W124 abs valo ei sammu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
W124 abs valo ei sammu
Eli katsastus alkaa lähestymään ja abs valo palaa (myöskään absit eivät toimi vaan lukkoon menee jarrutuksessa)
Auto on siis 124 -91
Oireet:
-Abs valo syttyy kun virrat laittaa päälle, mutta ei sammu hetken kuluttua vaan jää palamaan
- satunnaisesti valo sammuu virtojen päälle laiton jälkeen, mutta tämä on harvoin.
- Valo voi sammua tai syttyä myös ajaessa, ei vilku vaan joko syttyy tai sammuu.
- jos valo ei pala niin absit toimivat ok.
Tehtyä:
-Mitattu etupään antureiden vastus, kumpikin oli hitusen alle 1 Kohm
- koitettu väännellä ja taitella etupään antureiden johtoja josko olisi poikki muttei vaikutusta, valoon eikä vastusarvoon.
Täältä lueskelin että huono akku voi tehdä samoja oireita. Akku on noin 7kk vanha, jännite auton ollessa sammuksissa noin 11,5V ja käynnissä noin 13-13,5V
Mistäs kannattaisi vielä etsiä vikaa jotta saataisiin tuokin mersu katsastettua?
Mistä löytää takapään antureiden pistokkeet että voisi ne mitata?
Kiitos vastauksistanne!
Joni Tervalahti
Auto on siis 124 -91
Oireet:
-Abs valo syttyy kun virrat laittaa päälle, mutta ei sammu hetken kuluttua vaan jää palamaan
- satunnaisesti valo sammuu virtojen päälle laiton jälkeen, mutta tämä on harvoin.
- Valo voi sammua tai syttyä myös ajaessa, ei vilku vaan joko syttyy tai sammuu.
- jos valo ei pala niin absit toimivat ok.
Tehtyä:
-Mitattu etupään antureiden vastus, kumpikin oli hitusen alle 1 Kohm
- koitettu väännellä ja taitella etupään antureiden johtoja josko olisi poikki muttei vaikutusta, valoon eikä vastusarvoon.
Täältä lueskelin että huono akku voi tehdä samoja oireita. Akku on noin 7kk vanha, jännite auton ollessa sammuksissa noin 11,5V ja käynnissä noin 13-13,5V
Mistäs kannattaisi vielä etsiä vikaa jotta saataisiin tuokin mersu katsastettua?
Mistä löytää takapään antureiden pistokkeet että voisi ne mitata?
Kiitos vastauksistanne!
Joni Tervalahti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
Kiitos vastauksista!
Tuon jarrunestesäiliön pintavahdin irroitus ei vaikuttanut mitään.
Onko takana vain yksi anturi? Jos on niin onko sen liitin takapenkin alla pelkääjän puolella? (saisin vain mitattua että antureiden johdot ovat ehjät, tosin taitaa yleensä koskea vain etupäätä niiden katkeileminen).
Koskeeko hammaskehien puhdistus ainoastaan etupäätä vai onko perämurikassa toteutus sellainen että pitää puhdistaa.
Menen huomenna hallilla käymään ja puhdistan etupään hammaskehät, onko tähän hyvin vinkkejä?
Pyöränlaakereissa ei välystä pitäisi olla, mutta voin tarkistaa asian kun puhdistan hammaskehät. Laakerin välys koskee todennäköisesti vain etupäätä?
Jännite on jonkin verran alhainen, mutta onko liian alhainen abs:n toiminnalle?
Tuon jarrunestesäiliön pintavahdin irroitus ei vaikuttanut mitään.
Onko takana vain yksi anturi? Jos on niin onko sen liitin takapenkin alla pelkääjän puolella? (saisin vain mitattua että antureiden johdot ovat ehjät, tosin taitaa yleensä koskea vain etupäätä niiden katkeileminen).
Koskeeko hammaskehien puhdistus ainoastaan etupäätä vai onko perämurikassa toteutus sellainen että pitää puhdistaa.
Menen huomenna hallilla käymään ja puhdistan etupään hammaskehät, onko tähän hyvin vinkkejä?
Pyöränlaakereissa ei välystä pitäisi olla, mutta voin tarkistaa asian kun puhdistan hammaskehät. Laakerin välys koskee todennäköisesti vain etupäätä?
Jännite on jonkin verran alhainen, mutta onko liian alhainen abs:n toiminnalle?
MB W124 250D -91
Ylijännite-releelle menee oma ääni. Tarkasta ensin ettei sulake ole siitä palanut. Tämä löytyy siis akun takaa, sellainen rasia jossa on sulake päällä. Sitä voi myös koputella hieman ABS-valon palaessa, jos komponenteista olisi juotokset pettäneet. Omassa nimittäin olivat ja isot kiitokset vielä Putkisaarelle korjauksesta!!
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
Kiitos vastauksista!
Putsailen huomenna hallilla anturit ja ne hammaskehät.
Ylijännitereleen sulake ainakin on ehjä, mutta kokeilen tuota kopistelua.
Kokeillaan jos saadaan toimimaan.
Kuinkas muuten tuon takapään anturin kanssa? Tosin useiden kahlattujen viestien jälkeen näyttää aika harvoin tuo takapää olevan näissä vikana.
Edit: felmit ehtikin jo vastaamaan takapäätä koskevaan kysymykseen. Mittasin tuon takapään liittimen ja näytti noin 650ohm, joten lienee kunnossa ainakin johtojen puolesta.
Putsailen huomenna hallilla anturit ja ne hammaskehät.
Ylijännitereleen sulake ainakin on ehjä, mutta kokeilen tuota kopistelua.
Kokeillaan jos saadaan toimimaan.
Kuinkas muuten tuon takapään anturin kanssa? Tosin useiden kahlattujen viestien jälkeen näyttää aika harvoin tuo takapää olevan näissä vikana.
Edit: felmit ehtikin jo vastaamaan takapäätä koskevaan kysymykseen. Mittasin tuon takapään liittimen ja näytti noin 650ohm, joten lienee kunnossa ainakin johtojen puolesta.
MB W124 250D -91
Eiköhän tuolla selviä:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... gnostiikka
Vinkki: Siihen konehuoneessa olevaan diagnostiikkalootaan käy 1-5 napojen väliin just prikulleen Euro-pistotulppa. Eli nappaa vaikka jostain risasta rälläkästä johto, niin saat valmiina.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... gnostiikka
Vinkki: Siihen konehuoneessa olevaan diagnostiikkalootaan käy 1-5 napojen väliin just prikulleen Euro-pistotulppa. Eli nappaa vaikka jostain risasta rälläkästä johto, niin saat valmiina.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Joo, kyllä. Itsellä oli laturi viimeisillään ja silloin se sytytteli valoa aika tiuhaan. Samalla sammui radio ja hävisi ABSi. Akun jännite oli alle 12 V pysähdyksissä.vanttom kirjoitti:Miten toi akun jännite voi olla noin matala.
Kyllä sammuksissa olevan auton akussa pitäis olla normaalilämpötilassa reilusti yli 12V. Latausjännite akulla noin 13.6...14.2V.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
Kun otat jännitteensäätäjäpaketin irti, kurkkaa varmuuden vuoksi myös liukurenkaita. Omassani toinen rengas oli kulunut niin paljon ettei hiilien vaihto enää auttanut. Eli uusi laturi, jos ei ole mahdollisuutta sorvata renkaita.Joni Tervalahti kirjoitti:Jep, seuraavaksi otankin sitten tuon laturin käsittelyyn. Uusi jännitteensäädin sekä hiilisilta luulisi auttavan..
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
itellä 100lankusa(vm89) abs valo paloi n.kk ja käytin ylijännitereleen irti niin sammu valo koetaulusa mut absit ei pelaa vieläkään.. ja tietenki katsastus lähestyy 

kirraa..kirraa... OSU!!!
w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
jos valo syttyy jo käynnistysvaiheessa vika EI ole hammaskehän puhtaudessa tai liian isossa ilmavälissä. virran puute,katkennut johto,
itse anturi tai vika itse abs yksikössä on todennäköisin syy.
jos valo syttyy liikkeessä silloin vois tutkia ilmaväliä, anturikehää,renkaiden ilmanpaineita ja johtoa.
itse anturi tai vika itse abs yksikössä on todennäköisin syy.
jos valo syttyy liikkeessä silloin vois tutkia ilmaväliä, anturikehää,renkaiden ilmanpaineita ja johtoa.

exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Valo syttyy ajossa..oilhand kirjoitti:jos valo syttyy jo käynnistysvaiheessa vika EI ole hammaskehän puhtaudessa tai liian isossa ilmavälissä. virran puute,katkennut johto,
itse anturi tai vika itse abs yksikössä on todennäköisin syy.
jos valo syttyy liikkeessä silloin vois tutkia ilmaväliä, anturikehää,renkaiden ilmanpaineita ja johtoa.

Täällä myös oireina, että ABS-valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen. Vika tuli melko yllättäen, ei siis ollut ostohetkellä.
Putsasin etu-anturit ja hammaskehät, ja mittasin vastukset. 1 kohm oli molemmissa, johtojen heiluttelu ei vaikuttanut eli lienevät ehjät. Taka-anturilta oli mittarin mukaan johdot poikki, tinasin sinne uudet ja vastus nyt noin 0,8 kohm. Onko oikeata suuruusluokkaa? Niin ja ABSit edelleen pois pelistä
Putsasin etu-anturit ja hammaskehät, ja mittasin vastukset. 1 kohm oli molemmissa, johtojen heiluttelu ei vaikuttanut eli lienevät ehjät. Taka-anturilta oli mittarin mukaan johdot poikki, tinasin sinne uudet ja vastus nyt noin 0,8 kohm. Onko oikeata suuruusluokkaa? Niin ja ABSit edelleen pois pelistä

-Kaikkea ei voi koskaan tietää-
190E -85
190E -85
cruiser86 kirjoitti:Täällä myös oireina, että ABS-valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen. Vika tuli melko yllättäen, ei siis ollut ostohetkellä.
Putsasin etu-anturit ja hammaskehät, ja mittasin vastukset. 1 kohm oli molemmissa, johtojen heiluttelu ei vaikuttanut eli lienevät ehjät. Taka-anturilta oli mittarin mukaan johdot poikki, tinasin sinne uudet ja vastus nyt noin 0,8 kohm. Onko oikeata suuruusluokkaa? Niin ja ABSit edelleen pois pelistä
Noniin johan toimii

-Kaikkea ei voi koskaan tietää-
190E -85
190E -85
Lisää ABSeja
Ihme juttu, kun näyttää kaikilla menevän juuri pakkasten alettua ABSit epäkuntoon?!?
Minullakin syttyi ensimmäistä kertaa auton omistuksen aikana (=4 kk) ABSien merkkivaloauto pesun jälkeen, ajon aikana. Nyt se sammuus joskus, ja silloin tuntuu kuin poljin yrittäisi pukata pikkaisen ABS-paineita järjestelmään jokaisessa jarrutuksessa?!? Sitten kun valo taas hetken kuluttua syttyy, niin jarrut ovat tavalliset "lukkutuvat".
Ilmeisesti kannattaa talvella tehdyn vesipesun jälkeen alkaa etsimään vikaa etupyörien liitoksista ja johdoista?
Minullakin syttyi ensimmäistä kertaa auton omistuksen aikana (=4 kk) ABSien merkkivaloauto pesun jälkeen, ajon aikana. Nyt se sammuus joskus, ja silloin tuntuu kuin poljin yrittäisi pukata pikkaisen ABS-paineita järjestelmään jokaisessa jarrutuksessa?!? Sitten kun valo taas hetken kuluttua syttyy, niin jarrut ovat tavalliset "lukkutuvat".
Ilmeisesti kannattaa talvella tehdyn vesipesun jälkeen alkaa etsimään vikaa etupyörien liitoksista ja johdoista?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Tähän ketjuun vois lisätä yhen pienen kertomuksen siitä kun itselleni tuli sama vika eli absivalo syttyi ajon aikana. Syynä oli eri profiilin renkaat etu ja taka-akseleilla (195/65 edessä ja 195/60 takana). Tämä aiheutti sen että absit eivät toimineet oikein.
Itselläni ilmeni tuo vika kun kävin vaihtamassa myyntirenkaat alle ja ajelin näyttämään autoa ostajaehdokkaalle. Ei tullu kauppoja kun oli jobbari vastassa. Onneks näin koska pariviikkoa eteenpäin ja autoni edellinen ostaja halusi ostaa rakkaan nokivasaransa takaisin lähes tonnin kalliimmalla kuin mitä jobbari olisi maksanut. Onni onnettomuudessa
Itselläni ilmeni tuo vika kun kävin vaihtamassa myyntirenkaat alle ja ajelin näyttämään autoa ostajaehdokkaalle. Ei tullu kauppoja kun oli jobbari vastassa. Onneks näin koska pariviikkoa eteenpäin ja autoni edellinen ostaja halusi ostaa rakkaan nokivasaransa takaisin lähes tonnin kalliimmalla kuin mitä jobbari olisi maksanut. Onni onnettomuudessa

*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Re: Lisää ABSeja
rainerb kirjoitti:Ihme juttu, kun näyttää kaikilla menevän juuri pakkasten alettua ABSit epäkuntoon?!?
Minullakin syttyi ensimmäistä kertaa auton omistuksen aikana (=4 kk) ABSien merkkivaloauto pesun jälkeen, ajon aikana. Nyt se sammuus joskus, ja silloin tuntuu kuin poljin yrittäisi pukata pikkaisen ABS-paineita järjestelmään jokaisessa jarrutuksessa?!? Sitten kun valo taas hetken kuluttua syttyy, niin jarrut ovat tavalliset "lukkutuvat".
Ilmeisesti kannattaa talvella tehdyn vesipesun jälkeen alkaa etsimään vikaa etupyörien liitoksista ja johdoista?
No joo, minulla on teoria tästä omasta asiasta. Toisen eturenkaan anturi antaa vain satunnaisesti impulsseja - rikki tai jäässä tai kostea tms. Siksi ABS luulee, että pyörä ei pyöri kunnolla, eikä anna siihen jarruun painetta kunnolla. Hidastuvuus on "heikko"

------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Ylijännitesuojareleen saa vissin pois vain vetämällä ? Sinnehän tulee johdot pohjaan eikö ? Onko siihen irroitukseen jotain poppakonsteja ko meikä ei ainakaan viittiny vetää ja repiä sitä sieltä, oli niin ketun ahdastakin..
OT mut menkööt

OT mut menkööt
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86