124 250TD vm90 Löytyykö jostain räjäytyskuvaa tai tietääkö joku
onko syöttöpumpun rattaassa(tai akselilla) jonkinlainen ennakonsdäädin tai kytkin.
Samalla "akselilla" on myös alipainepumppu, onko se kiinteästi
rattaalla vai onko se osa kytkintä /säädintä.
En löytänyt haulla selvää vastausta aiheeseen enkä minkäälaista
selkeää kuvaa syöttöpumpun ja rattaan alueesta.
Jos siinä on joku kytki tai säädin niin miten säädin toimii!
Syöttöpumpun "kytkin"
Syöttöpumppua pyörittävässä jakopään rattaassa on keskipakosäädin joka säätää pumpun ennakkoa.
Alipainepumppu taas ei ole pyörivä. Siellä on jakopään rattaassa ns. vuoristorata joka painelee alipainepumppua eestaas.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=02
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
Alipainepumppu taas ei ole pyörivä. Siellä on jakopään rattaassa ns. vuoristorata joka painelee alipainepumppua eestaas.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=02
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
Minkalainen operaatio säädin on vaihtaa ja onkohan kallis
paketti vai saako siihen varaosia.
Onko miten yleistä että säädin yleensä menee rikki vai onko se
käytännössä "ikuinen"
autollani on ajettu vähän yli 500000 km ja epäilen että
säädin on rikki kun ajoitusta ei saa kohdalleen jos ei heitä
pumpun puolelta ketjua hampaalla. autosta on pikkuhiljaa
hävinnyt veto ja nyt kun yritin säätää niin ei säädöissä riittänyt
varat. Pumpun/alipainepumpun luota kuuluu ylimääräinen
ääni jota olen epäillyt alipainepumpusta tulevaksi mutta kuuluuko
ääni säätimestä?
paketti vai saako siihen varaosia.
Onko miten yleistä että säädin yleensä menee rikki vai onko se
käytännössä "ikuinen"
autollani on ajettu vähän yli 500000 km ja epäilen että
säädin on rikki kun ajoitusta ei saa kohdalleen jos ei heitä
pumpun puolelta ketjua hampaalla. autosta on pikkuhiljaa
hävinnyt veto ja nyt kun yritin säätää niin ei säädöissä riittänyt
varat. Pumpun/alipainepumpun luota kuuluu ylimääräinen
ääni jota olen epäillyt alipainepumpusta tulevaksi mutta kuuluuko
ääni säätimestä?
rattaasssa on keskipako säädin säätää noin 10 astetta välillä 1400--2300 kierrosta muistelisin näin
taitaa olla vain jako ketju venynyt
keskipako säädin ei juuri kulu vaan se murtuu huonolla tuurilla ja sen jälkeen ei kones enää käy ilman isoa remonttia
lisätään nyt vielä jotta voihan siitä säätimestä olla sisältä jousi poikki
taitaa olla vain jako ketju venynyt
keskipako säädin ei juuri kulu vaan se murtuu huonolla tuurilla ja sen jälkeen ei kones enää käy ilman isoa remonttia
lisätään nyt vielä jotta voihan siitä säätimestä olla sisältä jousi poikki
Viimeksi muokannut xr, Pe 05.12.2008 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinuna ajaisin heti PP Dieseliin ja pyytäisin säätämään auton kuntoon.
Pasi korjaa ja säätää nämä kohdalleen ja sen jälkeen auto kulkee ihan
eri lailla.
Se keskipakosäädin on luultavasti kulunut ja maksaa muistaakseni Pasilla
350 euroa (kallis on). Samalla pitää laakeroida se pumppu.
Alipainepumppu pitäisi ehdottomasti vaihtaa heti, jos se on kuulalaakeroitu.
Kuulat irtoavat vanhemmiten ja jäävät pyörimään öljypohjaan, josta
ne pitää onkia pois ennen isompaa vahinkoa. Pumppu näytti maksavan
189 euroa KL:ssa, tosin Pasi rokotti muutaman kympin enemmän.
Ketju (63 e) on varmaankin venynyt ja pitää vaihtaa, siinä se menee samalla.
Köyhän miehen ratkaisu on vaihtaa ketju itse ja tarkistaa se alipainepumppu.
Minun tapauksessani Vänttinen vaihtoi ketjun, mutta sääti ennakon
päin hel***ä. Väitetyn 13,5 asteen sijasta ennakko oli 15.
Pasi korjaa ja säätää nämä kohdalleen ja sen jälkeen auto kulkee ihan
eri lailla.
Se keskipakosäädin on luultavasti kulunut ja maksaa muistaakseni Pasilla
350 euroa (kallis on). Samalla pitää laakeroida se pumppu.
Alipainepumppu pitäisi ehdottomasti vaihtaa heti, jos se on kuulalaakeroitu.
Kuulat irtoavat vanhemmiten ja jäävät pyörimään öljypohjaan, josta
ne pitää onkia pois ennen isompaa vahinkoa. Pumppu näytti maksavan
189 euroa KL:ssa, tosin Pasi rokotti muutaman kympin enemmän.
Ketju (63 e) on varmaankin venynyt ja pitää vaihtaa, siinä se menee samalla.
Köyhän miehen ratkaisu on vaihtaa ketju itse ja tarkistaa se alipainepumppu.
Minun tapauksessani Vänttinen vaihtoi ketjun, mutta sääti ennakon
päin hel***ä. Väitetyn 13,5 asteen sijasta ennakko oli 15.