W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kaikkea turhanpäivästä hommaa ollut tuon kanssa.

Öljyvuotojen kanssa on tullut tapeltua lisää. Nyt vaikuttaisi toistaiseksi siltä, ettei enään vuoda mistään. 8)

Lisämittarit yms. sähköt olisi kytkettynä sisälle. Etulokarit ruostesuojattu ja etusisäloksut olis paikoillaan. Öljynlauhduttajien taakse tulevat suojamuovitkin tuli muokattua uusille lauhduttajille sopiviksi.

Vielä olisi monenlaista viimeistelyä luvassa. Kiveniskuteippejä pitäisi laitella, helmoihin muutamat kiinnikkeet, takapuskurin säätöä yms. yms.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Moi. Mikä tuo lukko on? Saako tuota sopimaan muihin murikoihin ku tohon sl:n perään. Vai mistä tuo murikka oli?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

500SL:n perä tuo on, eli sama löytyy ainakin 500E merusta 2.65 välityksellä.

Lukko on SSF-Pyörän valmistama joka on tehty juuri tuollaiseen perään sopivaksi.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Petehri kirjoitti:500SL:n perä tuo on, eli sama löytyy ainakin 500E merusta 2.65 välityksellä.

Lukko on SSF-Pyörän valmistama joka on tehty juuri tuollaiseen perään sopivaksi.
mitä hintaa tuommoiselle lukolle tulee? :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mites kerkesikkö enne liukkaita käyä kokeilemasa?
Varmaa mukava tasanen vääntö tollateesa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kyllä jäi tämän(kin) kesän ajelut ajamatta. Pieniä vastoin käymisiä tässä projektissa ja niistä johtuva motivaation puute vaivaa tällä hetkellä. Toki muitakin projekteja on sen verran työn alla, ettei tuota oikein olisi ehtinyt edes tekemään.

No taas on talvi aikaa rakentaa. Ensikesäksi olisi oikeasti mahdollista saada tuo iskuun. 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

oisko petehrillä antaa vinkkejä mihin sijoittaa vesiruiskun suutin? kuvaa voi vaikka laittaa,jos ei oo ihan salasia juttuja? vaikka tonne: Turbo_190@hotmail.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Päivitetääs taas tätäkin. Tuli otettua muutama kuva lähes "valmiista" konehuoneesta.

Uusi imusarja tuli tehtyä tosiaan vapari 603:sen sarjasta. Nyt pitäisi ilman jakautua hieman tasaisemmin joka pytylle.

Aquamistin vesiruisku olisi myös paikoillaan ja sille tuli tehtyä rosterista 2,5 litran nestesäiliö. Laitoin kaikki 3 sarjassa tullutta suutinta tuonne ahtoputkeen heti coolerin jälkeen. Toistaiseksi laitoin vain yhden toimintaan, mutta jos pumpun tuotto riittää niin toden näköisesti kaikki 3 suutinta tulee käyttöön.

Ilman putsari vaihtui itg:n valmistamaan. Rumahan se on, mutta toimiva ja toivottavasti riittävän kokoinen. :D Putsarille piti myös tehdä uusi imuputki rosterista. Raikasta ilmaa kone saa nyt putsarin alle tehdystä aukosta + turbonD:n omasta ritilästä. Tarkoitus tehdä vielä putsarille kotelo alumiinipellistä, mikä estää kuuman ilman pääsyn konehuoneesta koneeseen.

Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2008/

Kuva

Kuva
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Niin ja pitäähän talvella tekemistä olla...eilen tuli taas purettua kone + koko keula muttereiksi ja tänään vein kannen koneistamolle. :wink:

Ei ollut pultit ehtineet ryytymään. :D

Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/

Kuva
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

On kyllä tosi asiallisen näkönen tuo konehuone 8). Pysyypähän tatsi tallessa ku koneen purkaa muutaman kerran vuoteen :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Noniin...olisi yli 2,5 vuotta rakentelua takana ja aika laittaa muutama kuva "uudesta" ulkonäöstä. Nyt auto alkaisi vastaamaan aika tarkasti omaa näkemystä, eikä siihen suurempia muutoksia ole tulossa. Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.

Värit ei oikein täsmää kellertävästä "ilta" auringosta johtuen. No eiköhän noista jotain käsitystä saa. Täytyy ottaa uusia parempia kuvia, kun kevät aurinko alkaa paistelemaan 8)

Kannattaa muuten vilkaista tuolta ekalta sivulta ne kuvat lähtökohdasta, niin saan paremman käsityksen mitä autolle on tehty. :wink:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Vieläkö nuot siniset ahtoletkut päivität mustiin, niin avot.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

:shock: Yksi hienoimmista 124 koppasista mitä olen nähnyt, ellei hienoin 8)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:Vieläkö nuot siniset ahtoletkut päivität mustiin, niin avot.

Ehkä sit joskus, ajatus tasolla sitä kyllä oon suunnitellut. Ylimääräsitä rahan menoa se on joten olkoon toistaiseksi vaan noi siniset paikoillaan. :wink:

Mistäs muuten niitä mustia saisi "edullisesti". Ongelmaksi tulee löytää mustana tuo ilmanputsarin ja ahtimen välinen letku mikä on 114mm sisältä.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1846
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hieno 124 :!:

Tosi tyylikäs.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
MakelaMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 16.03.2007 11:14

Viesti Kirjoittaja MakelaMB »

No jo on peli, hienoimmasta päästä 124... Top 2 listalle menee!! 8)
EX: W124 200D -88
EX:W124 E200DA -95
EX:W140 S350 -95
W124 E300DT -93
EX:w211 E270CDI -03
BMW E60 530DA -05
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Helvetin hieno, olis nätimpi jos vähän sais noita ylimäärästä ilmaa kaaren ja renkaan välistä pois. :wink:
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jonski kirjoitti::shock: Yksi hienoimmista 124 koppasista mitä olen nähnyt, ellei hienoin 8)
Ehdottomasti samaa mieltä.Todella tyylikäs kokonaisuus.. 8)
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Petehri kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Vieläkö nuot siniset ahtoletkut päivität mustiin, niin avot.

Ehkä sit joskus, ajatus tasolla sitä kyllä oon suunnitellut. Ylimääräsitä rahan menoa se on joten olkoon toistaiseksi vaan noi siniset paikoillaan. :wink:

Mistäs muuten niitä mustia saisi "edullisesti". Ongelmaksi tulee löytää mustana tuo ilmanputsarin ja ahtimen välinen letku mikä on 114mm sisältä.
En tiedä kellä ois hyllytavarana. Ei ne mustat maksa sen enempää ku sinisetkää. Tilaamalla noita saa kyllä vaivattomasti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

eepi kirjoitti:Helvetin hieno, olis nätimpi jos vähän sais noita ylimäärästä ilmaa kaaren ja renkaan välistä pois. :wink:
Takapää putoaa kyllä kun saan kontin verhoilut tehtyä ja tankin täyteen ainetta. Keulasta saa jäädä tuon korkuiseksi.

Ajettavuus tässä on etusijalla eikä renkaat saa raapia pahemmissakaan heitoissa. Edessä tuntui olevan ahdasta joten vaatii vielä lisää rullaa + vannetta 5mm sisemmäksi. Takana tuntuisi mahtuvan mukavasti pyörimään vaikka camber on säädetty ihan pystyyn paremman pidon toivossa.
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Todella nätti! Ei ollenkaan liian korkea.
Hienoa jälkeä! 8)
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

jeemu kirjoitti:Vieläkö nuot siniset ahtoletkut päivität mustiin, niin avot.
vissii just hommannu ne siniset varta vasten, miks niitä mustiks...?!!!
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

cali kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Vieläkö nuot siniset ahtoletkut päivität mustiin, niin avot.
vissii just hommannu ne siniset varta vasten, miks niitä mustiks...?!!!
Miksei?
Mun mielestä noin huoliteltuun konehuoneeseen sopis vaan paremmin mustat silikoonit. Pompaa liikaa esille nuot siniset "tuuninki" silikoonit.

Eipä sillä tämähän on vain mun mielipije, maku asioita hyvin pitkälti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mitäpä tuohon nyt voi sanoa... hieno :!:
Jos jotain muuttaisin niin nuo peilit vaihtaisin vilkullisiin, mutta noiden nykyistenkin maalaus voisi auttaa ensihätään. :D
Vanteet on juuri sellaiset kuin itsekin tekisin, paljon paremmat noin kuin esim mustina.
Varmasti yksi hienoimmista ja voimaakin taitaa olla omiksi tarpeiksi. 8)
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Ei voi muuta sanoa kuin siisti ja huolella tehty.
Avatar
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: La 01.11.2008 11:17
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Vilberddi »

On se vaan komiaa katteltavaa tuo mersu 8)
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)

Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

On tosi tyylikäs peli :) Congrats
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Komia on :D Itsekkin täällä tuskailen ton oman katiskan kanssa ja monena iltana miettinyt, että ei kukaan täyspäinen pura kakkosnelosta atomeiksi ja rakenna sitä uusiksi. Onneksi on muitakin. Kuviasi katsellessa kohoaa oma motivaatiokin kummasti :D Hyvä hyvä.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

kovin on hieno ku vertaa omaan lankkuun tuota :) ja ison työn oot kyl tehny! PEUKKU!
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Petehri kirjoitti:Peilin kuoret voisi vielä ehkä vetästä korinväriin...muuten saa jäädä tuollaiseksi.
Ite jättäisin kyllä kromisiksi, jotenkin minun silmään käy hemmetin hyvin nuo 123:n orkkiskuntoiset peilit!

Mutta kaiken kaikkiaan, on käsittämättömän hieno peli :!: 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Lukittu