Voi jummi jammi.Mesedesi kirjoitti:No tämä räkänokka, joka on 12 vuotta tapellu näitten Mercedeksien kanssa nyt sinulle sitten vähän kaivaa räkäänsä nokastaan ja esittelee sinulle kaksi pientä pallukkaa, joitten kanssa varmaan käy vaikka punaviini...manfredR kirjoitti:Jahas. Huudatusyritystä näkyy olevan tälläkin sivustolla. Luulin että näitä piisaa vain suomi24.fi räkänokkien toimesta.Mesedesi kirjoitti:250 on oikeastaan sellanen moottori, jossa on kutoskoneen kulutus ja neloskoneen tehot...
Voi laittaa hyviä perusteluja kyseisten kommenttien jatkeeksi. Mielellään kuuntelen mielipiteitä kun en näistä autoista mitään ymmärrä.
250 moottori, tyyppimerkinnältään M123 kehitti ensimmäisessä sukupolvessaan kokonaista 129 PS (127 hp/95 kW) @ 5500 rpm
ja vuodesta 09/79 140 PS (138 hp/103 kW) @ 5500 rpm
Kun taas 230E malli, tyyppimerkinnältään M102 kehitti 136 PS (134 hp/100 kW) @ 5100 rpm, joten kahden ylimääräisen sylinterin, Solex 4A1 kaasuttimen avulla saatiin tehoeroa kokonaista 4 hevosvoimaa.
Kulutus todellakin pyöri 15 litran tuntumassa, joka oli samanlaista luokkaa, kun taas tehokkaampi M110 moottori, eli 280 samalla kaasuttimella varustettuna, jolloin irtosi voimahepoja 154 ja K-Jetronic ruiskulla niitä taasen tuli 182 ja kulutus on silloin omakohtaisen kokemuksen perstuntumalla noin 14 litran tuntumassa per sata kilometriä.
Joten semmoisia perusteita pitää tämä räkänokka väittämälleen totena.
Ja pane totena mekkoos, että nuo 5 tähteä ja mobilistin titteli todellakin tarkoittaa sitä, että jotain sitä minäkin tiedän, ennenkun rupeat räkänokaks ja huudattelijaksi nimitteleen.
Ei mene vahvasti: ensimmäisessä viestiketjussa saan suututettua henkilön jolla olisi varmaan ollut paljon tärkeää tietoa jota tulen tarvitsemaan kotteroni korjailuun.
Hieman puolustusta edelliselle viestilleni.
En todellakaan ollut huomannut mitään tähtiä ja ranking juttuja eri kirjoittajilla ennen kuin nyt kun siitä mainitsit.
Sen valossa luettuna viestisi on mielestäni täysin huudatusviesti. Henkilö haukkuu autoni moottorin eikä laita MITÄÄN perusteluja kommentilleen. Mistä vitusta minä tiedän mikä moottori on hyvä ja mikä ei. Vertaa kommenttiasi seuraavaan kommenttiin: "toyota on paska auto ja bmw on hyvä" ei mitään perusteluja kommentille ja provosoiva sävy kirjoituksessa. Huomaatko samankaltaisuuden Yritä asettaa itsesi minun asemaan ja lue viestisi uudelleen. Saatat vielä muistaa niitä 12 vuoden takaisia tuntoja kun isot pojat nauroivat ideoillesi mersujen parissa.
Tarkasti luettuna ymmärtää, että tarkoitan niillä räkänokilla nimenomaan niitä henkilöitä jotka kirjoittavat suomi24.fi sivustolle tyyliin "mutsis on", en siis mesedesiä itseään.
Jos olisin ymmärtänyt noiden tähtien päälle, kommenttini olisi varmaan ollut täynnä kunnioitusta gurua kohtaan ja yrittäisin saada mahdollisimman paljon puristettua tietoa kirjoittajalta. Toisaalta silloin olisi voinut myös ajatella mesedesin olevan joku snobbailija joka ei viitsi tuhlata aikaansa aloittelijoiden tyhmiin kysymyksiin vaan katsoo näitä alaspäin ja nauraa paskaista naurua.
Yhteenvetona
Asiallisten kommenttien asiallinen ja riittävä perustelu olisi ehkäissyt tämänkin jonninjoutavan jökönjauhannan. Tähän asti olen saanut sellaisen kuvan että mersumiehet ja naiset ovat solidaarisia toisia kohtaan ja kaikissa autoasioissa autetaan "miestä mäessä"
Kiitokset mesedesille autoni moottorin perusteellisesta selostuksesta ja niiden kaipaamieni perustelujen antamisesta vaikkakin ne tuli vittuilujen kera.
Toivon ettei tämä keskusteluketju ole mustannut täysin mainettani tällä foorumilla ja täällä vielä uskaltaa kirjoitella. Tai kyllähän sitä uskaltaa kirjoitella, mutta kun vastauksia ei ala tulla niin tietääpähän häipyä takavasemmalle.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.