EX 190E:t (3v seikkailu tenavien kanssa loppui)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

Hinnat

Viesti Kirjoittaja tak »

Mersuhan on (ollut) kallis auto uutena,
Orig. osien hinta sitä myöten eli eipä houkuttele ostella vaikka
noita edullisia nettiauton hulppeita V8 luxus mesejä. :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

HAHA kävin tänää kyselee kans noita osien hintoja mut ei ollu pää-varaosamyyjä paikalla ni ei autonmyyjä löytäny ko. osia. Otti kuvia ja piirsi paperille että mitkä osat kysees. Katotaan mitä ne soittaa :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuli ennenaikainen joulu :) eli kehät. Puuttuu vain viimeistely. Mitenköhän tuon nyt alottaisi. Kandee vissiin kiillotella nuo kehät irtonaisena kun ei ole vanteenpyörityskonetta?

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt on jo sen verran tehty että kehtaa taas kirjotella.

Vaihdettiin sitten tuulilasi tähän tuolla lasiliikkeessä ja olin ite auttamassa purkuhommissa niin saivat yhden tunnin laskutettua vähemmän :) Samalla kun siinä lounastelivat niin purkasin tuulilasipyyhkijän kokonaan atomeiksi ja totesin että se on uusi! tai ainakin erittäin hyvässä kunnossa.

se tihkukytkimen vika ei kuitenkaan sillä toennut, vaan paheni :roll: joten alkoi vähän ottaa päähän koko juttu ja lukasin sitten tuolta hakua käyttäen tuosta viiksestä ja purkasin viiksen, putsasin sen ja yllättäen vika palasi samaan, eli siedettäväksi.

Noh ajattelin että perkele nyt ku kerra vauhdissa ollaan niin otin sen monitoimireleen palasiksi ja kolvasin uudelleen sen laudan ja vika lähti pois :D

Mutta takaisku tuli, ja vika ilmeni toisinaan mutta hyyyvin paljon harvemmin, tällä olisi jo voinut elää, mutta samalla tavalla kuitenkin, vikaa siis oli vielä.

Rupesin täs sitte vuntsimaan että mikä helvetti siel vielä voi ahdistaa :!: ja otin sitten hätävilkun katkasijan auki ja sehä oli kirjaimellisesti täynnä paskaa! huuhtasin sen sinolissa ja rapasin pinnat puhtaaksi ja HEP!!! Tihkuasento toiminu jo 3 päivää/200km moitteetta!

Se o kuitenki niin että koko vika oli tossa hätävilkun katkasijassa eikä missään muualla :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

TUlipa peruutettua penkkan läheltä ja tietysti se oli umpijäässä ja tässä tulos:
Kuva
kaikki tapit ja puskuri jäi ehjäksi. Olisko kellään noita ympyröityjä sivuklipsuja ehjiä tallessa joista haluaisi luopua?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Sergey kirjoitti:Nyt on jo sen verran tehty että kehtaa taas kirjotella.

Vaihdettiin sitten tuulilasi tähän tuolla lasiliikkeessä ja olin ite auttamassa purkuhommissa niin saivat yhden tunnin laskutettua vähemmän :) Samalla kun siinä lounastelivat niin purkasin tuulilasipyyhkijän kokonaan atomeiksi ja totesin että se on uusi! tai ainakin erittäin hyvässä kunnossa.

se tihkukytkimen vika ei kuitenkaan sillä toennut, vaan paheni :roll: joten alkoi vähän ottaa päähän koko juttu ja lukasin sitten tuolta hakua käyttäen tuosta viiksestä ja purkasin viiksen, putsasin sen ja yllättäen vika palasi samaan, eli siedettäväksi.

Noh ajattelin että perkele nyt ku kerra vauhdissa ollaan niin otin sen monitoimireleen palasiksi ja kolvasin uudelleen sen laudan ja vika lähti pois :D

Mutta takaisku tuli, ja vika ilmeni toisinaan mutta hyyyvin paljon harvemmin, tällä olisi jo voinut elää, mutta samalla tavalla kuitenkin, vikaa siis oli vielä.

Rupesin täs sitte vuntsimaan että mikä helvetti siel vielä voi ahdistaa :!: ja otin sitten hätävilkun katkasijan auki ja sehä oli kirjaimellisesti täynnä paskaa! huuhtasin sen sinolissa ja rapasin pinnat puhtaaksi ja HEP!!! Tihkuasento toiminu jo 3 päivää/200km moitteetta!

Se o kuitenki niin että koko vika oli tossa hätävilkun katkasijassa eikä missään muualla :lol:

Tämmöset tarinat tekee iloiseksi! :D
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl se kolvaaminen oli aika ähräämistä, onneks o pieni kolvi. Ja tulipahan huollettua kunnolla. Ei varmaa enää ikinä noista reistaa... :?:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nonni, se meni niin ettei nää vanteet tulekaan tähän autoon vaan toho toiseen... Mutta kun tää on täällä kerran aloitettu, niin menkööt loppuun asti. Eli kiillottelin tänään kahdet kehät porakoneella, isolla kartiolaikalla ja kovilla vahoilla. Vielä loppusilaus niin ovat valmiit, ei tuolla autotallissa (pakkasessa) oikein tahnoja viitsi käsitellä, niin jääkööt myöhemmäksi.

Ennen/jälkeen kuva, kuva ei kyllä tee oikeutta todellisuudelle:

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Tämö homma se aina palkitsee tekijänsä :D
Hienoa et RS:ät tulee legendaariseen w123:een!

Miksiköhän mulle ei ole enää c123:sta eikä RS:iä :) :( :cry:
Sakemannicäbi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Myit rahanhimoissas? :D No eniveis tänää tuli postissa ventiilit. tilailin nippelit.fi piiloventiilit ja melko jees. Paremmat ku mustat tai teräksiset tojossit.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jooo tietääkö kukaan mikä tuon BBS:n alkuperäinen shampanja/kulta sävyn numero/nimi on? Tänään viimeistelty kaksi kehää, ja huomenna loput. Sitten vain värit niskaan ja kasaan! Niin ja noi keskimutteritkin pitäis viel puunaa. Olisko jollaki myytäväksi asti noita 70mm keskiöitä kultaisena tai kromisena?

Vai pitäisikö ne maalata enemmän kultaiseksi? Haluan kullitetut vanteet ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

HUPS
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tännekki välillä asiaa. Alko tässä iltasella sen verra olee tylsää että piti käydä pihalla palelemassa. Kun tuo kuskin peili oli poikki, ja kiinni nippusiteellä, ajattelin että laitan kromipeilit pystäristä kun sellaset nyt sattuu ylimääräset olemaan. Nyt kun kerran on kromipeilit, ni ei voi tosta maskista luopua :)

Tuumasta toimeen, tässä ei tosiaan kauaa tarvinu miettiä. Tunti meni ensimäisen funtsimiseen ja toiseen 30min.

Piti kalvaa tuo reikä sentin alaspäin isommaksi niin pellistä kuin sisäpuolen muovistakin. SIsäpuolen muovi kannattaa tehdä uudelleen sähkösäätöisen peilin muovista koska reijästä tulee lähes 2cm pitempi soikio. vaihtoehtoisesti oi tuon tietty verhoilla uudelleen. Yläruuville uusi reikä kokonaan ja alaruuvien reikiä piti tehdä soikeaksi sisäänpäin molempia. Kyllä tässä valokuvassa silmä lepää niin teknisesti kuin valokuvauksellisesti!
Kuva

W115
Kuva

W201kumi/W115metallihybridi, ei tarvinut muutoksia, kortsu vaan päälle ja asettelulla kohdilleen. Parista paikkaa voisi mattopuukolla siistiä. Mutta metallia ei tarv inut muokata peilistä mitenkään ja se käy pystäriin edelleen heittämällä! Onkohan w123 ja w115 peileissä siis eroja?
Kuva

Valmis... Huomioikaa se, että tuo kumi on epämuotoutunut edellisten 3 vuodewn aikana puristuksissa nippusiteen alla.
Kuva

Valmista, Kaksi peiliä ;)
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Otin lesjöforsin (leikkaamattomat) jouset pois ja tilalle laitoin yhtä paljon madaltavat H&R jouset. Omituinen kumipalloefekti nyt. Tosi epämiellyttävä ajaa. Lesjöillä oli tasainen ja vakaa kyyti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

se makkaa nyt iskareiden pohjaalyönti kumien päällä , koska oiskohan h&r enempi madaltavat...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei makaa ku ne o leikattu sillo syksyllä niitä matalia lesjöforsseja varten. ja -45mm HR on korkeempi ku -40mm Lesjö :!: eli HR:llä kaaresta pyörän napaan on 7mm korkeempi!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Sergey kirjoitti:ei makaa ku ne o leikattu sillo syksyllä niitä matalia lesjöforsseja varten. ja -45mm HR on korkeempi ku -40mm Lesjö :!: eli HR:llä kaaresta pyörän napaan on 7mm korkeempi!
juu juu mutta jos ne lesjöt on jäykemmät... progressiivisilla h&r voi tippua enempi, eli vois vielä varmuudeksi katsoa makaako, sittenhän voi olla että iskaritkin pohjaa jo. Tosin eipä se noilla vielä pitäis kovinkaa paljoa tippua :wink:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ei varsinkaa ku iskarit on kuitenki tollaset madallusta varten tehdyt. Mikä lie siinä on! Coupeen laitoin kans ja siinä pelaa ok! Varmistin vielä että ne jouset tosiaan on nelisylinteriseen eikä kutoseen ku alkoi epäilyttämään. NIIN ja varmistin myös etten laittanut coupen jousia tähän!! :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jos se uusi jousi on entistä jäykempi niin on mahollista
ettei se iskari kykene hillitsemään jäykemmän jousen
voimakkaampaa ulosjoustoa. Jos näin on niin kyllä varmana
pomppii.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

perstuntumalta vaikea sanoa, mutta aikalailla yhtä jäykät jouset on... Vähän harmittaa että tuli ostettua ne. Noh, voi ainakin mainostaa että on jouset vimpanpäälle. Niin iskarit on uudet KYB kaasut, tarkoitettu madalletulle, jäykemmälle autolle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Eihän sitä tiijä jos vaikka se pahin uutuuvenjäykkyys vähenis
niistä uusista jousista kun pitempään ajelee tai sitten ei.
Sit ei jää vaihtoehtoja kun kokeilla muita iskareita jos jouset
aijot pitää.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo, sanottakoon nyt niin että on tää paljon parempi nyt kuin vakiojousilla oli :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

ulosjouston vaimennus on monesti niissä niin heikko että sekin kyllä varmaan vaikuttaa tai ainakin tuntuu tuolta.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jotai kuvatustaki vihdoin kesälooksita. pirun likanen ja paskainen ja ja ja ym., mutta tunnette auton arvon joten älkää siitä välittäkö. Pitäs puskuri ottaa ja hioa sekä pakkeloida kun on nii täynnä kiveniskeymää ettei oo tosikaan.

Jouset siis vaihdettu, peilit vaihdettu...

Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

PANG!

Myyty pyöreään tonnin hintaan Borbet vanteiden kera. Voittoa W201 seikkailuni tuotti n. 500€. Mukava auto oli ja olihan se mun mercedes-renesanssin alku.

Viimeiset hätäkuvat:
Kuva
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin