350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!
350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!
Päivää vaan kaikille mersumiehille!
Elikkä yksi ilta shellinbaarilla tuli sit ahaa elämys. Kaveri tarjosi edullisesti 350 V8 konetta ja laatikkoa, joka on ollut 123 korissa.
No olihan se ostettava porukalla pois. Toisella kaverilla olis 240D kori jouten, joten kai se kone olis sinne laitettava.
Käytiin vähän konttorilla utelemassa ja estettä ei pitäisi olla.
Teho 280E 185 x 1.20 = 222hv , 350 200hv
Tilavuus 3.0D x 1.25 = 3.75 helposti
Koneen paino on vielä täysin arvoitus, apua kaivataan!
Mutta puntarilla käynti kuulemma riittää...
Tässä vaiheessa ehkä pahin ongelma on kasikoneen sytkäboxin johdot.
Eli virran jakajasta tulee ns. koaksaali johto (vihreä) Boschin boxiin, siitä lähtee 4 johtoa (vihreäkeltainen, punamusta, musta ja ruskea). Ja näille piuhoille pitäisi keksiä oikea osoite.
Moottori on 75---> eli k-jetronic ruiskulla.
Olisimme erittäin kiitollisia jos jollain olisi tietoa tuon koneen sähköistä
yleensäkkin!
Elikkä yksi ilta shellinbaarilla tuli sit ahaa elämys. Kaveri tarjosi edullisesti 350 V8 konetta ja laatikkoa, joka on ollut 123 korissa.
No olihan se ostettava porukalla pois. Toisella kaverilla olis 240D kori jouten, joten kai se kone olis sinne laitettava.
Käytiin vähän konttorilla utelemassa ja estettä ei pitäisi olla.
Teho 280E 185 x 1.20 = 222hv , 350 200hv
Tilavuus 3.0D x 1.25 = 3.75 helposti
Koneen paino on vielä täysin arvoitus, apua kaivataan!
Mutta puntarilla käynti kuulemma riittää...
Tässä vaiheessa ehkä pahin ongelma on kasikoneen sytkäboxin johdot.
Eli virran jakajasta tulee ns. koaksaali johto (vihreä) Boschin boxiin, siitä lähtee 4 johtoa (vihreäkeltainen, punamusta, musta ja ruskea). Ja näille piuhoille pitäisi keksiä oikea osoite.
Moottori on 75---> eli k-jetronic ruiskulla.
Olisimme erittäin kiitollisia jos jollain olisi tietoa tuon koneen sähköistä
yleensäkkin!
190E 2.3-16
Re: 350 V8 W123 240D koriin, apua kaivataa!
K-jetronic taisi tulla helmikuussa -76.Oxanen kirjoitti: Moottori on 75---> eli k-jetronic ruiskulla.
Niin enne vanhaa laitettii kaikkii malleihin samat ja hyvät jarrut. Mitäs sitä säästelemää palikoiden kustannuksissa ku säästö tulee yhden osan valmistuksella.
Pystärissä o pari eri kokoo ja ajattelin ottaa w123 jarrut siihen ni ei ainakaa niistä jää kaihertamaan. Tosin en mä mitää V8 konetta... ellei toi rattivaihteisto sovi sellaisenaan v8 manuaalin perään?
Pystärissä o pari eri kokoo ja ajattelin ottaa w123 jarrut siihen ni ei ainakaa niistä jää kaihertamaan. Tosin en mä mitää V8 konetta... ellei toi rattivaihteisto sovi sellaisenaan v8 manuaalin perään?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
OT, vähän jarruista. Arvatkaapa huvittiko kun hain pystäriini kesällä uudet jarrusatulat, vanhoista sai hyvityksen vaihdoissa.
Laitoin W123sen jarrut kun on melkein samanlaiset, etujarruista muistaakseni piti vasen laittaa oikeelle ja oikea vasemmalle.
Uusissa boschilaisissa oli kyljessä listaa mihin ne käy, yks mainituista oli Volvo S70 tai V70. Pitäisköhän joskus huoltsikalla lohkaista että, kehveli, meilläpä on samat jarrut!
Laitoin W123sen jarrut kun on melkein samanlaiset, etujarruista muistaakseni piti vasen laittaa oikeelle ja oikea vasemmalle.
Uusissa boschilaisissa oli kyljessä listaa mihin ne käy, yks mainituista oli Volvo S70 tai V70. Pitäisköhän joskus huoltsikalla lohkaista että, kehveli, meilläpä on samat jarrut!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
No nyt löyty sytkä boxin johdoille kytkentä kaavio, eli se ongelma on ratkaistu.
Nyt enää ne ruiskun sähköt, niin päästään itse asiaan... Eli jos jollain on k-jetronicin kytkentä kaavio, niin eiku tuleen tänne!
Tänään varmaan koitetaan kuitenkin pyöritellä konetta, et tuleeko sytty ihan ok.
Ja viikonloppuna varmaan koitetaan saisko sitä herään ihan ruiskun kanssa, ilman niitä kaikkia ruiskun sähköjä.
Pitää laittaa kuvia kun ne on niin kivoja...
Nyt enää ne ruiskun sähköt, niin päästään itse asiaan... Eli jos jollain on k-jetronicin kytkentä kaavio, niin eiku tuleen tänne!
Tänään varmaan koitetaan kuitenkin pyöritellä konetta, et tuleeko sytty ihan ok.
Ja viikonloppuna varmaan koitetaan saisko sitä herään ihan ruiskun kanssa, ilman niitä kaikkia ruiskun sähköjä.
Pitää laittaa kuvia kun ne on niin kivoja...
190E 2.3-16