290 TD Kaasuvaijerin "sähkölaatikko" APUVA!
290 TD Kaasuvaijerin "sähkölaatikko" APUVA!
Pari kysymystä:
Olisko kellään myydä heti 290 TD:koneen sähköistä kaasutinsysteemiä? Esim. käytöstä poistetusta autosta.
Onko iskareilla takuuta?
Kaikkea sitä sattu; lapsentauteja 290 TD -97:ssa!
Pamautin Ristiinassa eilen illalla kuoppaan / heittoon ja etupään iskarista hajosi lokasuojan alapuolelta kiinnikkeet. Iskarin ruoto nousi konehuoneen puolelle, sillä tuloksella, että ylösnoustessaan siinä konehuoneen puolella olevat isot prikka ja vaimenninkumi repivät mukaansa kaasuvaijerin päässä sijaitsevan sähköisen laatikon - laatikon sisukset levisivät kuin pillun päreet. Laatikko välittää tiedot kaasuvaihjerilta eteenpäin ruiskutukseen, joten kierrosten hallinta heikkeni...
Iskarin ruoto ei painu painamalla takaisin, eli taitaa olla jumissa - mikä ehkä sitten olikin syynä rikkoutumiseen.
Ja matkaa kotiin 300 km.
Kaasu ei palaudu enää muuta kuin painamalla jarrua - ilmeisesti jarruvalokytkin ohjaa syöttöä myös.
Iskarit ovat olevinaan hyvät Monroet - 2 vuotta vanhat.
Olisiko kellään tiedossa sitä laatikkokokonaisuutta, johon kaasuvaijeri päättyy. Iskarinkin jos saisin, niin voisin tänään käydä hakemassa auton kotiin.
Olisko kellään myydä heti 290 TD:koneen sähköistä kaasutinsysteemiä? Esim. käytöstä poistetusta autosta.
Onko iskareilla takuuta?
Kaikkea sitä sattu; lapsentauteja 290 TD -97:ssa!
Pamautin Ristiinassa eilen illalla kuoppaan / heittoon ja etupään iskarista hajosi lokasuojan alapuolelta kiinnikkeet. Iskarin ruoto nousi konehuoneen puolelle, sillä tuloksella, että ylösnoustessaan siinä konehuoneen puolella olevat isot prikka ja vaimenninkumi repivät mukaansa kaasuvaijerin päässä sijaitsevan sähköisen laatikon - laatikon sisukset levisivät kuin pillun päreet. Laatikko välittää tiedot kaasuvaihjerilta eteenpäin ruiskutukseen, joten kierrosten hallinta heikkeni...
Iskarin ruoto ei painu painamalla takaisin, eli taitaa olla jumissa - mikä ehkä sitten olikin syynä rikkoutumiseen.
Ja matkaa kotiin 300 km.
Kaasu ei palaudu enää muuta kuin painamalla jarrua - ilmeisesti jarruvalokytkin ohjaa syöttöä myös.
Iskarit ovat olevinaan hyvät Monroet - 2 vuotta vanhat.
Olisiko kellään tiedossa sitä laatikkokokonaisuutta, johon kaasuvaijeri päättyy. Iskarinkin jos saisin, niin voisin tänään käydä hakemassa auton kotiin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Tuossa olisi kuva - netistä poimittuna. Näyttää tosin jotenkin hiukan erilaiselta kuin omassa autossani oleva...
http://image.fbt.se/global/images/image ... &width=650
http://image.fbt.se/global/images/image ... &width=650
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 290 TD Kaasuvaijerin "sähkölaatikko" APUVA!
Siinähän se että olevinaan,eihän kai ny monroee mersuun auta laittaaChili kirjoitti:
Iskarit ovat olevinaan hyvät Monroet - 2 vuotta vanhat.
.

Juuh - kiitos kuvasta; melkein samanlainen; en ottanut kyvaa omastani, mutta tuota nivelvipua en huomannut...? Olikohan siinä alunperin sellainen?
Milaliset iskarit kannattaisi laittaa Mersuun? Monroet kierrän kaukaa.
Milaliset iskarit kannattaisi laittaa Mersuun? Monroet kierrän kaukaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Tuo kuva on omasta ex 290stä johon rakentelin manuaalin tilalle w124sen 300TurboD:n automaatin.Chili kirjoitti:Jaa tuo nivelvipu näyttääkin olevan käsikäyttöisen tyhjäkäynin säätövipu. 290:ssä ei sellaista olekaan.
Tuo nivelpäinen tanko käyttää laatikon alipainesäädintä. Se ei ole "vakiovarusteita"

Mulla on tuossa purkuväyrysessä samannäköinen motikkä. Tuo on vaan bensakoneelle niin en osaa sanoa onko se käypäinen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Pitää ihan korjata tuo isakrimerkki - ei se ollutkaan Monroe vaan Sachsin iskari, joka meni rikki.
Petehri lupasi lähettää tänään tuon potentiometrihässäkän kaasuvaijerin päähän. Varaosanumero oli oikea, joten jospa sen auton saisi haettua keskiviikkona pois.
Tilasin samanlaiset Sachsin iskarit tilalle.
Petehri lupasi lähettää tänään tuon potentiometrihässäkän kaasuvaijerin päähän. Varaosanumero oli oikea, joten jospa sen auton saisi haettua keskiviikkona pois.
Tilasin samanlaiset Sachsin iskarit tilalle.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Petehri:lle kiitokset - pääsin eilen kaverin kyydillä Ristiinaan korjaamaan väyrystä. 1 tunti ja 15 min meni iskarin vaihdossa ja kaasutinsysteemin vaihdossa. Auto käyntiin ja takaisin kotiin - lähettämäsi potentiometri käy ja kukkuu; ja oli edullinen verrattuna Vehon 680 eur hintaan (voisit jatkossa kertoa 3:lla tuon potentiometrin hinnan). 

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein