Olen saanut selvitettyä, että vika on todennäköisimmin automaattisessa
perän tasonsäädössä, joka ei toimi.
Osaako joku neuvoa, kuinka perän voi muuttaa tavalliseksi? Eli
mitä täytyy ottaa huomioon, kun hydrauliikan tulppaa?
Onko joku tehnyt tällaisen konversion?
Vm 91 MB 600:n perä laahaa
Missä ko. hydraulisäiliö on?
Osaatko sanoa, missä tuon perän hydrauliikkaöljyn säiliö on?
Manuaali luonnollisesti täysin hyödytön tuon asian suhteen.
Manuaali luonnollisesti täysin hyödytön tuon asian suhteen.
En tiedä, missä kohtaa S:ssa on hydraulinesteen säiliö,
mutta sen kyljessä on merkintä Hydrauliköl ja kannesta
lähtee 2 putkea ainakin 124:ssa. Kannessa on öljytikku,
josta näkee öljytason.
Jos öljy on likaista, se voi tukkia pumpun. Likaisuus näkyy
säiliössä olevasta suodattimesta. Vaihda öljy ja suodatin.
Jos auto vajoaa kuorman alla, takaiskunvaimentajat voivat
vuotaa öljyn ulos. Täytä ensin säiliö ja kokeile sitten.
Käytä Mersun omaa hydrauliöljyä, säiliön kyljessä on tyyppinumero.
Jos vuotoa ei näy, täytyy asentoanturi vaihtaa. Sen saat
romuttamolta.
Jos auto ei nouse lainkaan ylös, vaikka öljyä on säiliössä,
ja suodatin on puhdas, niin vika on joko asentoanturissa tai
pumpussa. Asentoanturin voi kokeilla vapauttamalla sen säätövipu
ja kääntämällä sitä käsin. Auton perän tulisi vaihtaa korkeutta
vivun mukaan. Anna hiukan kierroksia ja pari minuuttia aikaa.
Vivun kaksi asentoa ovat F (Füllen) ja L (Leeren). F täyttää
(nousee) ja L tyhjentää (laskee).
Jos mitään ei tapahdu, niin pumpussa on vikaa. Mittaa paineet
asentoanturista, peruspaine pitäisi olla vähintään 30+6 baaria
asenossa L. Ylipaineventtiilistä suurin paine on 133-153 baaria
asennossa F. Mittaus pitää tehdä nopeasti, etteivät osat kärsi
suuresta paineesta.
Kuva: MB Werkstatt CD w124, toivottavasti osa on samanlainen
w140:ssa. Painemittarin letku 061 on ruuvattu kiinni paluuletkun
tilalle 3p (Ölablassschlauch).

Tässä vielä anturi ilman painemittaria, mutteri 7a vapauttaa
säätövivun. Tarkista aluksi, että se on yhä kiinni:

mutta sen kyljessä on merkintä Hydrauliköl ja kannesta
lähtee 2 putkea ainakin 124:ssa. Kannessa on öljytikku,
josta näkee öljytason.
Jos öljy on likaista, se voi tukkia pumpun. Likaisuus näkyy
säiliössä olevasta suodattimesta. Vaihda öljy ja suodatin.
Jos auto vajoaa kuorman alla, takaiskunvaimentajat voivat
vuotaa öljyn ulos. Täytä ensin säiliö ja kokeile sitten.
Käytä Mersun omaa hydrauliöljyä, säiliön kyljessä on tyyppinumero.
Jos vuotoa ei näy, täytyy asentoanturi vaihtaa. Sen saat
romuttamolta.
Jos auto ei nouse lainkaan ylös, vaikka öljyä on säiliössä,
ja suodatin on puhdas, niin vika on joko asentoanturissa tai
pumpussa. Asentoanturin voi kokeilla vapauttamalla sen säätövipu
ja kääntämällä sitä käsin. Auton perän tulisi vaihtaa korkeutta
vivun mukaan. Anna hiukan kierroksia ja pari minuuttia aikaa.
Vivun kaksi asentoa ovat F (Füllen) ja L (Leeren). F täyttää
(nousee) ja L tyhjentää (laskee).
Jos mitään ei tapahdu, niin pumpussa on vikaa. Mittaa paineet
asentoanturista, peruspaine pitäisi olla vähintään 30+6 baaria
asenossa L. Ylipaineventtiilistä suurin paine on 133-153 baaria
asennossa F. Mittaus pitää tehdä nopeasti, etteivät osat kärsi
suuresta paineesta.
Kuva: MB Werkstatt CD w124, toivottavasti osa on samanlainen
w140:ssa. Painemittarin letku 061 on ruuvattu kiinni paluuletkun
tilalle 3p (Ölablassschlauch).

Tässä vielä anturi ilman painemittaria, mutteri 7a vapauttaa
säätövivun. Tarkista aluksi, että se on yhä kiinni:
