Mein Kampf (pari ruostetappelua) hallelujah!
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:

Tuollaisella siis. Noi maksaa Arizonan autotalossa 0,15 $ kääk

Kattokaas huviksenne paljonko maksaa Amerikassa pystäriin Bilsteinit eteen:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Se ritilähän on alkujaan kiinni tämmösillä muovikiinnikkeillä

Lähtee irti kyllä ihan nätisti ku työtää ensin tapin läpi.

Lähtee irti kyllä ihan nätisti ku työtää ensin tapin läpi.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:

Kevät koittaa ja taas kantautuu ilmoille happomaalin viekoitteleva tuoksu. Yäk.
Syksyllä tuli tehtyä ruosteenestotaisto etupäähän ja hissukseen lähtee liikkeelle takapään sama revohka. Tässä hyvät varaosatakatukivarret ruosteet poistettuina ja happomaalihuorrutuksella. Jousikuppi ja ylä- ja alapalojen saumat on kovimman korroosion kohteena. Tuo jousikupin ruostesuojaaminen täytyy tehdä jatkossa huolella.
Noihin sitten kaikki uudet osat ja paikalleen. Säästää näin toimimalla pitkän pennin verrattuna uuden hankkimiseen. Niemöller veloittaa uudesta tukivarresta/navasta/laakerista/jarrukilvestä 2390 €, KL-varaosat vain 1640 €..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Sama homma edessä, miten saisi nuo puslat irti tukivarsista. Iskareiden paikkoihin täytyy kai tehdä uudet kierteet, ajattelin jos millin isomman vetäisi, eli onko se nyt sitte m10:stä m11:seen. jos semmoisen kierretapin löydän.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:

Tommonen Biltemasta. Korinoikaisusarjan pumppu. Sillä varmaan tekee yhtä sun toista, mihin tunkki ei taivu tai pysy..
EDIT. Liukastusainetta väliin!
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Su 15.03.2009 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tolla konstilla saa kyllä puslat hyvin pois mutta kannattaa olla varovainen ettei koko tukivarsi mee kieroon/vinoon.
Tunkilla itse otin puslat pois ja sitten kun rupesin laittamaan heiluritukivartta takaisin paikalleen taka-akseliin niin oli vähän levähtänyt koko heiluritukivarsi
Tunkilla itse otin puslat pois ja sitten kun rupesin laittamaan heiluritukivartta takaisin paikalleen taka-akseliin niin oli vähän levähtänyt koko heiluritukivarsi

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Voihan sitä hankkia pätkä kierretankoa, muttereita, prikkoja ja erikokoisia hylsyjä tai putken paloja. Niistähän syntyy vaikka mitä ulosvetäjää ja työntäjää 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Niin määkin tuumasin ekaks, mutta tukivartta käännellessäni loppui äly kesken..
Suunnittelin näin: Puslan läpi mahtuva kierretanko - siihen mutteri hepataan, laitetaan prikka ja puslan läpi kierretanko.
Sitten otetaan pätkä putkea, joka on sama halkaisijaltaan kuin tukivarren reikä ja putkea halkaisijaa suurempi prikka. Ne sitten kierretankoon puslan toiselle puolelle ja lisätään mutteri ja kiertämään.
Joka tapauksessa mielestäni ehkä kenties pitäisi puslastä rälläköidä se paksunnos veks.
EDIT. Jupehalm, kerrotkos mikä oli "vähän levähtänyt", senttejä vai millilöitä. Ei nuo minullakaan ole millimetrilleen saman levyisiä..
Suunnittelin näin: Puslan läpi mahtuva kierretanko - siihen mutteri hepataan, laitetaan prikka ja puslan läpi kierretanko.
Sitten otetaan pätkä putkea, joka on sama halkaisijaltaan kuin tukivarren reikä ja putkea halkaisijaa suurempi prikka. Ne sitten kierretankoon puslan toiselle puolelle ja lisätään mutteri ja kiertämään.
Joka tapauksessa mielestäni ehkä kenties pitäisi puslastä rälläköidä se paksunnos veks.
EDIT. Jupehalm, kerrotkos mikä oli "vähän levähtänyt", senttejä vai millilöitä. Ei nuo minullakaan ole millimetrilleen saman levyisiä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
En nyt tarkkaa muista mutta kuitenkin niin paljon ettei enään paikalleen mennyt. Ainakin se sentti
. Pultit ei mennyt paikalleen kun oli niin eri linjassa koko hoito.
juuri sellaisilla kierretanko hässäköillä laitoin puslat takaisin ja otin vanhoja puslia pois. Kun ei se tunkki menetelmä sitte ollut niin hyvä käytännössä

juuri sellaisilla kierretanko hässäköillä laitoin puslat takaisin ja otin vanhoja puslia pois. Kun ei se tunkki menetelmä sitte ollut niin hyvä käytännössä

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No, mulla on onneksi yks satakakskolomosen takakelkka irtonaisena, mihin voin muutaman päivän päästä mallailla jotta meneekö
Toinen tukivarsi tosiaan levittelee puol senttiä/sentin verrattuna toiseen. No, konsti löytynee kurinpalautukseen.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mietiskelyä: usein näkee W123sia, joissa takarenkaat on kuin sisäänpäin käännetyt kengät kenollaan. Mulla kenottaa oikea takarengas.
Näissä vehkeissähän ei takana aurauskulmia säädellä.
Kömmiskelin tallissa lampun kanssa ja koitin pähkäillä mistä kenotus: laakeri on sököytymässä vasemmassa nakissa, sen tiedän. Mutta tuskin sentään niin olisi löysällä, että aiheuttaisi kenotusta. Sitäpaitsi vaihdoimme aikanaan porukalla Keltaiseen Kauhistukseen (ex-W123 300TD) laakerit ja se kenotti molemmilla renkaillaan ihan julmasti.
Kulahtaneet jouset? Parempi selitys löytynee ikääntyneistä tukivarren puslista, ja nimenomaan ulomman puslan huonoudesta. Huomenna seisoskelen tallissa ja meditoin, niin ehkä keksin vastauksen.
Näissä vehkeissähän ei takana aurauskulmia säädellä.
Kömmiskelin tallissa lampun kanssa ja koitin pähkäillä mistä kenotus: laakeri on sököytymässä vasemmassa nakissa, sen tiedän. Mutta tuskin sentään niin olisi löysällä, että aiheuttaisi kenotusta. Sitäpaitsi vaihdoimme aikanaan porukalla Keltaiseen Kauhistukseen (ex-W123 300TD) laakerit ja se kenotti molemmilla renkaillaan ihan julmasti.
Kulahtaneet jouset? Parempi selitys löytynee ikääntyneistä tukivarren puslista, ja nimenomaan ulomman puslan huonoudesta. Huomenna seisoskelen tallissa ja meditoin, niin ehkä keksin vastauksen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mun täytyy tehdä kanssa toiseen tukivarteen iskarin kiinnityskierteet, mutteri heiluu kun en sano mikä enkä sano missä. Mutta tehdäänpäs helicoil-kierteellä ettei mene pelleilyksi!Aapo.T kirjoitti:Sama homma edessä, miten saisi nuo puslat irti tukivarsista. Iskareiden paikkoihin täytyy kai tehdä uudet kierteet, ajattelin jos millin isomman vetäisi, eli onko se nyt sitte m10:stä m11:seen. jos semmoisen kierretapin löydän.

http://www.masino.fi/index.php?pathid=y ... ria=kierre
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Noi on huippu kamppeita!Petteri Kivimäki kirjoitti:Mun täytyy tehdä kanssa toiseen tukivarteen iskarin kiinnityskierteet, mutteri heiluu kun en sano mikä enkä sano missä. Mutta tehdäänpäs helicoil-kierteellä ettei mene pelleilyksi!Aapo.T kirjoitti:Sama homma edessä, miten saisi nuo puslat irti tukivarsista. Iskareiden paikkoihin täytyy kai tehdä uudet kierteet, ajattelin jos millin isomman vetäisi, eli onko se nyt sitte m10:stä m11:seen. jos semmoisen kierretapin löydän.![]()
http://www.masino.fi/index.php?pathid=y ... ria=kierre
Ja tossa lisää
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... ntent4AB36
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter