Tässä kuva jalkatilasta:

Tässä sit näkyy missä reikä on. Laitoin "tulpaksi" tollasen pultin vaan väliaikaisesti.

Se on semmonen vajaa A4:n kokoinen.Mjarsumies kirjoitti:Tässähän sitä oppii, harmi vaan että kantapään kautta.
Minkä kokoinen kenno on? Mietin vaan, ettei reikää tullut tehtyä myös kennon toiselle puolelle. Kaadoin litran jäähdytysnestettä paisuntasäliöön, mut valo palaa edelleen. Pitääkö tuon jäähdytysnesteen merkkivalo jotenki nollata, vai pimeneekö se itsestään kun nestettä on tarpeeksi?
Kenno suoraan vaihtoon.Mika.T kirjoitti:Juu ei onnistu.Jube kirjoitti:
Ite en kyllä ruuveilla ehkä paikkailis kennoa varsinkaan ku se on sielä lämmityslaitteen muovikopan sisällä niin uskoisinpa, ettei se edes onnistu
Nesteet valuu edelleen sinne lämppärin kuorien sisään.
Kirjottelen huomenna jos ehdin, mutta pääpiirteissään neuvot on jo tuolla ylempänä...Mjarsumies kirjoitti:Eli se on yhtä tyhjän kans joka päivä lisätä litran purkki nestettä. Eikai se auta ko alkaa kennon vaihto hommiin...
Kukaan tehny tota kennon vaihtoa koskaan? Mahdollisimman yksityiskohtaiset neuvot olis jees! Auto on w124 -88 2.0 bensa.
Hei se on ihmisen rakentama kuitenkin et jos kiinnostusta löytyy niin mikäs siinänautseri kirjoitti:Kyllä on niin iso homma ,että vie koko auto romuttamolle.
On näköjään mennyt paskaksi koko laite,voi,voi,,jos on kuin Jube sanoo ;auto rakennettu kennon ympärille.
![]()
![]()
![]()
![]()
Onko toi nyt sitte niin? Mikä on toi alemman kuvan muovi johon on pultti kiinnitetty? Suojamuoviko,jonka poistamisen jälkeen paljastuu itse kenno,vai onko se muovi jo itse kennostoon kuuluva osa?Ja mikä osa kennoa on reiän kohdalla?Kun ei itsellä ole (onneksi!) kokemusta 124:n kennosta niin olen utelias. Kennostoko on alumiinia? Vai,no luultavasti,kupari olis ollu taas liian kallista mutta olis ollu helppo paikata.Ehkäpä kuitenkin alumiinikin,jos ei se reikä menny itse kennostoon vaan esim alasäiliöön.Vai minkämuotoinen se kennosto on? Jos on säiliössä reikä niin kyllä se paikkaaminen isolla tiheäjengaisella pultilla ja kumitiivisteellä luulis onnistuvan.Itse ainakin viettäisin paljon aikaa paikkausyritykseen ennen kuin alan koko autoo hajoittaan...Jube kirjoitti:Voivoi![]()
Lohdutan sinua sillä, ettei kennon vaihto ole kovakaan homma. Ei tarvi räjäyttää kuin koko sisusta palasiksi, kojetaulu kaikkine hilppeineen, mittaristo ja keskikonsoli pois, sitten koko lämmityslaite pois mikäli kennosi on sitä mallia, johon tulee 2 putkea ylälaitaan ja 1 alalaitaan. ELi suomeksi sanottuna 124 on rakennettu tuon kennon ympärille
Kennoja on tosiaan kahta eri mallia w124:ssa.
Löytyy kenno jos alat vaihtohommiin ja voin myötätunnosta lahjoittaa sen sinulle
No, eihän se vittuilu tietenkään mitään auta, mutta mikä ihme saa poraamaan reikiä sokkona varsinkaan tuommoiseen paikkaan - aivan yhtä hyvin sieltä olisi saattanut tulla vastaan paksu johtonippu tai muuta vastaavaa. Pikkaisella järjen käytöllä olisi varmaan löytynyt piuhalle valmis kulkureitti esim. kuskin tai pelkääjän jalkatilan kauttayttewi kirjoitti:Ja asialinjalla mennännautseri kirjoitti:Kyllä on niin iso homma ,että vie koko auto romuttamolle.
On näköjään mennyt paskaksi koko laite,voi,voi,,jos on kuin Jube sanoo ;auto rakennettu kennon ympärille.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vittuilu varmaan auttaa kenon vaihdossa
![]()
![]()
![]()
![]()
Lähetäänkö siitä liikkeelle, että minä olen näitä ihan konkreettisesti siinä määrin roplannu, että tietänen millainen homma on kyseessänautseri kirjoitti:Kyllä on niin iso homma ,että vie koko auto romuttamolle.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ei se vuoda auton alle, koska se lämmistyslaite on auton sisäpuolella.Mjarsumies kirjoitti:Pitää käydä ostaan uus purkki nestettä ja täyttää paisuntasäliö. Katson sitten vuotaako se auton alle ja ilmoitan tänne.