Mersua huollettu?
Mersua huollettu?
Miten ovat entiset omistajat pitäneet huolta mersuista?Itellä löytyy uudesta asti huoltokuitit jotka on kerätty kansioon, mistä löytyi myöskin 124:sen myyntiesite ja joku TM:n testi 100lankun turvallisuudesta turvatyynyn kans ja ilman sitä...
Mutta edellinen omistaja ei ole viitsinyt laittaa kuitteja talteen eikä kyllä huoltanutkaan,mikä ärsyttääkin suunnattomasti että pitää katkaista tuo huoltohistoria noin.
Mutta edellinen omistaja ei ole viitsinyt laittaa kuitteja talteen eikä kyllä huoltanutkaan,mikä ärsyttääkin suunnattomasti että pitää katkaista tuo huoltohistoria noin.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Onneksi tuo oli sinulla tiedossa, kun ostit auton. Hanki seuraavaksi auto, jonka huoltohistoria on täydellinen, niin et saa tarpeetonta stressiä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Onko sulla apina joku hätänä? Vai oliko tuossa mun kirjoituksessa jokin väärin mikä aiheutti tuon sun turhan vittuilun?
Luulin että tämän foorumin tarkoitus on että täällä voi kysyä erinäisiä asioita,ilman että pitää miettiä että olikohan tuossa nyt jotain väärää...
Luulin että tämän foorumin tarkoitus on että täällä voi kysyä erinäisiä asioita,ilman että pitää miettiä että olikohan tuossa nyt jotain väärää...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
En vain ymmärrä sitä, mitä hyötyä on tulla itkemään entisten omistajien tekemisistä. Osta edelleen auto, jonka huoltohistoria ei aiheuta tuollaista suunnatonta ärtymystä. Tuo kysymyksesi sopisi paremmin tuonne gallup-osastoon, missä on muitakin älyttömiä kysymyksiä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Joo tai sitte iso poliisi siirtää tuonne minun offtopic-osioon moderoidun Bemari topicin jatkoksiTuo kysymyksesi sopisi paremmin tuonne gallup-osastoon
En halua tässä puuttua tämän ketjun aloittajan ongelmaan, mutta nauratti vaan tuo Bemaritopicin siirto eri osastolle pikku väännön vuoksi
Kyseessä on kuitenkin edelleen projekti, jota on tarkoitus saattaa eteenpäin...
Viimeksi muokannut Jube, Ke 10.12.2008 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Mersua huollettu?
Ei kannata antaa erilaisten asioiden ärsyttää niin pääsee vähemmällä...teem085 kirjoitti:mikä ärsyttääkin suunnattomasti että pitää katkaista tuo huoltohistoria noin.
En usko että kovin moni laittaa kuitteja talteen, jos joku on oleellista niin se huoltokirjaan merkitty tieto riittää eikä kaikki sitäkään tarvitse.
Ei minulla sitäkään vastaan mitään ole jos joku pitää tarkempaa kirjanpitoa mutta jos se on kovin tärkeätä niin sitten tosiaan pitää huomioida tuo autoa ostaessa, ostaa vaikka uuden niin ei pääse katkoja tulemaan.
Eiköhän keskitytä nyt taas ajelemaan mesellä...
Joittenkin autojen huoltokirjat vois tunkea hepan peräaukkoon
sillä niillä ei ole oikeesti mitään tekemistä auton oikeen kunnon
kanssa. Jotkut myy autoaan mainiten että on pilkulleen pidetty
huoltokirjaa ja on hyvin huollettu ja sitten se auto on kuitenkin
joka nurkasta RIKKI. Siis on yhtä sun toista vempelettä joka
ei toimi ja mitäpä niitä korjaamaan kun ne ei kirjanmukaisiin
huoltoihin kuulu. Mutta onneksi on myös autoja joita on pidetty
paremmin kuin huoltokirja edellyttää ja kaikki toimii. Siis ostetaan niitä ja
tsekataan huoltokirjat jos muistetaan.
sillä niillä ei ole oikeesti mitään tekemistä auton oikeen kunnon
kanssa. Jotkut myy autoaan mainiten että on pilkulleen pidetty
huoltokirjaa ja on hyvin huollettu ja sitten se auto on kuitenkin
joka nurkasta RIKKI. Siis on yhtä sun toista vempelettä joka
ei toimi ja mitäpä niitä korjaamaan kun ne ei kirjanmukaisiin
huoltoihin kuulu. Mutta onneksi on myös autoja joita on pidetty
paremmin kuin huoltokirja edellyttää ja kaikki toimii. Siis ostetaan niitä ja
tsekataan huoltokirjat jos muistetaan.
220:ssä on huoltokirjat uudesta asti vuoteen 87, tosin auto itsessään vuotaa öljyä ja ruostetta piisaa
Ensimmäinen merkintä vuodelta 69 mittarilukeman ollessa 854km
Viimeinen 311tkm vuonna 87. Ja uudesta asti samalla omistajalla 69-99
Hauska lisä auton historiaan nuo raapustukset vaikka nykyinen kunto ratkaisee eniten.
Ensimmäinen merkintä vuodelta 69 mittarilukeman ollessa 854km
Viimeinen 311tkm vuonna 87. Ja uudesta asti samalla omistajalla 69-99
Hauska lisä auton historiaan nuo raapustukset vaikka nykyinen kunto ratkaisee eniten.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Anteeksi itkemiseni.
Aloitin tämän ketjun sen takia että minua vain sattuu kiinnostamaan miten vanhempia autoja on huollettu,pääasia tässä ei ollut se mitä edellinen omistaja on jättänyt tekemättä.
Eikö voi vain jättää vastaamatta jos ei aio mitään otsikkoon viittaavaa kirjoittaa?Ja jos me lähetään sille linjalle että mitkä ketjut on naurettavia ja joutavat gallup-osioon niin eiköhän sinne jouda sitte melko iso määrä muitakin.
Kyllä minusta tuntuu kyyti paremmalta kun tietää että mitä osia autosta on vaihdettu,jos tulee jokin vika mihin voi olla monta syytä niin eikö se ole helppo katsoa h.kirjasta että aha tuo on jo vaihdettu eli vika ei varmaankaan ole siinä.
Jos kyse on 100€ läjästä mikä on tarkoitus pitää siihe asti ku leimaa riittää niin sitte on aivan sama miten on joskus huollettu,mutta jos on kyse autosta mitä on tarkoitus pitää useammankin vuoden niin kai sillä on vähän merkitystä että miten sitä on huollettu.
Aloitin tämän ketjun sen takia että minua vain sattuu kiinnostamaan miten vanhempia autoja on huollettu,pääasia tässä ei ollut se mitä edellinen omistaja on jättänyt tekemättä.
Eikö voi vain jättää vastaamatta jos ei aio mitään otsikkoon viittaavaa kirjoittaa?Ja jos me lähetään sille linjalle että mitkä ketjut on naurettavia ja joutavat gallup-osioon niin eiköhän sinne jouda sitte melko iso määrä muitakin.
Kyllä minusta tuntuu kyyti paremmalta kun tietää että mitä osia autosta on vaihdettu,jos tulee jokin vika mihin voi olla monta syytä niin eikö se ole helppo katsoa h.kirjasta että aha tuo on jo vaihdettu eli vika ei varmaankaan ole siinä.
Jos kyse on 100€ läjästä mikä on tarkoitus pitää siihe asti ku leimaa riittää niin sitte on aivan sama miten on joskus huollettu,mutta jos on kyse autosta mitä on tarkoitus pitää useammankin vuoden niin kai sillä on vähän merkitystä että miten sitä on huollettu.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Kertoo paljon edellisen omistajan innosta/innottomuudesta autoaan kohtaan,jos mitään dokumenttia ja/tai kuitteja ei autosta ole.Itseäni otti päähän kun myin siistiä ja toimivaa 190:stäni,jonka kaikki korjaukset oli hintoineen ja tekijöineen ylhäällä,eikä se tuntunut olevan monille niin tärkeä asia kuin se todella on.Hintakin autolla oli kokonaiset reilun tonnin,ja vakuutin vielä että ehdottoman rehellinen kauppa kyseessä.Törmäsin siis tähän monille tuttuun ilmiöön,että näköjään uuden veroista pitäisi olla monille renkaanpotkijoille.
No,menee aiheen vierestä.Auto meni kaupaksi,mutta toivoisinpa itse joskus saavani samanlaiset dokumentit ja rehellisyyden kaupankäynnissä osakseni.
Nykyisestä autosta tuli virallinen huoltovihko mukaan,jonka viimeiset merkinnät on tehty n.40 000km sitten.Edellisellä omistajalla auto oli vain muutaman kuukauden,joten rohkenin lähettää sitä edelliselle omistajalle kirjeen(vastauskuoren ja postimerkin kera).Pyysin halutessaan kertomaan mitä vikoja on ollut ja mitä korjattu,jotta en itse suotta pistäisi rahaa esim.automaatin öljyjen vaihtoon jos sellainen hiljattain tehty.
Eipä tullut vastausta.
Täytyy vain toivoa että hyväksi kaupaksi osoittautuu ajan saatossa.Pari huomattavaa epäkohtaa "unohtui"tältäkin myyjältä kertoa,mutta onneksi ei ajoa haittaa.Toivottavasti ei tarvi ostaa tai myydä autoa pitkään aikaan..on niin perseestä.
teem085:n keskustelunavaus oli ihan asiallinen.On valitettavaa jos auton huoltohistoria katkeaa jostakin syystä.
No,menee aiheen vierestä.Auto meni kaupaksi,mutta toivoisinpa itse joskus saavani samanlaiset dokumentit ja rehellisyyden kaupankäynnissä osakseni.
Nykyisestä autosta tuli virallinen huoltovihko mukaan,jonka viimeiset merkinnät on tehty n.40 000km sitten.Edellisellä omistajalla auto oli vain muutaman kuukauden,joten rohkenin lähettää sitä edelliselle omistajalle kirjeen(vastauskuoren ja postimerkin kera).Pyysin halutessaan kertomaan mitä vikoja on ollut ja mitä korjattu,jotta en itse suotta pistäisi rahaa esim.automaatin öljyjen vaihtoon jos sellainen hiljattain tehty.
Eipä tullut vastausta.
Täytyy vain toivoa että hyväksi kaupaksi osoittautuu ajan saatossa.Pari huomattavaa epäkohtaa "unohtui"tältäkin myyjältä kertoa,mutta onneksi ei ajoa haittaa.Toivottavasti ei tarvi ostaa tai myydä autoa pitkään aikaan..on niin perseestä.
teem085:n keskustelunavaus oli ihan asiallinen.On valitettavaa jos auton huoltohistoria katkeaa jostakin syystä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Omassa ei ollut
Omassa autossa on tuo huoltohistoria katkennut muistaakseni siihen, kun se on Suomeen tuotu. Itseäni ei tuo huoltohistoria niin edes kiinnosta. Aika hyvin sitä on nähnyt, että mitä autolle on tehty (tai lähinnä jätetty tekemättä) kun sitä on laitellut, tutkinut ja hutkinut.
Itse pyrin mahdollisimman paljon itse sitä huoltamaan ja remppaamaan joten eipä niitä huoltoleimoja sinne kirjaan muutenkaan tulisi... Melkein kaikista ulkopuolisilla teettämistä töistä (ruostesuojaus jne) löytyy kyllä kuitit lukuunottamatta niitä hommia joista kuitit ovat "kadonneet":roll:. On noita omia huoltojakin tullut kirjoiteltua tietokoneelle että voi sitten joskus näyttää ostajalle (jos tuosta ikinä edes raaskii luopua) että mitä sille on tehty. Tosin en kyllä ole ihan kaikkia remontteja sinne jaksanut/muistanut naputella.
Itse pyrin mahdollisimman paljon itse sitä huoltamaan ja remppaamaan joten eipä niitä huoltoleimoja sinne kirjaan muutenkaan tulisi... Melkein kaikista ulkopuolisilla teettämistä töistä (ruostesuojaus jne) löytyy kyllä kuitit lukuunottamatta niitä hommia joista kuitit ovat "kadonneet":roll:. On noita omia huoltojakin tullut kirjoiteltua tietokoneelle että voi sitten joskus näyttää ostajalle (jos tuosta ikinä edes raaskii luopua) että mitä sille on tehty. Tosin en kyllä ole ihan kaikkia remontteja sinne jaksanut/muistanut naputella.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Riippuu tapauksesta
Auton vanhetessa merkkihuollot yleensä katkeaa jossakin vaiheessa liian kalliina toimenpiteenä. Katkeamaton huoltohistoria on omasta mielestä tärkeämpi erikoisautoissa jotka hankitaan enempi tunne kuin järkiperustein. Niiden hintakin on luonnollisesti usein korkeampi ja voi vaatia rahoilleen vastinetta.
Merkkihuoltohan ei takaa että auto olisi A1 kunnossa, vaan varmistaa että välttättömät toimintavarmuuden ja turvallisuuden kannalta tarvittavat huollot ja korjaukset tehdään. Harva merkkihuolto korjaa kiveniskemiä, rasvaa saranat, puhdistaa sisustan, vahaa maalipinnan jne. Ne jää omistajan vastuulle ja meitähän on joka lähtöön. Muutaman vuoden vanha auto voi olla todella huonossa yleiskunnossa välinpitämättömän omistajan toimesta. Leasing autosta pääsee helposti eroon eikä ylimääräinen arvonalennus välttämättä rasita omaa lompakkoa.
Omassa autossa ei ole minkäänlaista huoltokirjaa. Uskalsin sen kuitenkin ostaa luottavaisin mielin kun jo päällepäin näki että kori on melko siisti, sisusta puhdas ja ehjä sekä pienellä tutkimusretkellä konepellin alle näki että öljyt ja muut nesteet on vaihdettu säännölliseti (myös jarruihin) ja yleiskuntoon nähden kilometrit pitänee paikkaansa.
Huoltokirja on vain todiste että perusasiat on kunnossa ja jonkinlainen mittari kilometrilukeman paikkaansa pitävyydestä.
Merkkihuoltohan ei takaa että auto olisi A1 kunnossa, vaan varmistaa että välttättömät toimintavarmuuden ja turvallisuuden kannalta tarvittavat huollot ja korjaukset tehdään. Harva merkkihuolto korjaa kiveniskemiä, rasvaa saranat, puhdistaa sisustan, vahaa maalipinnan jne. Ne jää omistajan vastuulle ja meitähän on joka lähtöön. Muutaman vuoden vanha auto voi olla todella huonossa yleiskunnossa välinpitämättömän omistajan toimesta. Leasing autosta pääsee helposti eroon eikä ylimääräinen arvonalennus välttämättä rasita omaa lompakkoa.
Omassa autossa ei ole minkäänlaista huoltokirjaa. Uskalsin sen kuitenkin ostaa luottavaisin mielin kun jo päällepäin näki että kori on melko siisti, sisusta puhdas ja ehjä sekä pienellä tutkimusretkellä konepellin alle näki että öljyt ja muut nesteet on vaihdettu säännölliseti (myös jarruihin) ja yleiskuntoon nähden kilometrit pitänee paikkaansa.
Huoltokirja on vain todiste että perusasiat on kunnossa ja jonkinlainen mittari kilometrilukeman paikkaansa pitävyydestä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Aikaisemmin kirjoittelin tuonne kehitysosioon tuosta huoltokirja asiasta. Kiinnostaa mallikohtaiset huoltokirjat siinä mielessä että voisi vertailla korjattuja vikoja. Jos on itsellä jokin vika, vois tarkistaa onko muilla ollut samoissa kilometreissä vastaavaa ja hakea vikaa heti oikeasta suunnasta.
Tyyppiviat tulis sitä kautta myös esille, paljonko laakerit kestää, milloin jouset uusittu, nupit ja nivelet, moottorin tyynyt jne kohtia on lukemattomia.
Valmis olisin kirjoittelemaan oman huoltokirjan tänne, sitä voisi aina päivittää kun uutta tapahtuu.
Tyyppiviat tulis sitä kautta myös esille, paljonko laakerit kestää, milloin jouset uusittu, nupit ja nivelet, moottorin tyynyt jne kohtia on lukemattomia.
Valmis olisin kirjoittelemaan oman huoltokirjan tänne, sitä voisi aina päivittää kun uutta tapahtuu.
Itsellä ei ole prioriteetti numero yksi että huoltokirja on kunnossa. Kyllä se auton oma olemus kertoo aika paljon onko huollettu tai ei. Mutta onhan siitä huoltokirjasta toki aina hyötyä jos haluaa tosiaan katsoa mitä autolle on tehty.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Jotenkin joskus jo nettiauton kuvista saattaa aistia hoidon määränkaijan kirjoitti:Kyllä se auton oma olemus kertoo aika paljon onko huollettu tai ei.
Omassa autossa on huoltokirjassakin silleen inhimillisen tarkasti öljynvaihdot, sitten on vielä elegantisti puhelinmuistiovihkoon kirjattu päivämäärä + ajomäärä + mitä on tehty tai hankittu. Ei nyt tankkauksia tai renkaita mutta suoranaiset korjaukset ja varaosat ja muut huollot, esim. pyörien suuntaus. Maksukuititkin oli jemmassa viimeisimmistä. Kylllä tuo 16 v vanhan, 300 tkm ajetun auton huoltohistorian tarkkuudeksi riittää. Jotain kertoo asenteista se, minkä näkee muuten. Otetaan esimerkki. Mun autossa on perinteiseen tapaan kuskinpenkin selkänojan kulma kulunut puhki. Joku voisi hakea biltemasta halvan suojuksen, toinen ajaisi vain. Edellinen omistajapa oli ottanut koko penkin irti ja korjauttanut sen autoverhoomossa, missä oli neulottu kulmaan siisti nahkapaikka. Ei helpoin eikä halvin mutta kunnollisin tapa. Voi olettaa, että korjauksia ei muutenkaan ole vedetty ihan rautalankapohjalta. Toistaiseksi pirssi onkin pelannut moitteitta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
" huolto suoritettu "
Kaveri hankki uuden auton. Muutaman kerran sitä merkkihuollossa käytettyään otti kaverin todistajaksi ja merkkasivat huollettavat kohdat. No autoa huollosta hakemaan ja kaveri mukaan. Ajo liikkeen pihasta kadulle ja konepelti auki ja merkattujen huoltokohtien tarkastus todistajan kanssa. Eipä oltu tehty muuta kuin öljyjen ja suodattimien vaihto. Takaisin liikkeeseen ja työnjohtajan pakeille. Työnjohtaja hattu kourassa pyyteli anteeksi ja kysyi jos olisi tunti aikaa. Auto uudestaan huoltoon ja omistaja ja kaveri kahvilan puolelle talon laskuun. Auto huollosta ja lisänä muuta tarviketta korvauksena.
Itse en pahemmin huoltokirjaan luota, vaivat olla vain merkkauksia osittain tekemättömistä töistä. Paras on kun tuntee huoltajan niin saa vastinetta rahoilleen.
Omalla osaltani huoltoliike (ei merkkihuolto) jätti pyytämäni huollot Ladassa tekemättä. Tarkistin kylläkin oliko tehty. Kun en ollut merkinnyt niin en voinut väittää että olisi jätetty tekemättä. Näytti sille ettei venttiilikoppaan ja muuhunkaan olisi koskettu. Seurauksena nokkaketjun hyppäämisen vähän yli tuhannen kilsan jälkeen. Se taas aiheutti venttiilien vääntymisen. Sitten teinkin homman itse ja kustannukset meni mukinoitta huoltofirman piikkiin, eivät yhtään pistäneet hanttiin.
Erään huoltomiehen mukaan huolloissa tehdään vain tärkeimmät kohdat. Muut kirjataan ja tehdään jos asiakas huomaa jotain on jätettyksi tekemättä. Joskus työpaikan autoja huollosta haettaessa niillä ei päässyt edes takaisin työpaikalle alle 10 km:n matkaa, kun sai jo samasta tai muusta viasta viedä takaisin. Vaarallisin tietämäni tapaus oli kun jarruletku oli jäänyt kiinnittämättä kunnolla. Ja nämä merkkihuolloissa useammassa firmassa.
Kaikista sai kyllä merkinnän huollosta mutta mitä tällaisilla huolloilla on merkitystä. Sen takia pyrin itse tekemään mitä osaan ja muun vien luotettavalle tekijälle sillä niitäkin vielä löytyy. Vain poikkeustapauksissa
vien muualle kuin hovikorjaajalle ja silloin täytynee olla kylläkin tarkkana työn suhteen.
Itse en pahemmin huoltokirjaan luota, vaivat olla vain merkkauksia osittain tekemättömistä töistä. Paras on kun tuntee huoltajan niin saa vastinetta rahoilleen.
Omalla osaltani huoltoliike (ei merkkihuolto) jätti pyytämäni huollot Ladassa tekemättä. Tarkistin kylläkin oliko tehty. Kun en ollut merkinnyt niin en voinut väittää että olisi jätetty tekemättä. Näytti sille ettei venttiilikoppaan ja muuhunkaan olisi koskettu. Seurauksena nokkaketjun hyppäämisen vähän yli tuhannen kilsan jälkeen. Se taas aiheutti venttiilien vääntymisen. Sitten teinkin homman itse ja kustannukset meni mukinoitta huoltofirman piikkiin, eivät yhtään pistäneet hanttiin.
Erään huoltomiehen mukaan huolloissa tehdään vain tärkeimmät kohdat. Muut kirjataan ja tehdään jos asiakas huomaa jotain on jätettyksi tekemättä. Joskus työpaikan autoja huollosta haettaessa niillä ei päässyt edes takaisin työpaikalle alle 10 km:n matkaa, kun sai jo samasta tai muusta viasta viedä takaisin. Vaarallisin tietämäni tapaus oli kun jarruletku oli jäänyt kiinnittämättä kunnolla. Ja nämä merkkihuolloissa useammassa firmassa.
Kaikista sai kyllä merkinnän huollosta mutta mitä tällaisilla huolloilla on merkitystä. Sen takia pyrin itse tekemään mitä osaan ja muun vien luotettavalle tekijälle sillä niitäkin vielä löytyy. Vain poikkeustapauksissa
vien muualle kuin hovikorjaajalle ja silloin täytynee olla kylläkin tarkkana työn suhteen.
Yli 25 vuotta mersuilua
uusimmassa hankinnassani on täydellinen huoltokirja ja kantakortti vuodelta -84 kun w123 on lipunut ulos myyntihallista.helpottaa elämää kummasti kun tietää missä vaiheessa mikäkin palikka on vaihdettu.huoltokirja on edellisen omistajan itse tekemä ja nyt olen itse jatkanut sitä.samaa huoltokirjan ylläpitoa vaalitaan myös perheen muissa autoissa ja yleensä kun jotain teetetään niin olen itse paikalla,(tuttu korjaaja ja saa ilta-aikoja)
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Mulla on ollut kanssa tapana kirjoittaa vihkoon ylös kaikki kulloiseen ajokkiini tekemät remontit. Mukava niitä on sitten jonkun muunkin katsoa, kun tietää, vaikkapa pyöränlaakereiden olevan vaihdettu vajaassa 400Tkm.
Merkkiliikkeen huoltokirja tuntuu olevan monelle Raamattuun verrattava opus. Huolellinen tee se itse mies tekee ainakin yhtä hyvin huollot ja arvostan näitä itse tehtyjä huoltomerkintöjä aivan yhtä paljon, kuin merkkiliikkeen leimoja.
Merkkiliikkeen huoltokirja tuntuu olevan monelle Raamattuun verrattava opus. Huolellinen tee se itse mies tekee ainakin yhtä hyvin huollot ja arvostan näitä itse tehtyjä huoltomerkintöjä aivan yhtä paljon, kuin merkkiliikkeen leimoja.





