Kuin on nelivedon (300TE-92) etujouset? Onko samat kuin takatuupparissa, vai jotain kummallista tiedossa?
Kuins nälkäinen tuo on? Kaikki minkä tankkaa tietysti, mutta pitkällekös sillä pääsee, tai meneekö satasella lähemmäs yhtä, vai kahta ämpärillistä menovettä?
Kiitos
4W etujouset
4W etujouset
240 D-78 Museorek.
300 D-82 Uudesta asti
230TE-87 Murheenkryyni
Talbot kuitenkin, jos saa valita!
300 D-82 Uudesta asti
230TE-87 Murheenkryyni
Talbot kuitenkin, jos saa valita!
Re: 4W etujouset
Etupää on lähes täysin erilainen takavetoseen verrattuna. Samaten etupään osien hinnat on noin 4xtakavetosen hintaisia.ablux kirjoitti:Kuin on nelivedon (300TE-92) etujouset? Onko samat kuin takatuupparissa, vai jotain kummallista tiedossa?
4Maticin etujousi on aika mielenkiintoisen näköinen. Siinä on oikeastaa pystysuora pätkä, jotta etupyörille saa vetoa eli vetoakselille tulee kulkureitti. Jousen paksuus näyttää olevan "riittävä".
Kulutusta en ole seurannut, en tosiaan. Ja se ei kiinnosta sen jälkeen kun pysäyttää auton jyrkkään ylämäkeen nollakelin tuiskussa lunta akseleita myöten. Lukottamaan takatuuppariin tottuneena fiilis on uskomaton, auto lähtee eteenpäin täysin eleettömästi, kuin kesällä. Sitä joutui koettamaan monesti, ennen kuin uskoi. En edes tyhjää lyö.
Myöskin luistoa korjaava eturenkaiden mukaantulo on varsin miellyttävä ja turvallinen, 4Maticimme on ensisijaisesti täten vaimon käytössä.
Suosittelen siis, mutta saattaa kuluttaa polttoainetta. Veikkaus, että kuitenkin kulutus lähempänä yhtä, kuin kahta ämpäriä.
Kulutusta en ole seurannut, en tosiaan. Ja se ei kiinnosta sen jälkeen kun pysäyttää auton jyrkkään ylämäkeen nollakelin tuiskussa lunta akseleita myöten. Lukottamaan takatuuppariin tottuneena fiilis on uskomaton, auto lähtee eteenpäin täysin eleettömästi, kuin kesällä. Sitä joutui koettamaan monesti, ennen kuin uskoi. En edes tyhjää lyö.
Myöskin luistoa korjaava eturenkaiden mukaantulo on varsin miellyttävä ja turvallinen, 4Maticimme on ensisijaisesti täten vaimon käytössä.
Suosittelen siis, mutta saattaa kuluttaa polttoainetta. Veikkaus, että kuitenkin kulutus lähempänä yhtä, kuin kahta ämpäriä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Oma ex-matikki meni maantiellä pitkää sivua alle 11 litralla satkun, ei ihan pihistellen ajelemalla. Kaupungissa menee enempi. Mutta sitten tuo kuvailtu ajettavuus ja etenemiskyky, joka on jotain aivan uskomatontaJanne kirjoitti: Kulutusta en ole seurannut, en tosiaan. Ja se ei kiinnosta sen jälkeen kun pysäyttää auton jyrkkään ylämäkeen nollakelin tuiskussa lunta akseleita myöten. Lukottamaan takatuuppariin tottuneena fiilis on uskomaton, auto lähtee eteenpäin täysin eleettömästi, kuin kesällä. Sitä joutui koettamaan monesti, ennen kuin uskoi. En edes tyhjää lyö.
---
Suosittelen siis, mutta saattaa kuluttaa polttoainetta. Veikkaus, että kuitenkin kulutus lähempänä yhtä, kuin kahta ämpäriä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97