om603 st viri nokka

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

om603 st viri nokka

Viesti Kirjoittaja jusky »

Osaisiko joku antaa arvoja mille kannattaa nokka hiotuttaa. Mielessä olisi parempi heräävyys turbolla, ja saisihan se hengittää kierroksillakin. Toimiiko entiset nostimet vai pitääkö muuttaa manuaali säädöksi?
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

mielenkiintoinen aihe ja sama asia samaan tarkoitukseen kiinnostaa myös täällä kovasti.
olikos se R-koneistus paikka jossa on valmiit mitat ja arvot valmiina sen kun vie nokan vaan sinne?
tuo ns virinokka on ollut mielessä talven aikana teetättää,olisko tuosta pelkästä nokasta isoa hyötyä kannattavuuteen nähden?kantta en vielä ainakaan tässä vaiheessa kehtaa avarruttaa kun on vasta kasattu,ehkä myöhemmin.
kärsiikö kylmäkäynnistys hieman hiotulla nokalla?kaikki asiaan liittyvät seikat kiinnostaa.
124 300d st
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Toinen todella hyvä paikka olis Erikoismoottori oy Mauri Virtanen kylmäkoski p. 03-545 1440

Teki aikoinaan Jokke Kalliolle nokat, että pääsivät toiselle tuhannelle tehoissa :!:

Ainakin yhdessä 4-walwe, siis mersun 606, konees on Maurin nokat ja laulaa sitten komiasti :shock:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kiinnostais kanssa kokemukset normikäytöstä tuollaaasella virinokalla?
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Vaparin ja turbon nokissa mitä eroja?
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

nokka

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

Onko st-käytössä nokka-akselin hiominen välttämätöntä vai passaako alkuperänen 603 turbon tai vaparin nokka?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Passaa alkuperäinenkin aivan hyvin. Mutta kun mikään ei tahdo riittää, niin... :lol:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Tuoko virinokka ylävetoa dieseliin lisää vai nostaako helpommin ahtoja?
Omaan kanteen meinasin vaihtaa isommat pakoventtiilin kun toi pakopuoli on esikammio koneessa ahtaampi.
Lisätäänkö dieselissä nostoa vai voiko asteisiinki kajota ?
Jos perusympyrää hiotaan pienemmäksi ,kuinka pitkälle omat nostajat riittää ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

minulla olisi yksi 602 hiottu tikku ylimääräisenä :!:
Itse tein ja säästin
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Petska, onko tuo nokka 2,5 vai 2,9 ?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Bomber4 kirjoitti:Petska, onko tuo nokka 2,5 vai 2,9 ?
Eiks ne ole samat molemmissa 602:ssa :?:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mutta onkohan kammiokoneen ja suoraruutan nokissa eroa? siis 2.9:ssä
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

sama kiinnostaa täälläkin koska mulla on esikammiokoneen nokka ja suoraruikkarin, mutta en tiedä kumpi on kummasta ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on molemmat tallissa. Pitääpä joskus vertailla.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sunbeam kirjoitti:sama kiinnostaa täälläkin koska mulla on esikammiokoneen nokka ja suoraruikkarin, mutta en tiedä kumpi on kummasta ?
Ja kun tuut käymään niitte kepukoitten kanssa ni verrataan esikammion nokkiiin koska meillä on vaaan niitä kasallinen :lol:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Tässä olis nokka-akselin kyljestä numerosarja 602 0510601 ja nokan takapäässä 390m ,puolessa välissä nokkaa vihreä värimerkintä.
Jos jolla kulla on akseli helposti nähtävillä olis mukava tietää onko toi spritterin vai 2.9 esikammio koneen nokka.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin