W124 300d koneenvaihtoprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

W124 300d koneenvaihtoprojekti

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Eli homma lähti liikkeelle kun teki painetta paisuntasäiliöön.No ajattelin että kansipahvin vaihdolla menee ja eikun kansi irti. Kannen irroitettuani huomasin että kannessa vitospytyn kohdalla syöpymä.Tämän jälkeen ajattelin että taitaa olla auto nopeammin ajossa kun pistän vaihtomoottorin kun sellainen sattui olemaan.Saapahan nähdä kuinka uusi kone käy kun on vanhempaa mallia eli nykyinen kone vm90 ja uusi kone vm87.Tähän asti todettu että vautipyörä,imusarja ja syöttöpumppu erilaisia.Välipäivinä varmaan pääsee sovittelemaan uutta konetta takaisin.Oli muuten ahdasta ottaa kone irti kun jätin laatikon paikoilleen.Ai niin auto 90-mallinen w124 300d.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W124 300d koneenvaihtoprojekti

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hegeli kirjoitti:Tähän asti todettu että vautipyörä,imusarja ja syöttöpumppu erilaisia.
Mitäs eroa näissä on? jos molemmat koneet on esim. automaatilla ja vapareita?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autossa on pakokaasukierrätys ja vaihtokoneessa ei ?
Taitaa huonolla tuurilla tökätä katsastuksessa ellet vaihda kierrätysosia alkuperäisestä koneesta vaihtokoneeseen.
Vaihtokoneessa ei myöskään ole kaksoismassavauhtipyörää ?
wiimax.fi
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Eli molemmat koneet vapareita ja manuaaleja.Kummassakaan ei ole pakokaasujen takaisinkierrätystä.Imusarjassa kaasuvivun kiinnitys erilainen joten vaihdoin senkin.Lähinnä mietityttää miten lie tuon toiminnan laita kun on erilaiset pumput.Mitähän käytännön eroa on uudemman ja vanhemman mallin pumpulla?
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Tänään nostin uuden koneen paikalle.Yllättävän hyvin meni ja kytkimen silmämääräinen keskityskin onnistui.Eroja on tosiaan imusarjassa kaasuvivustossa ja antureiden paikoissa lähinnä kannessa.Ajattelin että ei suurempia eroja olisi mutta näköjään on. Kokeilin haulla hakea tietoa pumpuista mutta turhaan.Eli uudemman mallin pumpussa joku lisälaite pumpun takapäässä mitä vanhemmassa ei ole,kyseiseen laitteeseen tulee yksi sähköjohto.Jos joku osaa sanoa mikä on niin kiitollinen olisin.Huomenna ehkä savut.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

hegeli kirjoitti:.Eli uudemman mallin pumpussa joku lisälaite pumpun takapäässä mitä vanhemmassa ei ole,kyseiseen laitteeseen tulee yksi sähköjohto.Jos joku osaa sanoa mikä on niin kiitollinen olisin.Huomenna ehkä savut.
Jos on takapäädyssä niin on joko nykimisen esto tai tyhjäkäynnin "kylmäsäätö". Jälkimmäinen taisi olla takapäädyn yläkolmanneksessa ja se edellinen taasen alempana.
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Vaihtele rikkinäisestä mjoottorista pumppu siihen, onnistuu ihan kotikonsteinkin.
S212 & W639
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Savut otettu ja kone toimii hyvin.Eli homma onnistui.Nyt sitten ylimääräisenä todella hyvä alakerta.Ajelin sadan kilometrin testilenkin ja eipä ilmenny mitään ongelmia.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Vastaa Viestiin