SLK:n lämppärin jumi
SLK:n lämppärin jumi
-98 R170 koppanen SLK oli ruostesuojauksessa ja seisoi siellä 2,5 viikkoa.
Kun nyt hain auton niin vänkärin puolen lämpötilan säätö ei toimi. Puhaltaa pelkästään kuumaa. Kuskin puoli toimii OK.
Ilmastoinnin kun laittaa päälle niin kuskin puoli kylmenee, vänkärin puoli edelleen puhaltaa kuumaa.
Minkälainen mekanismi tuossa säädössä on? Joku läppä jumissa?
Ei toki varmaan liity mitenkään tuohon ruostesuojaukseen.
Kun nyt hain auton niin vänkärin puolen lämpötilan säätö ei toimi. Puhaltaa pelkästään kuumaa. Kuskin puoli toimii OK.
Ilmastoinnin kun laittaa päälle niin kuskin puoli kylmenee, vänkärin puoli edelleen puhaltaa kuumaa.
Minkälainen mekanismi tuossa säädössä on? Joku läppä jumissa?
Ei toki varmaan liity mitenkään tuohon ruostesuojaukseen.
Parempi voimalla väärin kun nysväämällä oikein
Tänään koputtelin venttiileitä.
Ei vaikutusta.
Yleismittarilla mittasin irroitetusta liittimestä jännitteen kun säätimiä veivasi, mutta irrallaan ei ollut mitään eloa kummassakaan kanavassa.
Vaatinee kuormaa jotta jännite säätyisi.
Kiinniolevasta liittimestä oli vähän hankala mitata.
Jos tuo magneettiventtiilihässäkkä on hyytynyt niin mistähän uutta voisi kysellä?
Jatkan ihmettelyä/mittailua paremmalla ajalla....
Ei vaikutusta.
Yleismittarilla mittasin irroitetusta liittimestä jännitteen kun säätimiä veivasi, mutta irrallaan ei ollut mitään eloa kummassakaan kanavassa.
Vaatinee kuormaa jotta jännite säätyisi.
Kiinniolevasta liittimestä oli vähän hankala mitata.
Jos tuo magneettiventtiilihässäkkä on hyytynyt niin mistähän uutta voisi kysellä?
Jatkan ihmettelyä/mittailua paremmalla ajalla....
Parempi voimalla väärin kun nysväämällä oikein
Juu, kyllä sen venttiiliyksikön on täytynyt kosahtaa.
Kun syöttää suoraan jännitteen venttiileille niin toinen venttiili naksuu, toinen pysyy hiljaa.
Paikallinen mersuasiantuntija neuvoi vielä koittamaan lampulla säätimien toiminnan.
Nyt kuitenkin kun vänkärin säädintä veivaa niin lamppu syttyy/sammuu ja kun kuskin puolta veivaa ei lamppu sammu. Siis just päinvastoin, kun tuo kuskin puolen säätö oikeasti toimii, vänkärin ei
Lisäksi yleismittarilla mitaten toisen venttiilin yli näyttää 22 ohmia, toisen ääretöntä et kyllä siellä on tolpanväli ilman lankaa....
Mutta vaihdan tuon venttiiliyksikön kun on eloton. KL-Varaosasta uusi venttiiliyksikkö 200€ viikon toimitusajalla.
Kun syöttää suoraan jännitteen venttiileille niin toinen venttiili naksuu, toinen pysyy hiljaa.
Paikallinen mersuasiantuntija neuvoi vielä koittamaan lampulla säätimien toiminnan.
Nyt kuitenkin kun vänkärin säädintä veivaa niin lamppu syttyy/sammuu ja kun kuskin puolta veivaa ei lamppu sammu. Siis just päinvastoin, kun tuo kuskin puolen säätö oikeasti toimii, vänkärin ei

Lisäksi yleismittarilla mitaten toisen venttiilin yli näyttää 22 ohmia, toisen ääretöntä et kyllä siellä on tolpanväli ilman lankaa....
Mutta vaihdan tuon venttiiliyksikön kun on eloton. KL-Varaosasta uusi venttiiliyksikkö 200€ viikon toimitusajalla.
Parempi voimalla väärin kun nysväämällä oikein