TekniikanMaailmassa oli juttua Pariisin autonäyttelystä.
MERCEDES-BENZ Fascination Concept antaa esimakua keväällä esiteltävän uuden E-sarjan keulan ilmeestä.
Eli ilmeisesti keulassa tulee olemaan jotakuinkin tuon näköiset valot. Tosin yleensä noi Conseptit on vähän "yliammuttuja". Eli jonkinverta maltillisempi keula varmasti nähtäneen. Tosin ajovalot on samanlaiset kuin tuossa toisessa linkissä. ..aika SAAB..
Kyllä tuohon aikanaan tottuu yhtalailla kun w211-malliinkin.
Mitenhän auton tekninen toteutus, pohjaako tämä nyt sitten w211-malliin joka on kuitenkin vain teknisesti paranneltu w210?? Vai onko auto suunniteltu kokonaan "uusiksi". Edellinen TÄYSIN uusi E-mallihan on w124...
Teo kirjoitti:Kyllä tuohon aikanaan tottuu yhtalailla kun w211-malliinkin.
Mitenhän auton tekninen toteutus, pohjaako tämä nyt sitten w211-malliin joka on kuitenkin vain teknisesti paranneltu w210?? Vai onko auto suunniteltu kokonaan "uusiksi". Edellinen TÄYSIN uusi E-mallihan on w124...
-Teo
Siis miltä osin W211 on jotenkin sama kuin W210? Kyllä siellä muutama pultti varmaan samoja on (tosin pyörän pultit eivät ole).
Teo kirjoitti:Kyllä tuohon aikanaan tottuu yhtalailla kun w211-malliinkin.
Mitenhän auton tekninen toteutus, pohjaako tämä nyt sitten w211-malliin joka on kuitenkin vain teknisesti paranneltu w210?? Vai onko auto suunniteltu kokonaan "uusiksi". Edellinen TÄYSIN uusi E-mallihan on w124...
-Teo
Kyllä 211 on täysin uusi malli.Mitähän samaa 211 on vanhan patjapussin eli 210 kanssa!,montako osaa passaa keskenään esim.korissa, sisustuksessa ja alustassa?
Tosiaan löysinki coupesta ja cabista kans kuvia. Taitaa coupesta tulla perinteinen HT eli takalasit menee alas kans. Hyvä niin. Voi edelleen harrastaa haaveilua.
Koska tämä uusi E on muuten tarkoitus tulla myyntiin?!
Olin siinä uskossa että kohta ensivuoden puolella, mutta sitten jostain hypähti silmille että se esiteltäisiin vasta noin vuoden päästä, eli 2009 syksyllä ja siitä sitten myyntiin myös.
Tuntuisi vain loogiselta että uusi E tulisi piakkoin myyntiin, koska nyt kun CLK uusitaan ihan kohta, niin silloin oikeastaan koko Mersumallisto on uusittu uuteen sukupolveen paitsi siis Eemeli?!
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
jva kirjoitti:Koska tämä uusi E on muuten tarkoitus tulla myyntiin?!
Olin siinä uskossa että kohta ensivuoden puolella, mutta sitten jostain hypähti silmille että se esiteltäisiin vasta noin vuoden päästä, eli 2009 syksyllä ja siitä sitten myyntiin myös.
Tuntuisi vain loogiselta että uusi E tulisi piakkoin myyntiin, koska nyt kun CLK uusitaan ihan kohta, niin silloin oikeastaan koko Mersumallisto on uusittu uuteen sukupolveen paitsi siis Eemeli?!
Mun mielestä jokunen kuukausi sitten autobild lehdessä kun oli kuvia tuosta uudesta mallista niin siinä mainittiin että sedani ensiesitellään oliko se maaliskuussa geneven autonäyttelyssä jos en väärin muista.. ja farmari tulee sitten puolen vuoden päästä.Itekkin jossain luin tuosta että se oisikin tulossa vasta syksyllä ensiesittelyyn mutta saas nähä.Toivottavasti se tulee jo syksyllä suomeen.
jva kirjoitti:Koska tämä uusi E on muuten tarkoitus tulla myyntiin?!
Olin siinä uskossa että kohta ensivuoden puolella, mutta sitten jostain hypähti silmille että se esiteltäisiin vasta noin vuoden päästä, eli 2009 syksyllä ja siitä sitten myyntiin myös.
Tuntuisi vain loogiselta että uusi E tulisi piakkoin myyntiin, koska nyt kun CLK uusitaan ihan kohta, niin silloin oikeastaan koko Mersumallisto on uusittu uuteen sukupolveen paitsi siis Eemeli?!
Saksan mersuliikkeessä sanottiin että W211- mallia ei voi enää tilata tehtaalta. Tuotanto loppumassa alkuvuonna, joten keväällä pitäisi uutta mallia olla saatavilla. Kfz-Meister kertoi että useat MB- työntekijät ovat tilanneet 2008 E-mallin itselleen koska siinä on tekniikka saatu toimimaan kunnolla.
(tästä voi sitten itse vetää johtopäätöksen minkälaista toimintavarmuutta on odotettavissa alkupään w212-autojen kanssa...)
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Etupää ruma jos tuollaisena tulee tuotantoon. Ajo valojen ihme jako tyhmä. Maski suhteessa muuhun keulan ilmeeseen nähden liian iso.
Sedanin peräpää samaa nyky audipirkkamersu muotoilua =>helevetin rumaa sellaista. Ei tule ikävä noita kun paaliin laitetaan.....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Tammikuussa esitellään uusi malli.
Onko tuo jossain suuressa autonäyttelyssä, mitähän noita osuu tammikuulle? Myynnin alkamisesta onkin ollut tietoa mutta tuosta esittelystä en ollut aiemmin kuullut.
Timo L. kirjoitti:Tammikuussa esitellään uusi malli.
Onko tuo jossain suuressa autonäyttelyssä, mitähän noita osuu tammikuulle? Myynnin alkamisesta onkin ollut tietoa mutta tuosta esittelystä en ollut aiemmin kuullut.
Eikö ennen vanhaan keskiluokka esitelty aina vuodenvaihteessa - tammikuussa? W123 1/76, W124 12/84 (tai lähteestä riippuen 1/85)... en tiedä näyttelyistä, mutta tänään tulleessa MB Classic -lehdessä noin mainittiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
vanttom kirjoitti:Luulisi jotta mersun muotoiluun käytettävällä rahamäärällä sais aikaan pikkusen vähemmän jotain perusriisikipon prototyyppiä muistuttavan kulkineen...
Vaan kaikkihan ne samannäköisiä nykyään on - perin surkeaa..
Näin on. Autoja muotoilevilla henkilöillä on selvästikin liikaa teräviä täysdigitaalisia veistorautoja ja liian vähän kokonaisperinnetajua.
Mutta kaipa tuo auto tulee olemaan edelleen hieno ajettava, eikä sisältä käsin tarvitse koko ajan katsella tuota kieltämättä varsin stereotyyppistä muotokieltä.
Taidan olla entistä varmempi siitä että haluan ajaa tällä 124-korisella 250 TD:lläni niin pitkään kuin vain mahdollista.
Katos vaa, mazda 6:sta tehdään näköjään muun merkinalla lisenssillä ilmeisesti? No, paranemaan päin ainakin vetotavassa, muuten saattaa olla vähä laadukkuudessa pientä pesäeroa mazdan hyväksi.
Mäki lukasin jostain ruottalaiselta sivulta että 1/09 julkaisevat sen ja menee sitte geneven näyttelyyn tosissaan vasta keväällä ja ekat autot saa kesäksi?
Jos toi on sitten se mitä se tulee olemaan, ni eipä ollenkaan paha. On keulassa jäljellä jonkin verran 211:n virnettä, kulmikkkaampana vaan ja sitten S:n muhkeutta sopivasti. Ja luultavasti luonnossa sitten näyttää vielä paremmalta... saas nähä.
jusssi kirjoitti:Jos toi on sitten se mitä se tulee olemaan, ni eipä ollenkaan paha. On keulassa jäljellä jonkin verran 211:n virnettä, kulmikkkaampana vaan ja sitten S:n muhkeutta sopivasti. Ja luultavasti luonnossa sitten näyttää vielä paremmalta... saas nähä.
Munkin mielestä E on syönyt aamupuuronsa hyvin, muistuttaa etäisesti S-sarjaa.
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Tuo taaksepäin nouseva kromilista näyttää todella pahalta... toivottavasti se luonnossa on siistimpi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei paha, etenkään toi farmari. Farmari on saatu mielestäni todella jänteväksi. Ulkonäkö on puhdas ja ehjä. Ei viitaustakaan siihen että farmari olisi vain peräpäällä jatkettu sedan.
Siirtyminen uuteen malliin on toteutettu jälleen hienovaraisesti. Edellinen malli ei mene kerta rysäyksellä vanhan näköiseksi ja uusi ei hyppää silmille.
Muotoiluosasto on pelanut varman päälle ja kaikki varsinaiset "kipeät" muodot on onnistuttu eliminoimaan.
En oikein ite tykkkää tosta keulamaskin "kantista" mutta eiköhän tohon totu.
Edelleen kuvia katseltuani olen sitä mieltä että keulan valot saisivat olla samantyyliset kuin muissakin uusissa Mersuissa, eli yhtenäiset. Muuten vaikuttaisi olevan hyvin muotoiltu tuo uusi E, mutta keulan valot kyllä pitäisi ehdottomasti olla toisenlaiset.
jva kirjoitti:Edelleen kuvia katseltuani olen sitä mieltä että keulan valot saisivat olla samantyyliset kuin muissakin uusissa Mersuissa, eli yhtenäiset. Muuten vaikuttaisi olevan hyvin muotoiltu tuo uusi E, mutta keulan valot kyllä pitäisi ehdottomasti olla toisenlaiset.
Minuakaan ei oikein miellytä näillä näkymin tuo nelikulmainen "keskivalaisin" mutta vaikka itselläkin on ollut kohtuullisen laidasta laitaan noita malleja niin välillä joku C-malli liikenteessä näyttää hetken ässältä. Jos tuo C:n ja S:n erottaminen normaalisti onkin helppoa niin E-malli siinä välissä sotkisi tilannetta suuntaan ja toiseen ellei siinä olisi jotain enemmän sille tyypillistä tunnistettavuutta. Nuo nelivalot etupäässä on siksi minusta "must". Eikö 210:n ratkaisua aluksi pidetty todella outona. 211 oli jo itsestään selviö, kai tuohon 212-toteutukseenkin tottuu.