W115 220D (maalailua)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

TuNa kirjoitti:
Eroaako paljon alapallon vaihto tuossa mallissa W124:sta. rupes vaan tässä yksi päivä pitämään mukavaa kitinää kun kääntää :evil:
Naukuuko alapallo vai apusimpukka?
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

alapallo on prässätty tukivarteen lähtee irti lämmittämällä ja hakkaamalla jos ottaa koko alatukivarren pois menee pyörän kulmat sekaisin.
mulla on ylä ja ala palloja uusia 20-30e kappale
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

ja täältä löytyy apusimpukoita
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

TuNa kirjoitti:Joku vois ystävällisesti kertoa mitä varusteita tossa on ollut uutena ja sitten ton värikoodin jos tossa keväällä ylimaalais kopperon.
Tyyppikilpikuva on senverran suhru ettei ihan erota värikoodia, jos sulla on kamerassa macro-asetus (kukka tms. symboli) niin näppää se päälle. Tai kerro sieltä semmonen kolmen numeron ja yhden kirjaimen koodi. Saattanee sitä olla sitten pelkällä numerollakin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

juhaoh kirjoitti:
TuNa kirjoitti:
Eroaako paljon alapallon vaihto tuossa mallissa W124:sta. rupes vaan tässä yksi päivä pitämään mukavaa kitinää kun kääntää :evil:
Naukuuko alapallo vai apusimpukka?
En ole aivan varma. Luultavasti alapallo.
Täytyy pitää noi osatarjoukset mielessä jahka pääsen tutkimaan autoo vähän paremmin.
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

eikö sulle tullu kanta kortin jäljennös multa auton mukana siinä on kaikki varusteet mitä siinä on uutena ollu tilasin sen siihen pitäjän mäen vehosta sen saa tilattua sieltä uudestaankin ei ainakaan viimek maksanu mitään muut vehot ei välttämättä osaa tilata sitä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

http://www.neue-temperamente.de/zertifikat.htm
Maksullinen todistus jonka voi tilata mersulta, ilmaisen saa varmaan vehon kautta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Ilmaisen kantakortin saa Veholta. Yhteys sähköpostilla sinne niin lähettävät. Sanot että auto menee museo-aihioksi niin alkaa saamaan mairittelevaa palvelua
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Viikon uurastus olisi takana ja suurin osa ruosteista on saatu korjattua.
Tässä muutama kuva paikoista johon korroosio oli päässy iskee:

Purkamista:
Kuva

Ja johan alkaa löytymään:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten paikkojen siistimistä:
Kuva
Kuva
Kuva

Yleiskuvaa:
Kuva
Kuva

Yleisin paikkaus materiaali mitä reijistä tuli kaivettua :?
Tainnu edellinen omistaja olla aika seppä..
Kuva

Helmojen rakentelua:
Kuva
Kuva
Kuva

Uusi teline akulle:
Kuva

Elikkä tämmöstä pientä tuli viikon aikana tehtyä ja paljon muutakin mistä kuvia ei ole. 12h päivässä melkein tallissa sai olla. Seuraavaksi kokeilemaan leimalla ja jos keväällä saisi aikaseksi ylimaalta pystäri.

Tässä viä kuva viikon uurastuksen jäljiltä kun auto on taas nipussa:
Kuva
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Klassista duunia siis :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Lämppärin kennon alle jäi varmasti vielä reikä 8)
Ihan siististi paikattu, jostain pitäs ostaa itelleki hitsauskone.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Aapo.T kirjoitti:Lämppärin kennon alle jäi varmasti vielä reikä 8)
Ihan siististi paikattu, jostain pitäs ostaa itelleki hitsauskone.
Voi olla että reikiä jäi vielä moneenkin paikkaan, mutta aikaa oli rajallisesti :? No ehkä ensikerralla saisi ne loputkin parsittua kasaan. Katsotaan mitä katsastus mies sanoo :roll:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuttu juttu shöy! Hatunnosto ja ainakin tiedät mitä mersusi on syönyt.

Mitäs vetäsit paikkojen päälle?

Kyllä ens kesänä on pakko järjestää miitinki teemalla "Vastustamme ruostetta"..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä en vastustele, mä väistelen :D Eli en oo siis tehnyt kuin välttämättömimmät työt ja pari patenttiratkaisua joista museointimiehet varmaan murhais mut :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Tuttu juttu shöy! Hatunnosto ja ainakin tiedät mitä mersusi on syönyt.

Mitäs vetäsit paikkojen päälle?

Kyllä ens kesänä on pakko järjestää miitinki teemalla "Vastustamme ruostetta"..
Paikkojen päälle vetäsin ferrexin ruosteenestomaalia ja massaa. Ja helmojen sisäpuolelle kotelonsuoja-ainetta

Kuva
Kuva
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Noiden paikkausten viimeistelyssä on monta tyyliä.

Viimevuosina olen osaltani tullut seuraavaan lopputulokseen:
että kuinka saadaan kestävä lopputulos - kohtuullisella vaivalla.

-teräsharjaus (tai muu myllytys).
-Pohjamaali (parhaana pidän tässä happoväriä).
-Pintamaali (nopeasti kuivuva alkydi, esim. Modena).
-Korimassa (esim. SikaFlex 221).
-Pintamaali ( esim. Modena ).
-Alustamassa.
- (ja ehdottomasti koteloaine sinne koteloihin ).

Pohjamaali suojaa ruostumiselta. Pintamaali suojaa pohjamaalia (huom. korimassa suoraan happovärin päälle saattaa irroittaa sen ). Korimassalla saadaan kohta tasoitettua ympäristön tasolle (käytän tässä kumilastaa apuna). Tuo Modena on nopeasti kuivuva maali ( Tarjoustalo, varaosaliikkeet), että pääsee jatkamaan....

Näin tehdyt viimeistelyt ovat kestäneet käyttöautoissa vuosia,
ja lisäksi paikkauksista saadaan pienellä harjoittelulla "näkymättömiä"
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Antoi paikallinen ruostesuojausliike hyvän vinkin: kotelosuoja-ainetta ja tätä "metallic"-tyyppistä alustansuoja-ainetta kun sotkee yks yhteen niin tunkeutuu ja pysyy kiinni. Tossa syyskuussa se touhu meneillään:

Kuva

Alla happomaali ja pintamaali. Happomaali lienee muuten fosforihappoa ja ihan kivaa: mulla kesii peukalon iho edelleen viime kesän hommien jäljiltä. Saa akka joka ilta motkottaa että "onko peukku rasvattu onko" :evil:


EDIT: Onhan sulla TuNa lisälokasuojat edessä? Jos ei niin uusia alumiinisia saa tilattua suoraan Lokari Py:n tehtaalta!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Henryv:n kostit on todettu hyväks ja niitä aika pitkälti on tässäkin käytetty.
Niin edestä kuin takaakin löytyy alumiiniset sisälokarit. :)
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tossa viä muutama kuva paikkailuista:

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Huomautuksitta leimasta läpi! Kyllä vetään suun leveään hymyyn :D
Nyt pitäisi alkaa harkitsemaan myymistä/vaihtamista johonkin uudempaan mersuun, joka toimii bensalla :roll:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

TuNa kirjoitti:Huomautuksitta leimasta läpi! Kyllä vetään suun leveään hymyyn :D
Nyt pitäisi alkaa harkitsemaan myymistä/vaihtamista johonkin uudempaan mersuun, joka toimii bensalla :roll:
Kannattaisko ajaa sillä pidempään niin toteaisit ettei hyvää pystäriä mikään kelvoton 124 voita 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Elä elä myy!

Säilö mielummin ja osta joku rlomu käyttöraasiksi jotta pääset sähkövikoja korjaamaan. Tuli muuten pystäriä ikävä kun vaihdoin S124seen kärähtänyttä hehkua - ois pystärissä ollut n. 30 kertaa nopeammin vaaihdettu.

Pitäisiköhän muuttaa se kesäautosta talviautoksi..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

vaihda takas 114 ce 280 1972 projektiin päittäin seissyt lämpimässä tallissa vuodesta 2003 jolloin tehty uudet konetilan seinät lattioita RTO tuonnin korjaus paloista sen jälkeen ei ole tehty mitään autolle jäi kesken edelliseltä lokarit irti ja on hyvät,samoin kojetaulu ym purettu irti auto pyörillä tekniikka paikallaan sisusta sininen automaatti 280 ruisku keskuslukot ohjaus tehostin varusteina tuli mulle viikko sitten kaverilta joka osti sen 2002 ajoin silloin sillä ,koska edellinen omistaja oli silloin pomoni
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Juholle: En kyllä taida jaksaa mitään projektia ottaa kun pitäs olla samalla joku käyttöautokin.

No täytyy ihmetellä mitä tuon auton kanssa tekee. Jos pidän sen itselläni niin keväällä olisi tiedossa ylimaalaus. Ja kaikille pelokkaille mobilisteille olen tullut siihen tulokseen että väriä ei vaihdeta kun sitä joku pelkäsin silloin tämän viestiketjun alussa. :wink:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »



Väri on nätti kun on kunnossa, tuo auto oli luonnossa tarkasteltaessa jokseenkin virheetön, ja vihreä verhoilukin taisi olla ja sävylasit 8)
Ja alla alkuperäistyyliset tai alkuperäiset teräsreunalla olevat renkaat :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Aapo.T kirjoitti:

Väri on nätti kun on kunnossa, tuo auto oli luonnossa tarkasteltaessa jokseenkin virheetön, ja vihreä verhoilukin taisi olla ja sävylasit 8)
Ja alla alkuperäistyyliset tai alkuperäiset teräsreunalla olevat renkaat :shock:
Komea on!
Samanlaiset kesäkumit mullakin on autossa :)
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Paljonko tohon koneeseen mahtaa mennä öljyä ja mitä öljyä sinne kannattas laittaa?
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

TuNa kirjoitti:Huomautuksitta leimasta läpi! Kyllä vetään suun leveään hymyyn :D
Nyt pitäisi alkaa harkitsemaan myymistä/vaihtamista johonkin uudempaan mersuun, joka toimii bensalla :roll:
Älä vaan vaihda, bensasta enempi murheita ja uudemmista enempi murheita. Kun aloit laittaan, pidä tuo, enempi asennetta kuin jossain uudemmissa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

TuNa kirjoitti:Paljonko tohon koneeseen mahtaa mennä öljyä ja mitä öljyä sinne kannattas laittaa?
Öljyä koneeseen menee siinä 5-6 litran välillä.Öljyinä toimii hyvin Mobil delvac 10W30 tai teboilin tai shellin vastaavaa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

10v 40 mobilia on ollu siinä aijemmin sitä suosittaa myös pystarin tai 123 kirja
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Vastaa Viestiin