Webasto+akkulaturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nh1131
Mersumies
Mersumies

Webasto+akkulaturi

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko kukaan laittanut esim. Defan sarjaa jossa on akkulaturi pelkästään, ei siis lohkolämmitintä. Koska webaston käyttö saa aikaan ilmoituksia akun matalasta varaustilasta. Autolla ajetaan myös lyhyitämatkoja. Siksi aattelin laittaa akkulaturin. Kertokaas omista vermeistä ja mitä se on kustantanut? :oops:
Timo J
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Minulla on CTEK akkulaturi haaroitettuna lohkolämppäristä.

Haaroitussarja ~35€
Laturi ~50€

Tosin samat vermeet palvelee jo kolmannessa autossa :)
Märsa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Märsa »

Mulla on Defa-laturi haaroitettuna lohkolämppäristä ja hyvin toimii. Hintoja en muista, mutta ne löytyvät autotarvikeliikeiden tai Defan sivuilta.
nh1131
Mersumies
Mersumies

Minne olette kytkeneet 211 mallissa laturin johdot, kun akku on peräkontissa. Konehuoneessa on sallainen liitin joka on kannen alla ja siinä on plus (+) merkki päällä (rasia on lähellä tulipeltiä joka erottaa matkustamon konehuoneesta, olisko toi hyvä paikka ja miinus johdolle on kanssa sellainen pronssinen tappi iskarin yläpään kiinnikkeen kohdalla. Nämä ovat vänkärin puolella autoa.
Tulikohan sanottua liian monimuotoisesti, no kummiskin.
Olen itse myös aatellut Defan härpäkkeitä, kustantaa noin 175-205 euroa riippuen mistä hakee.
pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

nh1131 kirjoitti:Minne olette kytkeneet 211 mallissa laturin johdot, kun akku on peräkontissa. Konehuoneessa on sallainen liitin joka on kannen alla ja siinä on plus (+) merkki päällä (rasia on lähellä tulipeltiä joka erottaa matkustamon konehuoneesta, olisko toi hyvä paikka ja miinus johdolle on kanssa sellainen pronssinen tappi iskarin yläpään kiinnikkeen kohdalla. Nämä ovat vänkärin puolella autoa.
Tulikohan sanottua liian monimuotoisesti, no kummiskin.
Olen itse myös aatellut Defan härpäkkeitä, kustantaa noin 175-205 euroa riippuen mistä hakee.
Itsellä on tuo Defan laturi pelkästään ilman lohkolämmitintä.

Aika samassa paikassa on tuo +-napa W210 korisessa ja siihen napaan (eli konehuoneessa olevaan) olen syötön laittanut.

Sen syötön sulakekotelon sai ainakin omassa laitettua kätevästi kiinni siihen +-navan muovikoteloon.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Mulla tuo Defan laturi kesti noin vuoden ja pukkas sitten savut pihalle. Tahtoo tulla webastoa käyttäessä vähän ylikuormitusta, kun se taisi olla vain 2 A laturi. CTek on kyllä ehdottomasti parempi.
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Laitappa hauksi CTek,niin jopas sait aikalailla lukemista.
Varo ,ettei lopu virta sillä aikaa :wink:
nh1131
Mersumies
Mersumies

Pitää tutkia toi Ctek? Onko sähkömiehillä tietoa johtuuko toi laturin palaminen (hannun1 kertoi edellä) siitä että on laturi päällä ja sitten hörähtää webasto päälle ja vie niin paljon virtaa että 2-3A laturi kärähtää? Voiko se olla näin? Yksi vaihtoehto olisi sellainen että toisi auton puskurille jonkin heikkovirta pistokkeen ja sitten liittäisi laturin johtoon vastakappaleen, näin voisi sitten laturin tökätä puskurin liittimeen ja kun ottaa laturin pois kaappaa se hyttiin ja lähtee ajelemaan. Tällöin ei tarvisi konepeltiä availla, olisi vaimoväelläkin helpompi aamu :lol:
Onko tollasia heikkovirtapistokkeita hyviä markkinoilla?
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

nh1131 kirjoitti:Onko tollasia heikkovirtapistokkeita hyviä markkinoilla?
Venetarvikeliikeistä taitaa löytyä parhaiten. :roll:
W210 290TD T
nh1131
Mersumies
Mersumies

Veneliikkeessä tosiaan oli sellanen ns. tupakansytytin malli joka oli rosterista, asennus muistaakseni 28 mm reikään ja kiristysmutteri takan ja siinä oli vielä kumitulppa suojaksi reikään (naaras malli). Sitten oli vielä rosterinen uros joka sopi systeemiin. Hinta moin 6 euroa kappale.
Pitäs varmaan vielä laittaa sulake enne + napaa varmuudeksi.
CTekin laturi 3.6 A oli 59 euroa. nii ja vielä pitäs ostaa johtoo mustaa ja punasta, pieniä nippusiteitä, teippiä/kutistesukkaa sekä muutama liitin, siinäpä noi tarvikkeet suurin piirtein.
Vastaa Viestiin