahtoja 0 yläpuolelle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

C230K Ei nosta ahtoja 0 yläpuolelle

Viesti Kirjoittaja Macex »

Eli ongelma tämänlainen. Ajettaessa kun painaa kaasun pohjaan, niin pitäisi normaalisti ruveta ahtamaan mittarin mukaan 0.6 bar, mutta ei suostu lämpimällä koneella noisemaan mittari edes 0.1:n puolelle, vaan heti alkaa röpöttämisen oloinen vaihe. Kylmällä koneella auto toimii ihan normaalisti, eli täydellä kaasulla voi kiihdyttää ja ahtopaineet nousevat 0.6:n bar:n, mutta lämpimällä koneella rupeaa heti kun päästään paremmalle puolelle ahtomittaria, niin pätkimään/röpöttämään. Oon vaihtanut ilmamassamittarin, imuilman lämpötila-anturin, tulpat ja lambdan, ajatellen että joku olisi paskana, mutta eivät ole vaikuttaneet pätkääkään. Aika outo ongelma, mutta jos ei tuosta selvityksestä saanut selvää, niin tarkentavia kysymyksiä vaan reippaasti, niin koitan kertoa sen mukaan mitenkä osaan.
Viimeksi muokannut Macex, Su 02.11.2008 03:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
tomppa84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.10.2008 21:43
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomppa84 »

mulla oli omassa samanlainen vika, kylmänä toimi ja lämpimänä alko röpöttää ku paino kaasua vähän reilummin.. vikaa etsin pitkään ja vaihdoin vaikka mitä ilmamassamittarin ym.ym vika olikin tulpan johtojen häiriön poistajissa, kipinä tuli läpi..uudet ei maksanu ku muutaman kympin.. vähä otti pattii ku olin vaihtanu osia useammalla sadalla eurolla..
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Kiitän ohjeesta jo ennakkoon, pitää ensviikolla hakea tuollaiset itellekkin. On meinaan painittu kuin sumomiehet japanissa tuon ongelman kanssa...
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Ongelma korjaantui tulpanjohtojen vaihdolla :) Mutta nyt ahdin ei nosta ahtoja ollenkaan 0 yläpuolelle. Muutin otsikkoa, koska on kyseessä uusi ongelma. Eli kompura pyörii tällähetkellä kokoajan, mutta kiihdytettäessä ei ole mitenkään mukana, onkohan kysessä kenties jonkun liittimen häiriö vai johdon irtoaminen?
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
tomppa84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.10.2008 21:43
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomppa84 »

toimiiko ns. by bass venttiili? siinä ilmanputsarin kotelon kannessa.. jos sen läppä ei sulkeudu ni puhaltaa kaikki paineet takasin imupuolelle.. omassa se temppuili.. tai sit voi olla vuoto jossain letkussa tai coolerissa..
C230 kompressor
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Siis se on toi lähempänä nokkaa oleva iso härpäke? Pitää kurkkia sitä jos se siitä johtunis. Yksi mitä ollaan epäilty, on että joku letku mennyt poikki. Mites ton voi kattoa että toimii sulkeutuuko vai ei? Letku irti ja kaasua vivusta?
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
tomppa84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.10.2008 21:43
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomppa84 »

Juuri niin.. Siihen tulee myös sähköliitin kato onks se kunnossa ja kunnolla kiinni.. tai sit vika voi olla myös ahtimen magneettikytkimessä.. Ootko lukenu auton vikamuistia?
C230 kompressor
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Onko noissa "köyhän miehen" kompuroissa vesikiertoinen ahtoilman jäähdytys?

Jos on, niin välijäähdyttimen vesipumppu on hevonen jota veikkaan. AMG-kompuramiehen painajainen.

Kun imuilman lämmöt nousee (ahtamisen takia) niin pudottaa kompuran pois päältä tai normimallissa ohjaa ahdot takaisin imupuolelle. Hetken päästä taas toimii kun on lämmöt laskeneet.

Ainakin AMG:n pumppu maksaa hunajaa, luokkaa 1000€. Sama pumppu on kuitenkin Ford Lightingissa erilaisilla sähköliitoksilla, mutta rungon voi ottaa vanhasta pumpusta jolloin sopii suoraan, hinta ehkä 1/10 orkkiksesta. Tosimies kuitenkin vaihtaa tilalle Johnsonin CM30, on halpa, käy kohtuullisen suorilla, kestää paremmin ja virtaa enemmän...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
tomppa84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 25.10.2008 21:43
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomppa84 »

Ei ole vesijäähdytetty.. ainakaan vanhemmat mallit..
C230 kompressor
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Ei taida olla vesijäähdytteinen kompura tässä yksilössä. En oo tota vikamuistia katsahtanut, pitää varmaan sekin jossain välissä käydä lukemassa läpi. Mitäs toi kompuran magneettikytkin homma meinaa? eli se ei kytke kompressoria päälle, vaan antaa pyöriä ns."vapaana"?
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sitähän se meinaa. Ite ajattelin otsikosta päätellen kans tuota magneettikytkintä jos se ahtaa täysin pyöreää nollaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Siis alipaineellahan toi on tyhjäkäynnillä, mutta kiihdytettäessä ei lähde kumpura mukaan silloin kun tarttis ja ahdot pysyttelee nollissa, eikä nouse ollenkaan. Kurkkasin tossa juur, niin näyttäis siltä että kompura pyöris kokoajan, mutta ei ole pelissä mukana, voi olla että katsahdin väärin.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tokihan se kompuran hihnapyörä pyörii koko ajan, samoin kompura pyörii myös hiukan vaikka se ei olisikaan "päällä"
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Ongelma ratkaistu. Katti oli päässyt hajalle ja ilmamassamittari, niin oli heittänyt vikatilaan ja kompuran pois pelistä. Nyt ahtaa ja mennään kivasti.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Vastaa Viestiin