270 cdi-00 säätelee valojaan itsekseen
270 cdi-00 säätelee valojaan itsekseen
Eli tankilla ollessani huomasin kuinka aseman pihassa valokeila meni ylös ja alas aika-ajoin ihan itteellään. autossa on tasonsäätö joka voisi vaikuttaa, mutta ei kai sentään seistessä?Valot (xenonit) muutenkin näyttävät ihan nilkkoihin muutaman metrin päähän ja hehkut kai lopussa kun teho on ihan olematon. Joten oiskohan umpion säädöstä nyt apua ja mistä se tapahtuu?Heilumista en ole kovin usein havainnut näin jälkeenpäin.
270 cdi-00
OP kirjaili:Timo J kirjoitti:No jos on tankilla ja laskee 75kg löpöä tankkiin, niin kyllähän valojen kuuluukin säätyä alemmas..DBFI kirjoitti:Outoa jos tuossa valot säätyisivät itsekseen, ellei tasoanturi ole irti ja liiku omia aikojaan.
"valokeila meni ylös ja alas aika-ajoin ihan itteellään. autossa on tasonsäätö joka voisi vaikuttaa, mutta ei kai sentään seistessä?Valot (xenonit) muutenkin näyttävät ihan nilkkoihin muutaman metrin päähän "
Noinko sulla käy tankatessa?
Eli kai se 210:mppi on?-00 ja E- malli kuites ja avantgarde. Jos se on alipaineella niin oiskohan jossain vuoto ja mistä sitä kannattas metsästää? Entä missähän tuo tasoanturi on jotta vois kattoa et on omalla paikallaan? ja ne umpion säädöt sijaitsee? Eka mersu, et en vielä ihan täysin perillä...DBFI kirjoitti:Mikähän 270 CDI oli kyseessä? W211:ssä xenon-valojen tasonsäätö toimii sähköllä. Outoa jos tuossa valot säätyisivät itsekseen, ellei tasoanturi ole irti ja liiku omia aikojaan.masaf1 kirjoitti:Valot suuntautuu automaagisesti, taitaa olla alipaineella?

270 cdi-00
Juu, 210 sitten. Kyllä tuossakin näyttää sähköinen säätö Xenon-valojen yhteydessä olevan jos oikein luin. Tasoantureita on vain yksi edessä ja yksi takana.Moukka kirjoitti: Eli kai se 210:mppi on?-00 ja E- malli kuites ja avantgarde. Jos se on alipaineella niin oiskohan jossain vuoto ja mistä sitä kannattas metsästää? Entä missähän tuo tasoanturi on jotta vois kattoa et on omalla paikallaan? ja ne umpion säädöt sijaitsee? Eka mersu, et en vielä ihan täysin perillä...
Olisi hyvä seurata toimivatko etuvalot tahdissa, jos vain toinen säätyilee niin ei varmaankaan ole vikaa tasoantureissa. Joku johtoliitin olisi saattanut olla löysällä. Uudemmissa ainakin itse anturit on kahdennettuja ja hall-lukijalla, testerillä tietenkin näkisi parhaiten.
Näissä xenoneissa näyttää olevan potentiometri asentoanturina. Olisi mukava päästä mittaamaan tuota.