PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
prestige
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 16.10.2008 15:50

PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Viesti Kirjoittaja prestige »

Akka lainas autoa. Aurauskulmat vituillaan. Ei taida tarvita enempää selvityksiä.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Teboil ruskeasuo :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Lohjan Euromaster saa myös kehut, jos lasketaan pk-seuduksi. Halpaa ja nopeeta.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

prestige kirjoitti:Akka lainas autoa. Aurauskulmat vituillaan. Ei taida tarvita enempää selvityksiä.
Lohjan Veho 176e :lol: Kannattaa tulla kauempaakin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Jube »

AK47 kirjoitti:Lohjan Veho 176e :lol: Kannattaa tulla kauempaakin.
Eikai tuolla hintaa voi saada kuin jommankumman pään hutiloiden säädettyä :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Etupään aurauskulmien säätöön ei tarvitse kuin metrimitan ja muutaman kiintoavaimen. Takapään aurauskulman säätö epäkeskojen avulla on ilmeisesti vaativampaa, onnistuuko se vielä omin voimin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

tomant kirjoitti:Etupään aurauskulmien säätöön ei tarvitse kuin metrimitan ja muutaman kiintoavaimen. Takapään aurauskulman säätö epäkeskojen avulla on ilmeisesti vaativampaa, onnistuuko se vielä omin voimin?

tomant
Aurauskulmiin pätee em. mutta onhan siinä keulassa muutama muukin säätö kuin raidetangot :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jube kirjoitti:Aurauskulmiin pätee em. mutta onhan siinä keulassa muutama muukin säätö kuin raidetangot :roll:
Totta.
Mullakin camperipultit (epäkesko) takaluukussa varalla jos joskus sattuu tarviimaan säädössä.
Siis etupäähän.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jube kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Lohjan Veho 176e :lol: Kannattaa tulla kauempaakin.
Eikai tuolla hintaa voi saada kuin jommankumman pään hutiloiden säädettyä :shock:
Juu, hutilonti kesti vain jotain pari-kolme tuntia, vitutti jo ootella kun meinas myöhästyä töistä ja ois joutunut puoli tusinaa ihmistä oottelemaan missä se mersuäijä taas viipyy. Ruokkis paloi ja piti olla nälissään loppupäivä... :( Sentään sai naurut odotellessa kun joku asiakas huusi niille että miten umpion korkeuden säätöön voi mennä tunti :) :) :)

Oon kuullut että jossain sentään säädetään nopeamminkin ja kerralla kuntoon. Elikkä siinä heti viereisessä Vianorissa kuulema mersut tunnetaan ja hinta jotain kolmasosa ja aikaakaan ei mene juuri puolta tunteroista pitempään (4-pyöräsuuntaus).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ruskeasuo tb OLI hyvä :lol: ...roope ollut eläkkeellä monta vuotta :cry: ...nuorempi kukkopoika pilas senkin paikan :evil:
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ei ihan PK-Seudulla mutta hiukan pitemmällä.

http://www.kr-autopalvelu.fi Hyrylä / Sula.

Just viimeksi siellä säädettiin kulmat, muutenkin olen
siellä teettänyt huoltoja sekä korjauksia vuosien varrella.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: PK-seudun paras aurauskulmien säätäjä hakusessa.

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

AK47 kirjoitti:
prestige kirjoitti:Akka lainas autoa. Aurauskulmat vituillaan. Ei taida tarvita enempää selvityksiä.
Lohjan Veho 176e :lol: Kannattaa tulla kauempaakin.
Kohtuullinen ero palvelussa, koska tonne Tynninharjun AH:hon joutuu varaamaan aina ajan, palvelu on haistapaskaa ja kallista. Euromasterilla maksoi jotain 50 € kun säädettiin etu- ja takapää (ei ollut kuin vähän säätämistä ja helposti aukes pultit).
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

cuuno kirjoitti::D ...ruskeasuo tb OLI hyvä :lol: ...roope ollut eläkkeellä monta vuotta :cry: ...nuorempi kukkopoika pilas senkin paikan :evil:
Ai perhana, sitten kai on peruttava puheeni, koska omaa käytin siellä vuonna 2004 :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1650
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

cuuno kirjoitti::D ...ruskeasuo tb OLI hyvä :lol: ...roope ollut eläkkeellä monta vuotta :cry: ...nuorempi kukkopoika pilas senkin paikan :evil:
Samat kommentit täältäkin.
Suomenojan Euromasterilla oli ainakin ennen hyvä tekijä, nimi ei nyt tule mieleen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Huhu kertoo myös Kaupintien (Lassila, Vihdintien varrella) Teboil:in hyväksi. Huhu siksi, etten itse ole kokeillut, mutta usealta eri taholta kehuja kuulunut.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Espoon Suomenojan Euromasterin asentaja nimeltään Suomi ( Huom vain tämä hemmo osaa siellä säätää!!). Ajaa itse kilpaa ja saa mersun kulkemaan helposti suoraan, vetelemättä mihinkään. On säätänyt mulle jo vuosia ja kymmenittäin autoja.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
prestige
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 16.10.2008 15:50

Viesti Kirjoittaja prestige »

Berglund kirjoitti:Ei ihan PK-Seudulla mutta hiukan pitemmällä.

http://www.kr-autopalvelu.fi Hyrylä / Sula.

Just viimeksi siellä säädettiin kulmat, muutenkin olen
siellä teettänyt huoltoja sekä korjauksia vuosien varrella.
Joo no ei tuohon hyrylään ole onneksi ku 8km :)
prestige
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 16.10.2008 15:50

Viesti Kirjoittaja prestige »

Arno kirjoitti:Huhu kertoo myös Kaupintien (Lassila, Vihdintien varrella) Teboil:in hyväksi. Huhu siksi, etten itse ole kokeillut, mutta usealta eri taholta kehuja kuulunut.
Tosta tulee kans päivittäin ajettua ohi työn puolesta niin vois melkein käydä kysymässä. Kiitos vinkistä!
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Mikä on ollut eurojen määrä per kerta jos saa kysyä..
adenauer300 kirjoitti:Espoon Suomenojan Euromasterin asentaja nimeltään Suomi ( Huom vain tämä hemmo osaa siellä säätää!!). Ajaa itse kilpaa ja saa mersun kulkemaan helposti suoraan, vetelemättä mihinkään. On säätänyt mulle jo vuosia ja kymmenittäin autoja.
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

ismoq kirjoitti:Mikä on ollut eurojen määrä per kerta jos saa kysyä..
adenauer300 kirjoitti:Espoon Suomenojan Euromasterin asentaja nimeltään Suomi ( Huom vain tämä hemmo osaa siellä säätää!!). Ajaa itse kilpaa ja saa mersun kulkemaan helposti suoraan, vetelemättä mihinkään. On säätänyt mulle jo vuosia ja kymmenittäin autoja.
Kannattaa soittamalla tarkistaa. Viimeksi toukokuussa maksoi 125€, mutta sisälsi nivelen vaihdon.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noihin hintoihin vaikuttaa ehkä myös se että liikkuuko siellä säätöpultit.

hyvin harvassa 124 mallin autossa meinaan enään liikkuuu noi pultit.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Herttoniemen Capital-rengas teki hyvää jälkeä... 90€ oli hinta vaikka pultit oli todella jumissa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

A k i kirjoitti:Herttoniemen Capital-rengas teki hyvää jälkeä... 90€ oli hinta vaikka pultit oli todella jumissa.
jos pultit on oikeesti jumissa niin ei pysty säätämään.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Ainakin auto saatiin arvoihin ja ratti suoraan, yms.

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Perusteluja? Mistä pulteista puhut? Ei kai ne enää ole jumissa jos ne on saatu auki :roll: .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos alatukivarren sisäpään pultit on JUMISSA niin ei pysty säätämään kulmia kohalleeen,siis jos ovat pielessä ja tarvisi säätää.

Kokemusta on jonkinverran,toiset pultit ei aukea vaikka vääntäisi 2metrin jatkolla,menee pultit vain poikki.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

En muista mitkä siellä oli jumissa, mutta lämmittämällä aukesi ja säätöihin se saatiin. Tuo w201 oli kyseessä....
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Vaikka ei tänne aihe kuulukkaan niin kysyn kumminkin että onko joku jossain saanut oikealle puoltavan satalankun kulkemaan suoraan?
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

A k i kirjoitti:En muista mitkä siellä oli jumissa, mutta lämmittämällä aukesi ja säätöihin se saatiin. Tuo w201 oli kyseessä....

Alatukivarsien pultit kun on jumissa ne on sitä yleensä sieltä puslien sisältä. Olen nähnyt miesten tyytyväisinä itseensä lämmittelevän muttereita ja sitten vääntävän väkisellä puslat paskaksi varsien sisäpäistä. Toki kulmat voi säätää tällälailla, mutta onko se puslien särkemisen arvoista.
Toki joskus pultit saa nitkuteltua irti puslista.
Raidevarret saa irroitettua lämmittämällä,vaikka sekään ei taida aivan ohjeiden mukaista olla koska ohjauslaitteitahan ei saisi lämmitellä.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

peehoo7 kirjoitti:
A k i kirjoitti:En muista mitkä siellä oli jumissa, mutta lämmittämällä aukesi ja säätöihin se saatiin. Tuo w201 oli kyseessä....

Alatukivarsien pultit kun on jumissa ne on sitä yleensä sieltä puslien sisältä. Olen nähnyt miesten tyytyväisinä itseensä lämmittelevän muttereita ja sitten vääntävän väkisellä puslat paskaksi varsien sisäpäistä. Toki kulmat voi säätää tällälailla, mutta onko se puslien särkemisen arvoista.
Toki joskus pultit saa nitkuteltua irti puslista.
Raidevarret saa irroitettua lämmittämällä,vaikka sekään ei taida aivan ohjeiden mukaista olla koska ohjauslaitteitahan ei saisi lämmitellä.
Onko ne kulmat sitten hyvin kohdallaan ajossa,kun ekana rikotaan ne puslat?

Meillä tehdään niin että ekana vaihdetaan kaikki tarvittavat osat uusiin,ja sitten kulmien säätö.
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Niin vielä siitä suoraan kulkemisesta että onko joku saanu kulkeen suoraan ja millä konstilla. Moon ny vaihtanu kaikki alustan kamat ja kulmia on säädetty neljässä eri paikassa ja aina on samanlainen
Vastaa Viestiin