eli tulimma tuossa juuri äsken helsingin motaria tamperetta kohti 5. vaihde silmässä ja vauhtia 120km/h kunnes veto katosi... meinasi jo löysät tulla housuun kun matkaa oli jäljellä 60km mutta onneksi meni 4. vaihde silmään ja päästiin kotia.. jännitti kyllä että päästäänkö valoista jotka matkanvarrella ovat kun ei yhtään tiennyt meneekö muita vaihteita silmään.
kotipihassa sitten kokeilin niin nelonen on ainoa vaihde joka toimii.. jopa pakki puuttuu. mitä hajosi? vaihteensiirtäjä? synkronit?
loota temppuili pari kuukautta niin että matka-ajossa heitti välillä kolmosen tai nelosen pois silmästä kun veto loppui(kun päästin kaasusta)
onko tuo ihan purettavaa kamaa vai saako tuota yläkautta korjattua?
Luulakseni sivuakselin ja kytkin akselin välinen hammastus sileänä, aiheuutajana jomman kumman laakeroinnin hajoaminen. NElonen suorana vaihteena on ainoa joka ei kierrä sivuakselin kautta niin se jää toimimaan.
Nuo on eri pituiset laatikot. Tosin onhan se kartaanin etuosakin vaihdettavissa, mutta kannattaa tarkastaa niiden rättinivel, että on samaa kokoa (90mm tai 80mm). Tuo -94 on lyhyellä kytkinakselilla, mutta oliko tuo -90 vielä pitkällä. Taisi vaihtua joko -90 tai -91.
Niin ja välityshän siinä muuttuu lisäksi suurimmalla vaihteella.
Onkoha mun w201 odotettavissa sama vika kun kaikki muut vaihteet jurraa paitsi nelonen? Ilmeisesti... oha se jo kyllä jurrannut kuulema vuosia. Voiskos tällasta korjata itse?
Sergey kirjoitti:Onkoha mun w201 odotettavissa sama vika kun kaikki muut vaihteet jurraa paitsi nelonen? Ilmeisesti... oha se jo kyllä jurrannut kuulema vuosia. Voiskos tällasta korjata itse?
Yleensä pyörinyt kuivana ja hammaspyörissä vauriota> liian kallis korjata.
Sergey kirjoitti:ok tyydyn siis kohtalooni ja ajan sen loppuun ja sitten arvon foorumilaiset saa toimittaa mulle 5v lootan ku se hajoaa
luulen että itsellä alko oireet kun meni kardaanin rättinivel kesällä.. oli melko huonossa kunnossa ja kerkesi noin 500km paukuttaa motariajoa tuota vaihdelaatikkoa. sitten alkoi pieni jurnutus muilla vaihteilla kunnes nyt motarilla pamahti. noh ei auta muuta kun kärsiä kerran ja toivoa että kestää pitkään tuo uusi.
Aki P:lle kovasti kiitoksia.. mersu on taas ajossa. nyt ajeltu 550km ja ihan kivasti toimii.. kokonaisuudessaan tuli melko hintavaksi laatikkorempat mutta sanotaan näin että tehtiin tavallista suurempi huolto samalla.
laatikko
kytkin + painelaakeri
kardaanin kannatinlaakeri
kardaanin ja laatikon välille tuleva "hela"
laatikkoöljyt
moottoriöljyt + suodatin
laatikko + osat liikeestä + vaihtotyö firmassa + auton kuskaus huoltofirmaan
1200€