Valinnan vaikeus, C55 vai E55

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Sinulla on juuri oikea asenne auton vaihdossa. Rahaa palaa väkisin ja muutama tonni ei tosiaan saa tuntua missään jos mieleinen auto löytyy.

Itseäni lähinnä tympii kun ei uskalla tässä taloustilanteessa ottaa kymppiä tai paria lainaa autoa varten. Sinänsä tietty voisi ajatella, että esim. 4000€/vuosi maksamalla kattaisi arvonalennuksen, eli miinukselle ei jäisi kuin sen verran. Mutta sitten kun miettii, että kyseisellä summalla voisi maksaa asuntolainaa pois, niin autolaina jää ottamatta.
Ex. S202 cdi -99
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Jani Anttila kirjoitti:Erääseen siistiin M3:een olisi hyvä vaihtotarjous olemassa, mutta kun ei se bemari jaksa sytyttää kokonaisvaltaisesti. Voisihan sitä vaihdella bemarin kautta mersuun, mutta en minä jaksa veivata. Perkele nimi paperiin ja auto alle.
Kannattaa muistaa että jos oston kohde ei sytytä näissä kuitenkin ennenkaikkea tunnepohjaisissa autonhankinnoissa kokonaisvaltaisesti, niin äkkiä on edessä se tilanne että hankinnasta on päästävä eroon ja sitten on taas edessä sama ongelma: miten päästä autosta eroon edes osapuilleen järkevästi.
On mulla hiukan kokemusta tuostakin..ja nyttemmin siitä oppineena tiedän että "se oikea" auto on se josta tietää HETI että tämä se on!! Jos taas autoa pitää käydä katsomassa ja koeajamassa useamman kerran ja kaupan tekemistä täytyy miettiä yön yli niin todennäköisesti hankinnan kohde on "väärä". Ja kun kuitenkin kaupan tarkoitus on saada aikaan se virne naamalle AINA ja joka kerta kun hankitun auton ratin taakse istuu ja laittaa koneen käyntiin ja hyvä mieli kuskille, niin riski on suuri että lopputulos on jotain ihan muuta! Auto voi olla teknisesti virheetön ja kaikin puolin erinomaisen OK, mutta jos se ei sytytä kokonaisvaltaisesti niin se kannattaa jättää ostamatta.
Tuo on yksi asia jonka olen omien kauppojen kautta oppinut..ja siinä myös yksi syy miksi epäröin seuraavaa vaihtoa itselleni outoon tapaan.. :)
Kun CLK 209 esiteltiin, tiesin ensikuvista lähtien että tuo on auto jonka haluan, BMW E92 335i-Coupe oli toinen josta tiesin jo ensiesittelykuvista että tuon haluan..samoin SLK oli auto joka sytytti sekunnissa ja siinäpä ne ovat ne tähänastisen elämäni ylivoimaisesti parhaat autokaupat!
Eli jos et 110% varmasti tunne että jokin auto sytyttää sinut, niin jätä ostamatta ja etsi sellainen joka sytyttää, vasta silloin on luvassa nautinnollisia kilsoja, kalliit korjaukset ja huollot ym eivät harmita juuri ollenkaan kun auto on mieluinen jne. Se kun on nimittäin niin että mieluisaan autoon sattuva kallis korjauskaan ei harmita juurikaan, mutta kun se kallis korjaus, tai vaikka vain huolto, sattuu autoon joka ei täysin sytytä, niin voi piru että harmittaa..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
jameri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jameri »

Joo tämähän se on, kun myin prätkää niin sain pilkkahintaisia tarjouksia ja sitten oltiin minulle penseitä kun sanoin että pidän mielummin itse kun lahjoitan.

Olen samaa mieltä ettei kannatta lahjoittaa ihan turhanpäiten aina ehtii myydä halvalla :)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tulipa tuossa yön pimeinä tunteina mietittyä vaihtoautojen arvoa ihan yleisellä tasolla. Olen pannut merkille että se oikea hinta autolle on osapuilleen sen mitä nettiautossa on halvin vastaava, tai raha mitä vastaava maksaa kohtuullisen edullisesti saksasta noudettuna.

Toki autot ovat yksilöitä ja erot kunnossa ovat suuria varsinkin erikoisautoissa. Huonoa ei kannata ostaa, mutta hyvästäkään ei liikoja kannata maksaa.

Eli siis onko tuo E55 nyt loppujen lopuksi sitten kuitenkaan niin halpa että sen perässä kannattaa juosta? Ennemminkin sen hinta on realistisesti kohdallaan. Niitä kun näyttäisi saavan haettua ulkomailta samaan rahaanl, eikä tarvitse edes sitä halvinta ottaa.
Ainahan sitä hintaa voi ja pitääkin peilailla muihin vastaaviin myynnissä oleviin, mutta E55:stä ei tuota tarjontaa juurikaan ole ollut ja tälläkin hetkellä esim. tuo sipilässä oleva tosiaan maksaa 83900€, siis kohta 6 vuotta vanha auto, ei pojat hyvää päivää! 2005 mallisen suomiauton 89900€ ei ole kyllä yhtään sen paremmin kohdallaan. Kaikki kiva maksaa aina, mutta...

Suomiauto on kyllä aina suomiauto ja ainakin minun listalla tulee aina ennen tuontilinttaa ihan jo senkin takia että merkkiliikeeseen on turha vaihdossa tuontiautoa tyrkyttää.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tctic kirjoitti:Sinulla on juuri oikea asenne auton vaihdossa. Rahaa palaa väkisin ja muutama tonni ei tosiaan saa tuntua missään jos mieleinen auto löytyy.

Itseäni lähinnä tympii kun ei uskalla tässä taloustilanteessa ottaa kymppiä tai paria lainaa autoa varten. Sinänsä tietty voisi ajatella, että esim. 4000€/vuosi maksamalla kattaisi arvonalennuksen, eli miinukselle ei jäisi kuin sen verran. Mutta sitten kun miettii, että kyseisellä summalla voisi maksaa asuntolainaa pois, niin autolaina jää ottamatta.
Jos AMG:tä mielii, niin sitä ei varmaan kyllä lainarahalla kannata ostaa (jos järkeä päässä, se on tietty eri asia jos pakko saada). Ostaa ennemmin sitte semmosen auton mihin on oikeesti varaa. Jättää sen kympin-pari sitä lainaa ottamatta, niin sillä saa jo soivan ja ihan riittävän tehokkaan käyttöpelin. Samalla kun sen arvo ei laske törkeeseen tahtiin voi ajella taloudellisesti ja säästellä vaikka sitten niihin aikoihin että on varaa ostaa AMG omaksi eikä pankille.

En nyt tiedä mikä tässä on tilanne (varmaan hyvä rahan osalta, kun E55:sta ja C55:sta valitaan), mutta tuli vaan mieleen tämmöinen mielipide.
jameri
Mersumies
Mersumies

Totta töriset, siinä kohtaa kun rahat on kädessä ja oma huolella vaalittu auto on poistunut pihasta mieli saattaakin äkkiä muuttua, ostanko täältä haenko itse juonko rahat yms :)

Itsellä alkoi pääpyöriä vaikka olin vakaasti päättänyt ostaa yhden tietyn.

Ikävintä näiden käytettyjen parissa on se että mitä hienompaa tekniikkaa sen kalliimpaa korjata jos ajatellaan sinun omaa autoa, tiedät ja olet ennakoinut tyyppivikoja eli ennakoinut ja koettanut pois sulkea kalliit yllätykset.

Kun itse ostin tuon H2:sen ostin halvimman jonka löysin ja enkä ole pettynyt alimmat hintapyynnit eivät ole tänä päivänä vielä edes samalla tasolla, ostosta on kuitenkin jo yli vuosi.

No niin taikka näin sinulla on sellainen peli alla jo nyt että oksat pois, mitäs jos panostaisit siihen vaikkapa 5-10t€ ja rakentaisit siitä itselle todella karvaisen pelin 8) se on samanverran kun autonarvo laskee vuodessa joka tapauksessa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
-loesje-
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

No, se on tietysti aika monisäikeinen asia se auton arvo ja määrittäminen oikeaksi.
Tänä päivänä yksi arvoon vaikuttavista asioista on ilman muuta se mitä kustantaa vastaavan auton tuominen ulkomailta, mutta sekään ei kuitenkaan ole koko totuus.
Tietysti tämän nyt puheena olevan E55:sen hintaa voidaan kuvata silläkin että se on realistisesti kohdillaan, mutta toisaalta se ei välttämättä tarkoita sitä että esim liikkeessä myynnissä olevan samanalaisen E55:sen hinta pitäisi olla sama jotta se olisi "oikea".
Tätä E55:sta ollaan ymmärtääkseni realisoimassa..sattuneesta syystä..ja näinollen siitä saatavalla rahalla ei tarvitse kattaa kuluja, maksaa kenenkään palkkoja ym työntekijöihin liittyviä maksuja, ei tarvitse kantaa riskiä siitä että autoon tulee suuri tekninen vika ennen virhevastuun päättymistä, ei tehdä katetta jne jne. Ajan siis takaa tässä sitä että moni on ärhäkkäästi tuomitsemassa autoliikkeet siitä että ne keinotekoisesti ylläpitävät verotusarvoja korkealla kun pitävät autojensa hintoja selvästi korkeampina kuin mitä vastaavan auton voi tuoda ulkomailta ja laittaa kilpiin, mutta unohtavat samalla autuaasti että autoliikkeellä on "pari" muutakin kuluerää kuin matka Saksaan ja takaisin + verot.

No, minä pidän kyllä edelleen tuon E55:sen hintaa erittäin sopivana..joka tosin voidaan ymmärtää myös samoin kuin termi "oikea hinta"..mutta toisaalta sillä ei sinänsä ole merkitystä, koska tällä hetkellä Suomesta on suhteellisen hankala saada E55:sta, varsinkaan Suomi-autoa, "oikeaan hintaan", joten se tekee hinnasta myös "sopivan" tai jopa "alhaisen".

Mitä sitten tulee AMG:n ja vastaavien ostamiseen lainarahalla, niin olen omasta puolestani vankasti sitä mieltä että turhan monelta jää AMG-unelma ikuiseksi haaveeksi jos ei siihen lainarahoitusta käytä. Tosin hankintaa ei ehkä kannata rahoittaa 100% lainalla, mutta lainarahaa siihen kannattaa minusta käyttää ja taashan ne näyttää korot menevän kovaa vauhtia alaspäin => lainarahaa on edullista käyttää rahoitukseen. Omalla kohdallani olen aina toiminut noin ja sen ansiosta on koko ajan jäänyt/ollut olemassa rahaa käytettäväksi pienimuotoiseen sijoittamiseen, helposti realisoitavaa varallisuutta turvaksi pahan päivän ja yllättävien tilanteiden varalle jne. Jos sen sijaan olisin ostanut autoja kokonaan käteisellä, niin aika nihkeitä ja taloudellisesti turvattoman tuntuisia aikoja olisi saanut viettää hyvän matkaa. Nyt kun autoja on rahoitettu lainalla, on koko ajan ollut mukavasti rahaa jos jonkinmoiseen muuhunkin puuhaan ja mikä tärkeintä, aina on ollut riittävästi nopeasti realisoitavaa varallisuutta jos jotain yllättävää sattuu. Enemmän sitä olisi kusessa ollut yllättävän tapahtuman sattumassa jos auto olisi ollut velaton, mutta samaan aikaan tilit,taskut,sukanvarret ja salkut tyhjänä..jolloin yllättävässä tilanteessa ainoa mahdollisuus olisi ottaa lainaa tai myydä auto (joka erikoisauton ollessa kyseessä ei käy ihan hetkessä).
Eli mieluummin makselen ne yllättävät, useimmiten ikäviin sattumiin liittyvät menoerät käteisellä ja huvit, kuten autot järkevällä osuudella lainarahaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja asunan »

Juu, auton vaihto on kyllä hankalaa.

Tuo E55 Amg on minusta oikein hinnoiteltu, ei älyttömän kallis, mutta käteisostajan hinta.

Nykyään on kyllä todella vaikea päästä autosta eroon. Otin CLS:ään vaihdossa täydellisessä kunnossa olevan CLK 240 vähän ajetun suomiauton AMG hilppeillä, mutta oikeastaan siitä ei ole edes varteenotettavia kyselyitä tullut. Ok, hinta on hiukan kova, mutta se on sitä varten, jos jouku tytrkyttää jotain vaihdossa. Käteisostajan hinta on ihan eri. Ovatko ihmiset sitten niin arkoja, etteivät uskalla kysyä suoraan käteishintaa?

Itsellä on periaatteellinen asia, etten osta autoa velaksi, vaikka se jollain lailla olisikin perusteltavissa kuten jva on tuonut esiin. Erityisesti, jos sen saisi yhdistettyä mahdolliseen asuntolainaan, että saisi korot vähennyksiin. Itse budjetoin niin, että auton, veneen ja muiden hankintojen jälkeen on jäätävä tietty puskuri, joka sitten sijoitetaan hajautetusti.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

asunan kirjoitti: Erityisesti, jos sen saisi yhdistettyä mahdolliseen asuntolainaan, että saisi korot vähennyksiin. Itse budjetoin niin, että auton, veneen ja muiden hankintojen jälkeen on jäätävä tietty puskuri, joka sitten sijoitetaan hajautetusti.
Minä taas olen pitänyt asuntolainan ja "hupilainan" ( eli autolainan) erillään toisistaan. On totta että silloin korot saa vähennyksiin, mutta toisaalta sitten se autolainan maksu menee niin pirun pitkäksi kun se on asuntolainaan hukutettu ja sitä kautta sitä korkoakin kertyy, koska korkovähennyksethän eivät asuntolainassa ole lähellekään 100%.
Tuo taloudellinen puskuri on juuri se mitä myös minä tuossa edellä ajoin takaa ja joka on minulle ehdoton raja mm autokaupassa jota en missään tilanteessa ylitä. X-määrä rahaa/helposti realisoitavaa omaisuutta on jäätävä aina jemmaan myös autonhankinnan jälkeen ja toisaalta lainarahan käyttö autonhankintaan mahdollistaa näinollen paremman(kalliimman) auton hankinnan.
Autolainan olen mitoittanut siten että auton voi aina myydä sellaiseen hintaan että 100% varmasti menee kaupaksi viikossa-parissa ja kuitenkin kauppahinta on siloinkin enemmän kuin lainaosuus.
Näin taloudellinen turva pahojen päivien varalle on aina olemassa ja vieläpä useammalla tavalla varmistettuna.
- Porsche Cayman S-
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jva kirjoitti: Tuo taloudellinen puskuri on juuri se mitä myös minä tuossa edellä ajoin takaa ja joka on minulle ehdoton raja mm autokaupassa jota en missään tilanteessa ylitä. X-määrä rahaa/helposti realisoitavaa omaisuutta on jäätävä aina jemmaan myös autonhankinnan jälkeen ja toisaalta lainarahan käyttö autonhankintaan mahdollistaa näinollen paremman(kalliimman) auton hankinnan.
Autolainan olen mitoittanut siten että auton voi aina myydä sellaiseen hintaan että 100% varmasti menee kaupaksi viikossa-parissa ja kuitenkin kauppahinta on siloinkin enemmän kuin lainaosuus.
Näin taloudellinen turva pahojen päivien varalle on aina olemassa ja vieläpä useammalla tavalla varmistettuna.
Juu, tuo kuulostaa ihan järkevältä.

Mainitsit liikkeitä, jotka hyvittävät edes jollain lailla järkevästi erikoisautoista? Mitäs niitä on? Itselle ei tule mieleen kuin Sipilä ja rajatusti Sport Car Center. Tosin nuo ovat toistensa vastakohta, toisessa pyynnit ja hyvitys taivaassa, toisessa pyynnit ja hyvitys pienet, mutta lopputulos on molemmissa hyvin lähellä toisiaan. Sport Car Centerin autot vaan eivät aina ole olleet kovin siistejä eikä kunto ole yleensä ollut ihan km lukemaa vastaava. En tiedä sitten, kuluuko Italiassa autot nopeammin vai pidetäänkö niistä siellä vain huonompaa huolta, suurin osa noiden autoista kun on Italiasta tuotuja. Sinänsä harmi, siellä olisi nytkin useampi minua kiinnostava malli, mutta kunto ei ole kovin kehuttava.
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

asunan kirjoitti: Mainitsit liikkeitä, jotka hyvittävät edes jollain lailla järkevästi erikoisautoista? Mitäs niitä on? Itselle ei tule mieleen kuin Sipilä ja rajatusti Sport Car Center. Tosin nuo ovat toistensa vastakohta, toisessa pyynnit ja hyvitys taivaassa, toisessa pyynnit ja hyvitys pienet, mutta lopputulos on molemmissa hyvin lähellä toisiaan. Sport Car Centerin autot vaan eivät aina ole olleet kovin siistejä eikä kunto ole yleensä ollut ihan km lukemaa vastaava. En tiedä sitten, kuluuko Italiassa autot nopeammin vai pidetäänkö niistä siellä vain huonompaa huolta.
Mitä mulla on kokemuksia ja/tai kavereilta kuultuna (ei siis mitään "eesonbaarikavereita" vaan ihan oikeasti tuttuja tyyppejä :) ), niin Suomessa tosiaankin on vain muutama erikoisautoihin järkevästi suhtautuva autoliike..ja helppohan nuo on listata kun niitä ei tässä maassa montaa ole.. Sipilä ja AutoCarrera ovat paikkoja joissa voi tehdä erikoisautokauppaa edes jotenkin järkevästi, uusista liikkeistä olen kuullut että Carvistassa olisi ollut havaittavissa jotain viitteitä siihen suuntaan että sielläkin olisi jotain hajua siitä miten erikoisautokauppaa voidaan tehdä. SportsCarCenteriinkin erikoisautot kelpaavat vaihtoautoiksi, tosin hintapolitiikka vaikuttaa olevan, kuten mainitsit, hiukan erilainen kuin muilla.
Ja toisinaan myös Rinta-Joupilla voi tehdä erikoisaautokauppaa sujuvasti, mutta siinä ne melkein sitten ovatkin.
Muuallakin voi erikoisautokauppaa tehdä, mutta se on sitten tuurista kiinni miten asiat sattuu loksahtamaan tapauskohtaisesti kohdilleen. Muutamat ovat tehneet Seinäjoen käyttöautossakin sujuvaa erikoisautokauppaa ja ostinpa aikanaan itsekin CLK:n heiltä..ei ollut valittamista missään suhteessa kaupantekoon siellä. No,CLK nyt ei mikään varsinainen erikoisauto ole, mutta olipa siellä heillä silloinkin myynnissä mm 911 GT3 RS ja pari muuta vastaavaa vaihtoautona sisään tullutta autoa, ja muutamia edullisempiakin Porscheja ym siellä on ollut vuosien mittaan myynnissä, joten kyllä heilläkin jokin käsitys asiasta taitaa olla?!

SportCarcenterin rasitteena vaikuttaisi olevan se että erityisesti nuo Italiantuonnit ovat monen mielessä aika huonossa maineessa ja useamman kerran olen törmännyt siihen että kun kaveri on koettanut vaihtaa SportsCarcenteristä ostettua autoa, niin oikein kukaan ei ole suostunut ottamaan sitä millään hinnalla sisään vaihtoautona?!
- Porsche Cayman S-
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Itse asiassa itse itselleen vastaten voisi listaan lisätä myös Tampereen Autocenterin. En ole itse heidän kanssaan kauppoja tehnyt, mutta olen kavereilta kuullut hyvää.

Tämä jatkuva autojen vaihtaminen on kuitenkin niin kallista puuhaa, että pyrin kyllä myymään autoni itse ja sitten ostamaan käteisellä tai hakemaan Saksasta. Nyt vain tuntuu olevan aika, ettei autot liiku yhtään, joten täytyy rueta jo vaihtoakin harkitsemaan. Tosin yritän odottaa kevääseen, jos tuo CLK siihen mennessä häipyisi, joinan päivinä vaan tuntuu, että auto on vaihdettava juuri tänään ja jonain päivinä taas tuntuu, että kyllä sillä nyt talven voi ajella..
MB SL 500 -04

jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

asunan kirjoitti: Tämä jatkuva autojen vaihtaminen on kuitenkin niin kallista puuhaa, että pyrin kyllä myymään autoni itse ja sitten ostamaan käteisellä tai hakemaan Saksasta.
Joo, kyllähän se omaa pankkitiliä helpottaa jos saa auton myytyä itse ja pääsee sitten kaupoille pelkän rahan kanssa. Siinä kun todennäköisesti saa omasta autosta jonkin verran enemmän kuin saisi vaihdossa ja lisäksi autoliike antaa ostokohteesta mieluusti hiukan alennusta kun ei ole vaihtoautoa tulossa tilalle. Pelkän rahan kanssa liikkeeseen tuleva, erikoisautosta kiinnostunut ostaja kun taitaa olla aika monelle autoliikkeelle nykypäivänä aikamoinen toiveasiakas ja sen myötä voi tehdä mitä parhaat kaupat.
- Porsche Cayman S-
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Näimpä..

Kerroppas sitten tällä palstalla, mihin vaihtoehtoon aikanaan päädyit, kun auton vaihto tapahtuu.. Mulla olis kiikarissa yksi talven seisonnassa oleva timanttikuntoinen hyvillä herkuilla oleva SL 500 -04, joten täytyy nyt yrittää katsella sinne kevääseen, pääsisikö tuosta kaupoille.. Ellei sitten neliveto vie miestä ennen sitä.
MB SL 500 -04

jameri
Mersumies
Mersumies

jva kirjoitti:
asunan kirjoitti: Mainitsit liikkeitä, jotka hyvittävät edes jollain lailla järkevästi erikoisautoista? Mitäs niitä on? Itselle ei tule mieleen kuin Sipilä ja rajatusti Sport Car Center. Tosin nuo ovat toistensa vastakohta, toisessa pyynnit ja hyvitys taivaassa, toisessa pyynnit ja hyvitys pienet, mutta lopputulos on molemmissa hyvin lähellä toisiaan. Sport Car Centerin autot vaan eivät aina ole olleet kovin siistejä eikä kunto ole yleensä ollut ihan km lukemaa vastaava. En tiedä sitten, kuluuko Italiassa autot nopeammin vai pidetäänkö niistä siellä vain huonompaa huolta.
Mitä mulla on kokemuksia ja/tai kavereilta kuultuna (ei siis mitään "eesonbaarikavereita" vaan ihan oikeasti tuttuja tyyppejä :) ), niin Suomessa tosiaankin on vain muutama erikoisautoihin järkevästi suhtautuva autoliike..ja helppohan nuo on listata kun niitä ei tässä maassa montaa ole.. Sipilä ja AutoCarrera ovat paikkoja joissa voi tehdä erikoisautokauppaa edes jotenkin järkevästi, uusista liikkeistä olen kuullut että Carvistassa olisi ollut havaittavissa jotain viitteitä siihen suuntaan että sielläkin olisi jotain hajua siitä miten erikoisautokauppaa voidaan tehdä. SportsCarCenteriinkin erikoisautot kelpaavat vaihtoautoiksi, tosin hintapolitiikka vaikuttaa olevan, kuten mainitsit, hiukan erilainen kuin muilla.
Ja toisinaan myös Rinta-Joupilla voi tehdä erikoisaautokauppaa sujuvasti, mutta siinä ne melkein sitten ovatkin.
Muuallakin voi erikoisautokauppaa tehdä, mutta se on sitten tuurista kiinni miten asiat sattuu loksahtamaan tapauskohtaisesti kohdilleen. Muutamat ovat tehneet Seinäjoen käyttöautossakin sujuvaa erikoisautokauppaa ja ostinpa aikanaan itsekin CLK:n heiltä..ei ollut valittamista missään suhteessa kaupantekoon siellä. No,CLK nyt ei mikään varsinainen erikoisauto ole, mutta olipa siellä heillä silloinkin myynnissä mm 911 GT3 RS ja pari muuta vastaavaa vaihtoautona sisään tullutta autoa, ja muutamia edullisempiakin Porscheja ym siellä on ollut vuosien mittaan myynnissä, joten kyllä heilläkin jokin käsitys asiasta taitaa olla?!

SportCarcenterin rasitteena vaikuttaisi olevan se että erityisesti nuo Italiantuonnit ovat monen mielessä aika huonossa maineessa ja useamman kerran olen törmännyt siihen että kun kaveri on koettanut vaihtaa SportsCarcenteristä ostettua autoa, niin oikein kukaan ei ole suostunut ottamaan sitä millään hinnalla sisään vaihtoautona?!
Juu Sportcar Centerin entisenä asiakkaana olen törmännyt siihen että jostain mystisestä syystä heidän tuomat autonsa eivät kelpaa vaihdokeiksi ns. merkkiliikkeisiin, samoin jouduin itse huomaamaan että juuri huolletuksi kehuttu autoa ei ollut huollettu kuin huoltokirjan epäselvällä leimalla ja myöhemmin selvisi alkuperäinen -99 vuosimalli oli mystisesti vaihtunut -01 malliksi ( jona sen ostin ) joka selvisi Vehon huollossa, kummassakin tapauksessa myyjä aloitti voimakkaan painostuksen minun vaientamiseksi ja kiellettiin ottamasta yhteyttä MB maahantuontiin yms.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
-loesje-
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

asunan kirjoitti: Kerroppas sitten tällä palstalla, mihin vaihtoehtoon aikanaan päädyit, kun auton vaihto tapahtuu.. Mulla olis kiikarissa yksi talven seisonnassa oleva timanttikuntoinen hyvillä herkuilla oleva SL 500 -04, joten täytyy nyt yrittää katsella sinne kevääseen, pääsisikö tuosta kaupoille.. Ellei sitten neliveto vie miestä ennen sitä.
Mun autonvaihtopuuha etenee mitä todennäköisimmin siten että seuraava aktiivinen liike asian edistämiseksi tapahtuu tammikuun aikana. Tämä puolestaan johtuu siitä että juuri kun parikin hyvää kauppavaihtoehtoa oli saatu neuvoteltua lähes allekirjoitusta vaille valmiiksi, ilmaantuikin nykyautolle yksityinen ostaja, jonka kuvioon ei autonosto sopisi ennen tammikuuta. Näinpä laitoin jo neuvotellut kaupat jäihin, koska on ehdottomasti kaikkien etu jos nykyauto menee suoraan minulta yksityiselle. Näin minä saa sopivan hinnan autostani,sen ostanut saa sen selvästi halvemmalla kuin voisi ostaa sen liikkeestä, liike ei saa vaihtoautoa itselleen ja voi näinollen antaa suht mukavasti alennuksia sekä itse autosta, että myös varusteista (jos uuden tilaamiseen päädyn)

Tietysti se antaa vapauksia vähän eri tavalla lähteä tekemään kauppaa jos/kun vaihtoauto katoaa kuvioista ja näinollen voi olla että koko pakka menee siinä vaiheessa uusiksi kun kun potentiaaliset kaupantekopaikat kasvavat muutamasta autokaupasta esim Saksantuontiin asti ja sen myötä tietysti sitten valikoimakin laajenee merkittävästi.

Tosin tuo ei tarkoita sitä ettenkö olisi jatkuvasti avoin hyville tarjouksille, joten kauppa voi syntyä vaikka huomenna jos palikat loksahtavat kohdilleen..mutta omaa aktiivisuutta aion lisätä vasta siellä tammikuun alkupuolella kun tuo nykyauton ostokuvio joko lyödään lukkoon tai kariutuu.
- Porsche Cayman S-
kaijan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kaijan »

jva puhuu asiaa. Monen AMG-unelma jää yleensä toteuttamatta juuri kun ei viitsitä sitä lainarahaa ottaa. Itse en näe ongelmana ottaa lainaa autoon... pitää vaan osata kartoittaa onko sitä lainaa sitten vara maksaa takaisin kymmenen vuotta, että ottaako 20 000 euroa vai 100 000 euroa lainaa. Harmi kun ei vielä ole ennustajanlahjoja saanut. :? Auton ostossa itse aina rohkaisen itseäni lauseella: "perkele, kerran sitä vaan eletään. Murehditaan niitä maksuja myöhemmin" :lol: . Jos tosiaan auto on semmoinen oma unelma-auto niin ei ne lyhennykset paljoa harmita. Auto kyllä "maksaa" itsensä siinä mielessä takaisin :) . Itse olen ajatellut kyllä tuon AMG-mersun joskus elämässäni ostaa, sitten ehkä kun vakuutukset alkaa tulla edullisemmaksi (20-vuotias mies+E55 AMG= ei niin halpa vakuutus :twisted: :) ). Kuitenkin neuvoksi Jani Anttilalle, jos oikeasti haluat tuon E55 AMG:n niin antaa palaa. :twisted:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jameri kirjoitti: Juu Sportcar Centerin entisenä asiakkaana olen törmännyt siihen että jostain mystisestä syystä heidän tuomat autonsa eivät kelpaa vaihdokeiksi ns. merkkiliikkeisiin, samoin jouduin itse huomaamaan että juuri huolletuksi kehuttu autoa ei ollut huollettu kuin huoltokirjan epäselvällä leimalla ja myöhemmin selvisi alkuperäinen -99 vuosimalli oli mystisesti vaihtunut -01 malliksi ( jona sen ostin ) joka selvisi Vehon huollossa, kummassakin tapauksessa myyjä aloitti voimakkaan painostuksen minun vaientamiseksi ja kiellettiin ottamasta yhteyttä MB maahantuontiin yms.
No tuo kuulostaa aika pahalle, näin olen tosin hiukan pelännytkin! Pysytkö kertomaan, mihin tuo episodi päättyi? Tuohan kuulostaa jo petokselle, jos myyjäliike on ollut tuosta tietoinen.

Itse olen tuolla kanssa käynyt muutamaan autoa katsomassa ja aina pettynyt. Esim edelleen myynnissä olevat n. 100tkm ajetut A8 ja kaksi CLK:ta ovat kyllä sisustaltaan niin kuluneet, että väkisin herää hiukan kysymyksiä. Esim CLK:n nahkaratti on jo kulunut "läpi", en ole ennen nänyt "n. 100 tkm ajettua" Mersua noin kuluneella ratilla. Audissa, jota sinne menin katsomaan, sama homma. En edes vaivautunut kysymään huoltokirjaa, jää se Audi odottamaan jotain toista ostajaa.
MB SL 500 -04

jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Keskustelun otsikon tarkoittama E55AMG ei enää eilenillalla ollut myynnissä..joten Jani, miten on, löytyykö se sun tallista nykyään?! :)
- Porsche Cayman S-
kaijan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Näistä autoliikkeistä puheen ollen, mites tuo Uniquecars... näyttäis nimittäin olevan aika paljon erikoisautoja heidän valikoimissa

www.uniquecars.fi
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

kaijan kirjoitti:Näistä autoliikkeistä puheen ollen, mites tuo Uniquecars... näyttäis nimittäin olevan aika paljon erikoisautoja heidän valikoimissa

www.uniquecars.fi
Jos olen ymmärtänyt oikein heidän liikeideansa niin he toimivat lähinnä autojen välittäjinä, eli siis myyvät yksityisten autoja toimeksiantojen perusteella. Hoitavat markkinoinnin ja paperityöt ym ja ottavat tietyn prosentin myyntihinnasta palkkiona. Eli vähän niinkuin kiinteistövälittäjät myyvät asuntoja.

Eli uniquecars ei siinä mielessä ole varsinainen autoliike kuin mitä autoliikkeellä on totuttu ymmärtämään.
- Porsche Cayman S-
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jva kirjoitti:Keskustelun otsikon tarkoittama E55AMG ei enää eilenillalla ollut myynnissä..joten Jani, miten on, löytyykö se sun tallista nykyään?! :)
Siitä päätellen, että myös c32amg on kadonnut nettiautosta, e55amg taitaa löytyä Janin tallista. :shock:
Ex. S202 cdi -99
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Tctic kirjoitti:
jva kirjoitti:Keskustelun otsikon tarkoittama E55AMG ei enää eilenillalla ollut myynnissä..joten Jani, miten on, löytyykö se sun tallista nykyään?! :)
Siitä päätellen, että myös c32amg on kadonnut nettiautosta, e55amg taitaa löytyä Janin tallista. :shock:
Plus se että kaveri ei ole ehtinyt osallistumaan keskusteluun hetkeen..joka tosin ei ole ihmekään jos ajossa lähes 500heppainen AMG :shock: :wink:

Mielenkiinnolla odottelemme mitä tuleman pitää..
- Porsche Cayman S-
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jva kirjoitti:
Tctic kirjoitti:
Plus se että kaveri ei ole ehtinyt osallistumaan keskusteluun hetkeen..joka tosin ei ole ihmekään jos ajossa lähes 500heppainen AMG :shock: :wink:

Mielenkiinnolla odottelemme mitä tuleman pitää..
Tilanne on se että olen luvannut auton ostaa, rahoitus vaan ei ole 100% selvä, mutta sen pitäisi kyllä jotensakin suttaantua. Auto on siis "myyty" ja "ostettu". Eilinen poissaolo taas johtuu ihan puhtaasti juopottelusta ;)

Voihan tämä vielä mennä puihinkin jos jotakin yllättävää sattuu.

C32 pitäisi kyllä edelleen nettiautossa olla, huonojakin tarjouksia saa jättää ;)

Mutta joo... Ehkä parhaat jolulahjat miesmuistiin on tulossa. 8)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

HIENOA!!

Toivon todella että homma menee siten kuin olet suunnitellut ja E55 päätyy sinulle! :)
- Porsche Cayman S-
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Onnittelut mahtavasta autosta! Hitto kun tuollaista pääsisi edes kokeilemaan joskus...
Ex. S202 cdi -99
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kip »

jva kirjoitti:HIENOA!!

Toivon todella että homma menee siten kuin olet suunnitellut ja E55 päätyy sinulle! :)
Tuossa on kyllä iso ero nykyiseen autoosi. C32 ja C55 välillä en ole eroa huomannut, mutta E55 on kyllä ihan eri auto kompressorin ansiosta. Jos tietenkin auton IC pumppu on kunnossa!

E55:ta vastaan C63:llakin on ongelmia...

Tulet muuten varmasti pitämään alustan tason säädöstä, joka C malleista valitettavasti puuttuu! Se on erinomainen erityisesti, kun joutuu vaihtamaan tien pintaa moottoritiestä mukulakiveen tai joutuu ajamaan esim. syvemmässä lumessa. Vain tasauspyörästön lukko puuttuu!

Suosittelen muuten, että jatkat huoltosopimusta, koska vaikka se onkin kallis myös näiden autojen korjaaminen on kallista, vaikka Auto Zeitung sanoikin että auto on täysin ongelmaton:

http://www.autozeitung.de/dauertest/mercedes-e-55-amg
Viimeksi muokannut kip, La 13.12.2008 18:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jameri
Mersumies
Mersumies

Loistavaa onnittelut, stana miehenteko 8) Hieno homma.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
-loesje-
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vilberddi »

Ulkonäön puolesta ite valitsisin E :wink:
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)

Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Eikö noissa muka ole tasauspyörästön lukkoa?
Vastaa Viestiin