No niin. Muutama vuosi meni muiden merkkien parissa. Hankin vaimolle A140:sen, vm. 1998, joka osoittautui loisto-ostokseksi. Ainoa ongelma on, että kuskinpuolen tuulilasisuuttimen puhallusteho on todella huono. Muista suuttimista tulee ilmaa oikein hyvin. Kun käyttää sisäkiertoa päällä, puhallusteho kasvaa hieman.
Alfamerilla on vain saksankielinen korjauskirja? Onko kukaan joutunut purkamaan lämppäriä? On sen verran syvällä, että nopparemppaa ei viitsisi lähteä tekemään. Mieluiten tietäisi heti, missä vika piilee ja miten se korjataan.
Kiitti viisaammille jo etukäteen.
A-mersun lämmityslaite, huono puhallus
Re: A-mersun lämmityslaite, huono puhallus
Tuntuu olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika. Kävin joka röörin läpi eikä vaikuttanut puhallustulokseen mitenkään (siis A 170 CDI -99 kyseessä, ei siis tuo Väyrynen mikä sigussa on). Se vaan tuntuu olevan fakta, että kuskin puolelta lasi sulaa vasta sen jälkeen kun muut lasit on sulat. Yks tapa on kuristaa tuulilasikanavaa oikealta puolelta, jolloin vasemmalle puolelle menee enempi ilmaa.Juke72 kirjoitti:No niin. Muutama vuosi meni muiden merkkien parissa. Hankin vaimolle A140:sen, vm. 1998, joka osoittautui loisto-ostokseksi. Ainoa ongelma on, että kuskinpuolen tuulilasisuuttimen puhallusteho on todella huono. Muista suuttimista tulee ilmaa oikein hyvin. Kun käyttää sisäkiertoa päällä, puhallusteho kasvaa hieman.
Alfamerilla on vain saksankielinen korjauskirja? Onko kukaan joutunut purkamaan lämppäriä? On sen verran syvällä, että nopparemppaa ei viitsisi lähteä tekemään. Mieluiten tietäisi heti, missä vika piilee ja miten se korjataan.
Kiitti viisaammille jo etukäteen.
Toinen tyyppivika on rakenteessa se, että raitisilmasuodattimen "taakse" / alareunaan jää kanavaan killumaan vettä, joka ei ainaakaan edistä tuota tuulilasin huurteen poistumista. Otappa raitisilmasuodatin irti ja kato miten paljon siellä on vettä, jos on...
Re: A-mersun lämmityslaite, huono puhallus
Vähän off topic, mut pakko kuitata. Jospa tää onki turvallisuusajattelua, ei pääse hätäsempikään kuski lähtee huurtuneilla laseilla liikenteeseen ku kuskin kohalta alkaa näkee läpi viimesenämasaf1 kirjoitti:Tuntuu olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika.
Se vaan tuntuu olevan fakta, että kuskin puolelta lasi sulaa vasta sen jälkeen kun muut lasit on sulat.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: A-mersun lämmityslaite, huono puhallus
On kokeiltu. Kaikki muut röörit tukkoon, ei auta.masaf1 kirjoitti:Yks tapa on kuristaa tuulilasikanavaa oikealta puolelta, jolloin vasemmalle puolelle menee enempi ilmaa.Juke72 kirjoitti:No niin. Muutama vuosi meni muiden merkkien parissa. Hankin vaimolle A140:sen, vm. 1998, joka osoittautui loisto-ostokseksi. Ainoa ongelma on, että kuskinpuolen tuulilasisuuttimen puhallusteho on todella huono. Muista suuttimista tulee ilmaa oikein hyvin. Kun käyttää sisäkiertoa päällä, puhallusteho kasvaa hieman.
Alfamerilla on vain saksankielinen korjauskirja? Onko kukaan joutunut purkamaan lämppäriä? On sen verran syvällä, että nopparemppaa ei viitsisi lähteä tekemään. Mieluiten tietäisi heti, missä vika piilee ja miten se korjataan.
Kiitti viisaammille jo etukäteen.