Tuon olen itekki huomannut... uhkaavasti lähesty volvon kylki sivulla ku yritin päästä eteenpäin...Manu300cea24 kirjoitti:No kyllä toi ASD tuottaa omat vaikeudet jos tos pahassa paikassa ollaan.
Tahtoo vaan vetää perää aina johonkin suuntaan vaikka ei haluaisi.
Mut sentään yrittää mennä ees johonkin.
Heikommin menis ilman lukkoo.
Mites Mersut etenee talvella...
Saa, mutta se on pois toiminnasta ainoastaan n. 60 km/h nopeuteen saakka. Sitten taas mukana.DBFI kirjoitti: Eikö tuota ASR:ää saa pois päältä niin kuin ESP-napista nykyisissä? Muistan joskus vanhalla bemarilla tulleen ongelmia kun siinä oli ensimmäisiä luistonestoja ja "ABS:llä lukko-perä", siinä kun otti luistoneston pois niin samalla lähti lukkotoiminne.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kivaa!
Viime "talven" ajetut Contin kitkat alla ja ei mitään ongelmia liikkumisessa. Pysähtymiseen pitää suhtautua vakavammin ja pitää väliä.
ESP pois ja vaimo huutaa lopettamaan ja poika pyytää lisää kahva edellä menoa...
ESP pois ja vaimo huutaa lopettamaan ja poika pyytää lisää kahva edellä menoa...

E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Pientä ongelmaa oli aamulla secin kanssa, kun menin vaihtamaan renkaita tallille.
Meno loppui pidon puutteen vuoksi 50 m ennen perille pääsyä.
Alla oli loppuun ajetut 225 leveät kesärenkaat.
Edit.
Renkaiden vaihdon jälkeen ei ollut ongelmia.
Tulipa kotinurkalla heitettyä hillitysti sladissa kahden peräkkäisen vasurin läpi.

Meno loppui pidon puutteen vuoksi 50 m ennen perille pääsyä.
Alla oli loppuun ajetut 225 leveät kesärenkaat.
Edit.
Renkaiden vaihdon jälkeen ei ollut ongelmia.
Tulipa kotinurkalla heitettyä hillitysti sladissa kahden peräkkäisen vasurin läpi.


-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Perkeleen ukot kun lesoilettemasa66 kirjoitti:Jubea lainatakseni, ei mitään ongelmia kun maticilla
lähtee.![]()
Tv, Masa

Ei vaines. Matikki oli kyllä ylimielinen pirssi näilä säillä, mutta ei ole huono tuo tavan S124:kaan. Ei sitä pöperössäkään saa ihan herkällä sutimaan, tosin kontissahan on hiukan roinaa ja uudehkot nastat alla. Yhtä kaikki, ASD-valo syttyy todella harvakseen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eipä nykytalvissa oikein kiinnijäämistä tarvitse takavedollakaan pelätä, ainakaan jos teitä pitkin ajelee.
Huonojahan nuo mersut on etenemään, mutta lähinnä nuo risteyksistä lähdöt on tuskaa. Ei oikein pieneen väliin uskalla tunkea
Neliveto olisi yliveto, mutta 99,9% turha Suomen vetosessä talvessa.
Huonojahan nuo mersut on etenemään, mutta lähinnä nuo risteyksistä lähdöt on tuskaa. Ei oikein pieneen väliin uskalla tunkea

Hyvin kulkee W211 ainakin toistaiseksi pk-seudulla ja lähtee liikkeelle, kun on ESP päällä ja Comfort-tila valittuna.
Kotona erittäin lumisella tiellä olen ihmetellyt tekniikan kehittymistä ja W211:n luistoneston sivistyneisyyttä. Näillä lumilla auto kulkee lähes yhtä hyvin kuin aiempi Quattro (Torsen).
Luistoneston huomaa vain näytössä vilkkuvasta keltaisesta valosta. Esim. Vaimon Volvossa, kun luistonesto lyö päälle niin meno tyssää radikaalisti, tehojen vähennyksen seurauksena, mutta ei tässä.
Ylipäätään auto korjaa jokaisen kuskin tahallaankin yrittämän ajovirheen silmän räpäyksessä ja taas mennään suoraan, tien suuntaan.
Pari kertaa on lapsettanut ja olen painaissut ESP:n pois käytöstä. Tällöin en saa pidettyä autoa mitenkään hanskassa edes hitaissa vaihdeissa mutkissa.
Olen ymmärtänyt, että ESP:n pois ottaminen ei ota ASR:ää pois, mutta iloisesti on parkkiksella onnistunut ainakin "donitsin" pyöräyttämään (elämän pieniä iloja
)
Kotona erittäin lumisella tiellä olen ihmetellyt tekniikan kehittymistä ja W211:n luistoneston sivistyneisyyttä. Näillä lumilla auto kulkee lähes yhtä hyvin kuin aiempi Quattro (Torsen).
Luistoneston huomaa vain näytössä vilkkuvasta keltaisesta valosta. Esim. Vaimon Volvossa, kun luistonesto lyö päälle niin meno tyssää radikaalisti, tehojen vähennyksen seurauksena, mutta ei tässä.
Ylipäätään auto korjaa jokaisen kuskin tahallaankin yrittämän ajovirheen silmän räpäyksessä ja taas mennään suoraan, tien suuntaan.
Pari kertaa on lapsettanut ja olen painaissut ESP:n pois käytöstä. Tällöin en saa pidettyä autoa mitenkään hanskassa edes hitaissa vaihdeissa mutkissa.
Olen ymmärtänyt, että ESP:n pois ottaminen ei ota ASR:ää pois, mutta iloisesti on parkkiksella onnistunut ainakin "donitsin" pyöräyttämään (elämän pieniä iloja

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
No eilen eteni aika heikosti: oli yöllä sitä lunta vähän tullut ja jostain syystä tuuli oli puhallellut lumet juuri minun autoni taakse. Siitä siitten pahimmat kinokset potkin pois ja menoksi. Ja mahastaan kiinni! Eikä siinä ASD-kään paljon auta kun molemmat renkaat sutii tyhjää. Onneksi huoltomies sattui paikalle ja saatiin tuupattua auto lähtöpisteeseen ja kolalla kinoksia pienemmäksi.
Kyllä tuo Asd-valo mulla melko taajaan vilahtelee ajossa muutenkin.
Kyllä tuo Asd-valo mulla melko taajaan vilahtelee ajossa muutenkin.
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Etenkin kun lähtee ylämäkeen valoista. On melkoista taiteilua ettei ole poikittain. Eli 100 % lukko on silloin huono.No kyllä toi ASD tuottaa omat vaikeudet jos tos pahassa paikassa ollaan.
Tahtoo vaan vetää perää aina johonkin suuntaan vaikka ei haluaisi.
Silloin lukko on hyvä, kun lähtee pahasta paikasta liikkeelle. Ei koskaan vielä jääny kiinni hevoskopin kanssa, vaikka aikasmoisen pahojakin lähtöjä joutunut tekemään.
Kerrotaan vielä kauhukokemus 520 bemarin kanssa. Tultiin sivutieltä hevoskopin kanssa (hevonen sisällä) ylämäkeen, joten ei saanut yhtään vauhtia. Hetken nousi hyvin, mutta sitten oli jäinen kohta mäessä. Siihen jäi. Oli muuten taiteilua laskea mäki yhdistelmän kanssa alas takaperin, kun jarruttamaan pystyi vain äärettömän kevyesti eikä ohjauskaan aina ottanut kiinni. Ja mäki oli pitkä. Ja selkä märkä sen jälkeen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
"leveillä"
Mikäs olis sopiva talvirengas joka pitää ja on äänetön - olisiko Continental tai? Ilmeisesti kapea on hyvä ja yksi ei riitä?
Re: "leveillä"
Nasta- vai kitkarinkulaako ajattelit?geoman kirjoitti:Mikäs olis sopiva talvirengas joka pitää ja on äänetön - olisiko Continental tai? Ilmeisesti kapea on hyvä ja yksi ei riitä?
Itsellä on Michelinin X-icet (nasta) alla ja piikkipyöriksi hiljaiset kyllä. Ei pahaa sanaa muutenkaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tällä hetkellä SEC ei etene mihinkään, seisoo tuossa talilla odottelemassa parempia kevätpäiviä.
Tosin silloin kun alkoi maa jäätyä niin kyllä se aika herkästi lähti luisuun
.
Suolakylpyyn on tänä talvena valjastettu tuo allekirjoituksen pösö. Pari viikkoa sillä ajeli ja ei suostu lähtemään käyntiin.... voi voi



Suolakylpyyn on tänä talvena valjastettu tuo allekirjoituksen pösö. Pari viikkoa sillä ajeli ja ei suostu lähtemään käyntiin.... voi voi



C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Kahva edellä ja pahennusta aiheuttaen tietty:twisted: No eihä tuolla ihan samanlailla pääse ku etuvetoisella,tuli sekin huomattua heti ostopäivänä kun satoi ensilumi ja koitin päästä lyhyttä ja loivaa mäkeä ylös.
Ihmettelemään siinä että mikä tähän ny tuli ku Mazda kiipes niin ketterästi päivällä ja kesägummeilla vielä... Hyvin tuolla on kyllä pärjänny ku ennakoi pikkasen...
Ihmettelemään siinä että mikä tähän ny tuli ku Mazda kiipes niin ketterästi päivällä ja kesägummeilla vielä... Hyvin tuolla on kyllä pärjänny ku ennakoi pikkasen...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Re: "leveillä"
Omalta osaltani voin suositella Nokia Hakkapeliitta 4 ja Hakkapeliitta 5 sarjaa. Niiden pitoa ei minusta voita mikään, vaikka olen vuosien varrella testannut luultavasti 10 erilaista ja merkkistä talvirengasta, sekä kitkarenkaita että nastarenkaita. Äänettömiäkin ovat ainakin Mersussa, kun äänieristys on niin hyvä, mutta muistelen niiden vähän äännelleen muun merkkisissä autoissa. Toisekseen minusta ainoa joka ratkaisee talvirenkaassa on pito.geoman kirjoitti:Mikäs olis sopiva talvirengas joka pitää ja on äänetön - olisiko Continental tai? Ilmeisesti kapea on hyvä ja yksi ei riitä?
Toinen juttu on tuo vanha legenda renkaan leveydestä. Ennenhän aina sanottiin, että kapeampi nastarengas pitää parhaiten, koska pinta-alalle kohdistuu tuolloin tiiviimmin nastoja. Kitkoissahan tietysti leveämpi pitää parhaiten.
Tässä asiassa korjatkaa, jos olen väärässä: Muutama rengasmyyjä on kertonut minulle, että rengasvalmistajat eivät ole enää vuosiin valmistaneet eri kumeista nastarenkaita ja eri kumeista kitkarenkaita, koska se on kallista ja turhaa vaan kaikissa renkaissa käytetään tuota kitkakumia. Syynä on sekin, että sellaisilla renkailla voittaa helpommin testit ja myynti on näin ollen suurempaa. Jos yksi valmistaja päätyy tähän niin se pakottaa samalla muutkin tähän, elleivät ne halua jäädä nuolemaan näppejään rengasmarkkinoilla.
Mikäli näin on niin tuolloinhan myös nastarenkaat kannattaa ostaa niin leveinä kuin huvittaa, kun niissä on myös tuo kitkaominaisuus.
Itse olen valinnut 225/45 Hakkapeliitta 5:set, eikä ole pahaa sanottavaa ainakaan pidon suhteen.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Siis kyllähän nuo Hakkapeliitat pitää ihan törkeätä meteliä Conttiin verrattuna omien kokemusten pohjalta, tälläkin hetkellä Hakkan kitkat CLK:ssa, Hakkan nastat lankussa ja yhdessä työautossa + Contin nastat kahdessa työautossa. Contin kitkoista ei ole kokemusta mutta noilla Nokialaisilla tuntuu pärjäävän ihan hyvin ainakin kun ESP, ABS ja BAS kavereina.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Etuveto ei ole talvea varten, koko ajan puskee. Viime talvena totuin siihen että perä lähtee sivulle, w201:sen kanssa kun se ei paljoa vaadi. Tuli tuo myytyä ja ajelen nykyään etuveto paskalla, niin kyllä on taas ikävä takavetoa. Vaikka en isommin edes leikkinyt, silti takavetoinen tuntuu omaan hanskaan paremmalta talvella.
Kertaakaan en jäänyt jumiin, mutta enpä kyllä tahallani yrittänyt jäädä jumiin esim. pysähtynyt jäiseen rinteeseen. Eikä ollut lukkoa perässä tenavassa.
Kertaakaan en jäänyt jumiin, mutta enpä kyllä tahallani yrittänyt jäädä jumiin esim. pysähtynyt jäiseen rinteeseen. Eikä ollut lukkoa perässä tenavassa.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
300E 24 Aut. Lukoton.
Yllättävän hyvin etenee omassa ajossa, emäntä vaan valittaa että ei tahdo päästä risteyksistä liikkeelle. Ainut juttu mikä vähän ärsyttää, on toi perän vetely voimakkaasti oikealle, aina kun se lähtee lyömään tyhjää. Viisaammat vois valaista että onko siellä nyt joku pusla väljistynyt, vai onko vetely ton lukottomuuden ansiota.
Yllättävän hyvin etenee omassa ajossa, emäntä vaan valittaa että ei tahdo päästä risteyksistä liikkeelle. Ainut juttu mikä vähän ärsyttää, on toi perän vetely voimakkaasti oikealle, aina kun se lähtee lyömään tyhjää. Viisaammat vois valaista että onko siellä nyt joku pusla väljistynyt, vai onko vetely ton lukottomuuden ansiota.
W903 316
EX W124 300E
EX W124 300CE
EX C 43T AMG
EX W124 230E
EX W124 E420
EX W210 300DT
EX C124 ST
EX W124 E420
EX 300E-24
EX 190E 2.6
EX 190E 2.5-16
EX 230E
EX W124 300E
EX W124 300CE
EX C 43T AMG
EX W124 230E
EX W124 E420
EX W210 300DT
EX C124 ST
EX W124 E420
EX 300E-24
EX 190E 2.6
EX 190E 2.5-16
EX 230E
Eipä tarvinu lähtee aamulla töihin kun olin firman taka-potku vitolla kotona,oma IHANA etuveto kun oli pakoputken laitossa pajalla! Että kirosin kyllä alinpaan H*****tiin koko vekottimen,hehe
2metriä pääsin autotallin edestä ja siinä sitä sit oltiin,odottelin aura-autoa kiltisti ja koitin uudestaan,puoleen väliin pääsin mäkeä ja sit valumalla alas takasin,ihme juttu kun sinäkin on perässä 170kg metallilevyä perässä,no duuniin pääs kun ajeli sit pyörätietä pitkin
nyt perässä on vielä 300kg lisää painoa,mut en mä tuolla kyllä aja kun pakosta näin talvella!!
Onneks oman viton sain ny takasin,on se vaan ihana auto

2metriä pääsin autotallin edestä ja siinä sitä sit oltiin,odottelin aura-autoa kiltisti ja koitin uudestaan,puoleen väliin pääsin mäkeä ja sit valumalla alas takasin,ihme juttu kun sinäkin on perässä 170kg metallilevyä perässä,no duuniin pääs kun ajeli sit pyörätietä pitkin

Onneks oman viton sain ny takasin,on se vaan ihana auto

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
ASR lähtee pois kun vauhtia tarpeeksi. Eihän se narise kuin alle 40 tai 50 vauhdeissa => siis otetaan reilussa vauhdissa pitkää luisua....Parit syvät hengenvedot on aiheuttanut tuo turbon viive. Lähtee lisäilemään vauhtia 80 => niin turbon tullessa mukaan alkaa sutia näillä keleillä. Pari kertaa heittänyt ikävästi perää. Tilannetta haittaa vielä se kolmio joka vilkuttaa silmille keskeltä mittaristoa niinkuin tiehallinnon auran kattovilkku. On varmaan tarkoituksella tehty noin näkyvä valo, vastaantulijatkin huomaa että taitaa jätkällä vähän luistaa... 

- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Viikon verran tullut tutustuttua 190E bensa automaattiin heikoilla talvinakeilla, aikas liukas peli kun luistonesto on kaasujalassa.
Piti talvi ajella mutta tuntuu niin liukkaalta että myyn pois.
Hakusessa 124 farkku vetokoukulla... jos jollain löytyy niin edulliset kiinnostaa, joskus ollut vastaava ja on talvella ihan eto peli ikäisekseen.
s211 320 cdi koeajolla eilen ja kivasti tuntuu kolmiota vilkuttavan moottoritiellä vielä 80km/h jälkeen vaikka tie oli sula, 500nm....
Piti talvi ajella mutta tuntuu niin liukkaalta että myyn pois.
Hakusessa 124 farkku vetokoukulla... jos jollain löytyy niin edulliset kiinnostaa, joskus ollut vastaava ja on talvella ihan eto peli ikäisekseen.
s211 320 cdi koeajolla eilen ja kivasti tuntuu kolmiota vilkuttavan moottoritiellä vielä 80km/h jälkeen vaikka tie oli sula, 500nm....
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Oliskohan tolla väännöllä ollu asiaa tohon kolmion vilkkumiseenjytäkkä kirjoitti:Viikon verran tullut tutustuttua 190E bensa automaattiin heikoilla talvinakeilla, aikas liukas peli kun luistonesto on kaasujalassa.
Piti talvi ajella mutta tuntuu niin liukkaalta että myyn pois.
Hakusessa 124 farkku vetokoukulla... jos jollain löytyy niin edulliset kiinnostaa, joskus ollut vastaava ja on talvella ihan eto peli ikäisekseen.
s211 320 cdi koeajolla eilen ja kivasti tuntuu kolmiota vilkuttavan moottoritiellä vielä 80km/h jälkeen vaikka tie oli sula, 500nm....


C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vähän on heikkoa ollut juu eteneminen, paitsi että tuo ESP on kyllä koko veikeä varuste. Saa melko huolettomasti paiskoa paria tonnia rautaa paikallistien mutkiin.
Tosin lainasin tänään äiteemuorin 10-vuotiasta melkein sisäänajettua (jotain 50tkm) Passat syncroa
, kun sattui tulemaan tuolla aamulla jälkikasvua hoitamaan. Ja kun ei noista nelipelivehkeistä oikein oo kunnolla oikeissa ajo-olosuhteissa kokemusta aiemmin, niin vot, että olikin lystiä. Aika vekotin mutkaisella, loskaisella, ja jäisellä paikallistiellä.
Muijalle ainaski maticci seuraavaksi autoksi... 
Tosin lainasin tänään äiteemuorin 10-vuotiasta melkein sisäänajettua (jotain 50tkm) Passat syncroa



Viime talvi tuli luisteltua 201:llä melko sileillä Michelin Ivaloilla, niillä piti jo ajoa vähän ennakoida, sillä jarrutuspito oli niin onneton. Vetopitoa kyllä oli sen verran että toimeen tuli.
Tälle talvelle väänsin alle uudet Hakkapeliitta 2:t ja vaikka möykkä on huumaava niin kova on pitokin. Niin kauan kun ei jää mahastaan kiinni menee kyllä hienosti, vaikkei lukkoa olekkaan. Tuli oikein lähdettyä tuohon viimeviikkoiseen myräkkään koittamaan, että onko ongelmia ja eipä niitä ollut. Mäkilähdöt onnistuvat rauhallisella kaasunkäytöllä hienosti ja jarrupitoakin on paljon. Perän saa kyllä pieneen sievään suht helposti, mutta se ei vaadi sen isompaa huomiota. Isompaa räkäsladia pitää jo oikein yrittää pakkovaihteilla. Ei jaksa automaatti sutia jos ei nyt aivan tuoretta lunta ole alla.
Etuvetoinen Fiat Stilo vaati paljon enemmän ajamista tuossa lumipöperössä. Muuten perustalvikelissä etuveto on ehkä hieman helpompi ajaa, mutta kyllä takaveto on aina takaveto. Hyvät renkaat alle, niin ei ongelmia tule.
Tälle talvelle väänsin alle uudet Hakkapeliitta 2:t ja vaikka möykkä on huumaava niin kova on pitokin. Niin kauan kun ei jää mahastaan kiinni menee kyllä hienosti, vaikkei lukkoa olekkaan. Tuli oikein lähdettyä tuohon viimeviikkoiseen myräkkään koittamaan, että onko ongelmia ja eipä niitä ollut. Mäkilähdöt onnistuvat rauhallisella kaasunkäytöllä hienosti ja jarrupitoakin on paljon. Perän saa kyllä pieneen sievään suht helposti, mutta se ei vaadi sen isompaa huomiota. Isompaa räkäsladia pitää jo oikein yrittää pakkovaihteilla. Ei jaksa automaatti sutia jos ei nyt aivan tuoretta lunta ole alla.
Etuvetoinen Fiat Stilo vaati paljon enemmän ajamista tuossa lumipöperössä. Muuten perustalvikelissä etuveto on ehkä hieman helpompi ajaa, mutta kyllä takaveto on aina takaveto. Hyvät renkaat alle, niin ei ongelmia tule.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981