Vakion 250dt:n "ruuvaus"
Vakion 250dt:n "ruuvaus"
Jaha, iltaa kaikille!
Mites on, kun on tuommonen 2,5 turbodiesel pikkumersussa. (automaatti)
Tarkoitus olis pitää vehje periaatteessa vakiona.
Mutta jos käyttäis kuitenkin pumppua Ylivieskassa kuntoutuksessa...
Onkos järkeä? Mites käy luotettavuuden? Mikä paikka ensimmäisenä antautuu?
Turbo, pakopaineet?
Vakio turbohan ei kovin kummoisen kokoinen keksintö ole.
Ja jos nyt pidettäis lähtökohtana, että muualle kuin pumppuun ei koskettais.
Kiitoksia kommenteista!
Mites on, kun on tuommonen 2,5 turbodiesel pikkumersussa. (automaatti)
Tarkoitus olis pitää vehje periaatteessa vakiona.
Mutta jos käyttäis kuitenkin pumppua Ylivieskassa kuntoutuksessa...
Onkos järkeä? Mites käy luotettavuuden? Mikä paikka ensimmäisenä antautuu?
Turbo, pakopaineet?
Vakio turbohan ei kovin kummoisen kokoinen keksintö ole.
Ja jos nyt pidettäis lähtökohtana, että muualle kuin pumppuun ei koskettais.
Kiitoksia kommenteista!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Jos haluat pitää auton vakiona, niin pyydä herrasmiessäädöt pumppuun
ja aja varovasti, jos on jotain vetokoukussa. Paikat kestävät, jos ei
liika lämpö pääse hajottamaan paikkoja. Tehoa voi ottaa hetkellisesti
paljonkin lämpöjen nousematta, mutta minuuttikaupalla kaasu pohjassa
alkaa käydä kannentiivisteen päälle.
Se välijäähdytin kyllä mukavasti jäähdyttää moottoria ja sallii näin enemmän
tehoja, lisäksi happea mahtuu enemmän mukaan ja sekin sallii isomman
syötön.
Kestävyys aina vähenee, kun viritystä lisätään, mutta Mersu on mitoittanut
moottorin kestämään pitkään kovaa käyttöä. Maltillinen viritys ei tuhoa
moottoria, säälimätön käyttö kovissa olosuhteissa tuhoaa.
ja aja varovasti, jos on jotain vetokoukussa. Paikat kestävät, jos ei
liika lämpö pääse hajottamaan paikkoja. Tehoa voi ottaa hetkellisesti
paljonkin lämpöjen nousematta, mutta minuuttikaupalla kaasu pohjassa
alkaa käydä kannentiivisteen päälle.
Se välijäähdytin kyllä mukavasti jäähdyttää moottoria ja sallii näin enemmän
tehoja, lisäksi happea mahtuu enemmän mukaan ja sekin sallii isomman
syötön.
Kestävyys aina vähenee, kun viritystä lisätään, mutta Mersu on mitoittanut
moottorin kestämään pitkään kovaa käyttöä. Maltillinen viritys ei tuhoa
moottoria, säälimätön käyttö kovissa olosuhteissa tuhoaa.
Tarkoitushan olisi, että saisi vähän lisää tehoa ja sitä voimasavua
Ja olen ymmärtänyt, että kansi on aika kovilla vakionakin ilman cooleria. Eli ainakin cooleri olisi tarkoitus asentaa, mikäli ostan kyseisen auton. Ihan joka päiväiseen ajoon auto tulisi. Nyt on w201 2.5D ajokkina ja kaipaisi vähän lisää tehoa 

