
jarrunesteiden vaihto
jarrunesteiden vaihto
ABS järjestelmään, onko mitään kikka kolmosia vai päteekö samat jujut kuin ilman ABSia 

Samat jutut, tosin helpointa on varata litran verran Dot 5:sta, avata kaikkien pyörien ilmausmutterit, letkut niihin ja pullot letkujen alle.
Sitten jarrunestesäiliö auki, ja kaveri pumppaamaan jarrua, ja itse kaatelet hissukseen uutta tavaraa säiliöön. kun eka pullo on kaadettu, aloita toista ja käske kaveria lopettelemaan polkemista kun toinenkin pullo alkaa olla lopuillaan ja säiliö täysi. Ei tarvitse ilmailla ja tulee putket huuhdeltuakin.
Sitten jarrunestesäiliö auki, ja kaveri pumppaamaan jarrua, ja itse kaatelet hissukseen uutta tavaraa säiliöön. kun eka pullo on kaadettu, aloita toista ja käske kaveria lopettelemaan polkemista kun toinenkin pullo alkaa olla lopuillaan ja säiliö täysi. Ei tarvitse ilmailla ja tulee putket huuhdeltuakin.
Näi oikke. Tuo kyllä toimii myös pyörä kerrallaan, ja manuaali neuvoo vaihtamaan kauimman, so. oikean takapyörän kautta.Mauri H. kirjoitti:Samat jutut, tosin helpointa on varata litran verran Dot 5:sta, avata kaikkien pyörien ilmausmutterit, letkut niihin ja pullot letkujen alle.
Sitten jarrunestesäiliö auki, ja kaveri pumppaamaan jarrua, ja itse kaatelet hissukseen uutta tavaraa säiliöön. kun eka pullo on kaadettu, aloita toista ja käske kaveria lopettelemaan polkemista kun toinenkin pullo alkaa olla lopuillaan ja säiliö täysi. Ei tarvitse ilmailla ja tulee putket huuhdeltuakin.
Jonkun verran vanhaa nestettä jää kytkimeen, ja ainakin sen ilmaaminen neuvotaan tekemään "vastavirtaan" jarruilla: letku etujarrun ilmaruuvista kytkimen ilmaruuviin, molemmat auki, ja ei kun poleksimaan jarrua...
Tuotahan voisi soveltaa esim. niin, että ensin vaihdetaan kytkimen neste mahdollisimman tyhjällä säiliöllä, joka tyhjennetään uudelleen ennen jarrujen nesteen vaihtoa.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
lisää
Tarvikeliikkeestä on saatavissa myös hyvä ja halpa työkalu tähän :
Jarruilmausta varten oleva "laite", joka koostuu korkista, letkusta, ja paineventtiilistä. Venttiili ruuvataan auton renkaaseen, josta saadaan näin painetta. Sujuu nesteiden vaihto ja kytkin ilmaukset tosi kätevästi....
Eikä tarvi kaveria vaivata...
Jarruilmausta varten oleva "laite", joka koostuu korkista, letkusta, ja paineventtiilistä. Venttiili ruuvataan auton renkaaseen, josta saadaan näin painetta. Sujuu nesteiden vaihto ja kytkin ilmaukset tosi kätevästi....
Eikä tarvi kaveria vaivata...
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
jaa
Mitäs eroa nillä on?soikkeli kirjoitti:Eikö kannattaisi käyttää Dot 5.1 jarrunestettä?Mauri H. kirjoitti:litran verran Dot 5:sta
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Jarruneste
Kiitoksia avusta! Vahvistus muistilleni löytyy osoitteesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... jarruneste
Eli vitosta se olikin, mitä olin laittanut (ja ei siellä asemalla (Supa) ollut nytkään kuin 5.1:stä, kun taas Nesteellä jossa Tiina käsi, oli vain nelosta
. Ilmeisesti Kiteellä on sitten vain vanhoja autoja
. Mutta onpahan nyt vkonlopuksi puuhaa selvittää, mikä aiheuttaa valon palamisen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... jarruneste
Eli vitosta se olikin, mitä olin laittanut (ja ei siellä asemalla (Supa) ollut nytkään kuin 5.1:stä, kun taas Nesteellä jossa Tiina käsi, oli vain nelosta


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Absilla olevassa mersussa kannattaa erityisesti varoa ettei takapiirin säiliö pääse tyhjäksi, on tympeä ilmattava sitten jos niikseen sattuu. Sitähän ei tahdo huomata kun se on "takakulmassa".
Muuten, joskus käy niin että kun jarrunesteet vaihtaa "polkemalla" niin pääsylinterin kumit särkyy, yleensä autossa johon ei ole aikoihin vaihdettu jarrunesteitä.
Muuten, joskus käy niin että kun jarrunesteet vaihtaa "polkemalla" niin pääsylinterin kumit särkyy, yleensä autossa johon ei ole aikoihin vaihdettu jarrunesteitä.
wiimax.fi
hommasin semmosen paineella toimivan jarrunestevaihtimen toissa vuonna. Tosi kätevä, kaataa uudet nesteet erilliseen painesäilöön jonka kiinnittää nestesäiliöön. Siis vaihtimessa on sama korkki mutta tässä korkissa on putki painesäiliöön johon pumppaa painetta. Ja eiku irrottamaan ilmausruuvia yks kerrallaan ja sieltä tulee vanha tavara ulos. Välillä täytyy vaan pumpaa lisää painetta. Samalla tulee tarkastettua jarrulekut, että kestää painetta. ja säiliössä oleva vanha tavara kannattaa vaihtaa imuruiskulla ennen toimenpidettä.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98