350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Oxanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:41
Paikkakunta: Äänekoski

350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!

Viesti Kirjoittaja Oxanen »

Päivää vaan kaikille mersumiehille!

Elikkä yksi ilta shellinbaarilla tuli sit ahaa elämys. Kaveri tarjosi edullisesti 350 V8 konetta ja laatikkoa, joka on ollut 123 korissa.

No olihan se ostettava porukalla pois. Toisella kaverilla olis 240D kori jouten, joten kai se kone olis sinne laitettava.

Käytiin vähän konttorilla utelemassa ja estettä ei pitäisi olla.

Teho 280E 185 x 1.20 = 222hv , 350 200hv

Tilavuus 3.0D x 1.25 = 3.75 helposti

Koneen paino on vielä täysin arvoitus, apua kaivataan!
Mutta puntarilla käynti kuulemma riittää...

Tässä vaiheessa ehkä pahin ongelma on kasikoneen sytkäboxin johdot.
Eli virran jakajasta tulee ns. koaksaali johto (vihreä) Boschin boxiin, siitä lähtee 4 johtoa (vihreäkeltainen, punamusta, musta ja ruskea). Ja näille piuhoille pitäisi keksiä oikea osoite.
Moottori on 75---> eli k-jetronic ruiskulla.

Olisimme erittäin kiitollisia jos jollain olisi tietoa tuon koneen sähköistä
yleensäkkin!
190E 2.3-16
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: 350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Oxanen kirjoitti: Moottori on 75---> eli k-jetronic ruiskulla.
K-jetronic taisi tulla helmikuussa -76.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta :lol: Pidä meidät ajantasalla siitä miten homma etenee 8)

Vaikka katsastussetä tollaisi lupailikin, niin ei kai 240D alustan palikat voi olla täysin kelvolliset sellaisenaan (jarrur, jouset ja iskarit )?
W210 290TD T
Oxanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:41
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Oxanen »

No jarruista ainakin sen verran että kävin tosiaan konttorilla kysymässä w123 jarrujen kokoja miten ne mittaa ne. Niin niiden kirjassa luki että 200-300 kaikki mallit, eteen yksi ja taakse yksi koko. Ja 200-300 väliinhän jää 280E :wink: Ihmetteli se ukko sitä vähän itekkin...
190E 2.3-16
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Niin enne vanhaa laitettii kaikkii malleihin samat ja hyvät jarrut. Mitäs sitä säästelemää palikoiden kustannuksissa ku säästö tulee yhden osan valmistuksella.

Pystärissä o pari eri kokoo ja ajattelin ottaa w123 jarrut siihen ni ei ainakaa niistä jää kaihertamaan. Tosin en mä mitää V8 konetta... ellei toi rattivaihteisto sovi sellaisenaan v8 manuaalin perään?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No jos ei riitä niin 126sta jäähdytetyt etujarrut. Ja taakse 123 farkusta isommat satulat.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

OT, vähän jarruista. Arvatkaapa huvittiko kun hain pystäriini kesällä uudet jarrusatulat, vanhoista sai hyvityksen vaihdoissa.

Laitoin W123sen jarrut kun on melkein samanlaiset, etujarruista muistaakseni piti vasen laittaa oikeelle ja oikea vasemmalle.

Uusissa boschilaisissa oli kyljessä listaa mihin ne käy, yks mainituista oli Volvo S70 tai V70. Pitäisköhän joskus huoltsikalla lohkaista että, kehveli, meilläpä on samat jarrut!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eli Zalbeer osti kuin ostikin mersun!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Oxanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:41
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Oxanen »

No nyt löyty sytkä boxin johdoille kytkentä kaavio, eli se ongelma on ratkaistu.

Nyt enää ne ruiskun sähköt, niin päästään itse asiaan... Eli jos jollain on k-jetronicin kytkentä kaavio, niin eiku tuleen tänne!

Tänään varmaan koitetaan kuitenkin pyöritellä konetta, et tuleeko sytty ihan ok.

Ja viikonloppuna varmaan koitetaan saisko sitä herään ihan ruiskun kanssa, ilman niitä kaikkia ruiskun sähköjä.

Pitää laittaa kuvia kun ne on niin kivoja...
190E 2.3-16
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 766
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja nykki »

Tilavuus 3.0D x 1.25 = 3.75 helposti

350:n litratilavuushan on n.5,7l. Miten se menee tuohon yhtälöön?
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 766
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja nykki »

Sori, et tainut puhuakaan jenkkikoneesta :oops:
Oxanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:41
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Oxanen »

Joo kone on siis 3.5L mersun oma pikku V8. :D
190E 2.3-16
Vastaa Viestiin