Olen käynyt koe ajamassa vito 111 -05 280tkm, viano 2,0 -04 220tkm, viano 2,0 -04 295tkm ja kaikki "nakuttavat" kiihdytettäessä/vedossa ei tasasella ajolla eikä tyhjäkäynnillä. Onko tämä ominaisuus vai vika?
kukkonet kirjoitti:Olen käynyt koe ajamassa vito 111 -05 280tkm, viano 2,0 -04 220tkm, viano 2,0 -04 295tkm ja kaikki "nakuttavat" kiihdytettäessä/vedossa ei tasasella ajolla eikä tyhjäkäynnillä. Onko tämä ominaisuus vai vika?
Appiukon 110 cdi vito 150tkm Ei tee näin.
Auttakaa ehkä tulevaa mese miestä
Olen kanssa tätä vähän pohtinut kun vedättäessä nakuttaa aika lailla.. kyseessä on vito vm 05 115cdi ajettu 100tkm uusi ohjelma ei muuttanut ääntä mutta tehoo tuli kivasti...
Joo, tähän liittyen jos joku osaisi auttaa. Koeajossa Vito 111 CDI v.2004 jolla mittarissa 300 000km. Todella siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa. Ainut huoli on että moottorista kuuluu mielestäni ylimääräinen nakutus. Samaa mieltä on ollut kaikki keneltä olen asiaa kysynyt.
Joku sanoi että moottori varmaan ok, mutta suuttimissa/suuttimessa vika, kannattaa vaihdattaa ennen ostoa. Sitten tulee kommentteja että älä missään nimessä osta vitoa olipa nakutuksia tai ei. Joku heitti jo että voisko olla männän tapin helat....
No, edellinen omista sanoi että 1500km alkaen on tuo naputus kuulunut ja boxi päivityksessä ei ole hävinnyt. Ei ole kiinnittänyt asiaan enää viimeaikoina edes huomiota kun on alusta asti kuulunut. Huolloissa ei ole löydetty mitään vikaa.
Mitäs tässä nyt oikeen pitäs tehdä? Jos on suuttimissä vika niin tais olla noin 500€ / kpl + asennustyöt. Ostaa vai eikö osta?
Niin, kyllähän se vähän epäilyttää tollaset nakutukset. Ilman tuota mielestäni ylimääräistä ääntä olisin jo suht varma ostoksesta. Vielä pitää kysellä mitä myyjäliike sanoo asiasta. Perheautoa ostaessa haen kuitenkin toimintavarmuutta. Nykyisin autoina Toyota Avensis verso 2003 ja BMW 316 2001. Näihin hyvin tyytyväinen mutta tilavampaa etsin.