Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mersuun

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mersuun

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kyseessä on vuosimallia 2004 edustava S211-korimallin E-Mersu-farmari (211.226). Autossa ei ole Isofix-lastenistuimen kiinnityslenkkejä takapenkillä. Sellaiset sinne pitäisi saada.

Olen tarkistanut, että takaistuimen alla on pisteet, joihin lenkit pultataan. Penkin alustan verhoilun "huovassa" on myös paikat, joista osat saa nätisti läpi.

EPC:stä ei kuitenkaan käy ilmi, minkälaiset osat W211:n Isofix-kiinnikkeet ovat... Ovatko kiinnikkeet istuintyynyn ja selkänojan välistä esiin kääntyvää mallia vai pitääkö 211-korimallin Merussa tunkea penkissä olevaa kiinnitysrautaa Toyota Avensis-tyylisesti verhoilun sisään?

EPC:stä kuitenkin löytyy takapenkin istuinosan "rest"- ja cover"-osille omat koodit riippuen siitä, onko "Isofix Child Seat Fixture" vai ei ja onko "Integrated Child Seat" vai ei. Eli yhteensä aika monta erilaista variaatiota. Tästä seuraa kamala epäilys, johon haluaisin saada varmistuksen: Voiko saksalainen todellakin olla suunnitellut perheauton niin hölmösti, että autossa menee koko takapenkin istuinosa vaihtoon, jos autoon haluaa lisätä pienet metallilenkit lastenistuinta varten? :roll:

Vertailukohtana todettakoon, että S203:ssa Isofix-lenkit saa käännetyksi esiin istuinosan ja selkänojan välistä. Isofix-lenkkien läsnäolo ei 203-korimallissa vaikuta muihin osanumeroihin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mulle on jäänyt mielikuva, että lenkkien kiinnityksessä kyseessä on hitsattu rakenne, eikä näitä saisi ainakaan virallisesti siis jälkiasentaa (taisi olla kyllä tuolla brittien mb-sivustoilla josta asiaa luin). Eli koko istuinosa menisi vaihtoon. Saa toki korjata, ja mielelläni olisin väärässä... siksi kätevä tuo isofixi olisi, nyt kun pitäisi itsekin siirtää jälkikasvu kaukalosta istuimeen.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tästähän oli taannoin jo juttua CLK:n osalta? Joku perhanan ero niissä on, tietäisi vain oikeasti että mikä. Itse kysyin joskus ohimennen asiaa viralliselta instanssilta 203:n osalta ja vastaus oli suurinpiirtein ei.

Tuota hitsaus/turvallisuus näkökulmaa kyllä voisi vahvasti epäillä. Eli voisi olla mahdollista omalla vastuulla.

Sulla taitaa olla taas autokuume ;)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jani Anttila kirjoitti:...Tuota hitsaus/turvallisuus näkökulmaa kyllä voisi vahvasti epäillä... Eli voisi olla mahdollista omalla vastuulla.
Voi olla että W211:ssä on hitsauskiinnityksiä. Yleistämään en tuota hitsausjuttua uskaltaisi lähteä kuitenkaan. Näin siksi että katselin merkkiliikkeessä C209:ä, jossa ei ollut Isoix-kiinnikkeitä. Sanoin myyjälle, että se on ongelma. Ja lupaus oli, että jos kauppa syntyy, autossa on Isofixit aivan hetken kuluttua. Arvelen, että tätä lupausta tuskin olisin saanut, jos operaatio olisi pulttaamista monimutkaisempi prosessi.

Mielestäni nuo S203:n Isofix-ankkuri on kiinni päällisin puolin saman näköisellä pultilla, jolla R170:n turvakaaret kiinnittyvät SLK:n runkoon kiinni. Voi olla että Isofixissä on lisäksi hitsaus. En ole niitä irroittanut. SLK:ssa hitsausta ei ole. On sinistä Loctitea.

SLK:n turvakaaret kestävät ympäri menevän auton painon. Isofixin määrittelevä standardi ISO 13216-1 sanoo että ankkurien on kestettävä maksimissaan 22 kg:n massaisen ihmisen aiheuttama rasitus. Vaikka kolarissa vaikuttavat voimat ovatkin suuria, luulisin että 22 kg:n massa aiheuttaa yleensä pienemmät voimat kuin hieman alle 1700-kiloinen roadsteri.
Jani Anttila kirjoitti:...Sulla taitaa olla taas autokuume
Sangen tarkasti naulan kantaan osunut diagnoosi. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kylläpä nyt menee haastavaksi...

Yritin selvittää Vehossa asiaa. Ystävällistä yritystä auttamiseen oli, mutta se ei ratkaissut avoimia kysymyksiä.

Varaosatiskillä ei osattu sanoa, onko takapenkissä isofixien kanssa jotain oikeaa eroa verrattuna takapenkkiin ilman isofixejä. "Oikeaksi eroksi" ei katsota sitä, jos verhoiluun on parsittu kangaslappu, jossa on teksti "Isofix". Sillä kun ei ole mitään vaikutusta arkiseen elämään saati kokonaisuuden toimintaan.

Myöskään W211:n Isofix-ankkureiden toteutuksesta ei tullut selkoa, sillä EPC:n ankkurirautaa esittävä kuva oli aika sekava.

Ainoassakaan talossa olleessa W211:ssä ei myöskään ollut Isofixejä, jotta olisi voinut tarkistaa asian silmää käyttäen. Miten se pystyy tässä maailmassa näin harvinainen varuste olemaan..?

Myöskään maahantuojan tekninen neuvonta ei osannut autta.

Ei 4 kpl ankkurilenkkejä näin eksoottinen juttu voi oikeasti olla...
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuollaisen pdf:n löysin:

http://www.preparacionalparto.eu/Biblio ... isofix.pdf


Ei tuokaan nyt vielä oikein mitään kerro (ainakaan eerolalle kun tuossa E-sarjalaiset loppuvat 210:iin) ainoastaan että erilaisia valmiuksia autoissa on olemassa, ja joihinkin sen saanee jopa "retrofittinä"?
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt ei näytä kivalta!

Ehdin jo hetken aikaa toiveajatella, että edellä mainitsemaani oikeaa eroa ei olisi. Mutta valitettavasti istuinosasta todellakin näyttäisi olevan olemassa "Isofix-versio".

Isofix-kiinnikeet eivät maksa järjettömyyksiä ja penkin alla rungossa, selkänojan ja istuinosan "kohtaamispisteessä", on ankkuroiville pulteille nätit reiät valmiina. Mutta E-farmarin käyttöohjekirjan näyttäisi siltä, että istuinosan takareunassa on joku luukku, jonka takaa kiinnikkeet saa esiin. Tätä ei "tavallisessa" istuinosassa ole.

Johan on joko typerää suunnittelua - tai täydellisen ilkeämielistä - sanon minä.Kuva

Olisi vielä kiva löytää jostain auto, jossa on Isofixit paikallaan, että saisi nähdä, kuinka kiinnikkeet oikeasti penkkiin nähden sijoittuvat. Todennäköisesti kiinnikkeet löytyvät jos pehmustetta hieman painaa alas. Eli luukku saattaa olla hyvä, mutta jälki-investointina luokiteltavissa "hifistelyksi"... ...tai sitten suunnittelu todellakin on tehty tarkoitushakuisesti minun kiusakseni.

Miten voi olla että vanhan puoli miljoonaa maksavassa autossa ei voi olla vakiona sellaisia turvallisuusvarusteita , jotka löytyvät mm. Citroen C1:stä vakiona!Kuva
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Itse katselin yhtä 211-farkkua männäviikolla Tuusulan Vaihto+:ssa jossa oli integroidut lastenistuimet ja siinä yhteydessä isofixit. Eli siinä oli istuinosan takareunassa sellaiset kangasluukut, joiden alla ilmeisesti oli lenkit. Lenkkejä en lähtenyt kaivamaan esiin.
Tämä muuten kiinostaa itseänikin suunnattomasti. Jos ei muuta, niin teen itse ne lenkit ja pulttaan ne kiinni. Istuimen raudat työnnän istuinosan ja selkänojan välistä. Näin se piti Vulvassakin tehdä...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

eerola kirjoitti:Kyseessä on vuosimallia 2004 edustava S211-korimallin E-Mersu-farmari (211.226). Autossa ei ole Isofix-lastenistuimen kiinnityslenkkejä takapenkillä. Sellaiset sinne pitäisi saada.

Olen tarkistanut, että takaistuimen alla on pisteet, joihin lenkit pultataan. Penkin alustan verhoilun "huovassa" on myös paikat, joista osat saa nätisti läpi.

EPC:stä ei kuitenkaan käy ilmi, minkälaiset osat W211:n Isofix-kiinnikkeet ovat... Ovatko kiinnikkeet istuintyynyn ja selkänojan välistä esiin kääntyvää mallia vai pitääkö 211-korimallin Merussa tunkea penkissä olevaa kiinnitysrautaa Toyota Avensis-tyylisesti verhoilun sisään?

EPC:stä kuitenkin löytyy takapenkin istuinosan "rest"- ja cover"-osille omat koodit riippuen siitä, onko "Isofix Child Seat Fixture" vai ei ja onko "Integrated Child Seat" vai ei. Eli yhteensä aika monta erilaista variaatiota. Tästä seuraa kamala epäilys, johon haluaisin saada varmistuksen: Voiko saksalainen todellakin olla suunnitellut perheauton niin hölmösti, että autossa menee koko takapenkin istuinosa vaihtoon, jos autoon haluaa lisätä pienet metallilenkit lastenistuinta varten? :roll:

Vertailukohtana todettakoon, että S203:ssa Isofix-lenkit saa käännetyksi esiin istuinosan ja selkänojan välistä. Isofix-lenkkien läsnäolo ei 203-korimallissa vaikuta muihin osanumeroihin.

Voi hyväne aika,sullekko sattuu onnettomuus ja lapset kuolee nuiden lenkkien puutteeseen,kyllä kaikkea kuulee kun vanhaksi elää.
Onko sun vanhemmilla ollut niitä lenkkejä, kun sua on kuskannu rätit housuissa.
Minä olen penikoita kuskannu moottoripyörälläkin ilman ko.lenkkejä,ihan hyvällä menestyksellä,ja jos kaikkeen pitää varautua siinähän sitä hommia riittää,ei siinä auta vaikka luotiliivit päällä kulkee.se on vaan elämää,ja siinä on omat vaaransa, joita ei voi estää,eikä tiedä mitä sattuu tai on sattumatta,yhet lenkit on ihan yks hailee!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers

Viesti Kirjoittaja eerola »

jussilampi kirjoitti:Voi hyväne aika,sullekko sattuu onnettomuus ja lapset kuolee nuiden lenkkien puutteeseen,kyllä kaikkea kuulee kun vanhaksi elää.
Onko sun vanhemmilla ollut niitä lenkkejä, kun sua on kuskannu rätit housuissa...
Voisin alkaa keskustella siitä, miten on olemassa tietty piste, jolloin turvalaite voi pelastaa, jos se on käytössä. Toivon, että en joudu tätä kysymystä arvioimaan omien lasteni kohdalla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Isofix-kiinnikkeiden jälkiasentaminen S211-mallin E-Mers

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

eerola kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Voi hyväne aika,sullekko sattuu onnettomuus ja lapset kuolee nuiden lenkkien puutteeseen,kyllä kaikkea kuulee kun vanhaksi elää.
Onko sun vanhemmilla ollut niitä lenkkejä, kun sua on kuskannu rätit housuissa...
Voisin alkaa keskustella siitä, miten on olemassa tietty piste, jolloin turvalaite voi pelastaa, jos se on käytössä. Toivon, että en joudu tätä kysymystä arvioimaan omien lasteni kohdalla.

Kyllähän turvalaitteet hyviä on,eriasia mitä järkeä niitä on jälkiasennuksena ruveta laittaa,moniko on laittanu Airbägit tai ABS jälkiasennuksena,ja vielä pelastunut sen takia,silloin se on jo hyvä pitää lentokoneessakin laskuvarjoa varalta selässä,ja kypärää päässä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mielestäni tässä ei alunperin keskusteltu siitä käytetäänkö turvalaitetta vai ei. Vaan siitä kuinka saada autoon varustus jolla se turvalaite on helpoa asentaa autoon. :idea: Ja toisekseen isofix ei ole varsinainen turvalaite. Vaan se turvaistuin. Kiinnitystapoja on vain kaksi: helppo ja hankala.
W213 220d +W242 electric drive
Jaksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.01.2007 12:26

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

[Ja toisekseen isofix ei ole varsinainen turvalaite. Vaan se turvaistuin. Kiinnitystapoja on vain kaksi: helppo ja hankala.[/quote]


Tuosta olen erimieltä. Isofix on todellakin turvalaite, johon istuin tai istuimenalusta(turvalaite sekin) kiinnitetään! Omassa autossani on isofix ja muijan autossa ei, eli on tullut erot selville ihan käytännösssäkin. Eroa on kyllä paljon enempi kuin kiinnityksen helppous, esim. sivusuuntainen tukevuus on aivan eriluokkaa ja yleensäkin tukevuus kokonaisuudessaan. Itse kyllä olen vakuuttunut niiden hyödyllisyydestä kolaritilanteessa, tätä ei onneksi ole käytännössä tarvinnut todeta.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyväksytään siten että isofix on turvavaruste ja turvaistuin turvalaite :lol:
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

eerola kirjoitti: Isofix-kiinnikeet eivät maksa järjettömyyksiä ja penkin alla rungossa, selkänojan ja istuinosan "kohtaamispisteessä", on ankkuroiville pulteille nätit reiät valmiina. Mutta E-farmarin käyttöohjekirjan näyttäisi siltä, että istuinosan takareunassa on joku luukku, jonka takaa kiinnikkeet saa esiin. Tätä ei "tavallisessa" istuinosassa ole.
Olisi vielä kiva löytää jostain auto, jossa on Isofixit paikallaan, että saisi nähdä, kuinka kiinnikkeet oikeasti penkkiin nähden sijoittuvat. Todennäköisesti kiinnikkeet löytyvät jos pehmustetta hieman painaa alas. Eli luukku saattaa olla hyvä, mutta jälki-investointina luokiteltavissa "hifistelyksi"... ...tai sitten suunnittelu todellakin on tehty tarkoitushakuisesti minun kiusakseni.
Joo, eipä ollut minunkaan autossani sitten isofixejä vaikka on integroidut lastenistuimet. En vielä ehtinyt tutkia onko siellä pelleissä pultinreiät valmiina kuten yllä kirjoitat. Jos näin on, niin teen itse rosterisesta levystä ja rosteritangosta nuo "isofixit". Sen verran olen ne hyviksi havainnut edellisten autojen kanssa, ettei oikein osaa ilman elää. Täytyy askarrella-paskarrella samalla emännän A-sarjalaiseenkin jos sieltä kiinnityspisteet löytyy. Erillisä luukkuja tuskin tarvitsee in-real-life. Volvossa ainakin homma toimi ihan hyvin tunkemalla kiinnikeraudat istuinosan ja selkänojan välisestä rakosesta sisään. Helposti osui raudat kohdalleen ja naksahti kiinni. Tuossa E:ssä pn mielestäni ihan saman tyylinen tuo rako, eli kun siihen hollaa raudat sopivalle kohdalle niin eipä rasita penkkiä ja toimii varmasti.
Joku tuossa kirjoittaa, että on sitä ennenkin pärjätty ilman kaiken maailman turvakilkkeitä, mua ei juuri kiinnosta v**un vertaa miten ennen on pärjätty, teen kaikkeni, että lapsellani/lapsillani on parhaat mahdollisuudet selvitä mahdollisesta kolarista. Ja se mahdollisuus paranee varmasti jos lastenistuin on kiinni autossa edes jollakin tapaa ja lapsi sitten kiinni istuimessa. Kukin kuitenkin taaplatkoon tyylillään.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt on autossa Isofix-kiinnikkeet paikallaan. Paperilla tarkasteltuna operaatio on helppo. Käytännössä operaatio kuitenkin on hitusen työläs.

Tarvitaan vähintään: 4 kpl Isofix-ankkureita. Ankkureiden kiinnittämiseen tarkoitetut pultit. Ja ankkureiden kiinnittämiseen tarkoitetut popniitit. Nämä saa Vehosta.

Haasteet tulevat seuraavista asioista:

-Ankkurien kiinnityspaikat sijaitsevat paikassa, joka edellyttää takaselkänojan irroittamista. Ne kyllä näkyvät ja niihin ylettyy, mutta kiinnitystarvikkeet eivät mahdu väliin. Saati tarvittavat työkalut.

-Popniitit on mitoitettu aika tavalla yläkanttiin - etenkin jos niiden ominaisuuksia arvioi Isofix-standardin vaatimuksia vasten. Tästä seuraa, että "Biltema-tyyppisillä" popniittityökaluilla niitä on turha kuvitella saavansa paikoilleen.

-Takapenkin istuinosaan tarvitsee tehdä läpiviennit Isofix-istuimen kiinnitysrautoja varten.

Niinpä minä päädyin ulkoistamaan operaation.

Kiitokset Design Eugenille erinomaisesta työstä ja ystävällisestä palvelusta!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...Tarvitaan vähintään: 4 kpl Isofix-ankkureita. Ankkureiden kiinnittämiseen tarkoitetut pultit. Ja ankkureiden kiinnittämiseen tarkoitetut popniitit. Nämä saa Vehosta...
Isofix-ankkuri vasen ulompi A2118600187
Isofix-ankkuri oikea ulompi A2118600287
Isofix-ankkuri vasen sisempi A2118600387
Isofix-ankkuri oikea sisempi A2118600487
Pultit N0000003853
Popniitit A0009915532
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Täällä hieman projektitarinaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jatketaan nyt tähän topicciin tiedoksi vaikka otsikosta poiketen 210-korisesta onkin kyse;

Soitin veholle ja kyselin, tähän W210-eemeliin ei saa isofixejä. Eipä tartte sellaista jakkaraa sitten katsella.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Rakennelma näyttää hyvältä. Oliko kallis operaatio ja kuinka kauan auto oli pajalla? Ilmeisesti Kangasalla? Vaiko nahalla... :lol:

Omaan kulkineeseen tarvii tehdä sama temppu.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Onkos joku perehtynyt tähän samaiseen operaatioon farkun kanssa? Onkos yhtä suuritöinen homma saada isofixit taakse? :cry:
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Eerola teki sen farkkuun :lol:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

nh1131 kirjoitti:Eerola teki sen farkkuun :lol:
:oops:

Hyvä minä.

Englannista saa noi samat osat 37 eurolla. Tosin osat näyttäää niin yksinkertaisilta, että itekin tommoset tekee. Voisi tehdä kertaheitolla sellaiset jotka on 3-4 senttiä korkeammat, niin ei menisi juniorin istuin niin pirun pystyyn, eikä tarvisi loveta takaistuinta..


http://www.mercedes-benz-parts.co.uk
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

eerola kirjoitti: -Popniitit on mitoitettu aika tavalla yläkanttiin - etenkin jos niiden ominaisuuksia arvioi Isofix-standardin vaatimuksia vasten. Tästä seuraa, että "Biltema-tyyppisillä" popniittityökaluilla niitä on turha kuvitella saavansa paikoilleen.
Tilasin juur myös noi isofix kiinnikkeet. Ostitkos jostain järeämmät popparipihdit hommaan?

Tyyliin tämmöset tms. http://www.rakennuskauppa.com/hr201-pop ... p-879.html
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

putukiffeli kirjoitti:...Ostitkos jostain järeämmät popparipihdit hommaan?...
Paikallinen paja oli ystävällinen ja lainasi kovasti järeän mallisia.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Perhana kun meni hankalaksi noitten niittien takia homma. Ei ihan joka paikasta meinaan löydä 6.4 mm niiteille pihtejä.. :roll:
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tällaset olis tyrkyllä jos omaksi ostaa, muuten Cramo tai ramirent

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1019 ... mut_niit-s
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

^ Ei raaskis 12 niitin takia ostaa omia pihtejä. Ramirentiltä ei löytynyt, ja cramoa en oo vielä kokeillu...

edit: ei ollut cramollakaan..

Oiskohan jollain kolarikorjaamolla / korityöpajalla lainata..
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Yks vaihtoehto olis jos kavereitasi on töissä jossain tehtaissa, niissä on pihtejä monenlaisia kunnossapidolla (YIT, Maintpartner, ABB esim.)
Tää ei oo sit mainosta, vaan ulkomuistista vedettyä :roll:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Naapurissa olevalta koripajalta noi vehkeet löytys näemmä.

Oliko Eerola sulla ohjetta takapenkin selkänojan irrotuksesta? Näyttäs olevan aika lujassa..
Vastaa Viestiin