S202 kirjoitti:Ajattelin käyttää samaa aihetta kun autokin on samanlainen...
No tervetuloa foorumille aluksi !
Coolerissa ei tosiaankaan mene raha hukkaan.
Siitä on hyvä aloittaa.
Käytännössä tehokin hiukan nousee, heti.
Ohjelma rajoittaa syöttöjä sen jälkeen, kun tuloilman lämpö ylittää 50 astetta, ja se se tekee vakiolla coolerilla tavattoman helposti.
Laipan teko, tai teettäminen on helppo juttu.
Aukon ei tarvi olla edes niin justiin, kunhan kynnys tulee niinpäin, että moottorista ahtimeen virtaa kunnolla.
Eli ahtimen laipan aukko voi olla vaikka minkä mallinen, kunhan on riittävän suuri.
Ei ole varmasti mikään ongelma.
Suuttimiin menee se oma rahansa.
Eikä siinä ole oikein vaihtoehtoa.
Nimittäin jos meinaa saada kunnolla toimivan moottorin, niin suuttimet, kunnolliset sellaiset on ensiarvoisen tärkeät.
Vakioilla suuttimilla ja suuremmalla ahtimella voisi periaatteessa päästä samoihin teholukuihin, kuin hiukan uudemmillakin, samanpaineisilla moottoreilla, eli sinne 170- tasolle.
Jos AMG suuttimet vaihdetaan, ohjelma ei sellaisenaan pelaa, vääntö nimittäin nousee kamalasti tuolla sinun ohjelmallasi, varmaan 450-500nm välille.
Ruiskutusaika voi olla liian pitkä siellä max tehon alueella.
Jos nyt jo ahdin lämpiää, niin suuttimien vaihdon jälkeen sillä on samoilla asetuksilla jo tosi kuuma.
Vääntöjä voi rajatakkin, kunhan muistaa sen, että yli kahdensadan tehoon pitää vääntöjä olla minimissään, eli ~4000rpm kohdalla jos on huippu, niin noin 400nm.
Käytännössä kahteensataan kyllä pääsee niin, että kolmessa tonnissa on noin 450nm, ja siitä se sitten pikkuisen laskee.
Sellaista vääntöä pitäisi sinunkin autosi laatikko kunnossa ollessaan helposti kestää.
Siittä vaan reippaasti auton kimppuun...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5