aiempi lausunto X-TRM:stä
spoileri toimii vain "apparin" puolella ja kuskin puolella nousee ylös
Valeo ottanut pois katalogistaan soveltuvuuden W124 koriin
Valeo X-TRM kokeilin tuohon 202 koppaseen. Ei toiminut sitten yhtään! Jätti rantuja lasiin ja yläosasta ei koskenut ollenkaan. Alhaalla tai paremmin sanottuna juuressa oli ihan liian ahtaalla ja kumi rutussa. Lyhensin sulkaa sieltä ja hiukan parani. Sitten aloin taitella tuota teräs runkoa parempaan suuntaan ja sain sulan melkein hyväksi. Lopulta kyllästyin siihen kun sulka napsutti ikkunan reunaan, eli meni liian pitkälle.
Ostin perinteisen rungollisen sulan ja hyvin pyyhkii.
felmit kirjoitti:aiempi lausunto X-TRM:stä
spoileri toimii vain "apparin" puolella ja kuskin puolella nousee ylös
Valeo ottanut pois katalogistaan soveltuvuuden W124 koriin
Hehe, tässä mennään muuten edelleen tolla samalla sulalla, on toiminu aivan loistavasti. Nyt jättää paria pientä rantua, joten olen ajatellut sen vaihtaa. Puhutaankohan me ihan samasta värkistä. Ei mulla siinä mitään spoilereita ole. Jos noita vaan on jossain Mersuun myytävänä, niin varmaan ostan samanlaisen.
kesästä lähtien ollut Bilteman sulka ja vieläkin pyyhkii hyvin .
Ajoa noin kymppitonni tullut ja jokapäivä sadetta tai tie märkä.
Tietysti aina kun autoa pesen pyyhkäisen sulankin samalla pesuaineella ja voi herrinjee ku siittä lähtee mustaa.
Boshi on mun satalankussa mennyt huonoon kuntoon kuukaudessa (sen jälkeen ei pyyhi hyvin mut ei oo jaksanut kuitenkaan vaihtaa). Sen ajan ku se toimi, niin se oli aivan ylivoimainen harmi vain et "toiminta-aika" on niin lyhyt.
Kuriositeettina, jostain kumman syystä kaikilla käymilläni huoltoasemilla missä oli Boschia myynnissä, ei löytynyt enää Boschin kuvaston 124:een suosittelemaa sulkaa.
Joten, kun huristelin Bilteman ohi niin koukkasin sieltä hakemaan sopivan sulan. Tosiaan hyvin edullinen ostos, eikä siinä ainakaan näin uutena mitään vikaa näytä olevan.
Kyllä se niin vain on, että se Vehon originaali SWF on paras. Menin erehdyksissäni ostamaan Boschin keväällä entiseen pirssiin, oli kahden viikon päästä samassa kunnossa missä entinen orkkis oli kahdessa vuodessa.
Sergey kirjoitti:Koitetaan parin viikon päästä uudella lasilla uudelleen samanlaista.
Nyt o sit uus tuulilasi ja uus tsämppiööni w201. Ja heti sen jouti vaihtaa ku jätti ulkoreunaan raidan, oli joku kiemura sulassa. Mutta nyt pyyhkii hyvin ja kuinka selkeä mailma onkaan uuden lasin takaa sain muute tuulilasin pyyhkijän lasinvaihdossa kaupanpäälle ja tekivät vieläpä ruostekorjauksiakin lasin yläreunaan veloituksetta!
Tur_o kirjoitti:Bilteman sulkaa olen itsekin kokeillut, mutta se ei kestänyt kuin noin kuukauden. Boschin sulkia olen ostanut sekä huoltsikoilta että alelaareista, eikä yksikään ole vakuuttanut. Yhdestä rengasliikkeestä ostin jonkun 10 euroa maksavan sulan ja se oli vielä huonompi kuin Bilteman sulka.
Nyt on ollut Veholta ostettu "Mersun merkkisulka" yli vuoden ja vielä toimii. Ehdottomasti paras tähän mennessä. Joku väitti, että se olisi samaa tavaraa kuin Bosch, mutta sulka ei pintapuolisella tarkastelulla ollut identtinen Boschin sulan kanssa enkä löytänyt valmistajan tietoja. Ehdottomasti hintansa väärti, maksoi noin 25 euroa.
Noita SWF:n sulkia ovat ja suhteellisen edukkaita ottaen huomioon, että pyyhin on aivan tajuttoman pitkä. Jossain paikoissa tuon mittaisen sulan löytäminen on sula mahdottomuus, tai jos löytää niin hintaakin sillä sitten on. Itse en enään koskaan osta bosch:ia, koska niitä saa aina olla vaihtamassa. Pitääkin varmaan piakkoin hakea uusi tuolta autobestiltä, kun on edellinenkin kestänyt vuoden päivät.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.