Seve kirjoitti:Itselläni on "Delivery date" tuolta EPC:stä katsottuna 13.11.95 ja ensirekisteröinti 19.3.96 joten olisko tossa loppuvuodesta 95 tullu sitten käyttöön tuo 722.4 laatikko. Sisustan hallintalaitteet, painikkeet ja ilmastoinnin säätöpaneeli ovat sitä uudempaa mallia myös..
Ei kai tuo 722.4 laatikko nyt niin heikko ole..?
Mikä se sun laatikon koko numero on (kato huoltovihkon takasivulta)? c280:ssa on kaiketi 722.424, onko sama vai joku muu numero?
Laatikon koko numero on 722.424 03875849
No, on se sitten 722.424. Tässähän ehkä lohdutusta monelle tehon perässä virittelijälle jolla autossa 722.4xx laatikko.
Osaako Savon laatikkospecialisti sanoa miten 722.424 eroaa vaikka 2.0-2.6 bensakoneisen laatikosta?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
722.424 lienee samaa luokkaa kun 2.6 bensan ja 2.5TD:n askit, eli levykytkimet on viidellä levyllä.
Pienemmissä koneissa on neljät levyt ja peränpitäjänä 200D:n aski jossa tyydytään kolmiin levyihin.[/quote]
Jarkko S
W202 OM605 2.5TD perässä on 722.6
Tämä laatikko on vielä 5v niin olen kuullut että juuri tuo vuoden1997 5v automaateissa on ollut joku kestävyys ongelma ja se onkin mietityttänyt että miten se eroaa noista hiukan uudemmista..
Missähän tämän laatikon rajat tulee sitten vastaan kun aletaan herättelemään edellä mainittua moottoria ?
Pitääkö heti alkaa rajoittaa alarekisteristä vääntöjä johonkin tiiettyyn esim 3000rpm asti jonka jlk voi syöttöjen antaa olla maximissa ?
Tämä laatikko on vielä 5v niin olen kuullut että juuri tuo vuoden1997 5v automaateissa on ollut joku kestävyys ongelma ja se onkin mietityttänyt että miten se eroaa noista hiukan uudemmista..
Missähän tämän laatikon rajat tulee sitten vastaan kun aletaan herättelemään edellä mainittua moottoria ?
Pitääkö heti alkaa rajoittaa alarekisteristä vääntöjä johonkin tiiettyyn esim 3000rpm asti jonka jlk voi syöttöjen antaa olla maximissa ?
-M-
Tuo on vielä "hela-malli", uudemmissa tuo hela on korvattu neulalaakerilla. Aikaisemmin oli melko paljon tuon helan takia särkyneitä laatikoita mutta semmoista ei ole ollut enää pitkään aikaan. Suurimpana syynä lienee Saksan kovat nopeudet mitkä teki hallaa vanhemmille 722.6-askeille.
Tuo loota on aika luja jo ihan siltään, ja on niissäkin vahvistusvaraa ihan kivasti