Mites Mersut etenee talvella...
Mites Mersut etenee talvella...
Lunta tuli muutamasta sentistä 30 senttiin yhdessä hujauksessa. Eipä ole herkkua ajella kevyellä takapotkulla näillä keleillä.
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Vähän liukasta oli, mutta eteenpäin päästiin. Tänään olin liikenteessä C 280 jossa paljon kirottu ASR
, mutta huomena otan ajoon kyllä 300 CE jossa ASD 


r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ei päässy pihasta ku auton mitan verran pakittamaan, sen jälkeen jäi Väyrynen hankeen jumiin
Ois pitäny olla hiekkaa ja lapio messissä, että ois ollu toivoa. Ei jaksanu hakea lapiota sisältä ku lunta oli niin perkeleesti ja hiekkakasakin oli parin sadan metrin päässä. Parkkis oli ihan peilijäässä lumen alta ja paikoittaisia hirveitä lumiläjiä, johon pohja sitten jäi parin metrin pakituksen jälkeen. Oli kyllä kumma kun pyörät vaan pyöri tyhjäkäynnillä ja nastat ropsutti. Ihan uudet pari sataa kilsaa ajetut Goodyear Ultragrip Extreme -nastarenkaat alla ja silti ei päässy mihinkään, sama varmaan mitkä renkaat on kun on lunta tarpeeksi paljon. ketuttaa vielä kun naapurin emäntäkin oli työntämässä autoa takaisin ruutuun kun oman emännän kans ei saatu liikkeelle sitä hangesta enää
Parkkiksen toisesta reunasta lähti Toyota Yaris ja Ford Mondeo ku vettä vaan ja takuulla ei ollu edes uudet talvirenkaat. Oli kyllä tuuli puhaltanu kaiken lumen meikäläisen auton taakse (seli seli), oli tuota ainakin 30 cm kun pakoputkeenkin meni lunta pakittaessa.
Eipä sen puoleen, en päässy kyllä liikkeelle Micrallakaan, kun aura-auto oli ajanu parkkiksen eteen 2 metriä leveen ja puoli metriä korkean vallin. Ei auttanut kun soittaa appiukolle, joka haki sitten vanhalla Fiatin röntällä meikäläisen...
Ei tää Väyrynen hangessa mikään Range kyllä oo
4Maticci pitäis olla ja vähän korkeempi ku Avantgarde...


Parkkiksen toisesta reunasta lähti Toyota Yaris ja Ford Mondeo ku vettä vaan ja takuulla ei ollu edes uudet talvirenkaat. Oli kyllä tuuli puhaltanu kaiken lumen meikäläisen auton taakse (seli seli), oli tuota ainakin 30 cm kun pakoputkeenkin meni lunta pakittaessa.
Eipä sen puoleen, en päässy kyllä liikkeelle Micrallakaan, kun aura-auto oli ajanu parkkiksen eteen 2 metriä leveen ja puoli metriä korkean vallin. Ei auttanut kun soittaa appiukolle, joka haki sitten vanhalla Fiatin röntällä meikäläisen...
Ei tää Väyrynen hangessa mikään Range kyllä oo

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
nasu kirjoitti:onkos tuommoseen 124 mistään saatavilla lukkoperää??
http://www.kemppi.fi/
Vitsi vitsi,tai kyllä tollakin niitä on tullu tehtyä

ja saahan noihin laitettua noita asd periä.
C220:lla vein kerran peräkärryllisen tiiliä raksalle, vaikka oli satanut
reippaasti lunta. Pohja raapi hankea, mutta ei jääty kiinni. Ei ollut
luistonestoa tms. Olin aika varma, että sinne jäädään, mutta ei.
Sen verran usein olen kuitenkin kiinnikin jäänyt, että nyt on sitä
hauskempaa lähteä matikilla liikkeelle, mitä enemmän on satanut lunta.
Hinausköysi odottaa takakontissa, jos pääsisi jonkun hinaamaan liikkeelle
hangesta.
Tuommoinen lukoilla varustettu nelivetoinen lähtee liikennevaloista
ripeästi liikkeellee ja sutii vain reippaalla kaasunkäytöllä. Silloin
sutiikin 3-4 pyörää, kun luistonestoa ei ole. Täytyy ajaa varovasti, ettei
kukaan jää alle, varsinkin kun jarrutuspito on sama kuin muillakin.
Kyllä neliveto maksaa talvella takaisin, mitä siihen joutuu muuten uhraamaan.
reippaasti lunta. Pohja raapi hankea, mutta ei jääty kiinni. Ei ollut
luistonestoa tms. Olin aika varma, että sinne jäädään, mutta ei.
Sen verran usein olen kuitenkin kiinnikin jäänyt, että nyt on sitä
hauskempaa lähteä matikilla liikkeelle, mitä enemmän on satanut lunta.
Hinausköysi odottaa takakontissa, jos pääsisi jonkun hinaamaan liikkeelle
hangesta.
Tuommoinen lukoilla varustettu nelivetoinen lähtee liikennevaloista
ripeästi liikkeellee ja sutii vain reippaalla kaasunkäytöllä. Silloin
sutiikin 3-4 pyörää, kun luistonestoa ei ole. Täytyy ajaa varovasti, ettei
kukaan jää alle, varsinkin kun jarrutuspito on sama kuin muillakin.
Kyllä neliveto maksaa talvella takaisin, mitä siihen joutuu muuten uhraamaan.
Kyllähän sinne voi ASD-perän laittaa, siinä on kuulemma hiukan kitkaa pohjalla.nasu kirjoitti:onkos tuommoseen 124 mistään saatavilla lukkoperää??
Puhutaan 15-25% lukosta, itse en ole nähnyt tehtaan kantaa asiaan.
Jos haluaa 100% lukon, niin sitten pitäisi kytkeä öljynpaine sinne perään.
Kyllä näitäkin on kuulemma tehty.
Ainakin ässä lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla. Lukkoperä,automaatti ja paino auttaa asiaa aika kivasti...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Kyllä mulla vuoden -89 MB:n käyttöohjekirjassa lukee näin:JarkkoN kirjoitti: Kyllähän sinne voi ASD-perän laittaa, siinä on kuulemma hiukan kitkaa pohjalla.
Puhutaan 15-25% lukosta, itse en ole nähnyt tehtaan kantaa asiaan.
.
"Automaattinen tasauspyörästön lukko ei kytkeydy toimintaan ajonopeuden ollessa yli 25 km/h. Tällöin on kuitenkin tasauspyörästössä toiminnassa momentista riippuvainen, enintään 35%:n lukko."
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Aivan loistavasti C kulki tänä aamuna 225 leveillä Nokian kitkoilla pääkaupunkiseudulla.
Kertaakaan ei ollut liukasta, vaikka aura-autoa ei klo 6 mennessä juurikaan ollut teillä näkynyt. Loistava systeemi tuo mekaaninen luistonesto
( siis vasemman ja oikean jalan synkronoitu käyttö )
Kertaakaan ei ollut liukasta, vaikka aura-autoa ei klo 6 mennessä juurikaan ollut teillä näkynyt. Loistava systeemi tuo mekaaninen luistonesto

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Eipä ole ollut Mersujen tai muidenkaan takavetoisten kanssa oikeastaan koskaan ongelmia talvikeleissä. Hyvin on aina edetty ja jos joskus on kiinni johonkin johonkin jääty niin se on johtunut siitä että alla on ollut kesärenkaat..ja sekin on sattunut vain kerran.
Niin joo..ja SLK lähti kerran hiukan lapasesta kun jokin (tyhjä tie edessä) sai kuskin kytkemään elektroniikan pois ja painamaan kaasua..ja lähtihän se Mersu suhteellisen kiukkuisesti perää heittämään
No, ojien välissä pysyttiin silloinkin hyvin kuitenkin.
Vakavammin puhuen..kyllähän ne varsinkin nuo nykyaikaisella elektroniikalla varustetut Mersut ja muut takavedot menee mallikkaasti kelissä kuin kelissä.
Niin joo..ja SLK lähti kerran hiukan lapasesta kun jokin (tyhjä tie edessä) sai kuskin kytkemään elektroniikan pois ja painamaan kaasua..ja lähtihän se Mersu suhteellisen kiukkuisesti perää heittämään


No, ojien välissä pysyttiin silloinkin hyvin kuitenkin.
Vakavammin puhuen..kyllähän ne varsinkin nuo nykyaikaisella elektroniikalla varustetut Mersut ja muut takavedot menee mallikkaasti kelissä kuin kelissä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Holtittomat kinokset kaasaantuneet aamulla parkkikselle, sain varoituksia mistä kohdasta ei kannata ajaa, oli jäänyt siihen hetkeä ennen uusi-Vito jumiin
. Pöräytin samasta kohdasta sujuvasti W123:lla (kulunein kitkoin) ja matka harjoitettiin taas pitkästä aikaa näyttävän ajotavan tyyliä soveltaen ilman mitään ajonautinnonestojärjestelmiä ym. elektroniikka-turhakkeita 


Poikittain mennään 

Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Tuon totesin itsekkin.jva kirjoitti: Niin joo..ja SLK lähti kerran hiukan lapasesta kun jokin (tyhjä tie edessä) sai kuskin kytkemään elektroniikan pois ja painamaan kaasua..ja lähtihän se Mersu suhteellisen kiukkuisesti perää heittämään![]()
![]()
Piti eilen kokeilla miten SLK menee lumessa ilman luistonestoa.
Meinasi tulla kuskista matkustaja hyvin äkkiä.

Totesin että on se ihan hyvä varuste näin talvella.

Mutta muuten ihan hyvin tuo SLK etenee piikkipyörillä näin talvellakin.
Parempi voimalla väärin kun nysväämällä oikein
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
W211 ja ilmajousitus,ylä asentoon,320 cdi, niin on uskomaton kulkemaan lumessa ja paksussa.
Kulkee paljon paremmin kuin 210
Meinas usko loppua ,kun piti oikein kokeilla meneekö 20 cm lumessa ja kyllä pikkuhiljaa mentiin,oli kyllä pienoinen pelko jos jää kiinni niin sitten kyllä riittää puuhastelua.
Kyllä tällä pärjää suomen talvessa hyvin ,kun on vielä tuo luiston esto ,joka ei ole niin raju kuin oli 210 löi heti tehot pois kun alkoi luistella.
Niin vielä uudet Hakkapeliitta 5 alla.

Kulkee paljon paremmin kuin 210
Meinas usko loppua ,kun piti oikein kokeilla meneekö 20 cm lumessa ja kyllä pikkuhiljaa mentiin,oli kyllä pienoinen pelko jos jää kiinni niin sitten kyllä riittää puuhastelua.
Kyllä tällä pärjää suomen talvessa hyvin ,kun on vielä tuo luiston esto ,joka ei ole niin raju kuin oli 210 löi heti tehot pois kun alkoi luistella.
Niin vielä uudet Hakkapeliitta 5 alla.


Ei hassummin edetty täälläkään. Coupessa ASR ja TDT ilman mitään. Tulevan asuipaikan kylätien peltoaukeilla 30 sentin nietokset eivät tuntuneet yhtään kun niiden läpi porhalsin.
Minusta ASR on ihan kelpo varuste, myös maantiellä toppuuttelee esim. polanteita ylittäessä ohitustilanteessa. Ja ei leikkaa tehoja jos ei paina turhaan kys. tilanteessa kaasua.
Minusta ASR on ihan kelpo varuste, myös maantiellä toppuuttelee esim. polanteita ylittäessä ohitustilanteessa. Ja ei leikkaa tehoja jos ei paina turhaan kys. tilanteessa kaasua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eikö tuota ASR:ää saa pois päältä niin kuin ESP-napista nykyisissä? Muistan joskus vanhalla bemarilla tulleen ongelmia kun siinä oli ensimmäisiä luistonestoja ja "ABS:llä lukko-perä", siinä kun otti luistoneston pois niin samalla lähti lukkotoiminne.Timo L. kirjoitti:Ei hassummin edetty täälläkään. Coupessa ASR ja TDT ilman mitään. Tulevan asuipaikan kylätien peltoaukeilla 30 sentin nietokset eivät tuntuneet yhtään kun niiden läpi porhalsin.
Minusta ASR on ihan kelpo varuste, myös maantiellä toppuuttelee esim. polanteita ylittäessä ohitustilanteessa. Ja ei leikkaa tehoja jos ei paina turhaan kys. tilanteessa kaasua.
Ei meillä ihan mahdottomia kinoksia ollut, Airmatic oli jo talliin ajaessa laitettu ylös mutta ei olisi ollut tarpeenkaan. Aika paljon paremmin nykymersut etenee lumessa kuin joku W201 aikanaan. 4-matikit asia erikseen, S124:sta viimeksi kokemusta, ero takavetoiseen on käsittämätön, kohta pääsee kokeilemaan miten toimii 204.089:ssä.
Normaalissa liikenteessä kuitenkin etuvetoiset ovat 90% ajasta tiellä. Ei välttämättä sen takia että niillä ei liikkeelle pääsisi mutta kun takavetoisella pääsee saman kuin nuo kuskin ohjaamana liikkuvat niin eipä yleensä paremmasta liikkuvuudesta olisi etuakaan. Luistonesto tekee ajosta laiskan miehen hommaa vaikka ei sitä juuri näillä keleillä vielä tarvinnut kiusata.