karra kirjoitti:Syylarin kun laskin paikoilleen niin huomasin että alavesiletku kantaa laturin hihnaan - piti pudottaa syylaria 15 mm alaspäin (tässä ei ole alkuperäiset syylarin kiinnikkeet yläkulmissa vaan itse mustasta muovista tehdyt palikat joita jouduin sitten muokkaamaan

).
Moottorin öljynjäähdyttimen alaletku ei sovi enää kulkemaan alkuperäisestä raosta koska laturi on erilanen...ei yletä kallistuksenvakaajankaan alta joten jouduin irroittamaan koko letkun öljynsuodattimen jalan yläpuolelta saadakseni siitä mallin jonka mukaan uusi pitäisi teettää.
Ylläolevaan päivitystä; auto oli pukeilla runkopalkeistaan ja etupalkin kiinnityspuslat olivat korkanneet irti vulkanoinneistaan ja moottori palkkeineen lepäsi noin 40 mm liian alhaalla

. MBClassic'illa on korjaussarja 115 euroa noille "subframe mounting"seille

. Auto nyt pukeilla etupalkistaan ja kaiki kohdallaan; laturin hihnat, syylari ja kaiki sinne menevät letkut...

.
Koneesta otettu savut (kirjaimellisesti) tänään illalla "jackien" avustuksella. Pyörittelin alkuillasta öljynpaineet koneeseen (1 bar nousi) startilla ilman tulppia. Sitten rojut kasaan ja startattaessa ehti vissiin noin 0,25 sekuntia pyöriä startti kun jo haaramoottori räjähti tulille.
Mutta, kone tukehtuu edelleen eli savuttaa, röpöttää jne... vaikka kylmäkäynnistyspiiri oli suljettu. Toinen testi tehtiin irroittamalla pumpun päätyyn menevä pistoke - sama tulos. Kolmas koekäyttö tehtiin irroittamalla kaasuläpän vivusta kuulapää ja antamalla ilmaa suoraan läpällä ohjaamatta pumpulle menevää vivustoa - liian rikkaalla edelleen.
Tässä vaiheessa tarkastettiin pumpun öljyntaso; vajaa oli... eli tikun pää kuiva. Laitoin desin verran öljyä ja tikun reiässä sitä alkoi näkyä...vähän liikaa meni...mutta silti kävi rikkaalla.
Tutkitaan sitten lisää...vaikuttaa että pumpun tappien säätöön menevä ns. 3D-räkki on jumissa tai kuvernööri jumissa, tai joku on ruuvaillut tyhjäkäynnin seoksia (tosin kierroksillakin röpötti eikä vaan tyhjäkäynnillä). Luettu jälleen M100 -foorumia ja alkaa vaikuttaa siltä että pitää lähettää pumppu johonkin huoltoon

. Missä nyt niitä huollentaankaan...Classic Center

. Ellei se tuosta sitten itse tokene jos oli jumittunut kuivuttaan

.