luistonesto
luistonesto
terve semmosta tässä pohdin että miten saisi luiston eston poispäältä
katkaisiaa ei ole. onko mahdollista jotenkin ohittaa
auto on 420e vm 95
katkaisiaa ei ole. onko mahdollista jotenkin ohittaa
auto on 420e vm 95
Re: luistonesto
Täällä tai mesessä oli juttua siitä että napittomiin sais jälki asennus-sarjaa saksasta. Mutta eikös nyt ole juuri se aika vuodesta kun siitä luiston estosta olisi eniten hyötyä?Aapo H kirjoitti:terve semmosta tässä pohdin että miten saisi luiston eston poispäältä
katkaisiaa ei ole. onko mahdollista jotenkin ohittaa
auto on 420e vm 95

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: luistonesto
juu kyllä näin on mutta ajattelin ens kesääAK47 kirjoitti:Täällä tai mesessä oli juttua siitä että napittomiin sais jälki asennus-sarjaa saksasta. Mutta eikös nyt ole juuri se aika vuodesta kun siitä luiston estosta olisi eniten hyötyä?Aapo H kirjoitti:terve semmosta tässä pohdin että miten saisi luiston eston poispäältä
katkaisiaa ei ole. onko mahdollista jotenkin ohittaa
auto on 420e vm 95
Kuten edellä mainittiin, luistoneston ohitukseen on kaupallisia paketteja, mutta ohituksen voi tehdä myös kotikonstein. Tarvitset kytkinnapin, releitä ja johtimia. En ole itse vaivautunut tätä tekemään, koska kuminpoltto ei kiinnosta.
Periaate on, että CAN-väylästä katkaistaan ASR-modulin liittimestä ne johtimet, jotka ohjaavat luistonestoa. Operaatiota varten pitää poistaa ohjausmodulit moottoriohjainyksiköstä (se iso musta laatikko joka on akun tilalla w124:ssä), purkaa ASR-modulin liitin ja sen jälkeen vetää kolme johdinparia releiden kautta. Releitä taas ohjataan sillä on/off-painonapilla.
Kytkentäkaavio:
http://www.2phast.com/500e/techdocs/asr%20diagram.tif
Runsaasti kuvitettu kertomus vastaavantapaisesta kytkennästä:
http://www.2phast.com/500e/cooling.htm
(Etsi sivulta tekstiä "4-1-06 - ASR Defeat Installation", noin puolivälin kohdilla)
Periaate on, että CAN-väylästä katkaistaan ASR-modulin liittimestä ne johtimet, jotka ohjaavat luistonestoa. Operaatiota varten pitää poistaa ohjausmodulit moottoriohjainyksiköstä (se iso musta laatikko joka on akun tilalla w124:ssä), purkaa ASR-modulin liitin ja sen jälkeen vetää kolme johdinparia releiden kautta. Releitä taas ohjataan sillä on/off-painonapilla.
Kytkentäkaavio:
http://www.2phast.com/500e/techdocs/asr%20diagram.tif
Runsaasti kuvitettu kertomus vastaavantapaisesta kytkennästä:
http://www.2phast.com/500e/cooling.htm
(Etsi sivulta tekstiä "4-1-06 - ASR Defeat Installation", noin puolivälin kohdilla)
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Onko varmaa että vika pelkässä napissa? Palaako ASR häiriövalo oikealla (punainen)? Syttyykö ja sammuuko kolmio nopeusmittarin keskellä kun nappia painelee? Vilkuttaako kolmio liukkaalla ajettaessa koskaan? Toimiiko mahdollinen vakionopeuden säädin?prestige kirjoitti:Entäs w202 kun nappi ei toimi vaikka sellainen on?!ja tuo on kyllä paska keksintö tuo asr.
Halvimmat syyt häiriöön voisi olla ABS anturit ja jarruvalokatkaisin tai joku liitos hapettunut. Jos auto on tuotu Suomeen Kuopiolaisen välittäjän toimesta, niin toivotan onnea ASR:äsi kanssa. Voipi menneä muutama tonni Kankkulan kaivoon sen kanssa.
ASR on tietenkin tyhjää parempi vaikkakin ESP on kehittyneempi. Ja kyllä se ASR pitää saada pos päältä haluttaessa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.