w211 akun alijännite?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12
w211 akun alijännite?
-03 220cdi farkku, on pitkin talvea herjannut akun alijännitettä, aluksi harvemmin ja nyt joka kerta kun lähtee ajamaan. alussa lämppäri ja penkinlämmittimet kävivät pois päältä, mutta alkoivat hetken päästä kuitenkin toimimaan, nyt ne käy päällä mutta sammuvat melkein heti eivätkä lähde enää ollenkaan päälle! oon vaihtanut talven aikana molemmat akut ja tällä viikolla myös laturinsäätäjän. akun jännite on tyhjäkäynnillä n 14.05 eli pitäis olla riittävä. ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
aiemmat mb:t
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Väärä ja liian "herkkä" ohjelmisto -> MB-huoltoon ja latausohjelmiston päivitys. Toimenpide on muuten ilmainen, koska kuuluu takaisinkutsukampanjan piiriin!ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
- nimimerkillä "tehty on" -
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Samaa mieltä eli tähän oli joskus joku recall eli mersu kutsui autoja "säätöön". Minullakin talvella aika usein valittaa (viesti ruudussa ja toisaalta esim. istuinlämmittimet vilkkuu). Kun odottaa puolisen minuuttia niin sen jälkeen kaikki taas pelaa. Ihan samalla tavalla toimi aikanaan W124 300d eli siinäkin istuinlämmittimiä ei aina saanut heti päälle ennenkuin jälkihehkutus ym.virtaa kuluttava oli loppunut.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 akun alijännite?
christerhast kirjoitti:-03 220cdi farkku, on pitkin talvea herjannut akun alijännitettä, aluksi harvemmin ja nyt joka kerta kun lähtee ajamaan. alussa lämppäri ja penkinlämmittimet kävivät pois päältä, mutta alkoivat hetken päästä kuitenkin toimimaan, nyt ne käy päällä mutta sammuvat melkein heti eivätkä lähde enää ollenkaan päälle! oon vaihtanut talven aikana molemmat akut ja tällä viikolla myös laturinsäätäjän. akun jännite on tyhjäkäynnillä n 14.05 eli pitäis olla riittävä. ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
Missä se toinen akku kun ei ole sattunut silmiin,takakontissa on se normaali akku sedanissa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12
w211 akun alijännite?
mun autoon ei oo tehty minun aikana sellaista päivitystä, on ollu mulla 2vuotta. itse akkua vaihtaessa ei saa kuulema olla virta-avainta paikalla, koska se voi antaa jotain virtapiikejä... sanoi vehon korjaaja
aiemmat mb:t
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Omassani oli samat oireet. Auto kävi kahdesti merkkihuollossa; vaihdettiin mm. sam-boksi ja laite akun vieressä, joka kytkee mukavuuslaitteet pois päältä. Vika ei merkkiliikeessä korjaantunut. Lopulta oma havainto oli, että CD-soittimen moottori ( eli veti soitinlaitetta jatkuvasti konsolin sisälle) otti jatkuvasti virtaa ja söi akkua. Käytin kokonaisuutta RTV huollossa, joka totesi rajakytkimien olevan kunnossa. Vika korjaantui kun CD-soittimen lisäksi vaihdettiin ohjauspaneeli - eli se jossa on mm istuinlämmittimen ja -tuulettimen katkaisimet. Ei ihan ilmainen operaatio näin pienestä viasta.
Mulla kanssa samaa probleemaa, eli akkuvahti ui liiviin kun vähänkin Webastoa käyttää. Akkuvahti sai Veholla softapäivityksen ja kerran vielä toisella kertaa rajajännitettä tuunattiin alemmas.Antero A kirjoitti:Omassani oli samat oireet. Auto kävi kahdesti merkkihuollossa; vaihdettiin mm. sam-boksi ja laite akun vieressä, joka kytkee mukavuuslaitteet pois päältä. Vika ei merkkiliikeessä korjaantunut. Lopulta oma havainto oli, että CD-soittimen moottori ( eli veti soitinlaitetta jatkuvasti konsolin sisälle) otti jatkuvasti virtaa ja söi akkua. Käytin kokonaisuutta RTV huollossa, joka totesi rajakytkimien olevan kunnossa. Vika korjaantui kun CD-soittimen lisäksi vaihdettiin ohjauspaneeli - eli se jossa on mm istuinlämmittimen ja -tuulettimen katkaisimet. Ei ihan ilmainen operaatio näin pienestä viasta.
Viime viikolla aamulla akku oli tyhjä. Veholla totesivat viime to että lämppärin alempi kytkinpaneeli menee vaihtoon koska vie virtaa -- ilmeisesti just sama homma kuin yllä.
Huolenpitosoppari taisi maksaa tuossa urakassa itsensä tältä vuodelta takaisin, viime vuonnakin jäätiin "voiton" puolelle kun laturi päätti heittää lusikan nurkkaan. Satkulla kuussa saa kaikki huollot, korjaukset, polttimot, sulat yms. eikä tarvi jännittää... Valitettavan hyvä diili :/
EDIT: Auton mukana tuli lohkolämmittimen töpseliin yhdistetty sisäinen akkulaturi. Mainio vehje webaston kanssa ja silloin kun sähköt brakailee...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Mullaki akku näytti n 12v ja käynnissä yli 14v. Silti ei meinannu jaksaa käynnistyä. Kävin testauttamassa akun ja se oli täysin loppu. Startatessa veti 7 volttiin.Kannattaa testauttaa akku jossaki varaosaliikkeessä tai akkuliikkeessä ku niillä on oikea testauslaite. Mittarilla kun ei näe kaikkea. Mulla se ei maksanutkaan mitään. Alijännite aiheutti abs:n vikatilan ja ei taida kuittaantua muutakuin vikamuistin tyhjennyksellä?
MB E 420 Avantgarde Kombi
Chevy van 6.2 D Starcraft Reissuauto joka hakee vertaistaan!!!
Chevy van 6.2 D Starcraft Reissuauto joka hakee vertaistaan!!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12
w211 akun alijännite
vika korjattu, joku johto oli ollu irti, ja samalla piti kuulema tehdä se softa päivitys, veloittivat 145e. vaimo käytti autoa huollossa, eikös joku puhunut että se softapäivitys olis ilmainen? pitää tutkia lasku kun pääsee työreissusta kotiin...
aiemmat mb:t
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Taas teki akun tyhjenystempun. Auto seiso 2 päivää ja akku oli niin tyhjä ettei jaksanu ees pyöräyttää konetta. Kaapeleilla käyntiin ja 5 minuutin päästä on niinku ei olis mitään. Mikähän piru tuon oiken tekee.
Uusi akku ja lataa kuitenkin ihan hyvin kun mittarilla kattoo.
Jääköhän noista oireista mitään vikamuistiin
Uusi akku ja lataa kuitenkin ihan hyvin kun mittarilla kattoo.
Jääköhän noista oireista mitään vikamuistiin

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Joku virtaa kuluttava vempain siinä jää päälle,takakontin valo tai joku vastaava,kerran virrat loppuu,ja uusi akku.Atro kirjoitti:Taas teki akun tyhjenystempun. Auto seiso 2 päivää ja akku oli niin tyhjä ettei jaksanu ees pyöräyttää konetta. Kaapeleilla käyntiin ja 5 minuutin päästä on niinku ei olis mitään. Mikähän piru tuon oiken tekee.
Uusi akku ja lataa kuitenkin ihan hyvin kun mittarilla kattoo.
Jääköhän noista oireista mitään vikamuistiin
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: w211 akun alijännite
Tuo meidän 211 on alkanut yhä useammin kertomaan, että mukavuustoiminnot ovat väliaikaisesti poissa käytöstä. Ilmoitus tulee yleensä kesken matkan. Esiintyy myös lämpimillä keleillä. Pari kertaa autosta on kadonneet hetkeksi sähköt lähes kokonaan; moottori käy, mutta radio mykistyy, nopeusmittarin neula putoaa ja pyyhkijät lakkaavat pyyhkimästä (vaimon mielestä kuulemma ikävää 120 vauhdissa kaatosateessa moottoritien keskikaistalla...).christerhast kirjoitti:vika korjattu, joku johto oli ollu irti, ja samalla piti kuulema tehdä se softa päivitys, veloittivat 145e.
Uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki toimii taas normaalisti. Auto ei tunnu kärsivän virran vähyydestä startatessa. Pikemminkin tuntuisi siltä, että jossain toimilaitteessa on hetkellinen virtakatkos.
Onko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Laturin ns vapaakytkin tiensä päässä? Auton aivot luulevat, että virta loppuu kun lyö vauhdissa laturin pois pelistä! Tyyppivika ja itseltä korjattu viime kesänä. On muuten ainoa vika mikä tuossa s211-mallissa on ollut 12/2006 lähtienOnko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Mahtaako noissa kaikissa olla vapaakytkin laturissa. Päällepäin näytti siltä, että tuossa meidän pirssissä olisi ihan kiinteä akseli...Avantgarde kirjoitti:Laturin ns vapaakytkin tiensä päässä? Auton aivot luulevat, että virta loppuu kun lyö vauhdissa laturin pois pelistä! Tyyppivika ja itseltä korjattu viime kesänä. On muuten ainoa vika mikä tuossa s211-mallissa on ollut 12/2006 lähtienOnko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Autosähkökorjaamot tekee karjauksen varmaankin paljon halvemmalla-
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf
Viimeksi muokannut nautseri, To 01.04.2010 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin kyl kysymässä muualtakin laturia, joku malli ois löytyny hintaan 500 eur, mutta ei ollu varma käykö ja toista mallia ei ois ollu saatavana.(varaosa kirjat esittää kahta vaihtoehtoa)
Mulla on joku 200 ampeerin laturi.
Onpahan ainakin seuraavat kaks vuotta ainakin kunnossa tuolta osin.
Nii ois varmaan löytyny halvemmallakin, mut ku ei oo aikaa ootella ja irrotella malliks entistä niin mennään nyt näin.
Mulla on joku 200 ampeerin laturi.
Onpahan ainakin seuraavat kaks vuotta ainakin kunnossa tuolta osin.
Nii ois varmaan löytyny halvemmallakin, mut ku ei oo aikaa ootella ja irrotella malliks entistä niin mennään nyt näin.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassaAvantgarde kirjoitti:Väärä ja liian "herkkä" ohjelmisto -> MB-huoltoon ja latausohjelmiston päivitys. Toimenpide on muuten ilmainen, koska kuuluu takaisinkutsukampanjan piiriin!ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
- nimimerkillä "tehty on" -

Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Jos auto on merkkiliikkeessä käynyt huollossa niin kyllä nuo aktiot pitäisi olla hoidettu. Eikä niillä akkua voi estää tyhjenemästä webastoa käytettäessä. Kyllä se on ihan normaalia että vähän reipaampi webaston käyttö pudottaa akkujännitteitä sen verran että ylimääräiset sähkölaitteet poistetaan käytöstä, ei tuossa varmaan sen isompaa vikaa ole (ellei tuo teksti tule ilman webaston käyttöä tai tallissa vikkoja seisottelematta).jytäkkä kirjoitti:Avantgarde kirjoitti: Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassa![]()
Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
Ja jos jompikumpi akku on huono niin sekään ei takaisinkutsusta parane. Tietenkin tuokin kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi varsinkin jos huoltohistoria on epäselvä.
Herjaili minullakin alijännitteestä
Minunkin E270 CDI T A -03 herjaili viimetalvena mukavuustoimintojen poiskytkennällä. Homma esiintyi lopputalvella yhä useammin ja nyt syksyllä vaihdoin alkuperäisen 90 A:n AGM-akun uuteen Boshin 95 A:n AGM akkuun. Siihen loppuivat herjat minun kulkupelin osalta.
Autossa on MB alkuperäinen Webasto kauko-ohjauksella, jota käytän päivittäin 10-30 min.
Autossa on MB alkuperäinen Webasto kauko-ohjauksella, jota käytän päivittäin 10-30 min.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Auto on kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta germaaniassa.Jos siellä ei vastaavaa ongelmaa ole esiintynyt ja tuota jänniterajaa ei ole pyydetty muuttamaan.DBFI kirjoitti:jytäkkä kirjoitti:Jos auto on merkkiliikkeessä käynyt huollossa niin kyllä nuo aktiot pitäisi olla hoidettu. Eikä niillä akkua voi estää tyhjenemästä webastoa käytettäessä. Kyllä se on ihan normaalia että vähän reipaampi webaston käyttö pudottaa akkujännitteitä sen verran että ylimääräiset sähkölaitteet poistetaan käytöstä, ei tuossa varmaan sen isompaa vikaa ole (ellei tuo teksti tule ilman webaston käyttöä tai tallissa vikkoja seisottelematta).Avantgarde kirjoitti: Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassa![]()
Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
Ja jos jompikumpi akku on huono niin sekään ei takaisinkutsusta parane. Tietenkin tuokin kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi varsinkin jos huoltohistoria on epäselvä.
Jotenkin tuntuu oudolta kun esim. eilen ajoin 100km ja akku oli varmasti täynnä.
Tänä aamuna ei sietänyt webaa kuin 10min, alkuperäinen sammuu kun jänniteraja saavutetaan.
Kun taas tänään ajoin vajaa 100km niin nakkasin sen jälkeen laturin kiinni niin ei mennyt virtoja akkuun ollenkaan.
Akku kyllä lataantuu mutta eikö sitten pidä virtojaan?
Vaihdan kyllä akun jos se vaan akusta on kiinni.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Hyviä akkuja?
Akun vaihto olisi edessä omassa 211:ssä ja onko hyväksi havaittuja akku-merkkejä??
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance