Webasto w204 heikko puhallusteho
Webasto w204 heikko puhallusteho
Onkohan muista malleista kokemusta ja onko mitään tehtävissä?
Veholla asennettu Webasto uuteen autoon. Nyt kun on kelit kohdallaan (-15) ei puhallusteho riitä sulattamaan ikkunoita ja kovin paljoa lämmittämään hyttiä 40 min lämmityksellä. Koneen lämmöt nousee 50c hujakoille.
Webasto laittaa siis AUTO asennon lämmityslaitteeseen päälle ja puhallusteho on niin alhainen, että sen hädintuskin kädellä tuntee. Tästä seuraa tietenkin se, että tuulilasi sulaa pikkupakkasessa puoliväliin saakka ja useimmiten sivulasit ei ollenkaan, koska puhalluksen ollessa heikko lämminilma ei ehdi kohtamaan sivulaseja.
Kaha sanoo että mersun ongelma, on tehty MB ohjeiden pohjalta laite. Veho sanoo, että Webaston ongelma ja he eivät sille pääse mitään tekemään.
Erikoinen tilanne, maksoi kuitenkin yli 2500 € ja nyt ei hytti lämpeä ja lasit sula -> noiden takia koko laitteen asensin.
Onko ideoita?
Veholla asennettu Webasto uuteen autoon. Nyt kun on kelit kohdallaan (-15) ei puhallusteho riitä sulattamaan ikkunoita ja kovin paljoa lämmittämään hyttiä 40 min lämmityksellä. Koneen lämmöt nousee 50c hujakoille.
Webasto laittaa siis AUTO asennon lämmityslaitteeseen päälle ja puhallusteho on niin alhainen, että sen hädintuskin kädellä tuntee. Tästä seuraa tietenkin se, että tuulilasi sulaa pikkupakkasessa puoliväliin saakka ja useimmiten sivulasit ei ollenkaan, koska puhalluksen ollessa heikko lämminilma ei ehdi kohtamaan sivulaseja.
Kaha sanoo että mersun ongelma, on tehty MB ohjeiden pohjalta laite. Veho sanoo, että Webaston ongelma ja he eivät sille pääse mitään tekemään.
Erikoinen tilanne, maksoi kuitenkin yli 2500 € ja nyt ei hytti lämpeä ja lasit sula -> noiden takia koko laitteen asensin.
Onko ideoita?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Siis 40 minuutin ajossa moottorin lämmöt ei nouse yli 50 asteen vaikka webasto on päällä? Jotain pahasti pielessä jos -15 asteessa tekee tuon.sa_mmy kirjoitti:Onkohan muista malleista kokemusta ja onko mitään tehtävissä?
Veholla asennettu Webasto uuteen autoon. Nyt kun on kelit kohdallaan (-15) ei puhallusteho riitä sulattamaan ikkunoita ja kovin paljoa lämmittämään hyttiä 40 min lämmityksellä. Koneen lämmöt nousee 50c hujakoille.
Webasto laittaa siis AUTO asennon lämmityslaitteeseen päälle ja puhallusteho on niin alhainen, että sen hädintuskin kädellä tuntee. Tästä seuraa tietenkin se, että tuulilasi sulaa pikkupakkasessa puoliväliin saakka ja useimmiten sivulasit ei ollenkaan, koska puhalluksen ollessa heikko lämminilma ei ehdi kohtamaan sivulaseja.
Kaha sanoo että mersun ongelma, on tehty MB ohjeiden pohjalta laite. Veho sanoo, että Webaston ongelma ja he eivät sille pääse mitään tekemään.
Erikoinen tilanne, maksoi kuitenkin yli 2500 € ja nyt ei hytti lämpeä ja lasit sula -> noiden takia koko laitteen asensin.
Onko ideoita?
Itsellä eri autot mutta saan kyllä lämmöt nousemaan ilman webastoakin jo 10 minuutin ajossa (ei mitenkään nopeata lämpenemistä tuokaan mutta lämmöt nousee sentään 80 paremmalle puolelle).
Kovilla pakkasilla olen laittanut pahvia syylärin eteen, aika hankala omassa peittää järkevästi mutta auto kyllä sietää vielä nollakelillä likimain kokonaan tukitun syylärin. Eikä tuo kuitenkaan oleellisesti tunnut lämpenemiseenkään vaikuttavan, vähän kuitenkin.
Tavoitteletkohan liian puhtaita laseja, eli jos takapenkki on täynnä ihmisiä niin helposti sivulasit kyllä huurtuvat kun mersussa ne sivupalkit on aika isoja eikä kaikissa malleissa ole sivusuuttimia takalaseille. Tai sitten puhallus on liian kovalla!
Ongelma on siinä, että mikään lämmityslaitteen namiska ei ota käskyjä vastaan webaston ollessa päällä. Webaston ohjain laittaa lämmityslaitteen AUTO asentoon ja puhallusteho varmaankin pienimmälle mahdolliselle.
Josko sen saisi jotenkin edes 2-asentoon niin sulaisi ikkunat.
Ajon aikana kaikki on hyvin, lämmöt nousee nätisti ja hytti lämpeää. Tässä on kyse vain esilämmityksestä Webastolla ENNEN ajoa.
Josko sen saisi jotenkin edes 2-asentoon niin sulaisi ikkunat.
Ajon aikana kaikki on hyvin, lämmöt nousee nätisti ja hytti lämpeää. Tässä on kyse vain esilämmityksestä Webastolla ENNEN ajoa.
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Ahaa, eli väärin asennettu webasto. Mutta kyllä moottorin lämpöjen sentään pitäisi nousta. Kyllä oma tehdasasenteinen siirtyy normaaliin automaattikäyttöön vaikka webasto jatkaisi lämmitystä auton käynnistyttyä.sa_mmy kirjoitti:Ongelma on siinä, että mikään lämmityslaitteen namiska ei ota käskyjä vastaan webaston ollessa päällä. Webaston ohjain laittaa lämmityslaitteen AUTO asentoon ja puhallusteho varmaankin pienimmälle mahdolliselle.
Josko sen saisi jotenkin edes 2-asentoon niin sulaisi ikkunat.
Ajon aikana kaikki on hyvin, lämmöt nousee nätisti ja hytti lämpeää. Tässä on kyse vain esilämmityksestä Webastolla ENNEN ajoa.
Onkohan se webasto letkutettukin niin että pumppaa lämmöt ensin syyläriin

Onko tuossa muuten enää sähkölämmitintä? Ymmärsin että uudemmista on sähkövastukset poistettu ja korvattu erityisellä moottoriohjelmalla jolla lämmöt nousee nopeammin. Mahtaakohan oikeasti toimia.
Mulla lämpeää 25 minuutin käytöllä 60 asteen korville ja 40 minuutin käytöllä lämpiää varmaan jo 70 asteeseen. Auto on 290 TD 5-syl.
Sinulla on Webaston nestekierto jollakin tapaa väärin kytketty, kun ei lämpiä tuon ylemmäs nesteet? Vai olisiko se termostaatti, joka ohjaa Webastoa jotenkin viallinen. Tohiseeko Webasto kuitenkin sen 40 minuutin ajan?
Sinulla on Webaston nestekierto jollakin tapaa väärin kytketty, kun ei lämpiä tuon ylemmäs nesteet? Vai olisiko se termostaatti, joka ohjaa Webastoa jotenkin viallinen. Tohiseeko Webasto kuitenkin sen 40 minuutin ajan?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Kun auton käynnistää, tai laittaa virrat päälle siten että saa lisää puhallustehoa, lämmintä tulee ihan nätisti.Chili kirjoitti:Mulla lämpeää 25 minuutin käytöllä 60 asteen korville ja 40 minuutin käytöllä lämpiää varmaan jo 70 asteeseen. Auto on 290 TD 5-syl.
Sinulla on Webaston nestekierto jollakin tapaa väärin kytketty, kun ei lämpiä tuon ylemmäs nesteet? Vai olisiko se termostaatti, joka ohjaa Webastoa jotenkin viallinen. Tohiseeko Webasto kuitenkin sen 40 minuutin ajan?
Olisi siis tarpeen saada tuota puhallinta säädettyä kovemmalle Webaston lämmittäessä autoa. Siihen ei taida olla kotikonsteja, eiköhön se CAN -väyläohjain hoitele tuota...Pitää taas soitella Kahalle ja Veholle että selvittävät miten saisi värkin toimimaan kuten kuuluu.
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on.

Siis puhaltimen nopeuden pitää olla alhainen silloin kun webasto käy mutta auto ei. Kyllä omassa 211:ssäkin tehtaalla asennettu webasto salli normaalin ilmastoinnin automaattitoiminnon autolla ajettaessa, kuten pitääkin, mukaan lukien isomman puhaltimen nopeuden tarvittaessa.nautseri kirjoitti:Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on.
Ajaessa kaikki toimii, esilämmityksen aikana ikkunat ei sula huurteesta -10 asteen pakkasella. Ei ole oikein iloista kun on webasto, mutta silti pitää skrabailla aamuisin. Siitä olen pyrkinyt juuri eroon pistämällä 2500 eskoa kiinniDBFI kirjoitti:Siis puhaltimen nopeuden pitää olla alhainen silloin kun webasto käy mutta auto ei. Kyllä omassa 211:ssäkin tehtaalla asennettu webasto salli normaalin ilmastoinnin automaattitoiminnon autolla ajettaessa, kuten pitääkin, mukaan lukien isomman puhaltimen nopeuden tarvittaessa.nautseri kirjoitti:Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on.

Sen verran lisätietoa, että laittamalla väliin joku ohjausrele voidaan pakottaa puhallin esimerkiksi teholle 2 joka jo riittäisi. Puhallinteho on siksi laitettu tehtaalla niin alas, koska tehdasasenteinen webasto lämmittää prioriteetti 1. hyttiä ja jäännöslämmöllä konetta. Kuulemma Eberiin saa jonkun venttiilin, jolla koneen saa pudotettua osin pois kierrosta ja näin ollen hyttiin tulee todella kuumaa ilmaa. Silloin tuo pienikin puhallus riittää.
Jälkiasenteinen webasto kun vain antaa olettaa olevansa tehdasasenteinen ja näin ei kaikki asetukset ole riittäviä.
Eikö akun kannalta lopputulos ole lähes sama, jos nyt pitää käyttää 45 min ja vähän suuremmalla puhalluksella vain 20 min?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Ymmärsin sitten kuitenkin tuon ongelman väärin. Aika kovin on lasit jäässä jos normaali webaston maksimi käyttöaika ei riitä.
Tehdastekoinen webasto ajaa kyllä ensisijaisesti sisälämmittimeen kuumaa vettä mutta tietenkin lämpöteho riittäisi vähän isompaankin puhaltimen nopeuteen. Outoa vaan kun me muutamat muut haluaisimme päinvastoin vähentää sisäpuhallusta. Tosin eri tilanne jos lähtee vaikka katoksen alta ulkoa tai työpaikalla parkkihallista. Enpä lähde tuohon enempää kommentoimaan jos ei "tehdasasetuksilla" toimi omistajan toivomalla tavalla.
Tehdastekoinen webasto ajaa kyllä ensisijaisesti sisälämmittimeen kuumaa vettä mutta tietenkin lämpöteho riittäisi vähän isompaankin puhaltimen nopeuteen. Outoa vaan kun me muutamat muut haluaisimme päinvastoin vähentää sisäpuhallusta. Tosin eri tilanne jos lähtee vaikka katoksen alta ulkoa tai työpaikalla parkkihallista. Enpä lähde tuohon enempää kommentoimaan jos ei "tehdasasetuksilla" toimi omistajan toivomalla tavalla.
Webaston puhallus
Itsellä tosin eber, mutta vika oli siinä että can väylästä puuttuu ohjausrele joka ohjaa ilman tuulilasille. Jos rele puuttuu niin puhaltaa vain alas. Releen asennus kustantaa n.500e. Auto on c200 komp. Vm.01
S211 Webasto ja Moottorin lämmitys
Autossani S211 270 CDI T A on tehdasasenteinen lisälämmitin. Olen tässä kahtena talvena ihmetellyt laitteen toimintaa siinä mielessä, että laite ensisijaisesti lämmittää sisätiloja ja toissijaisesti moottoria. Tietääkö kukaan, voiko laitetta "ohjelmoida" niin, että moottorin lämmittäminen alkaisi heti alusta alkaen? Nyt lämmönkierto moottorille alkaa vasta noin 7-10 minuutin lämmittämisen jälkeen.
Nyt kovemmilla pakkasilla (-17) pidin Webastoa päällä noin 35 - 40 minuuttia. Auto lähti käyntiin vasta 4 starttauskerralla? Näyttäisi siltä, että moottori luulee olevansa lämmin, joten hehkutusjakso on tosi lyhyt. Taitaa moottorinohjauksella ja termostaatilla olla eriävä käsitys pakkasella lämmittimen käytöstä suhteessa tarvittavaan hehkutusaikaan. Voisiko tälläiseen olla jotakin "ohjelmistopäivitystä"? Vai voisiko vika olla hehkutusjärjestelmässä?
Mainittakoon vielä, että auto kyllä käynnistyy normaalisti ilman lämmittämistä tuossa -17 lämpötilassa.
Havoinnot sisätilan lämpenemisestä kovemmilla pakkasilla pitävät paikkansa. Ikkunat eivät ole sulana, mutta raappaaminen on helppoa jään pehmitessä merkittävästi. Onko automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäädöllä jotakin merkitystä sisätilan lämmönmäärään Webastoa käytettäessä tai sitten moottorin lämmittämisen alkamiseen (siis tuohon edellä kuvattiin 7-10 minuuttiin)?
Nyt kovemmilla pakkasilla (-17) pidin Webastoa päällä noin 35 - 40 minuuttia. Auto lähti käyntiin vasta 4 starttauskerralla? Näyttäisi siltä, että moottori luulee olevansa lämmin, joten hehkutusjakso on tosi lyhyt. Taitaa moottorinohjauksella ja termostaatilla olla eriävä käsitys pakkasella lämmittimen käytöstä suhteessa tarvittavaan hehkutusaikaan. Voisiko tälläiseen olla jotakin "ohjelmistopäivitystä"? Vai voisiko vika olla hehkutusjärjestelmässä?
Mainittakoon vielä, että auto kyllä käynnistyy normaalisti ilman lämmittämistä tuossa -17 lämpötilassa.
Havoinnot sisätilan lämpenemisestä kovemmilla pakkasilla pitävät paikkansa. Ikkunat eivät ole sulana, mutta raappaaminen on helppoa jään pehmitessä merkittävästi. Onko automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäädöllä jotakin merkitystä sisätilan lämmönmäärään Webastoa käytettäessä tai sitten moottorin lämmittämisen alkamiseen (siis tuohon edellä kuvattiin 7-10 minuuttiin)?
Moottori huijaantuu
Monissa sähköisesti ohjatuissa moottoreissa kylmäkäynnistys lämmitettynä on lapsen kengissä.
En tiedä, miten Mersun kylmäkäynnistysstrategia toimii, mutta tuntemissani moottorimerkeissä ongelma on seuraavanlainen:
Kylmässä käynnistettäessä moottori käynnistyy tiettyyn pakkasrajaan normaalisti, edellyttäen että akusta löytyy virtaa ja moottori on muuten kunnossa. Polttoaineen syöttö asettuu lämpötilan mukaan tarvittavalle kylmäkäynnistysmäärälle, ajoitusta muutetaan, hehkuja ohjataan lämpötilan mukaan, jne.
Ongelma muodostuu, kun moottoria lämmitetään ulkopuolisesti webastolla tai lohkolämmittimellä. Yleisimmin kylmäkäynnistykseen käytetään ulkolämpötilatietona imusarjan ja/tai jäähdytysveden lämpötietoa ohjaamaan kylmäkäynnistysstrategiaa. Jäähdytysnesteen lämpöanturi on moottorin ylimmässä kohdassa johon lämpö nousee ensimmäisenä.
Kun lämpöanturit mittaavat korkeampia lämpötiloja kuin todellinen ulkolämpötila on, polttoaineensyöttö säädetään käynnistyksessä liian pieneksi, varsinkin kun moottoriin imetään 30 - 45C kylmempää paloilmaa kuin moottori kuvittelee. Seuraa huono kylmäkäynnistys tai ei jopa käynnisty lämmitettynä ollenkaan.
Tämä on ehkä yksi syy, miksi webaston lämpöä ajetaan enemmän hyttiin kuin moottorille, moottorille kuitenkin yleensä riittää käynnistykseen vähempi lämmitys, -kunhan menee esim. plussan puolelle.
Olemme huijanneet systeemiä asentamalla rinnakkaisanturin esim jäähdytysveden anturille, joka on asennettu ulkoilmaan mittaamaan todellista ulkoilman lämpötilaa. Moottori käynnisteään tämän hämäysanturin avulla, mutta ajastinpiiri kytkee moottorin oman anturin käyttöön n. 10 sek kuluttua startista. Tällä systeemillä käynnistyy suurikin dieselmoottori -50C pakkasessa Siperiassa.
En tiedä, miten Mersun kylmäkäynnistysstrategia toimii, mutta tuntemissani moottorimerkeissä ongelma on seuraavanlainen:
Kylmässä käynnistettäessä moottori käynnistyy tiettyyn pakkasrajaan normaalisti, edellyttäen että akusta löytyy virtaa ja moottori on muuten kunnossa. Polttoaineen syöttö asettuu lämpötilan mukaan tarvittavalle kylmäkäynnistysmäärälle, ajoitusta muutetaan, hehkuja ohjataan lämpötilan mukaan, jne.
Ongelma muodostuu, kun moottoria lämmitetään ulkopuolisesti webastolla tai lohkolämmittimellä. Yleisimmin kylmäkäynnistykseen käytetään ulkolämpötilatietona imusarjan ja/tai jäähdytysveden lämpötietoa ohjaamaan kylmäkäynnistysstrategiaa. Jäähdytysnesteen lämpöanturi on moottorin ylimmässä kohdassa johon lämpö nousee ensimmäisenä.
Kun lämpöanturit mittaavat korkeampia lämpötiloja kuin todellinen ulkolämpötila on, polttoaineensyöttö säädetään käynnistyksessä liian pieneksi, varsinkin kun moottoriin imetään 30 - 45C kylmempää paloilmaa kuin moottori kuvittelee. Seuraa huono kylmäkäynnistys tai ei jopa käynnisty lämmitettynä ollenkaan.
Tämä on ehkä yksi syy, miksi webaston lämpöä ajetaan enemmän hyttiin kuin moottorille, moottorille kuitenkin yleensä riittää käynnistykseen vähempi lämmitys, -kunhan menee esim. plussan puolelle.
Olemme huijanneet systeemiä asentamalla rinnakkaisanturin esim jäähdytysveden anturille, joka on asennettu ulkoilmaan mittaamaan todellista ulkoilman lämpötilaa. Moottori käynnisteään tämän hämäysanturin avulla, mutta ajastinpiiri kytkee moottorin oman anturin käyttöön n. 10 sek kuluttua startista. Tällä systeemillä käynnistyy suurikin dieselmoottori -50C pakkasessa Siperiassa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Pitäisi olla nyt alkuperäinen ongelma eli puhallusteho kasvussa. Autoon asennetaan jokin ohjainrele, jonka voi ohjelmoida haluamalle teholle. Samassa selvisi, että se 500 € maksava CAN ohjain on jokseenkin turha laite. Sen ainoa funktio on ohjata tuo puhallinteho alimmalle mahdolliselle ja avata tuulilasipuhalluksen venttiilit. Saman muutoksen voi tehdä auton ohjelmaan muutenkin, eli jättää nuo venttiilit aina auki...
Jos siis ajatuksissa laitella webastoa mersuun ja joku huutelee CAN ohjainta laitettavaksi, kannattaa olla kriittinen
Jos siis ajatuksissa laitella webastoa mersuun ja joku huutelee CAN ohjainta laitettavaksi, kannattaa olla kriittinen

W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mulla täysautomaatti-ilmastointi ja Webasto.
40 min lämmityksellä on lasit auki ja kone miltei käyntilämpöinen.
Jos ei ole lasit auki:
-tarkista ja tarvittaessa vaihda sisäilmasuodattimet (vaihdettava kerran-kaksi vuodessa)
Webastokäytössä lämmityslaitteen puhallin kytkeytyy automaattisesti kakkosnopeudelle, kun Webasto käynnistyy.
Onko kytketty niin?
Onko autossa sähkökäyttöinen jäähdytysnesteen kiertovesipumppu?
Jos on, niin pyöriikö kun Webasto on käytössä?
Jos ei ole tai ei pyöri, ei homma toimi (kiertovesipumppu joko rikki tai puuttuu kokonaan).
40 min lämmityksellä on lasit auki ja kone miltei käyntilämpöinen.
Jos ei ole lasit auki:
-tarkista ja tarvittaessa vaihda sisäilmasuodattimet (vaihdettava kerran-kaksi vuodessa)
Webastokäytössä lämmityslaitteen puhallin kytkeytyy automaattisesti kakkosnopeudelle, kun Webasto käynnistyy.
Onko kytketty niin?
Onko autossa sähkökäyttöinen jäähdytysnesteen kiertovesipumppu?
Jos on, niin pyöriikö kun Webasto on käytössä?
Jos ei ole tai ei pyöri, ei homma toimi (kiertovesipumppu joko rikki tai puuttuu kokonaan).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kerrotko lisää tuosta autoon tehtävästä ohjelmamuutoksesta joka saa ilmastoinnin ohjaukset jäämään webastolle sopivaan asentoon?sa_mmy kirjoitti:Pitäisi olla nyt alkuperäinen ongelma eli puhallusteho kasvussa. Autoon asennetaan jokin ohjainrele, jonka voi ohjelmoida haluamalle teholle. Samassa selvisi, että se 500 € maksava CAN ohjain on jokseenkin turha laite. Sen ainoa funktio on ohjata tuo puhallinteho alimmalle mahdolliselle ja avata tuulilasipuhalluksen venttiilit. Saman muutoksen voi tehdä auton ohjelmaan muutenkin, eli jättää nuo venttiilit aina auki...
Jos siis ajatuksissa laitella webastoa mersuun ja joku huutelee CAN ohjainta laitettavaksi, kannattaa olla kriittinen
Puhaltimen käynnistykseen ohjelmamuutos varmaankaan ei pure, miten se hoidetaan ilman CAN-purkkia?
Autoon voidaan tehdä asetus, jossa ne läpät jätetään siihen asentoon jossa ne sammutettaessa on. Webastoa varten asennetaan vain 60 € arvoinen ohjausrele, jolla puhallin voidaan pakottaa vaikkapa teholle 2.
Vehon tuotepäällikkö kertoi että toki kannattaa se CAN purkki jättää sinne edelleen, menee sitten läpät kiinni...Toki en ymmärrä miksi ne pitää mennä kiinni
Vehon tuotepäällikkö kertoi että toki kannattaa se CAN purkki jättää sinne edelleen, menee sitten läpät kiinni...Toki en ymmärrä miksi ne pitää mennä kiinni

W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Kysyn tähän samaan ketjuun eli,
autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Tuossa omassa S211 ku on 40min webasto päällä niin on kyllä selvä lämpötilaero sisällä ja pihalla.awwshit kirjoitti: autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Lämmityssäätöpaneelissa näkyy vain pieni webaston lämmityslogo, auton ollessa sammutettuna.
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Voi olla että on asennettu väärin?awwshit kirjoitti:Kysyn tähän samaan ketjuun eli,
autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
Käy asiansa osaavassa liikkeessä testerissä,tai jos tiedät missä asennettu .
Niin kysyppä heiltä mikä meni vikaan.
Kyllä pitää tulla lämmintä,kun se on juuri sitävarten autoon laitettu.

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
awwshit kirjoitti:Kysyn tähän samaan ketjuun eli,
autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
jotenkin haisee asennusvvirheeltä.
ja muista ennen kuin sammutat ennen seuraavaa käyttöä niin vääntää lämmöt kuumalle ja huurteenpoisto päälle.
ja odota hetki että puhallus menee täysille ja kääntyy tuulilasille.
sitten sammuksiin niin on tehty esiasetus. jollei lämpee näin niin jokin on vialla.
lämmityslaitteen paneeliin ei tule mitään valoa tms.
puhallus säädetään ipcu releellä ja läppämoottoreilta katkaistaan virta niin jäävät siihen asentoon mihin ne on jätetty viime kerralla kun virta on ollut päällä.
koita ny tuota ensin.
w203 c320
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Terve,
Olen asentamassa eberiä w204:seen ja olisi tarvetta saada nuo ilmaläpät ohjelmoitua niin, että eivät mene kiinni kun auton sammuttaa. Onnistuuko tämä starilla jossain uudellamaalla pientä korvausta vastaan?
Olen asentamassa eberiä w204:seen ja olisi tarvetta saada nuo ilmaläpät ohjelmoitua niin, että eivät mene kiinni kun auton sammuttaa. Onnistuuko tämä starilla jossain uudellamaalla pientä korvausta vastaan?
W204
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Hei juu
Asensin viikonloppuna binar 5s:n. Webaston ohjeilla puhaltimen ohjaus ipculla ja on tosiaan heikko tuo puhallus.
Tällä hetkellä arvot on 56% 400Hz 3.0V High-side. Löytyy myös toiset asennus ohjeet, joissa arvot on 31% 300Hz 7.4V Low-side.
Jollakulla tietoa mitä sinne kannattaa ohjelmoituttaa?
Asensin viikonloppuna binar 5s:n. Webaston ohjeilla puhaltimen ohjaus ipculla ja on tosiaan heikko tuo puhallus.
Tällä hetkellä arvot on 56% 400Hz 3.0V High-side. Löytyy myös toiset asennus ohjeet, joissa arvot on 31% 300Hz 7.4V Low-side.
Jollakulla tietoa mitä sinne kannattaa ohjelmoituttaa?
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Nosta ipcu releen pulssisuhdetta kunnes on mieleinen, muista vaan että sitä enempi haukkaa virtaa puhallin
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Ok eli kokeiluksi menee.
Pitääpä etsiä odb usb kaapeli, pitäisi olla jossakin ja kokeilla itse ohjelmointia.
Oli kerran ooppeli ja tarvihti sitä harva se päivä...
Ja tehokkaalta tunnustaa tuo lämmitin. Oli puolessa tunnissa 81 astetta moottorin lämpö. Harakoillekin riittää.
Kiitos osallistujille.
Pitääpä etsiä odb usb kaapeli, pitäisi olla jossakin ja kokeilla itse ohjelmointia.
Oli kerran ooppeli ja tarvihti sitä harva se päivä...
Ja tehokkaalta tunnustaa tuo lämmitin. Oli puolessa tunnissa 81 astetta moottorin lämpö. Harakoillekin riittää.
Kiitos osallistujille.
Re: Webasto w204 heikko puhallusteho
Glk jossa Mesen oma Webasto. Lämmityslaitteen asetukset ollu automaattiasennossa 20 astetta pyynnillä ja esim kolme päivää oli pakkasessa, -18 näytti mittari ja puoli tuntia oli weba päällä, hytti lämmin, lasit sulat ja lähti käyntiin ilman mitään vaikeutta. Lämmintä tuli ilmasuuttimista.