Pakoputken eroavaisuus C124 ja W124 (110KW, 220 bensa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Pakoputken eroavaisuus C124 ja W124 (110KW, 220 bensa)

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Alkuperäisen pakoputken takaosa on tullut tiensä päähän. Halvan ruotsin kruunun kurssin houkuttelemana ajattelin laittaa uuden savupiipun ruostumattomasta teräksestä. On vain sellainen ongelma, että 220 konella olevaan C124:seen ei löydy pakoputken takaosaa hyllystä. :(

Samalla moottorilla olevaan W124:seen sen sijaa löytyisi.

Pakoputkisto eroaa ainakin siten, että C124:sessa putki on yhtä rautaa katalysaattorilta takapuskuriin saakka, ja W124:sessa se on kahdesta osasta.

Onko jollain kokemusperäistä tai muuten varmaa tietoa mitä eroa piipuilla on? Sopisiko kaksiosainen piippu coupeen, ja millä muutoksilla?
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

W124 on alkuperäinen putki yhtä puuta. Koska kuitenkin takapönttö yleensä loppuu aiemmin varaosat myydään erillisinä. Alkuperäinen putki vaan sahataan sopivasta kohdasta poikki ja liitetään uusi pönttö. Näin kertoo alfamerin korjauskäsikirja ja niin oli omassa -91 300 D:ssä.

Sen sijaan coupehan on akseliväliltään lyhyempi. Takapönttö voi silti olla samanlainen. Sehän selviää vaikka motonetin nettisivuilta.
Vastaa Viestiin