
CDI:n lisää potkua!
CDI:n lisää potkua!
Mulla c200 cdi 75kw autom, ja tyytyväinen pikkumersun liikkeeseen, mutta lisätehot olis aina tarpeen. Tehoyksiköitä on paljon erilaisia, olisko kellään kokemuksia jostain tietyistä merkeistä, ja mitä muita keinoja lisätä "helposti" muutama kaakki lisää? Putkisto... 

124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Itsekin tuollaista lastuviritystä suunnittelin ja silloin päätin turvautua Demecin apuun. Tehot tuolla nousee 75 -> 103 kW ja vääntö vielä herkullisemmin 235 -> 340 Nm.
Saksasta löytyy vähän vastaava lastu, mutta siinä vääntöä oli 10 Nm vähemmän ja tehoa 7 kW enemmän. Hinta vähän halvempi kuin Demecin 1000 € päivitys, mutta muistaakseni ohjausyksikköä piti käyttää Saksassa.
Sitten on vielä näitä johdoilla liitettäviä ns. tehoyksiköitä, mutta tehon kasvu on vaatimattomampaa. Kaiken lisäksi tuo Demecin lastun hinta sisältää asennuksen ja testauksen sen jälkeen. Joten € / kW hinnaltaan jäi hyvinkin kilpailukykyiseksi.
Mikäli 103 kW ei vielä riitä, niin onhan tuosta myllystä kutkuteltu 132 kW ja vääntöä vähän reilummin.
Itselläni jäi sitten viritykset tekemättä kun ei tuntunut koskaan löytyvän rahaa ja nyt tuohon vakioon on jo tottunut.
Saksasta löytyy vähän vastaava lastu, mutta siinä vääntöä oli 10 Nm vähemmän ja tehoa 7 kW enemmän. Hinta vähän halvempi kuin Demecin 1000 € päivitys, mutta muistaakseni ohjausyksikköä piti käyttää Saksassa.
Sitten on vielä näitä johdoilla liitettäviä ns. tehoyksiköitä, mutta tehon kasvu on vaatimattomampaa. Kaiken lisäksi tuo Demecin lastun hinta sisältää asennuksen ja testauksen sen jälkeen. Joten € / kW hinnaltaan jäi hyvinkin kilpailukykyiseksi.
Mikäli 103 kW ei vielä riitä, niin onhan tuosta myllystä kutkuteltu 132 kW ja vääntöä vähän reilummin.
Itselläni jäi sitten viritykset tekemättä kun ei tuntunut koskaan löytyvän rahaa ja nyt tuohon vakioon on jo tottunut.

S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
http://www.turbotec.com kannattaa käyttää ennemmin tuolla lastutettavana, halvempi hinta(n.850€), väh. samat tehot ja tod.näköisesti sama kuin demecin lastu (linkeistä löytyy demec
)

206CC -04
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Tosi, mutta ilman EPSiä on todella hankala ajaa c-sarjalaista talvella, kun on niin mahdottoman kevyt perä. Lisäpainojakaan ei kehtaa laitella jotta konttiin mahtuisi edes jotain. Toisaalta itselläni on EPS, joten ei vipstaakeleita.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99