CDI:n lisää potkua!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

CDI:n lisää potkua!

Viesti Kirjoittaja samipet »

Mulla c200 cdi 75kw autom, ja tyytyväinen pikkumersun liikkeeseen, mutta lisätehot olis aina tarpeen. Tehoyksiköitä on paljon erilaisia, olisko kellään kokemuksia jostain tietyistä merkeistä, ja mitä muita keinoja lisätä "helposti" muutama kaakki lisää? Putkisto... :o
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itsekin tuollaista lastuviritystä suunnittelin ja silloin päätin turvautua Demecin apuun. Tehot tuolla nousee 75 -> 103 kW ja vääntö vielä herkullisemmin 235 -> 340 Nm.

Saksasta löytyy vähän vastaava lastu, mutta siinä vääntöä oli 10 Nm vähemmän ja tehoa 7 kW enemmän. Hinta vähän halvempi kuin Demecin 1000 € päivitys, mutta muistaakseni ohjausyksikköä piti käyttää Saksassa.

Sitten on vielä näitä johdoilla liitettäviä ns. tehoyksiköitä, mutta tehon kasvu on vaatimattomampaa. Kaiken lisäksi tuo Demecin lastun hinta sisältää asennuksen ja testauksen sen jälkeen. Joten € / kW hinnaltaan jäi hyvinkin kilpailukykyiseksi.

Mikäli 103 kW ei vielä riitä, niin onhan tuosta myllystä kutkuteltu 132 kW ja vääntöä vähän reilummin.


Itselläni jäi sitten viritykset tekemättä kun ei tuntunut koskaan löytyvän rahaa ja nyt tuohon vakioon on jo tottunut. :wink:
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Appe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 09.07.2003 22:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Appe »

http://www.turbotec.com kannattaa käyttää ennemmin tuolla lastutettavana, halvempi hinta(n.850€), väh. samat tehot ja tod.näköisesti sama kuin demecin lastu (linkeistä löytyy demec :wink: )
206CC -04
Yamaha R6 -04

Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä kannattaa kääntyä demecin puoleen....
Siellä Kajaanissa on yksi 200Cdi 2 koneella oleva 210, jossa on 168Hp.
siinä oli muistaakseni 115Hp alunperin.
On minun auton entinen omistaja...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samipet »

Kiitos vastauksista, täytynee käyttää pajalla... ´mitens onkos teillä ollut vipstaakeli jolla otettu talvella ylim tehot pois käytöstä, vai miten...
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

samipet kirjoitti:Kiitos vastauksista, täytynee käyttää pajalla... ´mitens onkos teillä ollut vipstaakeli jolla otettu talvella ylim tehot pois käytöstä, vai miten...
No eihän tuossa nyt niin paljoa tehoa ole etteikö talvella pärjäisi, ehkä ekat viikot on vaikeampaa mutta kaikkeen tottuu :?
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samipet »

Tosi, mutta ilman EPSiä on todella hankala ajaa c-sarjalaista talvella, kun on niin mahdottoman kevyt perä. Lisäpainojakaan ei kehtaa laitella jotta konttiin mahtuisi edes jotain. Toisaalta itselläni on EPS, joten ei vipstaakeleita.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Vastaa Viestiin