Mersu ekaksi käyttöautoksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
nexti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Mersu ekaksi käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja nexti »

Tervehdys. On tässä jonkin aikaa mielessä pyörinyt että mikä auto olis paras ekaksi käyttöautoksi. No kestävyyden ja takavetoisuuden perusteella mersu on vakuuttanut minut. Kaverini isäkin tietää paljon mersuista, ja kertoi, että hyvällä pidolla (diesel) mersulla voipi ajella kuulemma yli millin. muualtakin olen samaa kuullut. Mutta mites on bensamersuilla? Onko yhtä pomminvarmoja kuin dieselit. Puhun nyt W123 ja W124 meseistä. Kuinkas paljon eroaa 250 ja 300 diesel koneet kulutus ja teho suhteeltaan. Hankkisin varmaan jonkun projektimersun vuosi ennen kuin täytän 18 että saa laitella vähän parempaan kuntoon ja niin edes päin. Onko noissa vanhoissa mersuissa paljon peltitöitä tiedossa usein, ne kyllä hoituu. Kiitos jo etukäteen jos kehtaatte vastata näihin muutamiin kysymyksiin :)
Vilhoe
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Vilhoe »

Kyllä W124 on loistava valinta ensiautoksi. Pelleiltään Mersut ovat sanoisinko, että parempia kuin japsit :idea:
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vilberddi »

Itellä melekeen sama homma.. kohta kortti ja eka autona mese :D itellä on 2,5 turbo ja ajettu 463 tkm, kannen käytin kunnostuksessa kun oli hiusmurtuma ja turbossakin oli alkanu öljyä tihkuttamaan ahtopuolelle senkin kunnostin, sitten syöttöpumppu suutinputkien juuresta hieman vuotaa.. siinä teknilliset viat ja ruostekohtia on jonkun verran mutta autoja harrastaneena osaan jo sanoa että japseissa olisi paljon enemmän. 8)
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)

Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
nexti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Vilberddi kirjoitti:Itellä melekeen sama homma.. kohta kortti ja eka autona mese :D itellä on 2,5 turbo ja ajettu 463 tkm, kannen käytin kunnostuksessa kun oli hiusmurtuma ja turbossakin oli alkanu öljyä tihkuttamaan ahtopuolelle senkin kunnostin, sitten syöttöpumppu suutinputkien juuresta hieman vuotaa.. siinä teknilliset viat ja ruostekohtia on jonkun verran mutta autoja harrastaneena osaan jo sanoa että japseissa olisi paljon enemmän. 8)
Itsekin olen japseja harrastanut, myös volvojen piirissä pyörinyt. Paljon on ollut peltitöitä noiden japsilaisten kanssa, Volvon kanssa ei oo ollut ongelmia, ostin toisena omistajana, ajettu 150tkm ja ruostetta vain hieman kontin alla. Ajattelin ostaa sen projektiauton kuitenkin ja ehkä kallistun sen W124 puolelle, onhan se kuitenkin uudempi.
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

nexti kirjoitti:
Vilberddi kirjoitti:Itellä melekeen sama homma.. kohta kortti ja eka autona mese :D itellä on 2,5 turbo ja ajettu 463 tkm, kannen käytin kunnostuksessa kun oli hiusmurtuma ja turbossakin oli alkanu öljyä tihkuttamaan ahtopuolelle senkin kunnostin, sitten syöttöpumppu suutinputkien juuresta hieman vuotaa.. siinä teknilliset viat ja ruostekohtia on jonkun verran mutta autoja harrastaneena osaan jo sanoa että japseissa olisi paljon enemmän. 8)
Itsekin olen japseja harrastanut, myös volvojen piirissä pyörinyt. Paljon on ollut peltitöitä noiden japsilaisten kanssa, Volvon kanssa ei oo ollut ongelmia, ostin toisena omistajana, ajettu 150tkm ja ruostetta vain hieman kontin alla. Ajattelin ostaa sen projektiauton kuitenkin ja ehkä kallistun sen W124 puolelle, onhan se kuitenkin uudempi.
w124 On minulle mersuista se auto, myös w126 on toinen 8) Itsellä mitä olen kattonu niin pohja ei ole ruostunut mutta takapuskurin yläpuolella on pari kohtaa molemmin puolin ja sitten takakontin kun aukasee nii vänkärin laidassa pieni ruoste kohta. Omia hitsaus taitoja olen kehittänyt hyväksi toyota corolla projektin kanssa sekä peltoauto fiatin kans :D

nexti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Vilberddi kirjoitti:
nexti kirjoitti:
w124 On minulle mersuista se auto, myös w126 on toinen 8) Itsellä mitä olen kattonu niin pohja ei ole ruostunut mutta takapuskurin yläpuolella on pari kohtaa molemmin puolin ja sitten takakontin kun aukasee nii vänkärin laidassa pieni ruoste kohta. Omia hitsaus taitoja olen kehittänyt hyväksi toyota corolla projektin kanssa sekä peltoauto fiatin kans :D
Jeps eli ei pitäis olla mitenkään paljon peltitöitä. mitä nyt pienet kukat pois vaan. entä se koneen kestävyys sitten, kannattaako etsiä alle 500tkm ajettuja vai voiko jopa 700tkm ajetulla mesellä vielä ajella pari vuotta ilman isompia remontteja?
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

nexti kirjoitti:
Vilberddi kirjoitti:
nexti kirjoitti:
Jeps eli ei pitäis olla mitenkään paljon peltitöitä. mitä nyt pienet kukat pois vaan. entä se koneen kestävyys sitten, kannattaako etsiä alle 500tkm ajettuja vai voiko jopa 700tkm ajetulla mesellä vielä ajella pari vuotta ilman isompia remontteja?
Kuulopuheiden mukaan näissä vehkeissä on kannentiiviste siinä 500tkm paikkeella sellanen pikkuremontti mutta kaverin isällä on om601 johon pitäisi tehä 800tkm huolto eikä koneeseen mitään remonttia tehty :D kestäviä ovat nämä diesel moottorin 8)

Vilhoe
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Vilhoe »

W124:sten moottorit on luotettavia. Kestävät hyvinkin 800 tuhatta ajoa ja jos poksahtaa niin niitä saa jo edullisesti esim. hajottamoilta.
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Sellainen muistisääntö sitten, että mersun dieselkone ei syö öljyä kunnossa ollessaan. Puhun sitten OM601-603 sarjasta. Ja kilometrejä ei kannata liikaa tuijottaa katsoessaan näitä, yleinen kunto paljon tärkeämpi. Sillä ainakaan vaparidiisseleissä kun ei vaan ole sitä voimaa mikä särkisi/kuluttaisi paikkoja niin hirveästi. :twisted: Omalla 250D:llä päästelty 564tkm ja rullaa edelleen. 8) *koputtaa puuta*
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
nexti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

ThaBandit^ kirjoitti:Sellainen muistisääntö sitten, että mersun dieselkone ei syö öljyä kunnossa ollessaan. Puhun sitten OM601-603 sarjasta. Ja kilometrejä ei kannata liikaa tuijottaa katsoessaan näitä, yleinen kunto paljon tärkeämpi. Sillä ainakaan vaparidiisseleissä kun ei vaan ole sitä voimaa mikä särkisi/kuluttaisi paikkoja niin hirveästi. :twisted: Omalla 250D:llä päästelty 564tkm ja rullaa edelleen. 8) *koputtaa puuta*
Pitäis sitä voimaakin sitten jonkin verran saada.... :roll: :wink:
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

nexti kirjoitti:
ThaBandit^ kirjoitti:Sellainen muistisääntö sitten, että mersun dieselkone ei syö öljyä kunnossa ollessaan. Puhun sitten OM601-603 sarjasta. Ja kilometrejä ei kannata liikaa tuijottaa katsoessaan näitä, yleinen kunto paljon tärkeämpi. Sillä ainakaan vaparidiisseleissä kun ei vaan ole sitä voimaa mikä särkisi/kuluttaisi paikkoja niin hirveästi. :twisted: Omalla 250D:llä päästelty 564tkm ja rullaa edelleen. 8) *koputtaa puuta*
Pitäis sitä voimaakin sitten jonkin verran saada.... :roll: :wink:
Jos voimaa kaipaat, niin halvimmalla pääset kun ostat alkuperäisen turbotiisselin. Jos turbotat vaparin niin rahaa menee enempi, ja kestävyys kärsii. Huomenissa vaihellaan w124 200D Turboon uus pannu kun entinen posahti.
S212 & W639
byhbyh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

EKA..

Viesti Kirjoittaja byhbyh »

Aikoinaan ostin käytetyn -88 MB 200 D,n jolla oli ajettu todella paljon, yli 1 miljoonaa km. reippaasti.,mittari oli ruuvattu tai vaihdettu, mutta huoltokirjan takakanteen oli joku viisas pannu alkuperäisen lukeman.
-ajoominaisuuksia voi kuvata sanalla -kauhistuttavat... -ehänse kulkenu suoraan millään ennenkuin-korjasin takasillan korituennan, kumit-uusin ojaussimpukan--moottorin tuennan-iskarit-jouset,,ainakin nämä-mutta moottori ei kuluttanut öljyä?
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Mersu ekaksi käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja kip »

nexti kirjoitti:Tervehdys. On tässä jonkin aikaa mielessä pyörinyt että mikä auto olis paras ekaksi käyttöautoksi. No kestävyyden ja takavetoisuuden perusteella mersu on vakuuttanut minut. Kaverini isäkin tietää paljon mersuista, ja kertoi, että hyvällä pidolla (diesel) mersulla voipi ajella kuulemma yli millin. muualtakin olen samaa kuullut. Mutta mites on bensamersuilla? Onko yhtä pomminvarmoja kuin dieselit. Puhun nyt W123 ja W124 meseistä. Kuinkas paljon eroaa 250 ja 300 diesel koneet kulutus ja teho suhteeltaan. Hankkisin varmaan jonkun projektimersun vuosi ennen kuin täytän 18 että saa laitella vähän parempaan kuntoon ja niin edes päin. Onko noissa vanhoissa mersuissa paljon peltitöitä tiedossa usein, ne kyllä hoituu. Kiitos jo etukäteen jos kehtaatte vastata näihin muutamiin kysymyksiin :)
Näin vasta vanhemmalla iällä ja ainoastaan Laakkosen motivomana Mersumieheksi muuttuneena, en voi suositella ensiautoksi Mersua. Ensiautokokemus olisi hyvä olla positiivinen. Minulla oli Saab 900i -86 ja auto oli täysi susi. Meni useita vuosia toipuessani sen aiheuttamista harmeista. Myennettäköön, että se ei koskaan jättänyt minua tielle. Osta ensiautoksi japanilainen: Honda, Toyota, Mazda akselilta. Löydät varmasti hyvään hintaan sopivan ripeän hyväkuntoisen auton, joka varmasti kestää teknisesti. Ruosteen pystyt helposti toteamaan itse. Mielestäni Mercedes on hieman varttuneempien ihmisten auto, ajotuntumakin on tahallisesti tehty hieman aristokraattiseksi jos vertaa useimpiin automerkkeihin. Näiden merkkien huollot myös pelaavat hyvin. Kokemuksia itsellä on lähinnä Hondasta, jossa tuttavalla ei 5 Hondaan ja 15 vuoden aikana ole ollut lamppujen vaihtoa isompaa. Tämän kaiken jälkeen voin kuitenkin sanoa, että olen itse Mersuuni ja huoltoon hyvin tyytyväinen, siitä ei ole kyse... Onnea etsintään!
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jarskak »

vähän samaa mieltä edellisen kanssa. Mersu (varsinkin 200D) sopii vähän vanhemmalle väelle jolla kiihtyvyys on samaa tasoa auton kanssa. Meinaan noissahan ei ohitustilanteessa kiihdy muuta kun kuski :)
Nämä uudemmat CDi mallit toki sitten jo kiihtyy ja kulkee siinä missä tojotat ja muut kopperot.

bensamersuista ei oo kokemusta.
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Mersu ekaksi käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja japa86 »

w124 on tosi kestävä peli, mulla ollut nyt tää nykynen satalankku ainakin n.3 vuotta, ja ainoa vika miksi jätti tielle oli syksyllä etupyöränlaakerin hajoaminen, ja autolla on kuitenkin ajettu nyt noin 490000km! muita huoltoja öljyn vaihdon ja etu jarrupalojen vaihdon lisäksi ei oo tarvinut tehdä.

suosittelen w124 koppaa, ja sueraava autoni on myös 124 koppanen mese!
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Moottori kestää, mutta muuhun laittamiseen sitten meneekin sitä rahaa, jos ei löydä hyvää yksilöä. Ensiautoksi etsin 190 2.5 D/DT mersua tai 740/760 Turbodiesel Volvoa. Mersu sitten sattui kohilleen ja tuli ostettua. Tuolla oli ajettu sen 600 500 km, kun ostin ja nytten olen ajanut sillä 12 tkm. Pieniä jyrinöitä ja jurinoita kuuluu ilmeisesti voimansiirrosta tai muualta. Vähemmän niihin japseihin varmaan menee sitä rahaa, mutta en minä ainakaan niillä viitsisi ajella :D
Vastaa Viestiin