Juu, elikkäs vakuutusyhtiöltä odotellaan kuulumisia. Hyviä uusia vuosia foorumille!
Nyt se kävi... väykky mällättiin *korjattu*
Nyt se kävi... väykky mällättiin *korjattu*
No niin, paavo on nyt sitten mykkyrässä
Tilanne valtatie 9:llä oli seuraava: rekka lähtee ohittamaan henkilöautoa edelläni, palaa kaistalle niin äkkiä että heittää pa..kat renu clion tuulilasille. No tyttö menee panikkiin ja stoppaa kiulun ajoradalle ja minä sitten väykyllä siihen rellun kulmaan
En tiiä viittiikö ees laittaa kuvia, niin surkeelta pirssi nyt näyttää. Niin ja ei tullut henkilövahinkoja vaikka rellu sinkos 50 metriä etiäpäin kun annoin vähä vauhtia.
Juu, elikkäs vakuutusyhtiöltä odotellaan kuulumisia. Hyviä uusia vuosia foorumille!
Juu, elikkäs vakuutusyhtiöltä odotellaan kuulumisia. Hyviä uusia vuosia foorumille!
Viimeksi muokannut jussi77, La 18.04.2009 21:50. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Tyttö ja riisikuppi tänään penkassa suoralla tiellä Kourulan kohdalla.Marko M kirjoitti:Mitenkään rekkakuskia puolustelematta, mutta tyttö ja renault clio. On varmaan melkolailla käynyt rekkakuskin hermolle
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuollahan nuo ensimmäisessä viestissä ovat, ei näytä edes pahalta.SamuliS kirjoitti:Hei tää kiinnostaa muaki. Itellä väyrynen ja kolari turvallisuus mieles toi tuli mm. ostettua. Joten, kuvat ois kivoi..
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Jos turvallisen pikkuauton haluaa, niin rellu taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto. Kun kattoo EURONAPC? kolari testejä, niin rellulla taitaa olla kaikissa kokoluokissa täydet 5 tähteä.Vilberddi kirjoitti:mahto mennä koppakuoriainen rusinaksi
Täsmälleen samoilla ajatuksilla täälläkin, kun tuota Jussi77 ekaa viestiä luin....Marko M kirjoitti:Mitenkään rekkakuskia puolustelematta, mutta tyttö ja renault clio. On varmaan melkolailla käynyt rekkakuskin hermolle
En ole minäkään missäänmuodossa sekaantunut rekkabisnekseen, mutta senverran tullut kyydissä istuttua, että voin arvata tuonkin tilanteen alun. Menisikö jotenkin näin-> flikka päästää rellulla ERITTÄIN varovasti tälläkertaa näkymätöntä keskiviivaa seuraten 72km/h ja hidastaa vielä varuiksi jokaisen vastaantulevan auton lähestyessä ja rekkakuski koittaa sovittaa vauhtia edellämenevän rytmiin, siinä kuitenkaan onnistumatta (ei sovi vaihteet vauhtiin...yksi pienemmälle, huutaa kone tapissa ja seuraavalla ei jaksa mennä) ja tod.näk. mäkiäkin alkaa olemaan edessä, eli pitäisi saada vauhtia, mutta ei! Alkaa pikkuhiljaa rekkakuskilla purenta voimistua ja lopuksi aukeaa se nanosekunnin paikka-> OHI ....ja tässä lopputulos
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Joo rellut on jopa turvallisempia kun NCAPeet antaa ymmärtää.JUHHisi kirjoitti:Jos turvallisen pikkuauton haluaa, niin rellu taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto. Kun kattoo EURONAPC? kolari testejä,Vilberddi kirjoitti:mahto mennä koppakuoriainen rusinaksi
niin rellulla taitaa olla kaikissa kokoluokissa täydet 5 tähteä.
Ja eikös rellun laguna? saavutanut aikoinaan ensimmäisenä sen täydet 5-tähteä.
On meinaa pikkasen vaikee joutua kolariin kun auto aina rikki nii ei pääse ees pois pihasta muun liikenteen joukkoon.
Tietty voi siinä pihassakin sattua vaikka esim. aina vaarallinen "watchyourheadinjury" autoon noustessa
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
"sekaantunut rekkabisnekseen"
Paljonko ammatimies ja yrittäjä säästi ohituksella? Keli ilmeisesti oli kuitenkin vaikea. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus on sallittu liikenteessäkin - vaikka ollaan haarniskan sisällä. Miksi ammattimies roiskutti kuraa.
Olen minäkin rekkaa ajanut vuodesta 1970, mutta ei koskaan noin kiire ole - tuntipalkalla teen töitä.
Olen minäkin rekkaa ajanut vuodesta 1970, mutta ei koskaan noin kiire ole - tuntipalkalla teen töitä.
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Peltiähän saa aina uutta, toivottavasti oli kaskovakuutus (kai se sun syys tavallaan on kun perään ajat). Katot nyt mitä vakuutusyhtiö meinaa pyhien jälkeen ja olet onnellinen kun pääsit viettämään joulua ehjänä ja toinenkin osapuoli säilyi kolhuitta... Ostat sitte vaikka entistä paremman auton tilalle (jos tuo nyt sattuis menemään lunastukseen).
minkätakia ihmisten pitää ajaa omalla autolla jos ei uskalla ajaa rajotusten mukaan? julkiset on keksitty tommosille onnettomille...
Noo kyl sitä pitää ajaa kelin mukan eikä rajoituksia orjallisesti noudattaen, alinopeus on sallittua. Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
Noo kyl sitä pitää ajaa kelin mukan eikä rajoituksia orjallisesti noudattaen, alinopeus on sallittua. Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Re: "sekaantunut rekkabisnekseen"
Käräjillä tutkitaan peräänajona ja esteentuottamisena samaansuuntaan meneville.geoman kirjoitti:Paljonko ammatimies ja yrittäjä säästi ohituksella? Keli ilmeisesti oli kuitenkin vaikea. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus on sallittu liikenteessäkin - vaikka ollaan haarniskan sisällä. Miksi ammattimies roiskutti kuraa.
Olen minäkin rekkaa ajanut vuodesta 1970, mutta ei koskaan noin kiire ole - tuntipalkalla teen töitä.
Rekka ei liity tuohon tapaukseen käsitääkseni mitenkään.
masaf1 kirjoitti:Peltiähän saa aina uutta, toivottavasti oli kaskovakuutus (kai se sun syys tavallaan on kun perään ajat). Katot nyt mitä vakuutusyhtiö meinaa pyhien jälkeen ja olet onnellinen kun pääsit viettämään joulua ehjänä ja toinenkin osapuoli säilyi kolhuitta... Ostat sitte vaikka entistä paremman auton tilalle (jos tuo nyt sattuis menemään lunastukseen).
No superkaskohan löytyy kyllä onneksi. Peräänajaja maksaa tässäkin tapauksessa. Virkavalta ei edes kerennyt paikalle.
No vaikee uskoo että sais lunastushinnalla yhtä hyvän tilalle. Sen verran on tullu hakattua eskoo tohon kärryyn: juuri maalattu takuuseen, kaikki jarrut laitettu, turbo rempattu, tehdas uusi sylinterikansi + hilppeet siihen, lootan anturipaketti jne. jne. En ..kele anna kyllä helpolla lunastaa
Ja hiljaahan saa ajaa kelin mukaan, mutta saako kaistalle pysähtyä?? Olis ehkä kimulin kannatanu kytkeä pyyhkimet päälle
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
jos rekka tuuppaa ohi ni ei sillon kyllä henkilöautolla ajeta kelin mukaan,taikka jos vaikka on pakko ajaa ni pysähtys tien reunaan eikä keskelle tietäyari67 kirjoitti:minkätakia ihmisten pitää ajaa omalla autolla jos ei uskalla ajaa rajotusten mukaan? julkiset on keksitty tommosille onnettomille...
Noo kyl sitä pitää ajaa kelin mukan eikä rajoituksia orjallisesti noudattaen, alinopeus on sallittua. Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
yari67 kirjoitti:Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
Kunnon OT tähänväliin:
Niin, se tuo minun kirjoitushan oli arvaus tapahtuman kulusta, ja jutun alussa mainitsin että en ole rekkakuski
Mutta silti olen sitämieltä että on olemassa vetureja (uusiakin) jossa ei löydy hyvää pykälää esim. 75km/h vauhtiin jos täys mälli päällä
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Voi voi, otan osaa!
Mutta että plikka oli "pysähtynyt" ajoradalle, vaiko heitti lukkojarrutuksen!? No, väliäkös tolla jos sulla on kasko.
Tsemppiä ja pääasia että kukaan ei kuollut. Ja etköhän sinä vielä mersun tosta rakenna. Renkaanpotkijat tietysti mutisee jotain kolaroinnista..
Hyviä joulunpyhiä itse kullekin.
Mutta että plikka oli "pysähtynyt" ajoradalle, vaiko heitti lukkojarrutuksen!? No, väliäkös tolla jos sulla on kasko.
Tsemppiä ja pääasia että kukaan ei kuollut. Ja etköhän sinä vielä mersun tosta rakenna. Renkaanpotkijat tietysti mutisee jotain kolaroinnista..
Hyviä joulunpyhiä itse kullekin.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- j.s.lehti.
- Mersumies

- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Mitä opimme
Mitä opimme Emme yhtään mitään Me . minä niinkuin me kaikki ajamme aivan liian lähellä toisiamme Emme malta pitää sitä väliä suurempana niin
olisi enemmän aikaa reakoida Toisten töppäyksiin Onneksi "Meillä" on
Vahvoja autoja mutta jossain näittenkin turvallisuus loppuu ja silloin käykin pahasti. Tulihan minullakin aikoinaan rekka 123sen kuskin ovesta sisään ja
voin vaan sanoa.Onneksi oli mersu Volvon puskuri tuli piirturin mukaan 60
kymppiä A tolpan kohralta sisälle minulle ei tullut oikestaa kuin lievä
aivotärähdys. Vaimon mukaa kyllä jätti jälkensä Ja vkuutusyhtiö mukaan
rekasta vääntyi runko jonka oikaiosu maksoi siihen aikaan 22,000 markkaa
Poikkeaako tämä vähän aiheesta mutta ottakaa kantaa jos antaa aiheen .täällä joskus on joku maininnut näistä isotehoisista autoista. Minä olen
Ajanut melkein 40 vuotta ajanut isolla mutta suhteellisen pienitehoisilla
Mersuilla ja pärjännyn niillä aivan hyvin liikenteen mukana ja joskus mennyt
ohikin.Muttä väite että nämä isotehoiset ovat turvallisempia kuin nämä pienempi tehoiset.
Nyt vajaan vuoden jälkeen Vähän tehokkaammalla 124 230E Ajanneella
On tullut vastaan jo useampaa sellaista tilannetta Että on joutunut jarruttamaan oikein vaan kovin ja yksi tilanne oli vähän samankaltainen
kuin erellä kerrottu Että tuntuu mitä enemmän tehoja sitä enenmän
tilanteita joku kyllä nyt väittää etten osaa ajaa tällaisia autoja Mutta kun
kuitenkin ole matkani varrella vähän kaikenmerkkisiä ja kokoisia ajanut
Rekka suurempaa en kylläkää. Mutta ehkä muuten vähän Takerus näihin
hommiin. j.s.lehti
olisi enemmän aikaa reakoida Toisten töppäyksiin Onneksi "Meillä" on
Vahvoja autoja mutta jossain näittenkin turvallisuus loppuu ja silloin käykin pahasti. Tulihan minullakin aikoinaan rekka 123sen kuskin ovesta sisään ja
voin vaan sanoa.Onneksi oli mersu Volvon puskuri tuli piirturin mukaan 60
kymppiä A tolpan kohralta sisälle minulle ei tullut oikestaa kuin lievä
aivotärähdys. Vaimon mukaa kyllä jätti jälkensä Ja vkuutusyhtiö mukaan
rekasta vääntyi runko jonka oikaiosu maksoi siihen aikaan 22,000 markkaa
Poikkeaako tämä vähän aiheesta mutta ottakaa kantaa jos antaa aiheen .täällä joskus on joku maininnut näistä isotehoisista autoista. Minä olen
Ajanut melkein 40 vuotta ajanut isolla mutta suhteellisen pienitehoisilla
Mersuilla ja pärjännyn niillä aivan hyvin liikenteen mukana ja joskus mennyt
ohikin.Muttä väite että nämä isotehoiset ovat turvallisempia kuin nämä pienempi tehoiset.
Nyt vajaan vuoden jälkeen Vähän tehokkaammalla 124 230E Ajanneella
On tullut vastaan jo useampaa sellaista tilannetta Että on joutunut jarruttamaan oikein vaan kovin ja yksi tilanne oli vähän samankaltainen
kuin erellä kerrottu Että tuntuu mitä enemmän tehoja sitä enenmän
tilanteita joku kyllä nyt väittää etten osaa ajaa tällaisia autoja Mutta kun
kuitenkin ole matkani varrella vähän kaikenmerkkisiä ja kokoisia ajanut
Rekka suurempaa en kylläkää. Mutta ehkä muuten vähän Takerus näihin
hommiin. j.s.lehti
Hmmm, Novalla ne väittää että taajamassa neljä, ja maantiellä seitsemän sekuntia...M.K kirjoitti:Turväväli olisi pelastanut. Maantienopeuksilla noin neljä sekuntia...kaksikymmentäyksi, kaksikymmentäkaksi, kaksikymmentäkolme, kaksikymmentäneljä.
Jotenkin tuo neljä sekuntia taajamassa on valtava rako!
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi




