Kone käynnistyy hyvin sekä kylmänä että lämpimänä ja se käy tasaisesti. Kierroksia ei saa paikallaan kierrätettynä punaselle millään, tais nousta 5000 rpm asti, vai olikohan allekin. Paineet sylintereissä oli 7,5 - 9,5. Tulppien, jakajankannen, ilmanputsarin eikä pyörijän vaihto ole auttanut mitään.
Kattelin haulla vanhoja topikkeja, mutta mitään vastaavaa ei tullut vastaan. JOs tuo on Pierpurgilla, niin öljyt voisin tsekata ja jos joku osaisi sanoa mikä osa kuvassa http://www.ruddies.business.t-online.de/v2eevw.htm on se kuuluisa kalvo, joka voi hajota.
Osaisiko joku sanoa alla olevasta kuvasta, että voisiko olla semmonen vika, että toinen kaasarin kurkuista (keltainen nuoli) ei aukea? Vihreän nuolen osoittama kikkare ilmeisesti avaa tuota läppää, mutta missä kaikissa tilanteissa tuon kurkun pitäisi aueta? En saanut kurkkua auki vaikka kierrätin konetta paikallaan kuinka. Voiko tuon vihreän nuolen osoittaman osan toimintaa testata jotenkin?

Sitten kiinnostaisi semmottinen, että miten sen ilmanputsarin sisällä olevan läpän, joka ohjaa ilmaa pakosarjalta tai auton edestä, pitäisi toimia? Toimiiko systeemi pelkällä ajoviiman paineella, kun läpälle ei mene mitään ohjausta mistään? Ihmetyttää vain se, että silloin kun läppää painaa väkisin auki, niin se musta muovitanko putoaa tuon punaisen nuolen osoittaman messinkiosan sisältä pois??? Pitäiskö tuon messinkiosan sisällä olla joku liikkuva osa, joka myötäilisi muovitangon liikkeitä?

Kuinka todennäköistä on, että katalysaattori tai äänenvaimentajat on tukossa? Voikohan pakokaasujen virtausta testauttaa jossain liikkeessä, ettei tarttis repiä putkea palasiksi vain testausta varten?