W203 Pissapoika
W203 Pissapoika
Tämä voi olla ennenkin esill etullut aihe mutta ei toimi tuo haku niin kysyn nyt:
Ongelmana että pissapojasta ei tule kuin eturauhas vaivasen suihkaus kun painaa ensimmäisen kerran. Tai ehkä sen verran kun ois mä**it nakannut tuulilasiin.
Pitää toisen kerran painnaa että kunnolla tulee tai joskus jopa vasta kolmannella kerralla. Onko siellä joku ventiili että putket ei vuoda tyhjäks?
On vaan erikoista että vaikka pidät pesurin nappia ensi painalluksella viikon pohjassa niin ei sieltä tule kuin ne muutama tippa.
Ongelmana että pissapojasta ei tule kuin eturauhas vaivasen suihkaus kun painaa ensimmäisen kerran. Tai ehkä sen verran kun ois mä**it nakannut tuulilasiin.
Pitää toisen kerran painnaa että kunnolla tulee tai joskus jopa vasta kolmannella kerralla. Onko siellä joku ventiili että putket ei vuoda tyhjäks?
On vaan erikoista että vaikka pidät pesurin nappia ensi painalluksella viikon pohjassa niin ei sieltä tule kuin ne muutama tippa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jjjooo mulla myös samanlaista oiretta, ei tosin noin paha. Kun painaa nappia niin ensimmäiseen sekuntiin ei tapahdu mitään, sitten ruikkasee vähitellen. Tätä kyselin eräältä toisalta w203-jampalta ja sama oli hänen autossaan. Ominaisuus eli savoksi "se on vuan sen olonen".
Mutta jos joku on tähän keksinyt jotain pikku twiikkausta niin kerrothan vinkin!
Mutta jos joku on tähän keksinyt jotain pikku twiikkausta niin kerrothan vinkin!
w447 119 Allradantrieb
Mulla kans väyrysen pesunestesäiliössä leijailee ihmeellisiä haituvia tai hilettä, vaikka olen muistaakseni joskus oikein tyhjentänyt ja puhdistanut säiliön. Mistähän ne oikein tulee? Onko kellään kokemusta lampun pesimien moottorin vaihdosta? näyttäis, niinkuin moottorin sisään olisi päässyt vettä, eikä tietysti sitten toimi.
Miten tapahtuu säiliön pesu? Eihän siitä ole kuin tuo korkki näkösällä ja itse säiliö on siellä lähes puskurin sisällä? EI jaksa kyllä purku hommiin alkaa..masaf1 kirjoitti:Pese se pesunestesäiliö, siellä on pohjalla todennäkösesti mömmöä ja pumpun imuaukko tukkeentunut? Itellä Väyrysessä ainakin leijailee semmosia haituvia nesteen seassa kun tarkasti kattoo ja pohjalle on kerääntyny skeidaa. Ei kyllä oo tukossa vielä, mutta sitä odotellessa.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Pesusäiliön lämmityselementin metalliin kertyy pesunesteestä jotain skeidaa ja kai ne siitä metallista sitten irtoilee kun pinta laskee ja sitten taas säiliö täytetään. Katoppa vaikka säiliön ollessa puolityhjä, niin metallinen vastuksen pinta on ihan valkonen ja paskanen.TeePee kirjoitti:Mulla kans väyrysen pesunestesäiliössä leijailee ihmeellisiä haituvia tai hilettä, vaikka olen muistaakseni joskus oikein tyhjentänyt ja puhdistanut säiliön. Mistähän ne oikein tulee? Onko kellään kokemusta lampun pesimien moottorin vaihdosta? näyttäis, niinkuin moottorin sisään olisi päässyt vettä, eikä tietysti sitten toimi.
-
- Sisäänajossa
Re: W203 Pissapoika
Lainataan viestiä.
W203 270CDI 2002. Minkälainen tuulilasinpesusysteemi tuossa oikein on? Onko siinä lämmitettävä systeemi säiliötä ja suuttimia varten vai onko se joku optio?
Nyt on ongelma se, että nollakeleillä ei tule pissapojan suuttimista mitään. Pumppu toimii ja kaikki neste valuu sinne konepellin onteloon, jossa suuttimet on. Elikäs vissiin suuttimet tukossa/ei toimi? Onko tuohon tehtävissä itse mitään ja kuinka se asetelma lähtee konepellistä irti? Löysin kolme torxia konehuoneen puolelta, mutta sillä saa vaan koko systeemin vähän liikkeelle.
Onko se ritilän ylä- ja alaosa irrotettavissa ja kuinka? Vissiin muoviklipuja, jotka menee heti rikki?
-Mikko
W203 270CDI 2002. Minkälainen tuulilasinpesusysteemi tuossa oikein on? Onko siinä lämmitettävä systeemi säiliötä ja suuttimia varten vai onko se joku optio?
Nyt on ongelma se, että nollakeleillä ei tule pissapojan suuttimista mitään. Pumppu toimii ja kaikki neste valuu sinne konepellin onteloon, jossa suuttimet on. Elikäs vissiin suuttimet tukossa/ei toimi? Onko tuohon tehtävissä itse mitään ja kuinka se asetelma lähtee konepellistä irti? Löysin kolme torxia konehuoneen puolelta, mutta sillä saa vaan koko systeemin vähän liikkeelle.
Onko se ritilän ylä- ja alaosa irrotettavissa ja kuinka? Vissiin muoviklipuja, jotka menee heti rikki?
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
Mulla w203:ssa oli letku irronnut liittimestään konepellin äänieristehuovan alla ja ruiski vedet sinne.
Suuttimet oli ilmeisesti tukossa ja paine irrotti letkun.Putsasin suuttimet paineilmalla ja irroitin eristehuovan saadakseni letkun takaisin paikalleen.Toiminut vuoden verran moitteettomasti.
Suuttimet oli ilmeisesti tukossa ja paine irrotti letkun.Putsasin suuttimet paineilmalla ja irroitin eristehuovan saadakseni letkun takaisin paikalleen.Toiminut vuoden verran moitteettomasti.
-
- Sisäänajossa
Jotakin sellaista ounastelen tuossakin tapahtuneen. Mulla menee se letku suoraan sinne kaukaloon missä suuttimet on. Eli suuttimet on siellä ritilän ja syvennyksen välissä. En vain keksinyt, miten sen ylimmäisen ritilän saa pois ja pääsee kiinni suuttimiin.
-Mikko
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
-
- Sisäänajossa
Ei kenelläkään vinkkejä miten noihin suuttimiin pääsee käsiksi ilman isoja tuhoja. Pitänee kysyä VEHOlta ohjeita.
-Mikko
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere
Älä nyt sentään V...lle...Aaltospoika kirjoitti:Ei kenelläkään vinkkejä miten noihin suuttimiin pääsee käsiksi ilman isoja tuhoja. Pitänee kysyä VEHOlta ohjeita.
-Mikko

Itse en ole ritilää irrottanut, mutta korjaukäsikirjan mukaan irroitetaan ensin konepellin alapuolelta kolme ruuvia, joista kaksi on ritilän sivuilla (ritilä näkyy osittain konepellin alta) ja kolmas on siinä keskivaiheilla huovan päällä. Senjälkeen muoviritilä kammetaan muovi- tai muulla kiilalla tuulilasin puoleisesta reunasta ylös. Pissapojan letkut löytyy sieltä alta.
W203CDI
Suuttimiin kyllä pitäisi päästä käsiksi irrottamalla konepellin äänieristehuovan.Mitään ritilöitä ei tarvinnut irrottaa.
Osittainenkin irroitus voi riittää,mutta itse irroitin koko huovan kuivatakseni sen.Huopaan tulee helposti murtumia jos sitä taivuttelee liikaa.
Huovan klipsit myös hajoavat helposti irrotettaessa; varsinkin pakkasella.Ne ei kuitenkaan maksa paljoakaan Veholla.(2kpl hajosi).Jos veden tulo kestää kauan voi letkusta puuttua takaiskuventtiili,Tai se voi jumittaa.
Pesunestesäiliön löytää vasemman sisälokarin etuosasta luukun takaa, joka on 4ruuvilla kiinni.Ainakin W203 2003.
Osittainenkin irroitus voi riittää,mutta itse irroitin koko huovan kuivatakseni sen.Huopaan tulee helposti murtumia jos sitä taivuttelee liikaa.
Huovan klipsit myös hajoavat helposti irrotettaessa; varsinkin pakkasella.Ne ei kuitenkaan maksa paljoakaan Veholla.(2kpl hajosi).Jos veden tulo kestää kauan voi letkusta puuttua takaiskuventtiili,Tai se voi jumittaa.
Pesunestesäiliön löytää vasemman sisälokarin etuosasta luukun takaa, joka on 4ruuvilla kiinni.Ainakin W203 2003.
Omassa w203 pirssissä nestettä tuli vaan kuskin puoleisista suuttimista ja juuri kuten ekassa viestissä oli kuvattu eli eka ruippaus niukka, toka samanlainen ja kolmannella kunnolla, mutta siis vaan kuskin puolelta.
Rassailin nuppineulalla suuttimia ja jo alkoi tulla toisesta apukuskin puoleisesta jotain ja nyt tulee toisestakin melkein kunnolla. Samalla tuli kuntoo se, että nyt tulee nestettä heti ekalla painalluksella ok.
Rassailin nuppineulalla suuttimia ja jo alkoi tulla toisesta apukuskin puoleisesta jotain ja nyt tulee toisestakin melkein kunnolla. Samalla tuli kuntoo se, että nyt tulee nestettä heti ekalla painalluksella ok.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
-
- Sisäänajossa
No perskeles. Nyt on neuvoja, kiitos niistä. Kun vaan ei uskalla kameta noita muovi-ihmeitä kovin paljoa. Tuppaa mun käsissä menemään rikki kovin helposti.
Kokeillaan ja katsotaan miten käy.
-Mikko
Kokeillaan ja katsotaan miten käy.
-Mikko
Mikko Aaltonen
Tampere
Tampere