Nyt on käännyttävä voorumin tietotaidon puoleen. Olen tosi kiitollinen, jos joku osaisi auttaa, pajalle kun ei ole varaa nyt viedä niin ihanite on koitettava turata (ja säästää??). Auto on 312d -96, kilometrejä 333 tuhatta. Siis: keskenkaiken ajellessa alkoi jarrujen varoitusvalo himmeästi loimottamaan (punainen, ei ABS:n) ja välillä kirkkaammin palamaan, välillä sammui kokonaan. Kohta hokasin, että jarrupoljin painuu normaalia syvempään. Jarruttaa kyllä mutta vain toinen piiri. Neste ei vaju yhtään, palat ja levyt hyvät, nesteet on noin vuoden vanhat. Nyt ei valo enää pala ollenkaan, mutta muut oireet ennallaan.
Pääsylinterin vaihdoin, tosin käytetyn (tiivisteitä kun ei kuulemma saa!) mutta ei vaikutusta minkäänlaista. Ilmattu on ylipaineen avulla ja nestettä laitoin säiliöön piripintaan.
Olen myös kokeillut kiusata ABS:ää liukkaalla, mutta eihän se siitä oo moksiskaan. Seuraavaks olen ajatellu apsiyksikön purkamista, tosin vähän pelottaa mennä sorkkimaan, kun on mulle aivan vieras vekotin.
Niin, ja jos joku osaisi kertoa mikä on mikäkin kuskin jakkaran alla olevista releistä ja sulakkeista?
312 sprinterin jarrutemput
rintteri
terve
mites takapään painesäädin kukkuu
Olisko ABS johto hankaantunu maihin, hiilet vähissä
Käy vikamuistin tyhjennyksellä, ennen mitään
isompaa remppaa, 45eskoa ja vika on paremmin paikallistettu
Terveisin Jamppa
mites takapään painesäädin kukkuu
Olisko ABS johto hankaantunu maihin, hiilet vähissä
Käy vikamuistin tyhjennyksellä, ennen mitään
isompaa remppaa, 45eskoa ja vika on paremmin paikallistettu