W210 Käynnistyksen esto jää päälle
W210 Käynnistyksen esto jää päälle
Autona on E220 Diesel -96, keskuslukitus stilettiavaimella & infrapunalla.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta auto ei käynnisty.
Kun laittaa virrat päälle, peilissä vilkkuu punainen ja vihreä ledi. Tarkoitaa siis sitä että käynnistyksen esto on päällä.
Mokoma menee päälle ihan itekseen; pysähdyn parkkipaikalle ja sammutan auton. Ei ovia lukkoon, ei edes avainta pois virtalukosta. Vaan kun yritän käynnistää vika on päällä.
5 - 150 avaimen renklaamisen jälkeen (virta päälle/pois) se sitten saattaa taas toimia. Hermohan tuossa menee.
Osaako kukaan sanoa mistä voisi etsiä vikaa? Tuntuu siltä että kostealla ilmalla ongelma ilmenee useammin kuin kuivalla ilmalla.
Tai vielä parempi, millä ottaa ko "feature" pois käytöstä?
Keskuslukitus toimii hyvin mutta auto ei käynnisty.
Kun laittaa virrat päälle, peilissä vilkkuu punainen ja vihreä ledi. Tarkoitaa siis sitä että käynnistyksen esto on päällä.
Mokoma menee päälle ihan itekseen; pysähdyn parkkipaikalle ja sammutan auton. Ei ovia lukkoon, ei edes avainta pois virtalukosta. Vaan kun yritän käynnistää vika on päällä.
5 - 150 avaimen renklaamisen jälkeen (virta päälle/pois) se sitten saattaa taas toimia. Hermohan tuossa menee.
Osaako kukaan sanoa mistä voisi etsiä vikaa? Tuntuu siltä että kostealla ilmalla ongelma ilmenee useammin kuin kuivalla ilmalla.
Tai vielä parempi, millä ottaa ko "feature" pois käytöstä?
Konehuoneesta sieltä vänkärinpuolen takanurkasta muovikansi auki.. Se on muutamalla ruuvilla.
Siellä kannen alla se etummainen poksi jakaa sähköä monelle vehkeelle.
Sen tunnistaa siitä että siinä on muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.
Ihan yleinen vika että ko. poksista iänmyötä irtoilee juotoksia ja sähkövehkeet alkaa temppuilla.
Tästä poksista vianhaku kannattaa alottaa.
Siellä kannen alla se etummainen poksi jakaa sähköä monelle vehkeelle.
Sen tunnistaa siitä että siinä on muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.
Ihan yleinen vika että ko. poksista iänmyötä irtoilee juotoksia ja sähkövehkeet alkaa temppuilla.
Tästä poksista vianhaku kannattaa alottaa.
Kiitos vinkistä. Tuo on nyt tehty, helppo homma. Siellä näytti olevan kolme relettä ja kaksi diodia. Selvästi silmällä havaittavaa vikaa en huomannut mutta lämmitin kaikki juotokset uudestaan. Toivottavasti tuo auttaa... ainakin ensimmäisten kokeilujen jälkeen homma näyttäisi pelittävän.
Samalla tuli todettua että kun ko releboxi oli kokonaan irroitettu, keskuslukitus toimi edelleen normaalisti mutta käynnistyksen esto valot vilkkuivat. Eli boxi ei liity keskuslukitukseen ollenkaan (?) mutta osallistuu käynnistyksen eston säätöön.
Samalla tuli todettua että kun ko releboxi oli kokonaan irroitettu, keskuslukitus toimi edelleen normaalisti mutta käynnistyksen esto valot vilkkuivat. Eli boxi ei liity keskuslukitukseen ollenkaan (?) mutta osallistuu käynnistyksen eston säätöön.
-96 300 väyrynen teki saman stopin nyt joulun alla, luin täältä monta topiccia samasta vaivasta ja koitin kaikkia mainittuja konsteja (toinen akku, avain, boksin liitokset jne) mutta ei apua, peilin valot vilkkuu kuin joulukuusi.
pitänee saada piuhan nokkaan kunhan korjaamot palaavat lomilta...
Onko kukaan poistanut ajonestoa kokonaan toiminnasta, jos niin miten? vai pitäneekö vaihtaa merkkiä
pitänee saada piuhan nokkaan kunhan korjaamot palaavat lomilta...
Onko kukaan poistanut ajonestoa kokonaan toiminnasta, jos niin miten? vai pitäneekö vaihtaa merkkiä

vilkkuvat ainoastaan silloin kun laittaa virran hehkutusasentoon ja kun yrittää startata, keskuslukko toimii hyvin avaimen napista.heppuhei kirjoitti:Peilin valojen vilkkuminen kertoo avaimen paristojen heikkenemisestä!
Vaihda paristot ja" opeta" avain uudelleen.Omassa 96 e-mallissa vaivat loppuivat tähän aikoinaan!
Ongalma saattaisi olla juuri siinä avaimessa. Jos siinä on kunnon patterit, niin sinun kannattaisi kokeilla kaverin kaukosäätimen "opettamista" omaan autoosi ja testata loppuuko ongelma.
Osasitko opettaa aivan 100% varmasti oman avaimesi omalle autollesi?
Osasitko opettaa aivan 100% varmasti oman avaimesi omalle autollesi?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Mulla oli ihan sama vika 290:ssä kesällä. Ovet sai auki kauko-ohjaimella, mutta kun käänsi virrat päälle, niin alkoi vikkua valot peilissä. Startatessa pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt. Jos välillä odotti avain kädessä puoli minuuttia niin saattoi lähteä ihan normaalisti käyntiin.
Sain onneksi korjattua, eikä ollut kummonen vika.
Sain onneksi korjattua, eikä ollut kummonen vika.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
ja vika oli?Chili kirjoitti:Mulla oli ihan sama vika 290:ssä kesällä. Ovet sai auki kauko-ohjaimella, mutta kun käänsi virrat päälle, niin alkoi vikkua valot peilissä. Startatessa pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt. Jos välillä odotti avain kädessä puoli minuuttia niin saattoi lähteä ihan normaalisti käyntiin.
Sain onneksi korjattua, eikä ollut kummonen vika.
siellähän se vika meidänkin biilissä loppujenlopuksi oli, nytten on uusi boxi/rele paikallaan ja väyrynen kehrää taasMika.T kirjoitti:Konehuoneesta sieltä vänkärinpuolen takanurkasta muovikansi auki.. Se on muutamalla ruuvilla.
Siellä kannen alla se etummainen poksi jakaa sähköä monelle vehkeelle.
Sen tunnistaa siitä että siinä on muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.
Ihan yleinen vika että ko. poksista iänmyötä irtoilee juotoksia ja sähkövehkeet alkaa temppuilla.
Tästä poksista vianhaku kannattaa alottaa.

kiitokset kaikille neuvoja antaneille!
Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle
Tässäpä pohdittavaa. Kysessä on C-220d-96 Tuli keväällä hommattua kun halvalla sai. Tässä on stilettiavain. Avain ja mokkula on toisistaan poikki,eikä vara-avainta ole. Toimi ja pelitti näinkin ilman ongelmia. Sitten jäi seisomaan pariksi viikoksi kesällä, akku meni tyhjäksi,nyt ei käyntiin millään. Virrat kun laittaa päälle niin vain se punainen valo syttyy,vihreessä ei mitään henkeä, eikä mokkula enää toimi,virtaa kyllä siinä on. Käy kyllä pari hörähdystä ja sammuu heti. Sit kokeilin ja otin suodattimen pois, niin kävi noin puoli minuuttia. Elikkäs mistä se polttoaine riittää sen ajan, suuttimet on ollut irti ja ilmattu.Kaikki nuo koodausjutut on kokeiltu. Autolla on ajettu noin 7sataa tuhatta alkuperäisellä luukaksen pumpulla, huoltokirjan mukaan pari kertaa vaihdettu tankissa oleva pumppu,siis siellä on oma pumppu myös vaikka toisin väitetään
Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle
Ompas hiljasta. Nyt on kaikki mersut paalattu,eikä ikinä moista romurautaa pihaan ilmesty.
Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle
Juu, sellainen joka siirtää polttoaineen toiselle puolelle tankkia. Varmaan ainut W202 osa jota en ole koskaan mihinkään autoon vaihtanuthuoltokirjan mukaan pari kertaa vaihdettu tankissa oleva pumppu,siis siellä on oma pumppu myös vaikka toisin väitetään

wiimax.fi
Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle
Kyllä näissä kolmessa c- mallissa jotka laitoin palasiksi se pumppu ainakin lähti suoraan syöttöpumpulle. Enkä nyt ihan heti ymmärrä miksi tankissa pitäisi kiertää erikseen polttoaine, kun se nyt kiertää muutenkin meno/paluu.
Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle
"Pumppu" vain tasaa polttoaineen tankissa puolelta toiselle. Mikään sähköpumppuhan se ei ole, ei rikkoutuvia osia.
Jos tasausjärjestelmä menee rikki polttoaine loppuu syöttöpumpulta vaikka sitä vielä tankissa toisella puolella on.
Jos tasausjärjestelmä menee rikki polttoaine loppuu syöttöpumpulta vaikka sitä vielä tankissa toisella puolella on.
wiimax.fi
Re:
popo99 kirjoitti:eikö millään saa poistettua koko ajonestoa käytöstä?
Lahdessa hommat hoitaa AutoAlarm Hirsimetsän tiellä.
Tekee autoon kuin autoon ajoneston poiston n.300e:lla.
Kerran duunattiin broidin vitoa joka tuotiin lavetilla sinne, purkivat koko konsolin, johtoja oli lievästi sanottuna sikana, meni 2viikkoa duunissa, mutta vain 300e ottivat ja hyvin auto pelaa, ei enää kiukuttele
